abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73386640
Alle nadelen zijn de voordelen van Brok?
Ik snap dat niet helemaal
  maandag 5 oktober 2009 @ 11:40:39 #27
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_73386807
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 11:33 schreef Heider00sje het volgende:
Alle nadelen zijn de voordelen van Brok?
Ik snap dat niet helemaal
Nadelen Carnibest:
- Je kunt het niet even in de winkel halen
- Veél vriezerruimte nodig
- Groot bedrag in één keer
- Vergeten te ontdooien en je zit met de gebakken peren

Voordelen brok:
- Makkelijk te krijgen
- Makkelijk op te bergen
- Kan goedkoop
- Makkelijk in gebruik. Gooi in bak -> dier eet.

Zo dus.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  Moderator zaterdag 10 oktober 2009 @ 19:44:50 #28
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_73555803
Hmm, hij vind de carnibest echt helemaal niets

Niet door zijn brokjes, niet met een beetje heet water erover, gewoon helemaal niet
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 19:46:43 #29
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_73555866
Jazz wilde het ook niet eten. Heb drie keer een bakje Carnibest neergezet voor vijftien minuten. Niet eten? Pech.

De volgende dag wilde hij niets anders meer, en nog steeds. Als ik de Carnibest net 2 seconden in handen heb staat hij al om me heen te dansen.
  zondag 11 oktober 2009 @ 19:40:32 #30
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_73584141
Charlie zijn ligplekken waren echt dikke zwarte plekken, en werd niet veel minder of zo. Nu met carnibest is t een heel stuk beter geworden.
  Moderator zondag 11 oktober 2009 @ 19:45:58 #31
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_73584338
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 19:40 schreef Harajuku. het volgende:
Charlie zijn ligplekken waren echt dikke zwarte plekken, en werd niet veel minder of zo. Nu met carnibest is t een heel stuk beter geworden.
Wij hebben besloten om het toch even zo te laten, hij wil het echt niet eten en het voelt gewoon niet goed om hem te dwingen dit te eten. We houden hem voorlopig even op RC kitten en proberen het over een poosje gewoon nog eens
  zondag 11 oktober 2009 @ 19:53:38 #32
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_73584608
Ach, zolang t geen Whiskas is.
pi_73586839
Je zou ook Orijen ofzo nog 'ns kunnen proberen.. CB ging er bij mijn kat ook niet echt in, Orijen wel (lijkt wel alsof ik aandelen heb ofzo )
  zondag 11 oktober 2009 @ 20:47:42 #34
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_73587351
Hier hebben ze na op vakantie gewoon CB gegeten te hebben weer twee dagen Carnivoer achter de kiezen.
Lam ging er alleen gekookt in
Dus nu paard ontdooit.
Billy at het gisteren met lange tanden uit de hand wel, Kees en Karel helemaal niet.
En vandaag at Billy het al zelf uit het bakje, en de chihuahua's met lange tanden uit de hand.
We komen er wel
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Moderator zondag 11 oktober 2009 @ 20:48:24 #35
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_73587388
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 20:38 schreef anboni het volgende:
Je zou ook Orijen ofzo nog 'ns kunnen proberen.. CB ging er bij mijn kat ook niet echt in, Orijen wel (lijkt wel alsof ik aandelen heb ofzo )
Is dat wel gewoon in een winkel te krijgen?

