Ze zullen je denk ik een persoonlijke lening aanraden op je bestaande rekening.quote:Op zondag 4 oktober 2009 00:50 schreef Ebelo-Ebeshoen het volgende:
Mijn vraag is of het mogelijk is om een 2e studentenrekening te openen met daarop ook krediet.
Ik heb nu al een Studentenrekening lopen bij de Rabobank met 1000 euro krediet, maar ik heb nu onverwacht een bedrag van 600euro nodig en die kan ik niet meer 'rood staan' bij de Rabo.
Ik verwacht die 600euro binnen 2 maanden weer aangevuld te hebben, aangezien ik een bedrag van 1200 euro terugkrijg van de Belasting. Helaas gebeurd dat pas in November.
Ik heb deze week een afspraak bij de ABN om een nieuwe rekening te openen en ik wilde eerst gaan voor een Prive rekening dus een normale betaalrekening maar daar zag ik dat ik zoiezo niets kan lenen als Student. Nu wil ik toch gaan voor een studentenrekening.
Is dit mogelijk en wie o wie heeft hier wel eens ervaring mee gehad of een tip.
Alle reacties zijn welkom![]()
Mvg
Ebelo
quote:Op zondag 4 oktober 2009 00:52 schreef J0HAN het volgende:
Als je een studentenrekening opent ben je ook verplicht om daar je stufi op te laten storten.
Het probleem is dus dat ik bij de Rabobank met een studentenrekening alleen 1000 euro kan lenen ( en die leen ik nu al ), dus in welk opzicht zie jij de mogelijkheid tot een persoonlijke lening?quote:Op zondag 4 oktober 2009 00:53 schreef Crutch het volgende:
[..]
Ze zullen je denk ik een persoonlijke lening aanraden op je bestaande rekening.
Dat wil ik liever privé houden maar het is wel dringend nodig. Familie en vrienden is geen optie in deze tijden en aan een lening bij bijvoorbeeld DSB ga ik ook niet beginnen op dit moment.quote:Op zondag 4 oktober 2009 01:06 schreef karr-1 het volgende:
En een tweede studentenrekening zullen ze nooit doen. En inderdaad moet daar dan ook je stufi op binnenkomen. Waar heb je zo snel 600 euro voor nodig? En kun je dat niet ergens anders lenen?
Hoe willen ze dit gaan doen, door middel van BKR?quote:Op zondag 4 oktober 2009 00:51 schreef Xebrozius het volgende:
Banken zijn niet gek, zodra je een aanvraag doet voor een nieuwe rekening zal er gevraagd/gecheckt worden of er reeds een kredietrekening aanwezig is.
Je kunt het proberen maar ik acht de kans klein.
Nogmaals dat is geen optie daar wil ik niet aan beginnen aangezien het maar voor max 2 maanden is.quote:Op zondag 4 oktober 2009 01:16 schreef Leonos het volgende:
www.lenen.nl
Let op ! Geld lenen kost geld !
Doorlopend krediet die je na 5 jaar gaat aflossen. Voorwaarde is dat je je propedeuse haalt.quote:Op zondag 4 oktober 2009 01:13 schreef Ebelo-Ebeshoen het volgende:
[..]
Het probleem is dus dat ik bij de Rabobank met een studentenrekening alleen 1000 euro kan lenen ( en die leen ik nu al ), dus in welk opzicht zie jij de mogelijkheid tot een persoonlijke lening?
Dat is toch je doorlopende krediet, je gaat naar de bank en zegt dat je een lening wil omdat..quote:Op zondag 4 oktober 2009 01:13 schreef Ebelo-Ebeshoen het volgende:
[..]
Het probleem is dus dat ik bij de Rabobank met een studentenrekening alleen 1000 euro kan lenen ( en die leen ik nu al ), dus in welk opzicht zie jij de mogelijkheid tot een persoonlijke lening?
Probleem is zit in jaar 1 van HBO, anders had het helemaal geen issue geweest want dan had ik kunne lenen tot 5000.quote:Op zondag 4 oktober 2009 01:21 schreef Crutch het volgende:
[..]
Doorlopend krediet die je na 5 jaar gaat aflossen. Voorwaarde is dat je je propedeuse haalt.
Ja maar mijn doorlopende krediet is dus maar 1000 euro, en k heb nu 600 nodig bove op die 1000 en dat kan dus niet..quote:Op zondag 4 oktober 2009 01:24 schreef Fingon het volgende:
[..]
Dat is toch je doorlopende krediet, je gaat naar de bank en zegt dat je een lening wil omdat..
Ach dit vind ik een nutteloze reactie.quote:Op zondag 4 oktober 2009 01:32 schreef Xebrozius het volgende:
Misschien wordt het eens tijd om te leren met geld om te gaan, rekeningen te anticiperen en te zorgen voor een spaarrekening. Niet lullig bedoelt, maar je probeert het ene gat op te vangen met het andere.
Lijkt me niet helemaal de bedoeling als je er al vanuit gaat dat je een x-bedrag krijgt van de belastingdienst (niets is zeker).
Dat lijkt me inderdaad een makkelijker idee ja. Tenzij TS al maximaal leent, en na 1 maand al 1000 euro rood staat. Dan wordt het een moeilijke zaak.quote:
Zoiezo kan je geen 600 euro in 1x lenen bij IBG + dan staat het er met geluk pas einde van de maand op.quote:
Wat is TS?quote:Op zondag 4 oktober 2009 02:01 schreef Wackyduck het volgende:
[..]
Dat lijkt me inderdaad een makkelijker idee ja. Tenzij TS al maximaal leent, en na 1 maand al 1000 euro rood staat. Dan wordt het een moeilijke zaak.
Als het een rekening is kan je waarschijnlijk wel op een betalingsherinnering wachten. Of je belt ze op dat je pas eind oktober geldt hebt.quote:Op zondag 4 oktober 2009 02:04 schreef Ebelo-Ebeshoen het volgende:
[..]
Zoiezo kan je geen 600 euro in 1x lenen bij IBG + dan staat het er met geluk pas einde van de maand op.
Het hoeft ook niet binnen 5minuten, maar a.s. week of begin volgende week zou prima zijn.
Topic Starter - Jij dus.quote:Op zondag 4 oktober 2009 02:05 schreef Ebelo-Ebeshoen het volgende:
[..]
Wat is TS?
Ik heb al 3 jaar een stufi lopen, dus je kan moeilijk zeggen na 1 maand..
TS is topic starter.quote:Op zondag 4 oktober 2009 02:05 schreef Ebelo-Ebeshoen het volgende:
[..]
Wat is TS?
Ik heb al 3 jaar een stufi lopen, dus je kan moeilijk zeggen na 1 maand..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |