abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 oktober 2009 @ 23:27:13 #1
14505 OProg
A Life in Music
pi_73378953
Eerst even lachen hierom:

Zow. Dat ook weer gehad.

Ik had ook niet echt verwacht zelf een keer een nieuw Black Metal topic te openen maar die oude heb ik dicht gemaakt, dus een nieuwe.

Zelf moet ik ook bekennen niet iemand te zijn die uit de black metal 'komt'. Ik kom wat dat betreft puur uit de progressieve rock. Echter besloot Steve Wilson van Porcupine Tree jaren geleden Opeth te gaan produceren. Zodoende kwam ik uit bij albums als Blackwater Park van Opeth. Door de contacten met Summoner (voormalig muziek-mod, helaas al lang niet meer hier gezien ) kwam ik hierdoor verder bij bands als Summoning. Zelf ontdekte ik dingen als Enslaved, Immortal, Emperor en Ulver. (en noem maar op trouwens). Van de toestanden eromheen moest en moet ik nog steeds niet veel hebben, maar de donkere sfeer spreekt me nog steeds aan. Dus zodoende draai ik dit soort spul nog steeds.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  zondag 4 oktober 2009 @ 23:34:08 #2
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_73379186
Oh yeah fipo!
Ben sinds lange tijd weer wat Opeth aan het luisteren. Maar dat heeft niks te maken met black metal.
pi_73379245
en de plaat van het jaar is?
  zondag 4 oktober 2009 @ 23:38:36 #4
14505 OProg
A Life in Music
pi_73379364
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 23:34 schreef Darkestrah het volgende:
Oh yeah fipo!
Ben sinds lange tijd weer wat Opeth aan het luisteren. Maar dat heeft niks te maken met black metal.
Die oude albums toch wel natuurlijk. Maar Opeth is ook veel breder geworden sindsdien.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
  zondag 4 oktober 2009 @ 23:45:46 #5
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_73379640
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 23:35 schreef emokid het volgende:
en de plaat van het jaar is?
Plaat van het jaar? Tering, geen idee. Ik ben geneigd om Microcosmos van Drudkh te noemen, maar dat is ook een van de eerste black metal-albums van dit jaar die me te binnen schiet.
pi_73380327
Plaat van het jaar is Sun of the Blind - Skullreader voor mij dan, is van dezelfe man die achter Darkspace zit.
Atmosferische Black Metal voor den liefhebber.
pi_73381866
Plaat van 2008 vond ik toch wel Nachtmystium - Black Meddle
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  † In Memoriam † maandag 5 oktober 2009 @ 09:50:28 #8
159966 lifeblind
pi_73384327
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 23:09 schreef heartwork het volgende:

[..]
Als je verder leest zie je ook dat ik dat nergens letterlijk beweer, maar dat er bij mij associaties opgeroepen worden waardoor ik aan nsbm dacht en waarna ik het forum de vraag stelde hoe hier omgegaan werd met nsbm.

Maar wanneer je zegt ' niks met nsbm of wat dan ook', vraag ik me toch af waarom ze dan voor beeldmateriaal kiezen waar je een opstapeling van lijken ziet, waar soldaten om heen lopen en zij deze foto de titel ' the cause' mee geven. Wanneer je er echt niets mee van doen wilt hebben, zou ik zelf dit soort plaatjes niet gebruiken.
Als het hen zou gaan om de oorlog/ haat/ de eeuwige strijd tussen mens en plaats/ superieur-inferieur gedrag/etc., zijn er vast betere beelden te vinden.

[ afbeelding ]
Ach ja, iedereen z'n eigen ideeën er over natuurlijk. Heb je ons optreden afgelopen zaterdag wel gezien trouwens?
pi_74581390
Gisteren een Darkthrone verzamelaar gescoord, ik ontdekte dat ze in de Fame een metalafdeling hebben.

Frostland Tapes, met drie cd's aan epiek.
  dinsdag 10 november 2009 @ 19:41:20 #10
262792 Case4
In uw gezicht
pi_74582553
Black Metal

Ik luisterde er nooit naar totdat ik de CD "In Times Before The Light" in handen kreeg van Covenant.
Wat een vette sfeer, ik werd helemaal gek!

Goed ook dat de Black Metalscene niet stilstaat, maar dat er nog regelmatig wat nieuws komt om van te genieten. Dat kun je van de "mainstream" metal niet echt meer zeggen helaas
Maak je niet dik, daar wordt je alleen maar lelijker van.
pi_74583119
Dit blijft voortleven omdat er weinig commercie bij komt kijken.
  maandag 16 november 2009 @ 23:17:51 #12
14505 OProg
A Life in Music
pi_74767740
Zo nu en dan moet je als band natuurlijk ook even tonen nog steeds heel erg boos en stoer te zijn:
quote:
Metalband sloopt hotelkamer Tilburg

TILBURG - De politie heeft maandagmorgen de leden en crew van de Noorse Metalband Mayhem opgepakt nadat de complete inboedel van een hotelkamer aan de Spoorlaan in Tilburg was vernield. Dat heeft een woordvoerder van de politie laten weten.

De groep had zondagavond een optreden gegeven in een Tilburgs café en had een overnachting geboekt in hotel Central. Maandagochtend ontdekte een medewerker van het hotel een grote puinhoop. Planten waren op straat gegooid, spiegels, een wastafel en lamellen in de badkamer waren kapot getrokken en gesloopt.
De bedden en televisie waren vernield en muren zaten onder de vlekken.

Schade

Het hotel schat de schade op minstens 5000 euro. De mannen, in de leeftijd van 21 tot en met 45 jaar, komen uit Nederland, Noorwegen, Finland en Frankrijk. Acht verdachten hebben hun betrokkenheid bij de vernielingen toegegeven. De negende bleek er niets mee te maken te hebben.

De acht hebben samen de 5000 euro voor het hotel bij elkaar gebracht. Ze krijgen nog wel een boete. Ze zijn inmiddels op vrije voeten.
pi_74768197
quote:
Op maandag 16 november 2009 23:17 schreef OProg het volgende:
Zo nu en dan moet je als band natuurlijk ook even tonen nog steeds heel erg boos en stoer te zijn:
[..]

zit je in de auto, toch het NOS journaal maar even luisteren, komt dat ineens langs
  maandag 16 november 2009 @ 23:33:15 #14
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_74768407
quote:
Op maandag 16 november 2009 23:17 schreef OProg het volgende:
[..]
dat is ze aardig gelukt dacht ik zo
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
pi_74789071
quote:
Op maandag 16 november 2009 23:33 schreef rulerofdeath het volgende:

[..]

dat is ze aardig gelukt dacht ik zo
Weet je wel niet hoe True en cult het is om een hotelkamer te slopen?
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  dinsdag 17 november 2009 @ 18:44:24 #16
148588 rulerofdeath
pi_74789249
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 18:37 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Weet je wel niet hoe True en cult het is om een hotelkamer te slopen?
wordt tijd dat ik ga slopen, anders hoor ik er niet meer bij
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
pi_74789459
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 18:44 schreef rulerofdeath het volgende:

[..]

wordt tijd dat ik ga slopen, anders hoor ik er niet meer bij
Het telt alleen als je ook wordt opgepakt
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_74804043
Parodieer je black metal nu tijnbrein? Niet dat ik dat van Mayhem goedkeur, maar laten we niet zo kort door de bocht wezen.
  woensdag 18 november 2009 @ 10:31:19 #19
148588 rulerofdeath
pi_74808147
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 18:52 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Het telt alleen als je ook wordt opgepakt
laat dan maar zitten
pi_74808182
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAGHHHHHHHH.

Black metal welkom's groet.
pi_74818050
Blut aus Nord staat hier nog steeds bovenaan. Beste bm plaat van het jaar sowieso.
pi_74819581
quote:
Ha dit filmpje kende ik nog niet, had de interviews wel gezien. Leuk.

Zijn mensen hier bekend met deze plaat:

pi_74820117
quote:
Op woensdag 18 november 2009 01:08 schreef emokid het volgende:
Parodieer je black metal nu tijnbrein? Niet dat ik dat van Mayhem goedkeur, maar laten we niet zo kort door de bocht wezen.
Ik parodieer alleen de actie van Mayhem.

Goeie black metal is altijd welkom. Ik hou alleen niet van dat soort acties van Mayhem enzo.
14 SHADES OF GREY
pi_74820287
Nja ach, ieder muziekstroming heeft wel zo zijn 'nare' kanten. Ik heb liever Mayhem die een hotelkamer slopen dan een Chris Brown die Rihanna stoten uitdeelt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')