Hummer heeft echt wel een paar keer aan de CB gelikt, zelfs een paar hapjes genomen de eerste keer maar hij vond het echt niet lekker volgens mij. De vrouw waar ik het haalde heeft zelf ook katten en die willen het ook niet eten.
  zondag 11 oktober 2009 @ 20:51:02 #36
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_73587539
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 20:47 schreef oh-oh het volgende:
Hier hebben ze na op vakantie gewoon CB gegeten te hebben weer twee dagen Carnivoer achter de kiezen.
Lam ging er alleen gekookt in
Dus nu paard ontdooit.
Billy at het gisteren met lange tanden uit de hand wel, Kees en Karel helemaal niet.
En vandaag at Billy het al zelf uit het bakje, en de chihuahua's met lange tanden uit de hand.
We komen er wel
Joa, zo ging t met Jazz ook. Bleek dat ie t toch echt wel lekker vindt. Zal wel aan de structuur liggen of zo, wat de boer niet kent.
  zondag 11 oktober 2009 @ 20:55:19 #37
176471 oh-oh
pi_73587796
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 20:51 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Joa, zo ging t met Jazz ook. Bleek dat ie t toch echt wel lekker vindt. Zal wel aan de structuur liggen of zo, wat de boer niet kent.
Het is ook echt de structuur en ik weet ook hoe dat komt en dat is nou net de reden dat ik ze graag over wil op carnivoer ipv carnibest.
In carnibest zitten granen die honden helemaal niet nodig hebben, daardoor is de structuur net anders.
In carnivoer zitten alleen wat groenten, maar daardoor is het glibberiger en "massiever" dan cb, en dat is echt ff wennen. Als ik ze zo brokken rauw paardevlees geef dan happen ze die zo weg, maar dat is ook wat vaster, carnivoer is een soort van heel glad gehakt.En er zit veel minder pens in carnivoer en die pens maakt de cb ook net wat vaster qua structuur.
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 00:19:55 #38
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_73634660
ik lees ff mee uit interesse. Onze kaaten normaal gesproken RC, alleen nu krijgt de poes (heb nog een jeonge kater en een volwassen kater) tijdelijk speciaal voer van Proplan omdat we vermoeden dat ze een voedselallergie heeft.
We moeten het nu wel even 2 maanden aanzien, maar mocht dit voer niet werken dan willen we carnibest proberen (voor alle katten overigens).

Iemand ervaringen met voedselallergie en carnibest?
klerkje
pi_73638655
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 00:19 schreef Spiegelei het volgende:
ik lees ff mee uit interesse. Onze kaaten normaal gesproken RC, alleen nu krijgt de poes (heb nog een jeonge kater en een volwassen kater) tijdelijk speciaal voer van Proplan omdat we vermoeden dat ze een voedselallergie heeft.
We moeten het nu wel even 2 maanden aanzien, maar mocht dit voer niet werken dan willen we carnibest proberen (voor alle katten overigens).

Iemand ervaringen met voedselallergie en carnibest?
Ja. Ik heb een kater met een gevoelige spijsvertering die niet tegen granen kan. Alle soorten brokvoeding geprobeerd maar aangezien het nog niet gelukt is om brokken te maken zonder granen of ander plantaardig spu; (die zijn nodig om er uberhaupt brokken van te kunnen maken) uiteindelijk overgestapt op versvoer. Orijen brokken bevatten plantaardige ingredienten maar geen graan. Dat is een alternatief voor als versvoer niet werkt voor jouw thuissituatie. Je moet er nl wel aan denken dat je het uit de vriezer haalt, ontdooit, evt. moet je het portioneren (als je bv. kiloverpakkingen haalt), etc, etc.

Bij een voedselallergie kan het ook nog om een bepaalde diersoort gaan bv. niet tegen schaapsvlees kunnen. Net als dat mensen weleens niet tegen varkensvlees kunnen. Dan zou je een eliminatiedieet moeten volgen met alleen een bepaalde diersoort en dat uitbreiden naar meer soorten. Maar dat is meer voor als de Proplan niet werkt en op carnibest dezelfde reactie gegeven wordt. W.b.t. Carnibest moet je dan wel opletten dat je niet de hondenvariant koopt want die bevat wel rijst. Evt. kun je ook kijken naar andere merken versvoer als bv. Bandit als de Carnibest bij jou moeilijk te verkrijgen is.

Wat zijn de klachten van je poes??

