Supergaaf!quote:Op woensdag 7 oktober 2009 20:33 schreef Rejected het volgende:
[..]
Intern? De stage is op de dealingroom.
non event zo lijkt het. Futs doen niks.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 22:09 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
ver boven
4 cts profit vs. est. 10 cts loss als ik het goed heb
Daar gaat het natuurlijk niet om. Het gaat erom dat de perceptie er is dat de markt gedraaid is.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 22:14 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
nou ja, als je goed nadenkt moet je ook geen ruim 14 USD betalen voor 4 cts profit per quarter.... zou de realiteit dan toch gaan inzakken.... vast niet, morgen de Dow boven de 10.000?
Als ik dit bericht goed lees, zijn een groot gedeelte van de omzet nog altijd in kostenbesparingen te vinden. Ook een groot gedeelte was de gestegen alu prijs, na inkoop.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 22:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Daar gaat het natuurlijk niet om. Het gaat erom dat de perceptie er is dat de markt gedraaid is.
Ik denk dat als Cash for Clunkers wordt stopgezet, de vraag naar aluminium ook flink zal zakken. In hoeverre is het overheidssimulatie en in hoeverre is het een zelfstandige markt.
Maar goed, Arcelor zal morgen wel plussen.
in denk dat je winst bedoelt ipv omzet?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 22:22 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Als ik dit bericht goed lees, zijn een groot gedeelte van de omzet nog altijd in kostenbesparingen te vinden. Ook een groot gedeelte was de gestegen alu prijs, na inkoop.
Beide effecten zijn tijdelijk. Ben benieuwd wat de resultaten waren geweest zonder deze effecten. Ze zeggen namelijk ook dat ze last hadden van valuta schommelingen.
Als je helemaal geen alu verkoopt, maar wel gewoon doorgaat met produceren en die gigantische berg stijgt in waarde omdat iedereen speculeert op grondstoffen omdat hij bang is voor inflatie, en vervolgens gaat de boekhouder de winst op de waardestijging van die berg aluminium meerekenen, dan verdien je heel veel terwijl het eigenlijk heel slecht gaat!quote:Op woensdag 7 oktober 2009 22:22 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Als ik dit bericht goed lees, zijn een groot gedeelte van de omzet nog altijd in kostenbesparingen te vinden. Ook een groot gedeelte was de gestegen alu prijs, na inkoop.
Beide effecten zijn tijdelijk. Ben benieuwd wat de resultaten waren geweest zonder deze effecten. Ze zeggen namelijk ook dat ze last hadden van valuta schommelingen.
Bedrijfstechnisch zeker wel, al gaan dat soort dingen in de VS sneller dan hier. Maar juist als de winst vooral uit besparingen voortkomt zegt het natuurlijk nog niet zoveel over het op gang komen van de economie.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 22:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Dit vind ik trouwens wel behoorlijk impresive:
The Company is exceeding all the targets of its Cash Sustainability Program, which helped to offset negative currency and energy impacts in the quarter of $89 million. Overhead savings are $375 million, 188 percent of the full year target for 2009, and procurement savings are $1.61 billion, 107 percent of the full-year target. Reductions in working capital have generated $780 million in cash, or 98 percent of the 2009 target of $800 million.
hey, hoe je ze verdient maakt niet uit hoorquote:Op woensdag 7 oktober 2009 22:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Bedrijfstechnisch zeker wel, al gaan dat soort dingen in de VS sneller dan hier. Maar juist als de winst vooral uit besparingen voortkomt zegt het natuurlijk nog niet zoveel over het op gang komen van de economie.
Voor het bedrijf an sich niet, al zit er ook heel duidelijk een grens aan kostenbesparingen. Maar als je het op gang komen van de economie ermee wil duiden wel natuurlijk.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 22:32 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
hey, hoe je ze verdient maakt niet uit hoor
nou ja als een bedrijf op een dergelijk lage kostenbasis zit, en de economie durft aan te trekken... dan wordt het behoorlijk harken....quote:Op woensdag 7 oktober 2009 22:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Voor het bedrijf an sich niet, al zit er ook heel duidelijk een grens aan kostenbesparingen. Maar als je het op gang komen van de economie ermee wil duiden wel natuurlijk.
Ik voeg me wel bij het stierenleger!quote:Op woensdag 7 oktober 2009 22:41 schreef tony_clifton- het volgende:
Hier hebben jullie alvast een battle anthem als jullie morgen moesten ten strijde trekken op de beurs![]()
.
DAX ook omhoog. Maar volumes zijn erg dun.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 22:41 schreef LXIV het volgende:
Wat doen de overige futs? Gaan die ook omhoog, of is het enkel AA?
Jij bullish?quote:
futs beginnen nu aardig op te lopen. Vrijdag 318+ ik blijf erbij.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 22:43 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
DAX ook omhoog. Maar volumes zijn erg dun.
quote:GM's US sales chief leaves after decline in sales
General Motors says US sales chief leaves following sharp drop in September sales
* By Dee-Ann Durbin and Tom Krisher, AP Auto Writers
* On 3:27 pm EDT, Wednesday October 7, 2009
DETROIT (AP) -- Less than a week after reporting a sharp drop in September sales, GM said its U.S. sales chief is leaving as the automaker struggles to prop up its falling share of the market.
General Motors Co. CEO Fritz Henderson announced the departure of Mark LaNeve on Wednesday during a conference call with media and investors. LaNeve, 50, is taking a job at a firm outside the auto industry effective Oct. 15, GM spokesman John McDonald said.
Although LaNeve's replacement has yet to be determined, his exit gives the company an opportunity to bring in fresh talent and a different view on sales, Henderson said. But that doesn't mean a successor automatically will be brought in from outside.
"We would benefit from fresh perspectives," he said.
GM's September U.S. sales plunged 45 percent, a big letdown that followed the government's Cash for Clunkers program in July and August. So far this year, its sales are down 36 percent.
GM's global market share stood at 11.9 percent in the third quarter, down from 12.4 percent in 2008, largely because of falling sales in the U.S. and Canada, Henderson said.
In the U.S., GM's control of the market fell to 19.5 percent in the third quarter from 22.1 percent in 2008. Other regions are performing better than expected.
LaNeve has told dealers that his departure was not a reflection of the company's product or marketing plans, McDonald said. He added that the consolidation and closing of dealerships had taken a toll on him. GM had 6,375 U.S. dealers at the end of 2008 and expects to have 5,600 by the end of this year.
LaNeve had been in charge of sales and marketing until July 10, the day GM emerged from bankruptcy protection, when Henderson took marketing away and put it in the hands of veteran executive Bob Lutz.
Lutz, who had served as head of product development and dropped plans to retire, had expressed disdain for GM's previous marketing efforts. Almost immediately, he ordered changes to ads to make them focus on vehicles and brands, comparing them with competitors in an effort to get customers to consider GM.
After Lutz was given the marketing job, he and LaNeve tussled over how to spend GM's marketing dollars, according to a person with knowledge of the situation. Lutz changed advertising agencies for the new "May the Best Car Win" ad campaign, which began Sept. 20.
Henderson said in a statement that LaNeve, who had served as general manager of the Cadillac brand during its resurgence, helped lead the company through tough times.
As head of Cadillac, LaNeve led a complete revamp of its products and marketing to boost sales and appeal to younger buyers.
Duane Paddock, a Chevrolet dealer from Kenmore, N.Y., and head of GM's national dealer council, said LaNeve was a strong advocate for dealers even when he took on the difficult task of consolidating dealerships.
"It wasn't easy for him but it was his job and it was necessary," Paddock said.
GM will fall short of its employment reduction targets by the end of 2009, Henderson said, but he's confident it will end the year with a competitive cost structure.
GM wanted to have 40,000 U.S. hourly workers but instead will have 49,000 by the end of the year. Henderson said early retirement and buyout offers worked but fell short of expectations.
GM had planned to employ 23,000 salaried workers by the end of 2009 but instead will have somewhere between 23,000 and 24,000, he said. That's because it has added some employees in technology and financial areas, and decided to keep its AC Delco parts operation rather than sell it, resulting in more workers being retained, Henderson said.
Henderson said on the conference call the company is paying far more attention to products and customer issues than it did six months ago, when it was consumed with restructuring.
GM's global market share rose slightly in the third quarter to 11.9 percent, up from 11.6 percent in the first half of the year. That's ahead of GM's expectations so far this year, Henderson said.
Henderson said GM will be relying on its Chevrolet brand to fill the void as the automaker winds down the Pontiac and Saturn brands.
"In terms of driving the share, it's got to be Chevrolet," he said.
Besides Chevy, GM is keeping its Buick, GMC and Cadillac brands.
After the conference call, Henderson told the CNBC cable network that the company is not breaking even right now but is moving in that direction. He also said it would be ready to make a public stock offering by the second half of next year.
