Of RC brokjes, want da's zo goed voor de tandjesquote:Op vrijdag 6 november 2009 11:18 schreef oh-oh het volgende:
Hoogstwaarschijnlijk zegt je da dat rauw voer echt niet goed is en dat je bij hem voortaan speciale dure blikkies kan kopen die wel heel goed voor je poes zijn
Oh ja ook datquote:Op vrijdag 6 november 2009 11:37 schreef anboni het volgende:
[..]
Of RC brokjes, want da's zo goed voor de tandjes
Had jij je al voorgesteld op barfplaats? En heb jij dan 3 katten?? waarvan een met jeuk?quote:Op vrijdag 6 november 2009 11:50 schreef Spiegelei het volgende:
Ja ik ben voorbereid op een DA die er ws niet te veel van weet of zelfs afwijst.
Maar goed ik vind ook dat de DA het moet weten en wat ik dan doe is aan mij. Het zijn mijn katten, ik heb ze 24 uur per dag thuis en ik ken ze beter dan de DA.
En ik weet dat ik niet zomaar iets doe en me echt wel inlees enzo.
quote:Op vrijdag 6 november 2009 11:55 schreef nieslief het volgende:
[..]
Had jij je al voorgesteld op barfplaats? En heb jij dan 3 katten?? waarvan een met jeuk?
Yep ik heb je gespot.quote:Op vrijdag 6 november 2009 12:04 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
1 (jeuk)poes, 1 kater, 1 katertje van 6 maanden, jongens gaat
, poes nog
.
heb je me gespot?
Je zegt dat Naartjie eerst geen CB at en er met een oog omheen liep, maar nu eet hij dus wel graag CB.quote:Op vrijdag 6 november 2009 11:20 schreef Cat22 het volgende:
Hier ben ik begonnen met 1 kat op CB. Naartjie kreeg het destijds nog niet en vond het prima, liep met een grote boog om het bakje heen. Maar na een paar maanden vond hij het veel te lekker, dus toen moesten de poezen gescheiden gaan eten.
Schakel gewoon rustig in het tempo van je kat over.quote:Op zaterdag 7 november 2009 01:55 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Je zegt dat Naartjie eerst geen CB at en er met een oog omheen liep, maar nu eet hij dus wel graag CB.
Hoe heb je dat gedaan? telkens brokjes en CB (los van elkaar) aanbieden, of brokjes en CB doorelkaar?
Hier namelijk nog geen resultaat.
Dat vind ik wel een idee, dan moet ze zich wel schoonmaken. Ga ik proberen.quote:Op zaterdag 7 november 2009 02:13 schreef Harajuku. het volgende:
Jazz wilde in t begin ook niet, maar van mijn vinger at ie wel kleine stukjes. Je kunt ook een klein beetje aan de poot doen zodat ze die gaan schoonlikken, misschien denkt ze dan wel ''Oh, best te vreten dat"
Ik heb er eigenlijk niks aan gedaan. Siets at CB en moest afgemeten hoeveelheden dus het was makkelijk dat heer Naard er voorbij liep. Tot ik hem opeens met zijn snufferd in het bakje betrapte. Nu doet hij er een moord voor.quote:Op zaterdag 7 november 2009 01:55 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Je zegt dat Naartjie eerst geen CB at en er met een oog omheen liep, maar nu eet hij dus wel graag CB.
Hoe heb je dat gedaan? telkens brokjes en CB (los van elkaar) aanbieden, of brokjes en CB doorelkaar?
Hier namelijk nog geen resultaat.
Dat is ook een goed idee inderdaad, dat stinkspul eten de meeste katten maar al te graagquote:Op zaterdag 7 november 2009 20:26 schreef Spiegelei het volgende:
![]()
![]()
We hebben een doorbraak!
![]()
![]()
![]()
Ik heb een blikje gourmet gekocht (heb ik werkelijk nog nooit gekocht, wat stinkt dat zeg!) en 1/3 deel daarvan met een theelepel CB goed gemengd en voorgezet aan Duplo. Nu had ze alleen vanmorgen wat brokjes op (maar veel minder dan normaal) en dat bleek. Ze leek wel uitgehongerd, want alles ging op!
Nu langzaamaan opbouwen; ik ben blij!
quote:Op zaterdag 7 november 2009 20:26 schreef Spiegelei het volgende:![]()
![]()
We hebben een doorbraak!
![]()
![]()
![]()
Ik heb een blikje gourmet gekocht (heb ik werkelijk nog nooit gekocht, wat stinkt dat zeg!) en 1/3 deel daarvan met een theelepel CB goed gemengd en voorgezet aan Duplo. Nu had ze alleen vanmorgen wat brokjes op (maar veel minder dan normaal) en dat bleek. Ze leek wel uitgehongerd, want alles ging op!
Nu langzaamaan opbouwen; ik ben blij!
Het allerbeste is om helemaal geen brokken te geven, die meeste daarvan (ook wat een da aanbeveelt) bevat namelijk veel te veel spullen die een hond (of kat) eigenlijk niet nodig heeft. Het beste is zelf samengesteld rauw voer, maar hiervoor moet je wel eerst even gedegen onderzoek doen naar de juiste producten en verhoudingen (zoveel procent orgaanvlees, zoveel % bot, zoveel % spier). www.barfplaats.nl is een goede bron voor dat soort info.quote:Op maandag 9 november 2009 17:35 schreef Tassiepassie het volgende:
Is dat dan hetzelfde als dat carnibest waar jullie het over hebben?
Is het goed om gedeeltelijk brok te gaan voeren en de rest vers? (ik wil namelijk wel brokken blijven geven)
daar ben ik inmiddels druk mee bezig hierquote:Op maandag 9 november 2009 18:21 schreef anboni het volgende:
[..]
Het allerbeste is om helemaal geen brokken te geven, die meeste daarvan (ook wat een da aanbeveelt) bevat namelijk veel te veel spullen die een hond (of kat) eigenlijk niet nodig heeft. Het beste is zelf samengesteld rauw voer, maar hiervoor moet je wel eerst even gedegen onderzoek doen naar de juiste producten en verhoudingen (zoveel procent orgaanvlees, zoveel % bot, zoveel % spier). www.barfplaats.nl is een goede bron voor dat soort info.
Carnibest is een goede tweede, daarbij let de fabrikant op die juiste verhoudingen. Hoef je dus alleen maar bij de pup naar binnen te schuiven
Als je per se brok wilt blijven geven, kun je beter op zoek gaan naar een van de diverse graanvrije brokken (Orijen is er een waar ik met m'n kat goede ervaringen mee heb, maar er zijn meer merken).
De reden waarom je geen 'standaard' brokken zou moeten geven, is omdat daar bijna altijd granen inzitten (in veel gevallen zelfs een groter % graan dan vlees). Granen zijn funest voor honden en katten: hun spijsvertering is er helemaal niet op ingesteld (het zijn vleeseters). Het eerste punt waar je dit gaat merken is bij de tanden: tandplak wordt nou juist veroorzaakt door die graanbrokken! In tegenstelling tot wat heel veel mensen schijnen te denken, zijn die harde brokken dus juist niet goed voor hun tanden.
Maar goed, eigenlijk schrijf ik nu een samenvatting van dit hele topic, voor wat meer verdieping moet je alles maar lezen
Maak je niet zo druk hierover. Er zit echt heeeel veeeel metabool vocht in CB of in vers zelf samengesteld voer. Die van mij drinken helemaal niets meer ernaast maar plassen doen ze goed. Als je vers voert is vooral de kattenbak in de gaten houden van belang. Plassen ze iedere dag? Dan is er niets aan de hand. Ontlasting te hard? Beetje spiervlees erbij geven (kipfilet, rundgehakt). Ontlasting te zacht? Kippenekje toevoegen aan het menu.quote:Op maandag 9 november 2009 22:30 schreef Spiegelei het volgende:
Ik heb nog even een vraagje. Nu mijn 3 katten over zijn carnibest drinken ze minder.
"ja duh" zullen jullie denken, omdat er natuurlijk veel meer vocht in Cb zit dan in brokjes.
Maar ik vind dat ze echt opvallend weinig drinken. Voorheen stonden er altijd 2 drinkbakjes gevuld klaar, 's morgens, eind van de middag en het slapen gaan verschoon ik altijd de bakjes en meestal zijn ze dan ook bijna leeggedronken (nee ligt niet aan verwarming, ik heb nog maar 2 weken CV daarvoor 1 gaskachel voor het hele huis).
Nu heb ik het idee dat ze bijna niet drinken, omdat de bakjes nog steeds zo vol lijken. Klopt het nou dat ze zoveel vocht uit de Cb halen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |