abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 oktober 2009 @ 15:16:44 #26
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_73392341
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 12:04 schreef UncleSam het volgende:
Dat samenvoegen van Heijmans, weet iemand wat de reden daar nou van is? Willen ze voorkomen dat er te teveel met grote aantallen goedkope aandelen gehandeld word om de koers stabieler te maken?
Dat samenvoegen brengt ze toch geen extra geld op? En zo te zien is het ook niet goed voor de koers..
Een aandelenkoers van tussen de 10 en de 60 wordt door velen als het meest gunstig gezien. Te laag gewaardeerde bedrijven, daar zit een luchtje aan. En dat is natuurlijk ook vaak zo.

Verder maakt het helemaal niks uit. Of je nu één tientje of tien guldens in je portomonee hebt komt op hetzelfde neer. Eigenlijk is het raar wanneer de koers hierdoor zakt.
The End Times are wild
pi_73392354
Vandergeld, persoonlijk vind ik dat het een dag op de crash te prikken eigenlijk wel heel onslim is. Je kan crashes 'voorspellen', maar er een datum op plakken is echt onmogelijk. Imo.

Persoonlijk vind ik dat crashes zelfs niet te voorspellen zijn. Beurswerkelijkheid en economische werkelijkheid zijn heel verschillend gebleken 't afgelopen half jaar. De meesten onder jullie zijn daar 't levende bewijs van.
Ik ga pas terug aan verkopen denken indien de BEL20 tegen de 2950-3000 punten staat .
pi_73392994
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 15:16 schreef LXIV het volgende:

[..]

Een aandelenkoers van tussen de 10 en de 60 wordt door velen als het meest gunstig gezien. Te laag gewaardeerde bedrijven, daar zit een luchtje aan. En dat is natuurlijk ook vaak zo.

Verder maakt het helemaal niks uit. Of je nu één tientje of tien guldens in je portomonee hebt komt op hetzelfde neer. Eigenlijk is het raar wanneer de koers hierdoor zakt.
Denk dat het te maken heeft met shortselling. Je hebt nu weer meer neerwaatse ruimte voor de shorters. Zag je met AIG toen ook gebeuren.
  maandag 5 oktober 2009 @ 15:36:53 #29
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_73393023
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 14:16 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Pak er dan een op de langere termijn bijvoorbeeld expiratie december 2010. Dat ze voor deze tijd een flinke daling hebben gemaakt is vrij zeker lijkt mij zo.
Klopt, maar daar betaal je ook voor he.
Bedankt Hans.
pi_73393066
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 15:10 schreef beertenderrr het volgende:
belooft niet veel dan naja uiterlijk eind van de week dan maar verkopen en wachten tot de volgende klap komt. Jullie waarschuwen mij als het zo ver is he?
Welke aandelemn heb je gekocht dan? Denk dat bijv ahold nog wel wat omhoog kan aangezien ze meestal tegen de index in bewegen. Daarnaast gaat de dollar wat sterker worden komende maanden wat ook niet ongunstig is voor ahold.
pi_73393402
Waarom gingen de S&P futs in ene zo ontzettend omhoog net?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2009 15:47:04 ]
  maandag 5 oktober 2009 @ 15:52:26 #32
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_73393588
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 15:37 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Welke aandelemn heb je gekocht dan? Denk dat bijv ahold nog wel wat omhoog kan aangezien ze meestal tegen de index in bewegen. Daarnaast gaat de dollar wat sterker worden komende maanden wat ook niet ongunstig is voor ahold.
océ, besparingen zetten door, dus nam aan dat dit wel goed was voor de koers helaas wel een van de slechtste aandelen van de dag maar ze verwachten de zwaarste klappen gehad te hebben (maar ja, dat is dus nog maar even afwachten), dus ik verwacht dat deze wel gaat stijgen de komende tijd.

Is dit een beetje een goede redenatie of ga ik op deze wijze heel snel mijn speelkrediet er doorheen gooien?
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_73393687
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 15:52 schreef beertenderrr het volgende:

[..]

océ, besparingen zetten door, dus nam aan dat dit wel goed was voor de koers helaas wel een van de slechtste aandelen van de dag maar ze verwachten de zwaarste klappen gehad te hebben (maar ja, dat is dus nog maar even afwachten), dus ik verwacht dat deze wel gaat stijgen de komende tijd.

Is dit een beetje een goede redenatie of ga ik op deze wijze heel snel mijn speelkrediet er doorheen gooien?
Fortis verwachtte ook dat ze de zwaarste klappen hadden gehad. Maar ik zal wel te negatief zijn
  maandag 5 oktober 2009 @ 16:02:27 #34
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_73393874
ik hoorde wel dat de banken miljarden nodig hebben, dus ze gaan het komende jaar aandelen uitgeven. Wat betekent dit overigens voor de koersen van de betreffende banken?

http://www.rtl.nl/compone(...)athijs.avi_plain.xml
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_73394086
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 16:02 schreef beertenderrr het volgende:
ik hoorde wel dat de banken miljarden nodig hebben, dus ze gaan het komende jaar aandelen uitgeven. Wat betekent dit overigens voor de koersen van de betreffende banken?

