Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
Hoi iedereen, Ik ben zestien jaar oud en heb ongeveer 3 weken lang drie of vier keer per week bij een horecabedrijf gewerkt. Ik heb minstens 15 uur gewerkt. Laatst kreeg ik een brief waarin stond hoeveel geld ik had verdiend en hoeveel ik had gewerkt. Er stond dat ik maar 5 uur had gewerkt, en er is dus ongeveer drie keer zo weinig aan me betaald als had gemoeten! Wat moet ik nu doen? Naar dat bedrijf gaan en vragen of ik de lijst met tijden dat ik gewerkt heb kan zien? Of kan ik beter iets anders doen?
Op zaterdag 3 oktober 2009 14:05 schreef pjmv het volgende: nee dat wilde ik vandaag gaan doen.. maar wat als ze me die lijst dan niet laten zien o.i.d?
Gewoon aan de bel trekken. Bij mij in het verleden in de supermarkt is het ook vaak genoeg gebeurt dat de gewerkte uurtjes niet kloppen. Gewoon de uren netjes bijhouden en zsm aan de bel trekken als het niet klopt, dan leren ze het wel af.
nee ik heb alleen in september gewerkt, dus dan snap ik ook niet wat er precies fout had kunnen gaan. Ik bedoel, ik sta een keer of zeven ingeschreven en heb elke keer minstens twee uur gewerkt. Dat weten die mensen daar ook echt nog wel.