abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73478118
Oftewel ........... gewoon op want je verneukt dit topic met je geblaat.

[ Bericht 12% gewijzigd door ThaFreak op 08-10-2009 14:11:05 (houden we niet zoveel van !!!! normaal praten aub!) ]
  donderdag 8 oktober 2009 @ 09:28:05 #152
267082 Pinkerton
Of toch niet?
pi_73478329
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 22:11 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Een '77 Chevy Caprice Estate (aut), een '84er Lincoln Towncar (aut), een 95'er Benz C36 AMG (aut) en een tot GSi versjonniede Astra F Station (5 bak)
Heb je plaatjes van die Caprice en die Towncar?
When you're strange, faces come out of the rain.
Op woensdag 2 juni 2010 01:10 schreef Rucky het volgende: De verstandigste opmerking die ik in jaren op fok heb gelezen.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 11:37:55 #153
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_73481529
Een AMG is inderdaad wat anders als een gewone C-klasse, blok is redelijk ernstig aangepast qua internals, en het onderstel e.d. is aangepakt.

TownCar Front, nog met eendagskenteken op de dag van de RDW keuring;





De Chevy.. a.k.a 'De Hooch'





De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 8 oktober 2009 @ 11:45:08 #154
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_73481765
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 07:51 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

AMG is toch een tuning-bedrijf en geen motorbouwer?

ik begrijp het waarschijnlijk verkeerd
AMG models
In 1995, the C-Class received its first genuine performance model, the C 36 AMG, to counter the new six-cylinder BMW M3. Developed with AMG, the tuning house that had now become a subsidiary of Daimler-Benz, it had a racing-tuned suspension (lowered by 25 mm (1 in)) and in the USA, a four-speed automatic gearbox, followed by a standard five-speed automatic gearbox. The 3.6 L engine had a maximum output of 280 PS (206 kW; 276 hp) at 5750 rpm and 385 N·m (284 lb·ft) at 4000 rpm. Top speed was electronically limited to 250 km/h (155 mph). Only a total of 5200 C 36 AMGs were produced.

Bron

AMG is dé tuning divisie van MB

Niet te verwarren met Brabus trouwens, die maken er echte vliegtuigen van; moet je van houden
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_73488230
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 00:29 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Af en toe eens FF stampen is heel gezond voor je motor hoor, net als een half uurtje op 80% top speed.. dan blijft er een beetje leven in zitten
Mijn schoonvader kreeg zelfs op zijn lazer dat hij te lief reed met de AMG.. is net FF een ander blok natuurlijk.. maar ze kunnen het hebben hoor, en slecht is het zéker niet
Ja, da's wel waar natuurlijk, moet ik eigenlijk eens doen. Ik kon wel echt merken dat hij lui bereden was toen ik hem net had, duurde echt een tijdje voordat de motor een beetje loskwam. Al zullen de 136 trappelende paardjes die er bij het verlaten van de fabriek in zaten wel niet allemaal meer leven…
pi_73488979
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:45 schreef Sounddragon het volgende:

AMG is dé tuning divisie van MB
Ja, dacht ik ook ... maar :
quote:
AMG developed its own V8 engine (dubbed M156 in development) for the DTM series. This naturally aspirated V8 will also be used to replace most of the "55" models. The published output according to Mercedes varies from 457 PS (336 kW; 451 hp) on the C63AMG, to 525 PS (386 kW; 518 hp) on the C/CLK/R/ML/GL/S/SL/CL/E 63 AMG.
Dus ook motor-bouwer (ook voor de straat-markt)
Calm down, please!
  donderdag 8 oktober 2009 @ 17:12:57 #157
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_73492070
Heeuuul vroegâh, was AMG gewoon een duitse tjoenert als ik me niet vergis, met een specialisatie op Mb's maar ook andere merken die geld te besteden hadden.. net zoiets als Cosworth zeg maar.. we werken voor iedereen die betaalt
Als ik het goed begrepen heb heeft Mercedes ze op een gegeven moment gewoon ingelijfd, omdat veel van hun klanten met hun nieuwe auto meteen bij AMG langs gingen, en ze die centen dus gewoon in eigen zak konden houden door die toko over te nemen en de klanten de kans te geven om een AMG gewoon af fabriek te bestellen.. De C36AMG is een van de eerste auto's waarbij dat kon, en de oudere modellen AMG die je tegenkomt zijn dus een soort van one off's.. allemaal wel redelijk hetzelfde, maar in opdracht van een klant getuned en kun je dus vanalles tegenkomen, ook AMG turbo's als ik me niet vergis, al had Mosselmann daar ook wel een houtje van..

Lang verhaal kort; een C36 is dus fabrieksaf AMG
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 8 oktober 2009 @ 17:45:36 #158
267082 Pinkerton
Of toch niet?
pi_73493116
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:37 schreef Sounddragon het volgende:
Een AMG is inderdaad wat anders als een gewone C-klasse, blok is redelijk ernstig aangepast qua internals, en het onderstel e.d. is aangepakt.

TownCar Front, nog met eendagskenteken op de dag van de RDW keuring;

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De Chevy.. a.k.a 'De Hooch'

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]


Vette bakken man, beide op gas zeker?
When you're strange, faces come out of the rain.
Op woensdag 2 juni 2010 01:10 schreef Rucky het volgende: De verstandigste opmerking die ik in jaren op fok heb gelezen.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 17:48:20 #159
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_73493209
Nope.. alleen de Chevy, de Lincoln zuipt gewoon Benzine..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 8 oktober 2009 @ 18:39:24 #160
267082 Pinkerton
Of toch niet?
pi_73494805
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 17:48 schreef Sounddragon het volgende:
Nope.. alleen de Chevy, de Lincoln zuipt gewoon Benzine..
Prijzige hobby hoor Wel erg mooie bak.
Gebruik je die Caprice dagelijks?
When you're strange, faces come out of the rain.
Op woensdag 2 juni 2010 01:10 schreef Rucky het volgende: De verstandigste opmerking die ik in jaren op fok heb gelezen.
pi_73495986
Bij koude motor 3000-4500. Soms 12.000.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 20:54:03 #162
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_73499980
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 18:39 schreef Pinkerton het volgende:

[..]

Prijzige hobby hoor Wel erg mooie bak.
Gebruik je die Caprice dagelijks?
Valt wel mee; de Lincoln heeft al een injectiemotor, monopoint weliswaar, maar dat brengt het verbruik op een alleszins acceptabele 1 op 8 als je normaal rijdt.. zuiniger kan nog wel iets, maar dan moet je irritant gaan rijden.. als je altijd die duw in je rug wilt bij het verkeerslicht ga je wel rap naar 1 op 5 à 1 op 6.. daar doet hij uiteraard niet moeilijk over

De Chevy is onze daily, vandaar dat dat wel een gasbak is (1 op 4.5 gemiddeld), maar beide auto's zijn belastingvrij, en ze zijn samen verzekerd (allrisk) voor 50¤ per maand.. als je er niet mee rijdt kosten ze dus ook praktisch niks

De Linc rijdt alleen als we op visite gaan of ergens heen waar we hem fatsoenlijk (lees:veilig) kwijt kunnen, of als we even een 2e auto nodig hebben; de Chevy is de butsenbak voor bij de super- en bouwmarkt, en hondenvervoer, die is op de foto een stuk mooier als irl

De Lincoln en de Astra gaat binnenkort de laan uit denk ik, want 4 auto's voor de deur is wel erg vol en érg debiel.. daarbij heb ik er dan liever een dikke Suburban bij
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 8 oktober 2009 @ 22:04:40 #163
267082 Pinkerton
Of toch niet?
pi_73503127
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 20:54 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Valt wel mee; de Lincoln heeft al een injectiemotor, monopoint weliswaar, maar dat brengt het verbruik op een alleszins acceptabele 1 op 8 als je normaal rijdt.. zuiniger kan nog wel iets, maar dan moet je irritant gaan rijden.. als je altijd die duw in je rug wilt bij het verkeerslicht ga je wel rap naar 1 op 5 à 1 op 6.. daar doet hij uiteraard niet moeilijk over

De Chevy is onze daily, vandaar dat dat wel een gasbak is (1 op 4.5 gemiddeld), maar beide auto's zijn belastingvrij, en ze zijn samen verzekerd (allrisk) voor 50¤ per maand.. als je er niet mee rijdt kosten ze dus ook praktisch niks

De Linc rijdt alleen als we op visite gaan of ergens heen waar we hem fatsoenlijk (lees:veilig) kwijt kunnen, of als we even een 2e auto nodig hebben; de Chevy is de butsenbak voor bij de super- en bouwmarkt, en hondenvervoer, die is op de foto een stuk mooier als irl

De Lincoln en de Astra gaat binnenkort de laan uit denk ik, want 4 auto's voor de deur is wel erg vol en érg debiel.. daarbij heb ik er dan liever een dikke Suburban bij
Suburbans zijn inderdaad gaaf. Maar vind je het wel te doen om iedere dag met zo'n ouwe bak te rijden? Maatje van me rijdt iedere dag een '73er Buick Riviera, maar die zou toch liever wel iets moderners rijden. Opzich zou ik er zelf weinig problemen mee hebben dat het allemaal wat minder strak stuurt als de gemiddelde BMW of iets dergelijks
When you're strange, faces come out of the rain.
Op woensdag 2 juni 2010 01:10 schreef Rucky het volgende: De verstandigste opmerking die ik in jaren op fok heb gelezen.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 22:12:07 #164
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_73503478
Nee hoor.. rijdt relaxed; als je in zo'n bak rijdt heb je ook ineens geen haast meer.. kan je niet uitleggen

Als ik haast heb neem ik de motor, of de Astra, of de AMG sinds kort

Maarrehhh.. zijn we niet ontieglijk offtopic aan het slowchatten ??
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')