abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73427140
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 15:57 schreef Rijk_zonder_werken het volgende:

[..]

Wanneer worden die kwartaal cijfers eigenlijk naar buiten gebracht?
Morgen begint het traditie getrouw met ALCOA en in de loop der weken zullen alle bedrijven volgen.
pi_73427901
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 15:53 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Krijg je van al dat analyseren
Foute analyse inderdaad, afstort begint iets later dan gedacht
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 16:31:28 #103
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_73428083
al mn aandelen in het groen, mooie dag vandaag
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_73428242
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 13:05 schreef Vandergeld het volgende:
Put aex 300 okt verkocht, zeker niet het koersverloop wat ik had verwacht, dan toch nog een topje in de richting van de 320?
Zolang we weerstand niet doorbreken kan de daling zich nog voortzetten.

pi_73428321
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 16:35 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Nee, golven zijn overlappend dus , was correctief, nu opweg naar 320-325 i.m.o
pi_73428664
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 16:26 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Waarom ben je er zo van overtuigt dat je analyse correct is, want al die analisten hebben het keer op keer fout en dan zal jij gelijk hebben?

No offence
BlaBlaBla
pi_73428787
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 16:35 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Beetje jammer dat er nergens een waarde van de S&P bij staat...
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 16:56:47 #108
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_73429022
Bij welke brokers zitten jullie? Ik zit op het moment bij Binckbank en ben er wel tevreden over, maar zit te denken om over te stappen naar Today's Brokers, want die is wel erg goedkoop.
Bedankt Hans.
pi_73429170
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 16:56 schreef bascross het volgende:
Bij welke brokers zitten jullie? Ik zit op het moment bij Binckbank en ben er wel tevreden over, maar zit te denken om over te stappen naar Today's Brokers, want die is wel erg goedkoop.
Hoe goedkoop?
pi_73429336
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 16:46 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Waarom ben je er zo van overtuigt dat je analyse correct is, want al die analisten hebben het keer op keer fout en dan zal jij gelijk hebben?

No offence
Als je maar genoeg roept dan klopt het vanzelf wel een keer. Ik heb al vanalles voorbij zien komen hier, idem met dollarkoers. Steeds loopt het onverwachts anders en dan worden de doelen weer snel bijgesteld.
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_73429379
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 16:56 schreef bascross het volgende:
Ik weet niet hoe het bij Todays zit, maar bij Lynx moet je wel een minimale eerste storting doen voor zover je dit nog niet wist.
pi_73429434
Haha, de beurzen stijgen behoorlijk, en olie en goud gaan mooi mee. Dat zijn behoorlijke winsten op deze manier. Ik verwacht eigenlijk vrij spoedig weer een downfall van goud, dat kan zo niet doorgaan ... niet in hand samen de stijging van de beurzen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_73429491
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 17:06 schreef dramatiek het volgende:

[..]

Als je maar genoeg roept dan klopt het vanzelf wel een keer. Ik heb al vanalles voorbij zien komen hier, idem met dollarkoers. Steeds loopt het onverwachts anders en dan worden de doelen weer snel bijgesteld.
Dat is ook wel wat overdreven hoor ... er zitten natuurlijk wel foute analyses tussen zitten .. maar om te zeggen dat het continu anders of onverwachts loopt is ook wat overdreven.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_73429493
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 17:09 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik verwacht eigenlijk vrij spoedig weer een downfall van goud, dat kan zo niet doorgaan ... niet in hand samen de stijging van de beurzen.
Net wel, stijgende beurzen staan al een hele tijd paralel aan een dalende dollar, wat weer een stijgende goudprijs betekent.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 17:11:25 #115
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_73429501
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 17:01 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Hoe goedkoop?
http://www.todaysbrokers.nl/nl/producten_01.aspx

En geen bewaarloon, zoals je bij Binck wel hebt.
Bedankt Hans.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 17:11:52 #116
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_73429517
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 17:07 schreef Dave7 het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het bij Todays zit, maar bij Lynx moet je wel een minimale eerste storting doen voor zover je dit nog niet wist.
Bij Today's Brokers ook, 4000 euro, maar dat is geen probleem.
Bedankt Hans.
pi_73429594
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 17:11 schreef bascross het volgende:

[..]

http://www.todaysbrokers.nl/nl/producten_01.aspx

En geen bewaarloon, zoals je bij Binck wel hebt.
Da's idd goedkoop.
pi_73429933
Dit gaat misschien wel net als in september, iedereen verwacht een moeilijke maand, eerste dag gaat het fors down, vervolgens hele maand omhoog!
pi_73429950
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 17:11 schreef bascross het volgende:

[..]