Vrijwel alle banken gaan worden genationaliseerd/ failliet. US huizenmarkt zal zijn werk doen, zolang daar de problemen niet over gaan zullen vrijwel alle banken enorme injectiespuiten nodig hebben.
pi_73394113
quote:

Een logische reactie bij deze emissies zou zijn een forse daling, de al bestaande aandelen worden immers verwaterd. Alleen in deze tijden kan alles gebeuren, velen vatten het zelfs als positief op
  maandag 5 oktober 2009 @ 16:18:31 #37
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_73394336
quote:

In het algemeen dalen ze wat, omdat ze natuurlijk verwateren. Anderzijds verbetert de kaspositie natuurlijk, of het eigen vermogen, of ze hebben geen toekomstige verplichtingen meer de overheid 20 mlrd te betalen.
Als je gelooft dat ze in staat zijn om 5% rendement op dat geld te behalen is er niks aan de hand.
The End Times are wild
pi_73396229
Opmaak voor volgende daling?
pi_73396351
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 17:11 schreef Vandergeld het volgende:
Opmaak voor volgende daling?
[ afbeelding ]
Opmaak voor de kwartaalcijfers
  maandag 5 oktober 2009 @ 17:15:37 #40
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_73396352
Zo ik heb het goed gedaan achteraf. Al mijn shell aandelen nog op 20 euro verkocht.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_73396400
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 17:15 schreef BlaZ het volgende:
Zo ik heb het goed gedaan achteraf. Al mijn shell aandelen nog op 20 euro verkocht.
Mensen die aandelen op de top verkopen in plaats van het kopen.
  maandag 5 oktober 2009 @ 17:22:33 #42
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_73396535
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 17:17 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Mensen die aandelen op de top verkopen in plaats van het kopen.
Van 16,7 naar 20. Best netjes. Hij heeft nog op 20,20 gestaan geloof ik, maar ik het advies hier om te verkopen maar opgevolgd.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_73398675
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 13:29 schreef Vandergeld het volgende:
Mensen die nu aandelen willen kopen, moeten eerst eens deze crisis bestuderen en vooral de problemen op de huizenmarkt. Dan kan je slechts 1 conclusie trekken en dat is dat deze crisis helemaal nog niet voorbij kan zijn.
Maar dat wil niet zeggen dat je juist geen aandelen moet kopen, want de beurs doet nog steeds zo'n vreemde dingen dat er nog steeds winst uit te behalen valt
BlaBlaBla
pi_73398711
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 18:32 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Maar dat wil niet zeggen dat je juist geen aandelen moet kopen, want de beurs doet nog steeds zo'n vreemde dingen dat er nog steeds winst uit te behalen valt
Komende maanden is er vrijwel alleen te verdienen aan de short zijde imho.
pi_73401422
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 18:32 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Dat hangt ook een beetje af van in welke markt je wil beleggen, als je mainstream europa/amerika gaat zal het allemaal ongeveer dezelfde trend volgen, maar je hebt uiteraard wel wat uitzonderingen op die regel in die markten, maar dat zijn er niet zoveel.

Als je naar de grootste markten kijkt, en naar hun jaar proces tot nu toe kom je zo tot de 30 - 50% gemiddeld uit, als je de braziliaanse index niet mee neemt.

Als je nu naar de 'eigenlijk foute benaming' emerging markets gemiddelde gaat kijken, zul je merken dat dat gemiddelde een stuk hoger ligt! Waar dus hogere rendementen vielen te behalen..

En heb gelukkig weer 8 uur reizen achter de boeg morgen is het weer knallen!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_73401943
Wat een sore losers zeg, ben 2 dagen weg en eerste wat ik op tv krijg is het gelul over de olympische spelen weer via BB tv. Nu wazig gezeik over dat Rio qua sponsor kosten niet zo veel geld in het laatje gaat brengen ... en de US had dat wel gedaan... pffft
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_73402753
Net live een stukje met Robert Prechter, die gast die veel centen verdient met de Elliot Wave theorie hield zn praatje waarom de markten nu! op het punt staan om naar beneden te gaan! Was wel leuk geweest voor Vandergeld
pi_73405424
Mijn eigen trades zullen deze week iig. op goud zijn, zal long of short gaan op de US health care sector wat betreft de US reforms debate later deze week, ga zelf ook nog posities nemen op de dag van de initial jobless claim komende donderdag, dat zal weer op olie/indicies en treasuries worden. Iemand anders nog tips ?
pi_73405785
Triangle is S&P, kan behoorlijk wat down geven laatste 3 kwartier als die word uitgespeeld.
pi_73405930
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 20:10 schreef sitting_elfling het volgende:
Net live een stukje met Robert Prechter, die gast die veel centen verdient met de Elliot Wave theorie hield zn praatje waarom de markten nu! op het punt staan om naar beneden te gaan! Was wel leuk geweest voor Vandergeld
Hmm, gemist even kijken morgen of ik het ergens kan terugvinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')