[ Bericht 4% gewijzigd door nieslief op 13-10-2009 09:25:57 ]
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
pi_73641626
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 20:48 schreef senesta het volgende:

Is dat wel gewoon in een winkel te krijgen?
Ja, alleen hebben lang niet alle dierenwinkels het. Ik heb pas bij Pet's Family een voorraardje ingeslagen. Zooplus heeft het trouwens ook in het assortiment, dus je kunt het ook vrij makkelijk laten bezorgen (heb ik overigens nog geen ervaring mee)
  woensdag 14 oktober 2009 @ 20:32:42 #41
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_73692795
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 09:19 schreef nieslief het volgende:

[..]

Ja. Ik heb een kater met een gevoelige spijsvertering die niet tegen granen kan. Alle soorten brokvoeding geprobeerd maar aangezien het nog niet gelukt is om brokken te maken zonder granen of ander plantaardig spu; (die zijn nodig om er uberhaupt brokken van te kunnen maken) uiteindelijk overgestapt op versvoer. Orijen brokken bevatten plantaardige ingredienten maar geen graan. Dat is een alternatief voor als versvoer niet werkt voor jouw thuissituatie. Je moet er nl wel aan denken dat je het uit de vriezer haalt, ontdooit, evt. moet je het portioneren (als je bv. kiloverpakkingen haalt), etc, etc.

Bij een voedselallergie kan het ook nog om een bepaalde diersoort gaan bv. niet tegen schaapsvlees kunnen. Net als dat mensen weleens niet tegen varkensvlees kunnen. Dan zou je een eliminatiedieet moeten volgen met alleen een bepaalde diersoort en dat uitbreiden naar meer soorten. Maar dat is meer voor als de Proplan niet werkt en op carnibest dezelfde reactie gegeven wordt. W.b.t. Carnibest moet je dan wel opletten dat je niet de hondenvariant koopt want die bevat wel rijst. Evt. kun je ook kijken naar andere merken versvoer als bv. Bandit als de Carnibest bij jou moeilijk te verkrijgen is.

Wat zijn de klachten van je poes??
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik wil inderdaad eerst minimaal 2 maanden dit proplan proberen. Lukt dit niet dat carnibest proberen. Een eliminatiedieet zie ik om praktische redenen niet echt als eerste oplossing. Maar goed daar zijn we nog niet.

Ze heeft jeuk, veel jeuk. Ze krabt haar nek helemaal open, echt tot bloedens toe. Soms heeft ze ook behoorlijke likwonden (op de schouder bijvoorbeeld) en dan likt/bijt ze haar haren weg en likt op de huid tot dat het er uitziet als een flinke schaafwond.
Ze heeft ook periodes dat het wat beter gaat, maar helemaal beter (als in alles genezen en geen nieuwe plekken) gebeurt nooit. de wondjes zijn ook niet ontstoken ofzo. En heel lief onze oudeste kater likt altijd haar hele koppie en nek, dat vind ze heel lekker (zo'n ruw tongetje is wel fijn tegen de jeuk).

O en voordat iemand dit (goedbedoeld hoor )oppert, ze heeft geen allergie voor vlooien en ook geen schimmelinfectie e.d. is het resultaat altijd negatief. De dierenarts heeft hier meerdere malen naar gekeken. Een allergie is de conclusie, alleen volgens mijn dierenarts is een allergietest voor katten niet erg betrouwbaar. De beste manier is zelf goed opletten.

Ze heeft het overigens al vanaf jongs af aan maar het lijkt erger te worden, ik heb in de jaren weleens (niet bewust daarvoor) met voedsel gewisseld, maar ik kan niet zeggen dat ik daar veel verschil in heb gemerkt.

Het is sowieso al een gevoelig katje (relatief snel ziek/vatbaar) als zij iets heeft is het meteen ook goed raak en ze is helemaal wit (nee geen albino en nee niet doof) dus die wonden zie ook nog eens heel goed ... Tis gewoon zonde als ze zo'n jeuk heeft ...
klerkje
  woensdag 14 oktober 2009 @ 20:37:11 #42
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_73692955
ja, hoi

Ik ging vandaag ff een rol carnibest halen voor Baloe voor zn kong. Nu vertelde deze vrouw mij dat naturis (www.naturis.be) net zo goed, al dan niet beter was dan CB én goedkoper. CB is 3.50 per k/g en naturis 2.50 per k/g. Iemand van Naturis gehoord en er ervaringen mee?

Heb 4 proef worstjes meegekregen, morgen ff proberen.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  woensdag 14 oktober 2009 @ 20:39:13 #43
176471 oh-oh
pi_73693034
Ah wacht, nu weet ik het wel, een kennis van me werkt daar!
Ik kan het hier nergens krijgen.
Maar ik hou het nu ook gewoon bij carnivoer, ze eten het nu goed!
( Groucho Marx )
  woensdag 14 oktober 2009 @ 20:43:16 #44
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_73693205
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 20:39 schreef oh-oh het volgende:
Ah wacht, nu weet ik het wel, een kennis van me werkt daar!
Ik kan het hier nergens krijgen.
Maar ik hou het nu ook gewoon bij carnivoer, ze eten het nu goed!
Nou, ik kan het dus hier om de hoek krijgen blijkt.

Ik zit dus enorm te twijfelen of ik Baloe op brok hou of over ga.

Was jij niet degene die zei dat je met een hond van 10 eigk niet meer over hoefde?
  woensdag 14 oktober 2009 @ 20:46:41 #45
176471 oh-oh
pi_73693368
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 20:43 schreef Qwea het volgende:

[..]

Nou, ik kan het dus hier om de hoek krijgen blijkt.

Ik zit dus enorm te twijfelen of ik Baloe op brok hou of over ga.

Was jij niet degene die zei dat je met een hond van 10 eigk niet meer over hoefde?
Ik zei niet dat dat niet hoefde, als je een goede gezonde hond van 10 hebt is dat geen probleem en ook beter.Ik zou zijn bloed eens laten testen als je het echt graag wil.
Kijken hoe het met zijn nieren en lever en zo is
( Groucho Marx )
  woensdag 14 oktober 2009 @ 20:47:15 #46
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_73693385
Lijkt me toch dat het eerder goed zou doen dan slecht, als het al iets doet.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 20:47:45 #47
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_73693405
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 20:46 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ik zei niet dat dat niet hoefde, als je een goede gezonde hond van 10 hebt is dat geen probleem en ook beter.Ik zou zijn bloed eens laten testen als je het echt graag wil.
Nou, zo graag wil ik het niet hoor

Maar kan tussendoor voor in de kong "kwaad" ?
  woensdag 14 oktober 2009 @ 20:48:05 #48
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_73693414
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 20:46 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ja, hoe zit dat nu eigenlijk? De ene zegt oeeeeeh eitwitten, gaat het alleen slechter maken!! De ander zegt dat het dierlijke eiwitten zijn en daarom de boel niet slechter maken. Of zo.
pi_73697054
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 20:48 schreef Harajuku. het volgende:
Ja, hoe zit dat nu eigenlijk? De ene zegt oeeeeeh eitwitten, gaat het alleen slechter maken!! De ander zegt dat het dierlijke eiwitten zijn en daarom de boel niet slechter maken. Of zo.
Daar zijn de meningen dus nog over verdeeld. De ene groep zegt bij nierproblemen zo min mogelijk eiwitten, de andere groep zegt vooral die plantaardige eiwitten elimineren. Puur gevoelsmatig behoor ik tot de laatste groep, juist omdat katten en honden van nature vleeseters zijn en weinig plantaardig eten (en zeker geen granen)
  woensdag 14 oktober 2009 @ 22:34:19 #50
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_73697951
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 22:14 schreef anboni het volgende:

[..]

Daar zijn de meningen dus nog over verdeeld. De ene groep zegt bij nierproblemen zo min mogelijk eiwitten, de andere groep zegt vooral die plantaardige eiwitten elimineren. Puur gevoelsmatig behoor ik tot de laatste groep, juist omdat katten en honden van nature vleeseters zijn en weinig plantaardig eten (en zeker geen granen)
Das nou een prima vraag om eens te weten hoe mijn geweldige DA daar over denkt. Maar eens ff vragen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')