Bij Today's Brokers ook, 4000 euro, maar dat is geen probleem.
Das maar net hoe je het bekijkt, ik vind het niet veel goedkoper dan de andere brokers en ik hou er persoonlijk niet van dat geld 'niks loopt te doen'. Dan kun je het beter op een goede spaar rekening zetten, of krijg je bij todays brokers ook nog rente over je geld wat je daar hebt staan?
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 17:25:40 #120
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_73429980

Ga met een kleine positie long overnight.
Be water my friend
pi_73430015
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 17:24 schreef Dave7 het volgende:
Dit gaat misschien wel net als in september, iedereen verwacht een moeilijke maand, eerste dag gaat het fors down, vervolgens hele maand omhoog!
De echte lading kwartaal cijfers moeten nog komen .. voor de rest kun je dit ook gewoon zien als correctie op de afgelopen dagen van dalingen. Daarbij komend dat er wel weer wat redenen waren om positief te zijn gisteren en vandaag is het niet eens zo heel gek dat we nu dik in de plus staan, met name door de raw material sector en de financials.
pi_73430042
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 17:25 schreef Charizma het volgende:

Ga met een kleine positie long overnight.
Same, ik houd olie/goud long nog even aan. Dat kan wel een 'deukje' hebben.
pi_73430191
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 17:11 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat is ook wel wat overdreven hoor ... er zitten natuurlijk wel foute analyses tussen zitten .. maar om te zeggen dat het continu anders of onverwachts loopt is ook wat overdreven.
Daar heb je gelijk in. De één roept wat doordachter dan de ander. Moet niet iedereen over één kam scheren. Al kan ik me wel vermaken door de topics rustig te lezen en wat "voorspellingen" achter elkaar te zetten. Valt me op zijn minst op dat niet iedereen even standvastig is. Voorspellen is natuurlijk ook wat anders dan beredeneren en mededelen.
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_73430295
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 16:26 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Een half jaar bv. ?
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 17:42:37 #125
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_73430465
wat verwachten jullie voor morgen en waarop baseren jullie dit precies?

Ik hoop weer zo'n mooie dag als vandaag iig.

overigens zijn alle fondsen op zowel de AEX als midcap positief gesloten
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_73430505
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 16:50 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Beetje jammer dat er nergens een waarde van de S&P bij staat...
Maakt ook niet meer uit is niet meer geldig.
pi_73430669
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 17:42 schreef beertenderrr het volgende:
Mijn verwachting is lichtgroen, the trend is your friend.

Ik denk dat jullie eerst nog in de buurt van de EAX rond de 380-400 gaan komen. Er staat veel geld aan de zijlijn, institutionelen en particulieren stappen in waardoor de vraag groter blijft dan het aanbod en er geen sterke correcties kunnen komen.
pi_73430788
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 17:42 schreef beertenderrr het volgende:

Ik hoop weer zo'n mooie dag als vandaag iig.

overigens zijn alle fondsen op zowel de AEX als midcap positief gesloten
Als je kijkt naar de redenen achter de stijging vandaag ...

geroesemoes over de dollar misschien niet meer vastzetten aan olie en dergelijke, dat landen een 'mandje' willen gebruiken zorgt voor pressie op de dollar. Dit zorgt op deze manier weer dat de commodities stijgen, zoals olie en goud, en neem daar mee in rekening dat de financiele aandelen afgelopen dagen door 2 banken zijn opgewaardeerd, zul je bijna overal groene borden zien. (de material/financial sector bijelkaar zijn namelijk vrij groot ) Ik zou dat(!) scenario voor morgen dus niet verwachten.

Het is wachten op de kwartaal cijfers en cijfers zoals de initial jobless claims op donderdag. Zijn die slechter dan verwacht gaan we naar beneden. Zijn ze beter of minder slecht als verwacht hebben we wat ruimte om omhoog te gaan.
pi_73430828
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 17:36 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Een half jaar bv. ?
Nee ik geef het hooguit 1 maand.
pi_73430867
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 17:49 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Mijn verwachting is lichtgroen, the trend is your friend.

Ik denk dat jullie eerst nog in de buurt van de EAX rond de 380-400 gaan komen. Er staat veel geld aan de zijlijn, institutionelen en particulieren stappen in waardoor de vraag groter blijft dan het aanbod en er geen sterke correcties kunnen komen.
Zit jij eigenlijk in Fortis? Gezien je wel eens wat in Belgische aandelen belegt . Ik zit er over na te denken om wat kleine posities te nemen in verscheidene assets verdeeld over de wereld, en 1 daarvan is Fortis. Al heb ik daar het idee dat ik al achter de feiten aanloop, gezien Fortis al op 264% winst staat sinds begin dit jaar!
pi_73432137
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 17:58 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Zit jij eigenlijk in Fortis? Gezien je wel eens wat in Belgische aandelen belegt . Ik zit er over na te denken om wat kleine posities te nemen in verscheidene assets verdeeld over de wereld, en 1 daarvan is Fortis. Al heb ik daar het idee dat ik al achter de feiten aanloop, gezien Fortis al op 264% winst staat sinds begin dit jaar!
Ik had overigens ergens in juli nog een kooporder voor KBC op 9,xx staan. Limiet toen net niet gehaald en kijk waar ze nu staan -O_ vandaag ook weer dik 15%.

Voorlopig koop ik geen aandelen meer, zit eerder te wachten op SnP 1.100+ om wat shorts te pakken.
pi_73432656
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 17:49 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Er staat veel geld aan de zijlijn, institutionelen en particulieren stappen in waardoor de vraag groter blijft dan het aanbod en er geen sterke correcties kunnen komen.
Hoe weet je dit? Statistieken?

Ik word zo moe namelijk van dat cliche er staat zoveel geld aan de zijlijn!
Die institutionelen en particulieren aan de zijlijn hebben blijkbaar de afgelopen 8 maanden niet de beschikking gehad over een internetverbinding??
Anders waren ze allang wel ingestapt, denk je ook niet?
pi_73432801
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 19:03 schreef Dave7 het volgende:

[..]

Hoe weet je dit? Statistieken?

Ik word zo moe namelijk van dat cliche er staat zoveel geld aan de zijlijn! Die institutionelen en particulieren aan de zijlijn hebben blijkbaar de afhelopen 8 maanden niet de beschikking gehad over een internetverbinding!! Anders waren ze allang wel ingestapt, denk je ook niet?
Misschien hangt het meer af op de manier waarop het gezegd wordt? Omdat het feitelijk waarschijnlijk niet klopt? Die discussies zijn hier vaker gevoerd. Overigens hoor ik net op tv, hoe toevallig een gozer die het heeft over, ' a lot of money on the side line in the money markets '

Overigens net de 3 year note auction achter de rug, tegen 1.445%!

Voor de rest tot een uurtje of 9 mijn lijstje afmaken met interesseante opties voor korte termijn voor morgen ochtend.
pi_73432856
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 19:08 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Misschien hangt het meer af op de manier waarop het gezegd wordt? Omdat het feitelijk waarschijnlijk niet klopt? Die discussies zijn hier vaker gevoerd. Overigens hoor ik net op tv, hoe toevallig een gozer die het heeft over, ' a lot of money on the side line in the money markets '

Is het niet zo dat er vorig jaar rond deze tijd een hoop geld in spaardeposito's is gestoken, wat nu langzamerhand weer vrij komt? En met de lage spaarrentes is sparen minder interessant.
pi_73433574
Nou volgens mij kan je net zo goed een muntje opgooien deze dagen, ik heb echt geen idee waar het allemaal heen zal gaan op dit moment.... Voor allebei de mogelijkheden kan ik goede argumenten bedenken...................
pi_73433697
Waarschijnlijk gaat Alcoa woensdag doorslaggevend zijn voor de komende tijd.
pi_73433778
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 19:33 schreef Dave7 het volgende:
Nou volgens mij kan je net zo goed een muntje opgooien deze dagen, ik heb echt geen idee waar het allemaal heen zal gaan op dit moment.... Voor allebei de mogelijkheden kan ik goede argumenten bedenken...................
Idd, puur afhankelijk van de kwartaalcijfers. En daarbij bedoel ik de winsten, want we weten allemaal dat de omzetten dramatisch zijn gedaald. Zijn de winsten nog op peil gebleven, dan verwacht ik een snelle harde stijging. Zijn ze dit niet verwacht ik een licht dalende beurs, geen crash zoals vorig jaar sept/okt.
pi_73434197
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 19:37 schreef Dave7 het volgende:
Waarschijnlijk gaat Alcoa woensdag doorslaggevend zijn voor de komende tijd.

ik denk dat het meer de manier van hoe wordt het geintreperteerd. De cijfers zullen meevallen omdat er (nog steeds) op kosten bespaard kon worden en omdat de voorraden zo goed als op waren. Ik ben meer van het 4e en 1e kwartaal volgend jaar, daar gaat wel uitkomen dat het dramatisch slecht gaat. Die bewijzen zijn er wel. Mijn broer werkt momenteel in Singapore, hij werkt in de offshore. Hij zegt dat ie nog nooit zo iets mee gemaakt heeft, op een bepaalde stuk haven waar 12 super kranen staan, werkt er maar 1jte. Daarnaast liggen er in een gebied zo groot als de flevopolder enkele duizeden ,waaronder honderden cape Horn ( 350meter + ) te wachten. Om hun bulk ( jah ze hebben al grondstoffen aan boord, alleen de fabriek wil het niet hebben omdat ze het niet kwijt kunnen) Ze zeggen dat de vraag uitval meer dan 75% is.
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 19:51:09 #139
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_73434299
Die winst- en verliescijfers zijn natuurlijk ook voor een groot deel zelf te bedenken. Afschrijvingen op goodwill etc. kan iedereen wel doen. Veel bedrijven hebben natuurlijk het tweede kwartaal expres extreem slecht gerapporteerd, veel afgeschreven, om daarna weer lekker uit de hoek te kunnen komen. Die cijfers worden wel gecontroleerd, maar op veel gebieden blijft het obscuur. Zelfs zaken als omzet of winst kunnen gemakkelijk gemanipuleerd worden.

De vraag is dan eerder: wat wil het bedrijfsleven dat wij over hen in dit stadium denken.
The End Times are wild
pi_73434471
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 19:49 schreef edwinh het volgende:
[..]
ik denk dat het meer de manier van hoe wordt het geintreperteerd. De cijfers zullen meevallen omdat er (nog steeds) op kosten bespaard kon worden en omdat de voorraden zo goed als op waren. Ik ben meer van het 4e en 1e kwartaal volgend jaar, daar gaat wel uitkomen dat het dramatisch slecht gaat. Die bewijzen zijn er wel. Mijn broer werkt momenteel in Singapore, hij werkt in de offshore. Hij zegt dat ie nog nooit zo iets mee gemaakt heeft, op een bepaalde stuk haven waar 12 super kranen staan, werkt er maar 1jte. Daarnaast liggen er in een gebied zo groot als de flevopolder enkele duizeden ,waaronder honderden cape Horn ( 350meter + ) te wachten. Om hun bulk ( jah ze hebben al grondstoffen aan boord, alleen de fabriek wil het niet hebben omdat ze het niet kwijt kunnen) Ze zeggen dat de vraag uitval meer dan 75% is.
Interessant!
pi_73434685
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 19:54 schreef Dave7 het volgende:

[..]

Interessant!
wel handig idd zolang het scheepvaart gebeuren niet op gang gaat komen kan je het wel vergeten met het herstel verhaal. De meeste schepen zijn nog maar enkele mensen aan boord de rest is naar huis gestuurd en kan weer op getrommeld worden als ze eventueel wel weer weg moeten. Daarnaast zou er sprake zijn dat er nog circa 1000 supertankers dit jaar op de markt komen( dit zijn tankers die enkele jaren geleden al besteld zijn) Daar gaat de Baltic Dry index dus
pi_73435159
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 19:39 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Idd, puur afhankelijk van de kwartaalcijfers. En daarbij bedoel ik de winsten, want we weten allemaal dat de omzetten dramatisch zijn gedaald. Zijn de winsten nog op peil gebleven, dan verwacht ik een snelle harde stijging. Zijn ze dit niet verwacht ik een licht dalende beurs, geen crash zoals vorig jaar sept/okt.
Men heeft het hier vooral over 'better than expected Q results' waardoor de beurzen verder kunnen stijgen en naar alle waarschijnlijkheid de dollar weer wat kan aansterken. Long is dus hier het advies. Maarja, hoe sommige beleggen hier, heb ik toch enige twijfel over...

Ik denk dat we iig. weer een boel spanning zullen beleven naar het uitkijken van de 1e cijfers en we dan snel een richting opgaan. Dat we definitief groen of rood zitten ben ik nog niet overtuigd. Denk zelf nog steeds zijwaarts met leuke uitschieters. Overigens gaat de beurs op dit moment in de states al weer behoorlijk naar beneden!
pi_73435961
Rusland heeft overigens leuk gehandeld op de us bond market, whehe.

pi_73436061
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 19:51 schreef LXIV het volgende:
Die winst- en verliescijfers zijn natuurlijk ook voor een groot deel zelf te bedenken. Afschrijvingen op goodwill etc. kan iedereen wel doen. Veel bedrijven hebben natuurlijk het tweede kwartaal expres extreem slecht gerapporteerd, veel afgeschreven, om daarna weer lekker uit de hoek te kunnen komen. Die cijfers worden wel gecontroleerd, maar op veel gebieden blijft het obscuur. Zelfs zaken als omzet of winst kunnen gemakkelijk gemanipuleerd worden.

De vraag is dan eerder: wat wil het bedrijfsleven dat wij over hen in dit stadium denken.
Zeker als ze aandelen willen uitgeven .
pi_73436135
als we zo doorgaaan in NY gaan we nog vlak eindigen ook , dikke downtrend intraday
pi_73436380
Ik verwacht een relatieve kleine opening morgen, sowieso niet een abnormale stijging van de financials zoals we dat zagen in europa en nederland vandaag.

Overzichtje van de sector verdeling (en stijging) van de aandelen markten in N-Amerika op dit moment. Laagste is zoals je ziet de financials, terwijl die in Europa vandaag het relatief goed deden!

Hoorde net dat Goldman Sachs een gemiddelde van 383.000 dollar heeft klaargezet per werknemer voor de bonussen dit jaar.
Niiice
pi_73437455
Met mijn virtuele aandelen portefeuille heb ik al zo'n 800 euro opgehaald met ING en TomTom.. leuk natuurlijk, maar zal mij benieuwen of er zich weer zo'n kans voordoet als ik in het 'echt' wil beginnen Even volgen dus!
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_73437590
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 20:34 schreef edwinh het volgende:
als we zo doorgaaan in NY gaan we nog vlak eindigen ook , dikke downtrend intraday
Vlak eindigen we zeker niet .. we zijn bijna al weer een 0.5% hoger op de amerikaanse beurzen!
pi_73437946
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 20:30 schreef sitting_elfling het volgende:
Rusland heeft overigens leuk gehandeld op de us bond market, whehe.

[ afbeelding ]
Daar is flink huisgehouden.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 22:06:47 #150
271819 haatbaard
El Capitano!
pi_73439606
De huidige stijgingen op de aandelenmarkten geven mij toch ook het onbehaaglijjke en onheilspellende gevoel dat er inderdaad een enorme inflatie zit aan te komen. Alsof de waardering van zaken zoals waardepapieren compleet los is komen te staan van de huidige belabberde situatie in de reële economie, bijvoorbeeld doordat er teveel geld is gecreëerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')