Copyright © 2009 The Associated Press. All rights reserved. The information contained in the AP News report may not be published, broadcast, rewritten, or redistributed without the prior written authority of The Associated Press.
winst mislopen. Dus eigenlijk zou ik gewoon moeten kopen. Maar dan heb ik het idee dat ik weer winst misloop omdat ik geen gebruik maak van de marktomstandigheden.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 22:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
wat vrees je het meest: winst mislopen of verlies maken?
Deze snap ik ff niet. Bedoel je te zeggen dat ze "gewoon" een boekhoud truucje hebben uitgehaald en de alu hoger hebben gewaardeerd?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 22:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je helemaal geen alu verkoopt, maar wel gewoon doorgaat met produceren en die gigantische berg stijgt in waarde omdat iedereen speculeert op grondstoffen omdat hij bang is voor inflatie, en vervolgens gaat de boekhouder de winst op de waardestijging van die berg aluminium meerekenen, dan verdien je heel veel terwijl het eigenlijk heel slecht gaat!
ik wil ook wel eens een muntje opgooien. Daar heb ik al eens huizen mee gekochtquote:Op woensdag 7 oktober 2009 22:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
winst mislopen. Dus eigenlijk zou ik gewoon moeten kopen. Maar dan heb ik het idee dat ik weer winst misloop omdat ik geen gebruik maak van de marktomstandigheden.
Bizar! Dus nadat er een CfC-programma is afgerond zakken de autoverkopen in? Ik dacht dat het een aanzwengel was voor de economie!quote:
quote:Op woensdag 7 oktober 2009 22:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Bizar! Dus nadat er een CfC-programma is afgerond zakken de autoverkopen in? Ik dacht dat het een aanzwengel was voor de economie!
"Hee, de buurman heeft vorige week zo'n toffe auto gekocht, laat ik dat nu ook doen. Dat CfC voorbij is neem ik op de koop toe!"
Nee. Ik zeg ook helemaal niet dat dit gebeurt is. Ik laat alleen zien dat je aan cijfers alleen niet alles hebt. Het is dus mogelijk dat het eigenlijk heel slecht gaat, maar dat er toch goede cijfers uit voortkomen!quote:Op woensdag 7 oktober 2009 22:54 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Deze snap ik ff niet. Bedoel je te zeggen dat ze "gewoon" een boekhoud truucje hebben uitgehaald en de alu hoger hebben gewaardeerd?
Eind augustus dacht ik, daarom vielen de autoverkopen in september zo tegen.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 22:55 schreef RvLaak het volgende:
[..]
wanneer stopte het cash for clunkers?
het kan wel, heb zojuist de cijfers van AA doogenomen, maar zie niks dat daar op lijkt. Lijkt allemaal vrij solidequote:Op woensdag 7 oktober 2009 22:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee. Ik zeg ook helemaal niet dat dit gebeurt is. Ik laat alleen zien dat je aan cijfers alleen niet alles hebt. Het is dus mogelijk dat het eigenlijk heel slecht gaat, maar dat er toch goede cijfers uit voortkomen!
Moet je Dinosaur vragen of het op deze manier echt kan. Je kunt ook bijv. veel verlies maken als je wil door af te schrijven op iets wazigs als "goodwill"
a, nu snap ik het nog nietquote:Op woensdag 7 oktober 2009 22:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee. Ik zeg ook helemaal niet dat dit gebeurt is. Ik laat alleen zien dat je aan cijfers alleen niet alles hebt. Het is dus mogelijk dat het eigenlijk heel slecht gaat, maar dat er toch goede cijfers uit voortkomen!
Moet je Dinosaur vragen of het op deze manier echt kan. Je kunt ook bijv. veel verlies maken als je wil door af te schrijven op iets wazigs als "goodwill"
Op dit moment winst mislopen.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 22:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
wat vrees je het meest: winst mislopen of verlies maken?
Ik wel. Dat was precies drie minuten vóór het tijdstip waarop er in de VS geen enkele auto meer verkocht werd.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 22:59 schreef Dave7 het volgende:
hahaha, ik weet niet precies wanneer CFC gestopt is.....
LOL, ze hebben geen algemene BTW in de USA. Ze hadden 'm misschien negatief kunnen makenquote:Op woensdag 7 oktober 2009 23:01 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik wel. Dat was precies drie minuten vóór het tijdstip waarop er in de VS geen enkele auto meer verkocht werd.
CfC is nog slechter dan helemaal niks. Want meer dan een korte piek levert het niet op, en daarna koopt helemaal niemand meer in de hoop op een nieuw programma. Ze hadden beter voor dat geld de algemene BTW kunnen verlagen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |