abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73334553
Voor 2008 moet ik zorgtoeslag terugbetalen omdat ik teveel heb ontvangen. En het zal voor 2009 niet anders zijn. Kan ik niet 't einde van 't jaar de zorgtoeslag krijgen op basis va m'n inkomen. Ipv dat ik nu een toeslag krijg en dan later een bedrag moet terugbetalen.

Neem aan dat meer mensen dit hebben?
pi_73334694
Geef je huidige gegevens aan de Belastingdienst, dan berekenen zij hoeveel zorgtoeslag je kunt krijgen. als je dat gewoon iedere keer doet als je inkomenssituatie wijzigt, hoef je niks terug te betalen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_73334801
Volgens mij niet, je geeft zelf door hoeveel je ongeveer denkt te gaan verdienen. Dan kan je beter het inkomen lager inschatten
pi_73335037
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:40 schreef Bastoenie het volgende:
Volgens mij niet, je geeft zelf door hoeveel je ongeveer denkt te gaan verdienen. Dan kan je beter het inkomen lager inschatten
Dan kan het dus zo zijn dat je wel een voorlopige zorgtoeslag krijgt, maar er geen recht op hebt, dus dan moet je aan het eind van het jaar terugbetalen. Je kunt dus beter te hoog inschatten dan te laag...
pi_73335437
Het kan wel.

Als je straks je voorlopige beschikking voor 2010 krijgt, moet je een wijziging indienen. Als je dan je inkomen bijvoorbeeld boven de inkomensgrens zet, krijg je geen toeslag. Als je dan in 2011 je werkelijk inkomen opgeeft, krijg je het juiste bedrag in één keer.
pi_73335668
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:49 schreef Bartaz het volgende:

[..]

Dan kan het dus zo zijn dat je wel een voorlopige zorgtoeslag krijgt, maar er geen recht op hebt, dus dan moet je aan het eind van het jaar terugbetalen. Je kunt dus beter te hoog inschatten dan te laag...
Euhm juist ja dat bedoelde ik ook
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')