Een aandelenkoers van tussen de 10 en de 60 wordt door velen als het meest gunstig gezien. Te laag gewaardeerde bedrijven, daar zit een luchtje aan. En dat is natuurlijk ook vaak zo.quote:Op maandag 5 oktober 2009 12:04 schreef UncleSam het volgende:
Dat samenvoegen van Heijmans, weet iemand wat de reden daar nou van is? Willen ze voorkomen dat er te teveel met grote aantallen goedkope aandelen gehandeld word om de koers stabieler te maken?
Dat samenvoegen brengt ze toch geen extra geld op? En zo te zien is het ook niet goed voor de koers..
Denk dat het te maken heeft met shortselling. Je hebt nu weer meer neerwaatse ruimte voor de shorters. Zag je met AIG toen ook gebeuren.quote:Op maandag 5 oktober 2009 15:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Een aandelenkoers van tussen de 10 en de 60 wordt door velen als het meest gunstig gezien. Te laag gewaardeerde bedrijven, daar zit een luchtje aan. En dat is natuurlijk ook vaak zo.
Verder maakt het helemaal niks uit. Of je nu één tientje of tien guldens in je portomonee hebt komt op hetzelfde neer. Eigenlijk is het raar wanneer de koers hierdoor zakt.
Klopt, maar daar betaal je ook voor he.quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:16 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Pak er dan een op de langere termijn bijvoorbeeld expiratie december 2010. Dat ze voor deze tijd een flinke daling hebben gemaakt is vrij zeker lijkt mij zo.
Welke aandelemn heb je gekocht dan? Denk dat bijv ahold nog wel wat omhoog kan aangezien ze meestal tegen de index in bewegen. Daarnaast gaat de dollar wat sterker worden komende maanden wat ook niet ongunstig is voor ahold.quote:Op maandag 5 oktober 2009 15:10 schreef beertenderrr het volgende:
belooft niet veel dannaja uiterlijk eind van de week dan maar verkopen en wachten tot de volgende klap komt. Jullie waarschuwen mij als het zo ver is he?
![]()
océ, besparingen zetten door, dus nam aan dat dit wel goed was voor de koersquote:Op maandag 5 oktober 2009 15:37 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Welke aandelemn heb je gekocht dan? Denk dat bijv ahold nog wel wat omhoog kan aangezien ze meestal tegen de index in bewegen. Daarnaast gaat de dollar wat sterker worden komende maanden wat ook niet ongunstig is voor ahold.
Fortis verwachtte ook dat ze de zwaarste klappen hadden gehad. Maar ik zal wel te negatief zijnquote:Op maandag 5 oktober 2009 15:52 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
océ, besparingen zetten door, dus nam aan dat dit wel goed was voor de koershelaas wel een van de slechtste aandelen van de dag
maar ze verwachten de zwaarste klappen gehad te hebben (maar ja, dat is dus nog maar even afwachten), dus ik verwacht dat deze wel gaat stijgen de komende tijd.
Is dit een beetje een goede redenatie of ga ik op deze wijze heel snel mijn speelkrediet er doorheen gooien?
Vrijwel alle banken gaan worden genationaliseerd/ failliet. US huizenmarkt zal zijn werk doen, zolang daar de problemen niet over gaan zullen vrijwel alle banken enorme injectiespuiten nodig hebben.quote:Op maandag 5 oktober 2009 16:02 schreef beertenderrr het volgende:
ik hoorde wel dat de banken miljarden nodig hebben, dus ze gaan het komende jaar aandelen uitgeven. Wat betekent dit overigens voor de koersen van de betreffende banken?
http://www.rtl.nl/compone(...)athijs.avi_plain.xml
Een logische reactie bij deze emissies zou zijn een forse daling, de al bestaande aandelen worden immers verwaterd. Alleen in deze tijden kan alles gebeuren, velen vatten het zelfs als positief opquote:Op maandag 5 oktober 2009 16:02 schreef beertenderrr het volgende:
ik hoorde wel dat de banken miljarden nodig hebben, dus ze gaan het komende jaar aandelen uitgeven. Wat betekent dit overigens voor de koersen van de betreffende banken?
In het algemeen dalen ze wat, omdat ze natuurlijk verwateren. Anderzijds verbetert de kaspositie natuurlijk, of het eigen vermogen, of ze hebben geen toekomstige verplichtingen meer de overheid 20 mlrd te betalen.quote:Op maandag 5 oktober 2009 16:02 schreef beertenderrr het volgende:
Opmaak voor de kwartaalcijfersquote:Op maandag 5 oktober 2009 17:11 schreef Vandergeld het volgende:
Opmaak voor volgende daling?
[ afbeelding ]
Mensen die aandelen op de top verkopen in plaats van het kopen.quote:Op maandag 5 oktober 2009 17:15 schreef BlaZ het volgende:
Zo ik heb het goed gedaan achteraf. Al mijn shell aandelen nog op 20 euro verkocht.
Van 16,7 naar 20. Best netjes. Hij heeft nog op 20,20 gestaan geloof ik, maar ik het advies hier om te verkopen maar opgevolgd.quote:Op maandag 5 oktober 2009 17:17 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Mensen die aandelen op de top verkopen in plaats van het kopen.
Maar dat wil niet zeggen dat je juist geen aandelen moet kopen, want de beurs doet nog steeds zo'n vreemde dingen dat er nog steeds winst uit te behalen valtquote:Op maandag 5 oktober 2009 13:29 schreef Vandergeld het volgende:
Mensen die nu aandelen willen kopen, moeten eerst eens deze crisis bestuderen en vooral de problemen op de huizenmarkt. Dan kan je slechts 1 conclusie trekken en dat is dat deze crisis helemaal nog niet voorbij kan zijn.
Komende maanden is er vrijwel alleen te verdienen aan de short zijde imho.quote:Op maandag 5 oktober 2009 18:32 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Maar dat wil niet zeggen dat je juist geen aandelen moet kopen, want de beurs doet nog steeds zo'n vreemde dingen dat er nog steeds winst uit te behalen valt
Dat hangt ook een beetje af van in welke markt je wil beleggen, als je mainstream europa/amerika gaat zal het allemaal ongeveer dezelfde trend volgen, maar je hebt uiteraard wel wat uitzonderingen op die regel in die markten, maar dat zijn er niet zoveel.quote:Op maandag 5 oktober 2009 18:32 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Maar dat wil niet zeggen dat je juist geen aandelen moet kopen, want de beurs doet nog steeds zo'n vreemde dingen dat er nog steeds winst uit te behalen valt
Hmm, gemist even kijken morgen of ik het ergens kan terugvinden.quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:10 schreef sitting_elfling het volgende:
Net live een stukje met Robert Prechter, die gast die veel centen verdient met de Elliot Wave theorie hield zn praatje waarom de markten nu! op het punt staan om naar beneden te gaan! Was wel leuk geweest voor Vandergeld
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |