Daar heeft het niets mee te maken. Het gaat erom dat je onmiddellijk tekent en dus akkoord geeft voor de betaling. Bij een incasso hoeft dit niet zo te zijn.quote:Op zondag 4 oktober 2009 19:49 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Zelf gedane betalingen kun je niet terugdraaien. Te fraudegevoelig, wat nou als iemand iets van je koopt, het geld overmaakt en het de volgende dag weer terugtrekt?
De klantenservice van de Eneco dan wel.quote:Op zondag 4 oktober 2009 19:49 schreef kopvoddentax het volgende:
Zal toch via klantenservice moeten gebeuren, omdat het geen automatische incasso is geweest.
denk maar aan die vrouw van ¤43.000,-. Dit is een soortgelijk geval.quote:Op zondag 4 oktober 2009 20:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Het is een onverschuldigde betaling. Die kan je terug eisen bij de Eneco.
Nou niet echt. Ik denk niet dat de aandeelhouders van Eneco de gehele onderneming opdoeken en met de noorderzon verdwijnen omdat ze een bedrag dat waarschijnlijk lager is dan 1000 euro hebben gekregen van een persoon die z'n huur over wilde maken.quote:Op zondag 4 oktober 2009 20:16 schreef samvdbosch het volgende:
[..]
denk maar aan die vrouw van ¤43.000,-. Dit is een soortgelijk geval.
Tenzij je bij Eneco toevallig een achterstand hebt. Dan kunnen ze hem zien als verschudigde betaling en eerst de boel verrekenen.quote:Op zondag 4 oktober 2009 20:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Het is een onverschuldigde betaling. Die kan je terug eisen bij de Eneco.
Touché.quote:Op zondag 4 oktober 2009 20:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Tenzij je bij Eneco toevallig een achterstand hebt. Dan kunnen ze hem zien als verschudigde betaling en eerst de boel verrekenen.
Terwijl als je juist van een girorekening naar een girorekening geld overmaakt de ING kijkt of het rekeningnummer wel bij ingevoerde naam hoort.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:39 schreef AyrtonSenna het volgende:
Vooral met gironummers moet je uitkijken. Ik heb door een tikfout wel eens per ongeluk mijn Eneco rekening betaald aan de Stichting Edukans. Eneco heeft giro 5115 en Edukans 515. Gelukkig was Edukans zo goed om dit geld terug te geven, maar niet iedereen is zo, denk maar aan die vrouw die 43.000 euro verduisterde die per abuis op haar rekening kwam.
Nee hoor, niet altijd.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:55 schreef Dennis101 het volgende:
Terwijl als je juist van een girorekening naar een girorekening geld overmaakt de ING kijkt of het rekeningnummer wel bij ingevoerde naam hoort.
Iets dergelijks gehad met Nuon, maar daar had ik een automatische overboeking ingesteld met het verkeerde rekeningnummer -1 cijfer omgedraaid. Na een jaar (!) begon Nuon te zeuren om geld, ik stuurde een stapel betalingsbewijzen op, zij ACCORDEERDEN die, maar gaven tevens aan het geld nooit ontvangen te hebben. Kwam ik er pas bij het bankloket achter dat IK een fout rekeningnummer had gebruikt. Erg genant.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:39 schreef AyrtonSenna het volgende:
Vooral met gironummers moet je uitkijken. Ik heb door een tikfout wel eens per ongeluk mijn Eneco rekening betaald aan de Stichting Edukans. Eneco heeft giro 5115 en Edukans 515. Gelukkig was Edukans zo goed om dit geld terug te geven, maar niet iedereen is zo, denk maar aan die vrouw die 43.000 euro verduisterde die per abuis op haar rekening kwam.
Ik sindsdien ookquote:Op woensdag 7 oktober 2009 22:42 schreef lost95 het volgende:
Daarom gebruik ik automatische incasso's. Kan je tenminste storneren
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |