Report: Geen nazi's met politie vergelijkenquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:02 schreef dikkemongul het volgende:
Ja daar waren ze weer, de nazi's. Het was net donker en ik had mijn lampjes thuis laten liggen.
35 euro boete met administratiekosten van 6 euro (?)
Maar wat heeft die oetlul nou gedaan: mijn naam verkeerd overgenomen van mijn rijbewijs.
Het staat er nu zo dat ik mijn eigen naam er amper in herken. Heeft iemand ervaring om hier onderuit te komen in de vorm van een vormfout oid?
Ja ik heb hier dus een brief van het CJIB voor me liggen met een naam waar ik mezelf niet in herken. De voorletters kloppen wel en ik heb inderdaad ooit die boete gehad.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:04 schreef Tazar_Yoot het volgende:
Wachten op de brief van justitie toch? kijken wat daar staat
Ik heb die dingen ook wel, alleen was het iets later geworden dan geplant en ik had die dingen thuis laten liggen. Het is niet dat ik een notoire zonder-licht-fietser (quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:10 schreef weps het volgende:
Ja, want je hebt lampjes op de fiets om boetes te voorkomen.
Dat andere weggebruikers je zien en je daarbij een aanrijding weet te voorkomen is iets wat op de laatste plaats komt...
Ofzoiets?
Nou ik weet niet of de datum juist is want ik heb niets van bewijs meegekregen naar huis.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:12 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Kan je wel onderuit komen lijkt me. Van een boete met de verkeerde datum weet ik het iig zeker.
http://www.hetjl.nl/hetjl/templates/themaart.jsp?versionId=null&pageId=771&nodeId=150&languageId=quote:Hoe zit 't als er een fout in de beschikking staat?
Een fout in de plaats- of tijdsaanduiding, uw naam, uw adres of andere kennelijke vergissing is geen 'vormfout'. De politie mag u binnen 6 weken een nieuwe, gecorrigeerde beschikking sturen. Na deze termijn mag de officier van justitie dat ook nog doen. U zult bijna altijd de bekeuring toch moeten betalen.
quote:
Lol, ja vooral doen! En als de verhogingen komen dan ook gewoon terugsturenquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:34 schreef Feestkabouter het volgende:
je moet NIET een brief terugsturen met de mededeling dat je naam onjuist is, dan passen ze het gewoon aan.
terug in envelop, plakband erover, en voorop schrijven:
geadresseerde is hier onbekend, retour afzender
Ach, dan mag ie 't uiteindelijk aan de rechter komen uitleggenquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:38 schreef mcintosh het volgende:
Lol, ja vooral doen! En als de verhogingen komen dan ook gewoon terugsturen
^^ Dat.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:06 schreef jslavenburg het volgende:
[..]
Report: Geen nazi's met politie vergelijken
kijk als er een verkeerde datum wordt genoteerd en een goede naam/adres dan gaat de bezorging gewoon goed.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:38 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ach, dan mag ie 't uiteindelijk aan de rechter komen uitleggen
Heb je de post van crazy_ivan gelezen?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:44 schreef Feestkabouter het volgende:
kijk als er een verkeerde datum wordt genoteerd en een goede naam/adres dan gaat de bezorging gewoon goed.
als je iets ontvangt wat niet aan jou geadresseerd is kan niemand je kwalijk nemen dat je het netjes retour afzender stuurt. jij hebt dan jouw deel van de communicatie goed gedaan.
ze hebben dan 6 weken om te zorgen dat ze de juiste gegevens achterhalen.
en de kans is groot dat ze dat niet redden.
Als je het niet opengemaakt hebt en consequent terugstuurt dan zal je naar wat ik verwacht alleen de originele bekeuring moeten betalen. Je beroept je op briefgeheim en dat je andermans post niet openmaakt.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:38 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ach, dan mag ie 't uiteindelijk aan de rechter komen uitleggen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |