abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73382174
Hoe lang kun je onderstaande dranken bewaren, en moet dat (na opening) gekoeld, of misschien juist niet?
Als er nog wat algemenere handreikingen zijn wbt dranken en hun houdbaarheid, dan hoor ik het graag

Hier de dranken:
-Malibu (21%). Gisteren geopend, nu aan het bewaren in de koelkast. Goed of juist niet? En hoelang kan ik m nu nog bewaren?
-Bacardi (37,5%). Staat nu al een jaar en 4 maanden geopend te zijn. Buiten koelkast bewaard. Nog goed of weggooien?
-Martini (15%). Nog ongeopend. Al die tijd redelijk donker bewaard. Al in huis sinds begin 2004 dus al bijna 6 jaar oud. Nog goed of weggooien?
-Duits kruidendingetje van 36%. Staat nu al +- een jaar open, ongekoeld maar donker. Nog goed?
  maandag 5 oktober 2009 @ 01:48:35 #2
259412 Seven.of.Nine
Seven volstaat. :*
pi_73382205
tvp want ik heb hier Martini bianco staan die onderhand geel wordt. Uiteraard gaat 'ie nog wel gewoon op.
Resistance is futile
pi_73382219
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 01:48 schreef Seven.of.Nine het volgende:
tvp want ik heb hier Martini bianco staan die onderhand geel wordt. Uiteraard gaat 'ie nog wel gewoon op.
Ja die van mij ziet er ook al iets minder bianco uit heb ik zo het idee
pi_73382246
Destilaten... ga je niet dood van. Smaak kan veranderen, maar alles boven de 30% betaal je alleen maar meer voor naarmate hij ouder is. Denk aan een goede cognac of whiskey. Ze zijn nu nog te koop uit 18XX... als je al een 5de huis en 200 auto's hebt kan zoiets een lekker drankje zijn bij een goed gesprek
pi_73382293
Hier ligt ook al een tijdje een malibu geopend in de koelkast. Geen problemen mee
Snel ¤450,- verdienen? Dat is echt fantastisch!
  maandag 5 oktober 2009 @ 02:20:06 #6
20697 klabbakus
Deng Deng Deng
pi_73382339
wij hebben hier een drankenbar ongekoeld, waarvan sommige flessen denk ik al 8 jaar of meer staan,
volgens mij is alles nog goed te drinken
pi_73382847
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 01:55 schreef roelke87 het volgende:
maar alles boven de 30% betaal je alleen maar meer voor naarmate hij ouder is.
Wel als hij die tijd op het vat door brengt... Maar in de fles worden ze alleen maar minder waard....

Spul met meer dan een procent of 13 alcohol er in zal niet bederven. Het ergste wat er kan gebeuren is dat de smaak minder wordt omdat de alcohol wat verdampt. Hoe minder er in de fles zit, hoe erger dat wordt.
pi_73585127
heb laatst wijn buiten laten staan, na oud en nieuw.. en het in de zomer opgedronken, was zwaar smerig. Was alleen de eerste fles uit die serie. nou heb ik nog een aantal flessen staan en bijna een feestje, vraag me dus af of ik nieuwe wijn moet kopen?!
  zondag 11 oktober 2009 @ 21:54:45 #9
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_73591681
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 01:44 schreef bulbjes het volgende:
-Malibu (21%). Gisteren geopend, nu aan het bewaren in de koelkast. Goed of juist niet? En hoelang kan ik m nu nog bewaren?
Zeker een jaar is geen probleem hoeft zelfs niet gekoeld wel donker
-Bacardi (37,5%). Staat nu al een jaar en 4 maanden geopend te zijn. Buiten koelkast bewaard. Nog goed of weggooien?
Zeker nog goed
-Martini (15%). Nog ongeopend. Al die tijd redelijk donker bewaard. Al in huis sinds begin 2004 dus al bijna 6 jaar oud. Nog goed of weggooien?
Zeker nog goed
-Duits kruidendingetje van 36%. Staat nu al +- een jaar open, ongekoeld maar donker. Nog goed?
Nog goed misschien iets minder kruidiger.
Zie mijn antwoorden
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_73624979
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 20:04 schreef Pipo_de_Clown het volgende:
heb laatst wijn buiten laten staan, na oud en nieuw.. en het in de zomer opgedronken, was zwaar smerig. Was alleen de eerste fles uit die serie. nou heb ik nog een aantal flessen staan en bijna een feestje, vraag me dus af of ik nieuwe wijn moet kopen?!
Bij wijn spelen er andere zaken. Daar gaat een chemisch proces aan de gang zodra het met zuurstof in aanraking komt. Dat geld niet voor de dranken die TS aangeeft.
  maandag 12 oktober 2009 @ 21:17:35 #11
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_73625900
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 01:44 schreef bulbjes het volgende:
Hoe lang kun je onderstaande dranken bewaren, en moet dat (na opening) gekoeld, of misschien juist niet?
Als er nog wat algemenere handreikingen zijn wbt dranken en hun houdbaarheid, dan hoor ik het graag

Hier de dranken:
2 jaar gesloten mits koel bewaard, geopend niet langer dan een jaar en in de koelkast.
Je zal er niet ziek van worden maar de smaak zal het geen goed doen.
Gevalletje van mazzel hebben, gewoon een keer proberen.
Geen probleem.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_73636373
Heb vorige maand een geopende fles Malibu in mijn kelder mogen vinden, zat nog in een doos van de verhuizing uit 2005.
Smaakt nog gewoon goed in de chocomelk en cola en ben niet ziek geworden.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 01:59:18 #13
220798 pump_kin
they came from behind...
pi_73636382
volgens mij s alles nog goed, je kan tuurlijk altijd proeven voor de zekerheid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')