Morgen begint het traditie getrouw met ALCOA en in de loop der weken zullen alle bedrijven volgen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 15:57 schreef Rijk_zonder_werken het volgende:
[..]
Wanneer worden die kwartaal cijfers eigenlijk naar buiten gebracht?
Zolang we weerstand niet doorbreken kan de daling zich nog voortzetten.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:05 schreef Vandergeld het volgende:
Put aex 300 okt verkocht, zeker niet het koersverloop wat ik had verwacht, dan toch nog een topje in de richting van de 320?
Nee, golven zijn overlappend dus , was correctief, nu opweg naar 320-325 i.m.oquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 16:35 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Zolang we weerstand niet doorbreken kan de daling zich nog voortzetten.
[ afbeelding ]
Waarom ben je er zo van overtuigt dat je analyse correct is, want al die analisten hebben het keer op keer fout en dan zal jij gelijk hebben?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 16:26 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Foute analyse inderdaad, afstort begint iets later dan gedacht
Beetje jammer dat er nergens een waarde van de S&P bij staat...quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 16:35 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Zolang we weerstand niet doorbreken kan de daling zich nog voortzetten.
[ afbeelding ]
Hoe goedkoop?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 16:56 schreef bascross het volgende:
Bij welke brokers zitten jullie? Ik zit op het moment bij Binckbank en ben er wel tevreden over, maar zit te denken om over te stappen naar Today's Brokers, want die is wel erg goedkoop.
Als je maar genoeg roept dan klopt het vanzelf wel een keer. Ik heb al vanalles voorbij zien komen hier, idem met dollarkoers. Steeds loopt het onverwachts anders en dan worden de doelen weer snel bijgesteld.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 16:46 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Waarom ben je er zo van overtuigt dat je analyse correct is, want al die analisten hebben het keer op keer fout en dan zal jij gelijk hebben?
No offence
Ik weet niet hoe het bij Todays zit, maar bij Lynx moet je wel een minimale eerste storting doen voor zover je dit nog niet wist.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 16:56 schreef bascross het volgende:
Bij welke brokers zitten jullie? Ik zit op het moment bij Binckbank en ben er wel tevreden over, maar zit te denken om over te stappen naar Today's Brokers, want die is wel erg goedkoop.
Dat is ook wel wat overdreven hoor ... er zitten natuurlijk wel foute analyses tussen zitten .. maar om te zeggen dat het continu anders of onverwachts loopt is ook wat overdreven.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:06 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Als je maar genoeg roept dan klopt het vanzelf wel een keer. Ik heb al vanalles voorbij zien komen hier, idem met dollarkoers. Steeds loopt het onverwachts anders en dan worden de doelen weer snel bijgesteld.
Net wel, stijgende beurzen staan al een hele tijd paralel aan een dalende dollar, wat weer een stijgende goudprijs betekent.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:09 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik verwacht eigenlijk vrij spoedig weer een downfall van goud, dat kan zo niet doorgaan ... niet in hand samen de stijging van de beurzen.
http://www.todaysbrokers.nl/nl/producten_01.aspxquote:
Bij Today's Brokers ook, 4000 euro, maar dat is geen probleem.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:07 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het bij Todays zit, maar bij Lynx moet je wel een minimale eerste storting doen voor zover je dit nog niet wist.
Da's idd goedkoop.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:11 schreef bascross het volgende:
[..]
http://www.todaysbrokers.nl/nl/producten_01.aspx
En geen bewaarloon, zoals je bij Binck wel hebt.
Das maar net hoe je het bekijkt, ik vind het niet veel goedkoper dan de andere brokers en ik hou er persoonlijk niet van dat geld 'niks loopt te doen'. Dan kun je het beter op een goede spaar rekening zetten, of krijg je bij todays brokers ook nog rente over je geld wat je daar hebt staan?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:11 schreef bascross het volgende:
[..]
Bij Today's Brokers ook, 4000 euro, maar dat is geen probleem.
De echte lading kwartaal cijfers moeten nog komen .. voor de rest kun je dit ook gewoon zien als correctie op de afgelopen dagen van dalingen. Daarbij komend dat er wel weer wat redenen waren om positief te zijn gisteren en vandaag is het niet eens zo heel gek dat we nu dik in de plus staan, met name door de raw material sector en de financials.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:24 schreef Dave7 het volgende:
Dit gaat misschien wel net als in september, iedereen verwacht een moeilijke maand, eerste dag gaat het fors down, vervolgens hele maand omhoog!
Same, ik houd olie/goud long nog even aan. Dat kan wel een 'deukje' hebben.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:25 schreef Charizma het volgende:![]()
Ga met een kleine positie long overnight.
Daar heb je gelijk in. De één roept wat doordachter dan de ander. Moet niet iedereen over één kam scheren. Al kan ik me wel vermaken door de topics rustig te lezen en wat "voorspellingen" achter elkaar te zetten. Valt me op zijn minst op dat niet iedereen even standvastig is. Voorspellen is natuurlijk ook wat anders dan beredeneren en mededelen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:11 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat is ook wel wat overdreven hoor ... er zitten natuurlijk wel foute analyses tussen zitten .. maar om te zeggen dat het continu anders of onverwachts loopt is ook wat overdreven.
Een half jaar bv.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 16:26 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Foute analyse inderdaad, afstort begint iets later dan gedacht
Maakt ook niet meer uitquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 16:50 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Beetje jammer dat er nergens een waarde van de S&P bij staat...
Mijn verwachting is lichtgroen, the trend is your friend.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:42 schreef beertenderrr het volgende:
wat verwachten jullie voor morgen en waarop baseren jullie dit precies?
Als je kijkt naar de redenen achter de stijging vandaag ...quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:42 schreef beertenderrr het volgende:
wat verwachten jullie voor morgen en waarop baseren jullie dit precies?
Ik hoop weer zo'n mooie dag als vandaag iig.
overigens zijn alle fondsen op zowel de AEX als midcap positief gesloten![]()
Zit jij eigenlijk in Fortis? Gezien je wel eens wat in Belgische aandelen belegtquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:49 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Mijn verwachting is lichtgroen, the trend is your friend.
Ik denk dat jullie eerst nog in de buurt van de EAX rond de 380-400 gaan komen. Er staat veel geld aan de zijlijn, institutionelen en particulieren stappen in waardoor de vraag groter blijft dan het aanbod en er geen sterke correcties kunnen komen.
Ik had overigens ergens in juli nog een kooporder voor KBC op 9,xx staan. Limiet toen net niet gehaald en kijk waar ze nu staan -O_ vandaag ook weer dik 15%.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:58 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Zit jij eigenlijk in Fortis? Gezien je wel eens wat in Belgische aandelen belegt. Ik zit er over na te denken om wat kleine posities te nemen in verscheidene assets verdeeld over de wereld, en 1 daarvan is Fortis. Al heb ik daar het idee dat ik al achter de feiten aanloop, gezien Fortis al op 264% winst staat sinds begin dit jaar!
Hoe weet je dit? Statistieken?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:49 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Er staat veel geld aan de zijlijn, institutionelen en particulieren stappen in waardoor de vraag groter blijft dan het aanbod en er geen sterke correcties kunnen komen.
Misschien hangt het meer af op de manier waarop het gezegd wordt? Omdat het feitelijk waarschijnlijk niet klopt? Die discussies zijn hier vaker gevoerd. Overigens hoor ik net op tv, hoe toevallig een gozer die het heeft over, ' a lot of money on the side line in the money markets 'quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:03 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Hoe weet je dit? Statistieken?
Ik word zo moe namelijk van dat cliche er staat zoveel geld aan de zijlijn!Die institutionelen en particulieren aan de zijlijn hebben blijkbaar de afhelopen 8 maanden niet de beschikking gehad over een internetverbinding!!
Anders waren ze allang wel ingestapt, denk je ook niet?
Is het niet zo dat er vorig jaar rond deze tijd een hoop geld in spaardeposito's is gestoken, wat nu langzamerhand weer vrij komt? En met de lage spaarrentes is sparen minder interessant.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:08 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Misschien hangt het meer af op de manier waarop het gezegd wordt? Omdat het feitelijk waarschijnlijk niet klopt? Die discussies zijn hier vaker gevoerd. Overigens hoor ik net op tv, hoe toevallig een gozer die het heeft over, ' a lot of money on the side line in the money markets '
Idd, puur afhankelijk van de kwartaalcijfers. En daarbij bedoel ik de winsten, want we weten allemaal dat de omzetten dramatisch zijn gedaald. Zijn de winsten nog op peil gebleven, dan verwacht ik een snelle harde stijging. Zijn ze dit niet verwacht ik een licht dalende beurs, geen crash zoals vorig jaar sept/okt.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:33 schreef Dave7 het volgende:
Nou volgens mij kan je net zo goed een muntje opgooien deze dagen, ik heb echt geen idee waar het allemaal heen zal gaan op dit moment.... Voor allebei de mogelijkheden kan ik goede argumenten bedenken...................![]()
ik denk dat het meer de manier van hoe wordt het geintreperteerd. De cijfers zullen meevallen omdat er (nog steeds) op kosten bespaard kon worden en omdat de voorraden zo goed als op waren. Ik ben meer van het 4e en 1e kwartaal volgend jaar, daar gaat wel uitkomen dat het dramatisch slecht gaat. Die bewijzen zijn er wel. Mijn broer werkt momenteel in Singapore, hij werkt in de offshore. Hij zegt dat ie nog nooit zo iets mee gemaakt heeft, op een bepaalde stuk haven waar 12 super kranen staan, werkt er maar 1jte. Daarnaast liggen er in een gebied zo groot als de flevopolder enkele duizeden ,waaronder honderden cape Horn ( 350meter + ) te wachten. Om hun bulk ( jah ze hebben al grondstoffen aan boord, alleen de fabriek wil het niet hebben omdat ze het niet kwijt kunnen) Ze zeggen dat de vraag uitval meer dan 75% is.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:37 schreef Dave7 het volgende:
Waarschijnlijk gaat Alcoa woensdag doorslaggevend zijn voor de komende tijd.
Interessant!quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:49 schreef edwinh het volgende:
[..]
ik denk dat het meer de manier van hoe wordt het geintreperteerd. De cijfers zullen meevallen omdat er (nog steeds) op kosten bespaard kon worden en omdat de voorraden zo goed als op waren. Ik ben meer van het 4e en 1e kwartaal volgend jaar, daar gaat wel uitkomen dat het dramatisch slecht gaat. Die bewijzen zijn er wel. Mijn broer werkt momenteel in Singapore, hij werkt in de offshore. Hij zegt dat ie nog nooit zo iets mee gemaakt heeft, op een bepaalde stuk haven waar 12 super kranen staan, werkt er maar 1jte. Daarnaast liggen er in een gebied zo groot als de flevopolder enkele duizeden ,waaronder honderden cape Horn ( 350meter + ) te wachten. Om hun bulk ( jah ze hebben al grondstoffen aan boord, alleen de fabriek wil het niet hebben omdat ze het niet kwijt kunnen) Ze zeggen dat de vraag uitval meer dan 75% is.
wel handig idd zolang het scheepvaart gebeuren niet op gang gaat komen kan je het wel vergeten met het herstel verhaal. De meeste schepen zijn nog maar enkele mensen aan boord de rest is naar huis gestuurd en kan weer op getrommeld worden als ze eventueel wel weer weg moeten. Daarnaast zou er sprake zijn dat er nog circa 1000 supertankers dit jaar op de markt komen( dit zijn tankers die enkele jaren geleden al besteld zijn) Daar gaat de Baltic Dry index dusquote:
Men heeft het hier vooral over 'better than expected Q results' waardoor de beurzen verder kunnen stijgen en naar alle waarschijnlijkheid de dollar weer wat kan aansterken. Long is dus hier het advies. Maarja, hoe sommige beleggen hier, heb ik toch enige twijfel over...quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:39 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Idd, puur afhankelijk van de kwartaalcijfers. En daarbij bedoel ik de winsten, want we weten allemaal dat de omzetten dramatisch zijn gedaald. Zijn de winsten nog op peil gebleven, dan verwacht ik een snelle harde stijging. Zijn ze dit niet verwacht ik een licht dalende beurs, geen crash zoals vorig jaar sept/okt.
Zeker als ze aandelen willen uitgevenquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:51 schreef LXIV het volgende:
Die winst- en verliescijfers zijn natuurlijk ook voor een groot deel zelf te bedenken. Afschrijvingen op goodwill etc. kan iedereen wel doen. Veel bedrijven hebben natuurlijk het tweede kwartaal expres extreem slecht gerapporteerd, veel afgeschreven, om daarna weer lekker uit de hoek te kunnen komen. Die cijfers worden wel gecontroleerd, maar op veel gebieden blijft het obscuur. Zelfs zaken als omzet of winst kunnen gemakkelijk gemanipuleerd worden.
De vraag is dan eerder: wat wil het bedrijfsleven dat wij over hen in dit stadium denken.
Vlak eindigen we zeker niet .. we zijn bijna al weer een 0.5% hoger op de amerikaanse beurzen!quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:34 schreef edwinh het volgende:
als we zo doorgaaan in NY gaan we nog vlak eindigen ook , dikke downtrend intraday
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:30 schreef sitting_elfling het volgende:
Rusland heeft overigens leuk gehandeld op de us bond market, whehe.
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |