Ik krijg het gewoon niet voor elkaar om dat te typen he....quote:
quote:Op maandag 2 november 2009 17:41 schreef capricia het volgende:
Ik vraag me trouwens af hoe jullie Orijen uitspreken.
Zeg je letterlijk 'Oreien' of zeg je 'Origen' (op zijn engels)?
Heb nou beide namen bij de speciaalzaak gehoord.
En dat is het enige wat hij krijgt?quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:14 schreef Harajuku. het volgende:
Hoeveel Carnibest geven jullie je kat? Jazz weegt een kilo of 4 denk ik, misschien iets minder of meer. Hij krijgt een half schijfje per keer en daarmee blijft hij goed op gewicht. Dat is een schijfje van 2cm breed of zo.
Lijkt me zeker het proberen waard. Rot voor de katten en ook voor jou!quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:15 schreef Spiegelei het volgende:
Ik lees al een poosje mee en ik ben van plan morgen maar eens naar de dierenwinkel hier te gaan die Carnibest verkoopt. Reden is aan de ene kant dat ik er veel positiefs over lees, maar vooral ook omdat het niet echt beter gaat met onze poes die (denken we) een voedselallergie heeft. Ze krijgt nu al 4 weken hypoallergeen voedsel maar in die tijd is het niet verbeterd (eerder verslechterd) vandaag ligt ze weer helemaal open...zo zielig, ze heeft zoveel jeuk..![]()
Ik weet dat ik eigenlijk 8 tot 9 weken met dit voedsel door zou moeten gaan, maar na alle info over versvoer/carnibest wil ik toch wel -los van het allergieverhaal- graag daarop overstappen. Is natuurlijk nog niet gezegd dat het meteen over is, maar nu is het ook niets voor haar.
Mocht het nou met carnibest ook niet gaan dan moeten we toch maar aan een eliminatiedieet gaan beginnen. Maar poehee ik houd heel veel van onze katten en als het moet dan moet het, maar het is niet echt mijn eerste keuze zeg maar.![]()
Ik ben wel benieuwd of ze (ik wil meteen de andere 2 ook overzetten) het wat vinden!
Ik zou zelf zo snel mogelijk overstappen en dan in eerste instantie CB natuurvoer geven en niets anders (er zijn meerder varianten) en ik zou even op www.barfplaats.nl kijken en je voorstellen. Daar zitten ook dierenartsen die je adviezen kunnen geven en meerdere mensen met katten met een allergie.quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:15 schreef Spiegelei het volgende:
Ik lees al een poosje mee en ik ben van plan morgen maar eens naar de dierenwinkel hier te gaan die Carnibest verkoopt. Reden is aan de ene kant dat ik er veel positiefs over lees, maar vooral ook omdat het niet echt beter gaat met onze poes die (denken we) een voedselallergie heeft. Ze krijgt nu al 4 weken hypoallergeen voedsel maar in die tijd is het niet verbeterd (eerder verslechterd) vandaag ligt ze weer helemaal open...zo zielig, ze heeft zoveel jeuk..![]()
Ik weet dat ik eigenlijk 8 tot 9 weken met dit voedsel door zou moeten gaan, maar na alle info over versvoer/carnibest wil ik toch wel -los van het allergieverhaal- graag daarop overstappen. Is natuurlijk nog niet gezegd dat het meteen over is, maar nu is het ook niets voor haar.
Mocht het nou met carnibest ook niet gaan dan moeten we toch maar aan een eliminatiedieet gaan beginnen. Maar poehee ik houd heel veel van onze katten en als het moet dan moet het, maar het is niet echt mijn eerste keuze zeg maar.![]()
Ik ben wel benieuwd of ze (ik wil meteen de andere 2 ook overzetten) het wat vinden!
Net bij de dierenwinkel geweest. Daar zeiden ze ook dat ik in 1 keer kon overstappen, maar dat sommige katten het niet meteen eten enzo (wist ik al door jullie allemaalquote:Op woensdag 4 november 2009 08:17 schreef nieslief het volgende:
[..]
Ik zou zelf zo snel mogelijk overstappen en dan in eerste instantie CB natuurvoer geven en niets anders (er zijn meerder varianten) en ik zou even op www.barfplaats.nl kijken en je voorstellen. Daar zitten ook dierenartsen die je adviezen kunnen geven en meerdere mensen met katten met een allergie.
Op de rollen die ik net heb gekocht staat 30 tot 40 gram per kg lichaamsgewicht bij volwassen katten.quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:14 schreef Harajuku. het volgende:
Hoeveel Carnibest geven jullie je kat? Jazz weegt een kilo of 4 denk ik, misschien iets minder of meer. Hij krijgt een half schijfje per keer en daarmee blijft hij goed op gewicht. Dat is een schijfje van 2cm breed of zo.
Volgens mij snijd Hara telkens een plak eraf.quote:Op woensdag 4 november 2009 13:47 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Op de rollen die ik net heb gekocht staat 30 tot 40 gram per kg lichaamsgewicht bij volwassen katten.
Dus voor Jazz 120 tot 160 gram per dag dan.
En mijn rollen zijn 500 gram per stuk, wat bedoel jij met en schijfje? Zijn dat andere verpakkingen?
Ja, dat vindt iedereen dus vraag ik hier eens.quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:25 schreef capricia het volgende:
[..]
En dat is het enige wat hij krijgt?
Lijkt me zo weinig...
Ja, dat bedoel ik. En wij voeren dus ook niet met richtlijn maar met oog. In t begin kreeg ie meer maar dat was teveel voor hem, na dit is ie voldaanquote:Op woensdag 4 november 2009 16:21 schreef nieslief het volgende:
[..]
Volgens mij snijd Hara telkens een plak eraf.
Die gewichten zijn maar een indicatie hoor ik voer op hert oog te dik iets minder te dun iets meer. Niet elke kat is hetzelfde.
Doe nou niet Hara je doet het wel goed. Als jouw kat levendig, gezellig en vol is en goed op gewicht en mooi gespierd is het niks aan het handje.quote:Op woensdag 4 november 2009 18:06 schreef Harajuku. het volgende:
Meh, hij heeft vandaag al twee keer een heel schijfje gehad omdat ik nu bang ben dat ik hem ondervoed.
Ze moet wel wat eten hoor katten kunnen leverproblemen krijgen bij niet eten en sommigen kunnen het echt volhouden tot het te laat is. Misschien wat kattemelk erover doen of even kokend water erop gieten dat maakt geur vrij uit het vlees. En anders bij elk bakje brokjes een theelepeltje CB doen en dat uitbreiden naar meer CB minder brok. Na 15 minuten bakje weghalen over een paar uur een nieuwe poging.quote:Op donderdag 5 november 2009 20:01 schreef Spiegelei het volgende:
@ Harajuku: ohw ja dan had ik het niet goed begrepen.
Ik heb ze vandaag carnibest natuurvoer gegeven. De jongens (volwassen kater en katertje van 6 maanden) stonden werkelijk te springen toen ik ermee bezig was. Gewoon recht uit de koelkast in hun bakjes en vreten maar.Die zijn dus wel blij. Nou at Mobi (kitten) toch altijd al als een bootwerker, maar Lego was de laatste maanden wat ja, teleurgesteld in z'n eten ofzo, hij keek altijd zo alsof het hem tegenviel.
![]()
Vanmorgen en vanmiddag die carnibest vind ie ook heerlijk, nou dat is mooi, maar het ging mij natuurlijk om Duplo onze dame met de jeuk. Nou ja, ik zeg niet voor niets dame want mevrouw had er niet zo'n zin in.![]()
Interessant vond ze het zeker, maar eten: nope. Beetje opgewarmd en er een paar blokjes ingeduwd: ze vond het duidelijk interessanter maar eten: nope![]()
Vanmiddag heeft ze wel iets gegeten, maar niet van harte, nu wilde ze het weer niet eten.
ik was er al een beetje bang voor, mevrouw vond die zakjes natvoer die ik weleens tussendoor gaf ook niet zoveel. Ze houdt niet van die nattige substantie ofzo.
Maar ik geef nog niet op, ze zal toch wel een keer zo'n honger krijgen dat ze het gewoon eensecht probeert en dan zien we verder, tis nog maar dag 1.
Waarom heb jij nog kittenbrokken staan dan? Die heb je eigenlijk helemaal niet nodig CB is compleet ook voor kittens.quote:Op donderdag 5 november 2009 22:35 schreef Cat22 het volgende:
Ik laat de rol in 1 keer ontdooien. Je kunt hem een paar dagen bewaren en aangezien er hier een rol per 2 dagen doorheen gaat is dat goed te doen.
Doet Jazz het echt zo goed op zo weinig CB? Dan moet ik mijn porties misschien wat naar beneden gaan aanpassen.Satsu eet er goed van en Naartjie ook, maar Yoko heeft er nog niet zoveel belangstelling voor. Even in de gaten houden als ik helemaal over ga, nu kan ze nog volop kittenbrokken eten natuurlijk.
Oh wacht Redcat kittens. Is het misschien makkelijker om de kittens te laten adopteren als ze brokken gewend zijn.quote:Op donderdag 5 november 2009 23:06 schreef oh-oh het volgende:
Ik vroeg me hetzelfde af. Billy heeft nooit een puppybrokje gegeten, die is gespeend met cb
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |