abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 17:45:42 #251
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_73338210
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:40 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Dat artikel schept een volkomen verkeerd beeld van de werkelijkheid.
Maar een prachtig beeld van de denkwereld van de gemiddelde onderbuikgevoelens-stemmer.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_73338247
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:30 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Nee, het is onzin. Een getrouwd stel dat besluit om kinderen te krijgen, gaat er op dat moment niet vanuit dat ze over enkele jaren zullen gaan scheiden of dat de partner zal komen te overlijden.

Alleenstaande moeders zijn doorgaans geen alleenstaande moeders omdat ze daar bewust voor hebben gekozen.
Toch mogen sommige mensen wel beter gaan nadenken. Als je ziet met wat voor mannen sommige vrouwen trouwen (en andersom natuurlijk ook) dan denk ik: denk toch eens een keer beter na over je toekomst.

Als jij met een man wilt trouwen die niet trouw is, slecht opgeleid is of een drankprobleem heeft, dan moet je niet gek opkijken als je na verloop van tijd van die man wil scheiden. Heb je zelf geen goede opleiding/studie gehad, dan kan je dus in de bijstand belanden dan. Gevalletje grotendeels eigen schuld dus.
pi_73338249
quote:
Dan klopt het toch, deze bedragen worden ook in het artikel genoemd, ik zeg al ,...je hebt het artikel zelf niet gelezen, dat blijkt nu wel. Dus niet zo blaffen tegen anderen als je het zelf niet hebt gelezen.
pi_73338262
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik bejubel jouw juiste inzicht, dat is heel normaal op Fok!

pi_73338275
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:44 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Nee, niet in deze sfeer. Ik vind jou niet zo'n prettige gesprekspartner in deze discussie.

Je verkondigd iets, maar wilt geen reactie geven op iets wat je niet aanstaat,
Wat doe je dan op een discussieforum?
Ga dan lekker naar libelle.nl of een ander forum waar alleen gelijkgestemden zijn .
pi_73338303
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Maar een prachtig beeld van de denkwereld van de gemiddelde onderbuikgevoelens-stemmer.
Ik had van jou niks anders verwacht...
pi_73338322
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:46 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Dan klopt het toch, deze bedragen worden ook in het artikel genoemd, ik zeg al ,...je hebt het artikel zelf niet gelezen, dat blijkt nu wel. Dus niet zo blaffen tegen anderen als je het zelf niet hebt gelezen.
Er wordt net gedaan of het om een besteedbaar bedrag van 1700 euro per maand gaat, en tevens alsof het een feestje is om in de bijstand te zitten. Dat is echt geen realistische kijk op de werkelijkheid.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 17:49:34 #258
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_73338325
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

De volkskrant liegt?
Kom eens met argumenten Lord Vetinari, niet met ad homoniemmetjes
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_73338335
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:47 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]
Meer kan je niet als verweer brengen dan een quote van iemand die loopt te trollen?
pi_73338336
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:44 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Want?
Omdat dingen waar iedereen met kinderen recht op heeft opgeteld worden bij het netto 'maand' salaris om het, verhoudingsgewijs met de werkende, meer te laten lijken dan het is .. het gaat geen moment uit van wat je werkelijk maandelijks op je rekening gestort krijgt .. Jan Modaal met een dubbel zo hoog inkomen krijgt bij drie kinderen maar ¤ 5 minder per maand aan kinderbijslag/kindgebonden budget bvb
pleased to meet you
pi_73338349
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:47 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Je verkondigd iets, maar wilt geen reactie geven op iets wat je niet aanstaat,
Wat doe je dan op een discussieforum?
Ga dan lekker naar libelle.nl of een ander forum waar alleen gelijkgestemden zijn .
Ga jij even lekker ergens anders trollen?
pi_73338358
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De volkskrant liegt?
Kom eens met argumenten Lord Vetinari, niet met ad homoniemmetjes
Nog iemand die L_V leert te kennen
pi_73338363
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:49 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Er wordt net gedaan of het om een besteedbaar bedrag van 1700 euro per maand gaat, en tevens alsof het een feestje is om in de bijstand te zitten. Dat is echt geen realistische kijk op de werkelijkheid.
Er wordt duidelijk melding gemaakt van inkomen. Dat het besteedbaar is of niet is derhalve niet relevant. Als je er namelijk op bespaart kun je het aan andere zaken uitgeven.
Maar waarom wou je eerst aantonen dat het niet klopte, toon ik aan dat het wel klopt en dan zeg je ineens dat men het 'verkeerd leest'. Kortom, je geeft mij wel gelijk?
pi_73338390
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:49 schreef moussie het volgende:

[..]

Omdat dingen waar iedereen met kinderen recht op heeft opgeteld worden bij het netto 'maand' salaris om het, verhoudingsgewijs met de werkende, meer te laten lijken dan het is .. het gaat geen moment uit van wat je werkelijk maandelijks op je rekening gestort krijgt .. Jan Modaal met een dubbel zo hoog inkomen krijgt bij drie kinderen maar ¤ 5 minder per maand aan kinderbijslag/kindgebonden budget bvb
Daar weet jij als uitkeringstrekker alles van he?
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 17:51:56 #265
45206 Pietverdriet
pi_73338402
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:50 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Nog iemand die L_V leert te kennen
Ken hem al veel langer, en niets leuker dan hem wijzen op zijn eigen redeneerfouten en rethorische truuks
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 17:52:19 #266
270332 Sjaakmat
Stukje lopen?
pi_73338414
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:51 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Dat is toch nergens voor nodig mattie. Zo'n opmerking?
Gewoon me glas vullen, en niet te veel lullen...
pi_73338421
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:50 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Er wordt duidelijk melding gemaakt van inkomen. Dat het besteedbaar is of niet is derhalve niet relevant. Als je er namelijk op bespaart kun je het aan andere zaken uitgeven.
Maar waarom wou je eerst aantonen dat het niet klopte, toon ik aan dat het wel klopt en dan zeg je ineens dat men het 'verkeerd leest'. Kortom, je geeft mij wel gelijk?
Je stelt nu wel erg moeillijke vragen, dus kijk niet ervan op als je geen antwoord krijgt.
pi_73338430
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Gebrek aan argumenten jochie?
Jij poste dat als ging werken je wellicht op achteruit ging als bijstandstrekker, mijn antwoord is dat IK er op achteruit ga als je niet gaat werken.
Dan kom je met dit antwoord, blijkbaar komt die solidariteit maar uit 1 richting...

Die verzorgingstaat wordt afgebroken door misbruik.
Ik reageer er niet normaal op omdat ik jouw reactie raar vind. Alsof iedere moeder die thuis een kind verzorgt een fraudeur is die expres iedere vier jaar een kind krijgt. Daar ben ik ook geen voorstander van en ik denk niemand, maar het is moeilijk aan te pakken omdat je mensen niet kan verbieden kinderen te krijgen.

Moeders (of vaders) die thuisblijven en voor hun kind zorgen doen dat volledig binnen de wet. Dan kun je daar wel boos over worden, maar dat jij een andere mening hebt dan wat we voor de algemeen geldende houden, betekent niet dat zo'n vrouw automatisch een uitvreter is.

En ja, dat jij erop achteruit gaat als een ander niet werkt is inherent aan het Nederlandse stelsel. Zo werkt het nu eenmaal. Dat heeft voor- en nadelen. Maar als je het er niet mee eens bent, is mijn vorige opmerking dus het enige wat je kan doen.
Sanity is (not) statistical
pi_73338440
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:52 schreef Sjaakmat het volgende:

[..]

Dat is toch nergens voor nodig mattie. Zo'n opmerking?
Ik zoek mijn eigen matties wel uit loser.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 17:53:36 #270
45206 Pietverdriet
pi_73338450
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:49 schreef moussie het volgende:

[..]

Als jij kinderen wilt is dat best, maar waarom moet ik daarvoor betalen, of je nu werkt of niet.
Blijft zo dat deze dames er nu niet bepaald sober van leven.
pi_73338463
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:51 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Genoeg om te weten dat die bedragen nergens op slaan en erbovenop op een vertekenende manier gepresenteerd worden
pleased to meet you
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 17:54:53 #272
270332 Sjaakmat
Stukje lopen?
pi_73338487
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:53 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

loser.
Net als dit. Nergens voor nodig toch? Waar ben je nou mee bezig joh?
pi_73338495
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:54 schreef moussie het volgende:

[..]

Genoeg om te weten dat die bedragen nergens op slaan en erbovenop op een vertekenende manier gepresenteerd worden
Waarom kloppen die bedragen niet? Toon eens aan.
pi_73338540
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:54 schreef moussie het volgende:

[..]

En niet meer dan terecht.
Werken kan iedereen.
Bedragen moeten ver onder het minimum loon liggen.
Nodigt uit tot werken.
En voor die niet willen/kunnen, moeten dankbaar zijn met wat ze krijgen.
Niet mee eens? Ga naar een ander land waar dat wel mogelijk is.
En dat zeg iemand die wel werkt.
pi_73338551
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:50 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Het geeft een vertekend beeld. De dingen die worden opgeteld bij het netto inkomen, moet je ook bij je eigen werkinkomen optellen om tot een juiste vergelijking te komen. Wat nu gebeurd, is dat iedereen 1700 euro leest, vervolgens kijkt naar het eigen maandelijkse salaris en denkt: jeeeeeee dat wil ik ook wel! Maar ook daar zou je dan alle subsidies, kinderbijslagen etc bij op moeten tellen.

Waar het mij om gaat, is wat er werkelijk op je rekening wordt gestort per maand. Want dat is het geld waar je van rond moet zien te komen. Een bijstandsuitkering is beslist geen vetpot, en zeker geen feestje. Je wordt daar niet blij van, zoals de kop van dit artikel iedereen wil doen laten geloven.
pi_73338556
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als jij kinderen wilt is dat best, maar waarom moet ik daarvoor betalen, of je nu werkt of niet.
Blijft zo dat deze dames er nu niet bepaald sober van leven.
270 euro per maand aan eten, 50 euro voor kleding .. voor 4 personen, dat noem jij niet sober ? Een keertje merk cola kunnen kopen ipv van het huismerk als luxe zien .. vast ook niet sober? De kinderen moeten maar niet naar de sportclub, dan is het pas echt sober?
pleased to meet you
pi_73338557
Waarschijnlijk moet ik hier eerst het hele topic voor lezen, maar 1700 euro netto bijstand?
Volgens mij is dat helemaal niet zo.

Een gezin heeft ongeveer 1130,- euro per maand.
En enkele toeslagen van de belastingdienst worden daar nog weer op gekort.
Never be bullied into silence. Never allow yourself to be made a victim. Accept no one's definition of your life; define yourself.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 17:57:42 #278
45206 Pietverdriet
pi_73338568
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:52 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Ik reageer er niet normaal op omdat ik jouw reactie raar vind. Alsof iedere moeder die thuis een kind verzorgt een fraudeur is die expres iedere vier jaar een kind krijgt. Daar ben ik ook geen voorstander van en ik denk niemand, maar het is moeilijk aan te pakken omdat je mensen niet kan verbieden kinderen te krijgen.

Moeders (of vaders) die thuisblijven en voor hun kind zorgen doen dat volledig binnen de wet. Dan kun je daar wel boos over worden, maar dat jij een andere mening hebt dan wat we voor de algemeen geldende houden, betekent niet dat zo'n vrouw automatisch een uitvreter is.

En ja, dat jij erop achteruit gaat als een ander niet werkt is inherent aan het Nederlandse stelsel. Zo werkt het nu eenmaal. Dat heeft voor- en nadelen. Maar als je het er niet mee eens bent, is mijn vorige opmerking dus het enige wat je kan doen.
Nee, jouw argument was, dat je er op achteruit gaat als je gaat werken. En mijn antwoord daarop is dat IK er op achteruit ga als je NIET gaat werken. Je wrijft me vervolgens aan dat ik de verzogingsstaat wil afbouwen, en jij hecht toch erg aan het solidairteitsbeginsel. Echter, dat Solidariteitsbeginsel werkt bij jou maar 1 kant op.
Ik moet wel solidair zijn met een bijstands moeder, maar je vind dat ze niet hoeft te werken als ze er op achteruit gaat, dus die bijstandsmoeder hoeft NIET solidair te zijn met de mensen die er voor betalen.
pi_73338590
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:54 schreef Sjaakmat het volgende:

[..]

Net als dit. Nergens voor nodig toch? Waar ben je nou mee bezig joh?
Je hokt illegaal met die nepmuis?
Bang voor je eigen situatie?
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 17:59:36 #280
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_73338616
quote:
Gerber gaat met haar kinderen gratis naar musea, theatervoorstellingen, de stadsspeeltuin, de bioscoop en het zwembad. Ze krijgt per maand een bijdrage van 30 euro voor sportcontributie. ‘Ik vind het fijn dat mijn kinderen een leven kunnen leiden als ieder ander. Ze hebben weinig te klagen.’
Waarom moet ik dan overal voor betalen?
Ik wil ook wel gratis naar de bios, een nieuwe wasmachine, nieuwe keuken, sporten etc.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 18:00:26 #281
45206 Pietverdriet
pi_73338638
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:57 schreef moussie het volgende:

[..]

270 euro per maand aan eten, 50 euro voor kleding .. voor 4 personen, dat noem jij niet sober ? Een keertje merk cola kunnen kopen ipv van het huismerk als luxe zien .. vast ook niet sober? De kinderen moeten maar niet naar de sportclub, dan is het pas echt sober?
toen ik geboren werd, werd er alleen gestookt in de woonkamer, en alleen in de winter. We hadden geen TV, vakantie was op de fiets camperen en we dronken nooit cola maar thee. Er was niet iedere dag vlees.
En mijn vader had gewoon werk en een goed inkomen voor die tijd. Dus kom me niet met dit soort onzin
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 18:00:48 #282
270332 Sjaakmat
Stukje lopen?
pi_73338648
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:58 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Je hokt illegaal met die nepmuis?
Bang voor je eigen situatie?
Pssh. Ik zorg wel voor mijn eigen uitkering hoor.
pi_73338688
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:57 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Het geeft een vertekend beeld. De dingen die worden opgeteld bij het netto inkomen, moet je ook bij je eigen werkinkomen optellen om tot een juiste vergelijking te komen. Wat nu gebeurd, is dat iedereen 1700 euro leest, vervolgens kijkt naar het eigen maandelijkse salaris en denkt: jeeeeeee dat wil ik ook wel! Maar ook daar zou je dan alle subsidies, kinderbijslagen etc bij op moeten tellen.

No offense, maar ik denk dat er vele mensen zijn die net op het randje zitten van het krijgen van wel/geen subsidies en daardoor compleet buiten de boot vallen. Dat deze bij het zien van ¤ 1700 euro hun wenkbrauwen optillen, kan ik eigenlijk goed begrijpen. Voor de mensen die wel gewoon hard werken voor hun geld is het vrolijke wat van het artikel afspat natuurlijk bijzonder zuur..
pi_73338693
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 18:00 schreef Sjaakmat het volgende:

[..]

Grote meid.
Maar ga eens werken voor je geld.
Kan je iets meer uitgeven, en hoef je niet op een forum voor een ander het op te nemen.
  Moderator zaterdag 3 oktober 2009 @ 18:02:51 #285
249559 crew  Lavenderr
pi_73338698
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 18:00 schreef Sjaakmat het volgende:

[..]

Ah, een uitlokkertje
pi_73338699
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:57 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Waar het mij om gaat, is wat er werkelijk op je rekening wordt gestort per maand. Want dat is het geld waar je van rond moet zien te komen. Een bijstandsuitkering is beslist geen vetpot, en zeker geen feestje. Je wordt daar niet blij van, zoals de kop van dit artikel iedereen wil doen laten geloven.
Nou ok daar gaan we: Ik krijg: GEEN kinderbijslag, GEEN zorgtoeslag, GEEN vrijstelling gemeentelijke belastingen, GEEN tegemoedkoming voor kinderen. Sterker nog, ...ik betaal WEL gemeentelijke belastingen. Ik krijg GEEN tegemoetkoming voor sport en/of ontspanning maar moet daar weer WEL voor betalen.

Waar haal ik dus ook dat voordeel ??
pi_73338723
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 14:22 schreef moussie het volgende:

[..]

In de berekeningen van de Volkskrant is dat anders bijgeteld bij het netto maandinkomen, daar ging het om, en dat terwijl je het dus niet maandelijks ontvangt, evenmin als de kinderbijslag.

Voor de rest neem ik aan dat jij net als ieder ander zorgtoeslag ontvangt, en geen kinderbijslag/kindgebonden budget omdat je geen kinderen hebt? En dat je genoeg verdiend om niet in aanmerking te komen voor vrijstellingen of huurtoeslag omdat jij wel genoeg verdient is toch alleen maar leuk? Jij wil liever nog meer verdienen en deze moeders met kinderen mogen op straat verrekken? Zodat jij met HRA een huisje kan kopen?
Ik krijg geen zorgtoeslag. Ik betaal gewoon de volle mep, terwijl ik de laatste 5 jaar nooit gebruik gemaakt heb van zorg, behalve de tandarts, maar daar heb ii dan ook een aparte verzekering voor

En de HRA schaffen ze liever vandaag af als morgen, geef maar gewoon een fikse belastingverlaging.

En ik zeg niet dat iemand op straat moet verrekken . iedereen heeft recht op een huis, warmte en eten. Maar 1700 (al is het met toeslagen) is een riant inkomen. Dan zou ik ook geen zin meer hebben om te gaan werken.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  Moderator zaterdag 3 oktober 2009 @ 18:04:21 #288
249559 crew  Lavenderr
pi_73338745
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 18:02 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Nou ok daar gaan we: Ik krijg: GEEN kinderbijslag, GEEN zorgtoeslag, GEEN vrijstelling gemeentelijke belastingen, GEEN tegemoedkoming voor kinderen. Sterker nog, ...ik betaal WEL gemeentelijke belastingen. Ik krijg GEEN tegemoetkoming voor sport en/of ontspanning maar moet daar weer WEL voor betalen.

Waar haal ik dus ook dat voordeel ??
Niet.
pi_73338770
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 18:03 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Ik krijg geen zorgtoeslag. Ik betaal gewoon de volle mep, terwijl ik de laatste 5 jaar nooit gebruik gemaakt heb van zorg, behalve de tandarts, maar daar heb ii dan ook een aparte verzekering voor

En de HRA schaffen ze liever vandaag af als morgen, geef maar gewoon een fikse belastingverlaging.

En ik zeg niet dat iemand op straat moet verrekken . iedereen heeft recht op een huis, warmte en eten. Maar 1700 (al is het met toeslagen) is een riant inkomen. Dan zou ik ook geen zin meer hebben om te gaan werken.
En dat zeg je tegen iemand die liever zijn hand ophoud dan werkt?
pi_73338791
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 18:04 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Niet.
Juist,
Vreemd dat er dan gesproken word van parasieten.
pi_73338898
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:55 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Waarom kloppen die bedragen niet? Toon eens aan.
Omdat je die bedragen niet op je rekening krijgt per maand .. en die indruk wordt dus wel gewekt ..
langdurigheidstoeslag en sport- en cultuurbijdrage bvb, die ontvang je maar eens in het jaar, en de rest zijn toch echt allemaal bedragen waar iedereen met een (minimum)inkomen of kinderen recht op heeft, huurtoeslag, kinderbijslag, zorgtoeslag, kindgebonden budget, vakantiegeld en vrijstelling van (sommige) gemeentelijke belastingen
pleased to meet you
pi_73338899
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 14:54 schreef moussie het volgende:

[..]

pff, jij loopt hier al langer rond dus dat weet je, en als je een beetje hebt opgelet weet je zelfs waarom .. dus welke 'onfeilbare' mensenkennis heb je het over?

Opvallend in deze is dat het in dit artikel alleen moeders zijn met 3 kinderen, want idd, dan kom je door die dik
¤ 200 kinderbijslag per maand idd uit 'boven' een bepaalde grens ..
wat bij deze berekeningen vergeten wordt is dat Jan Modaal datzelfde bedrag aan kinderbijslag ook ontvangt, boven op zijn maandsalaris, plus ¤ 77 aan kindgebonden budget, en dat is maar ¤ 5 minder dan een bijstandsmoeder ..
kinderbijslag en kindgebonden budget, wat is het verschil tussen de twee?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_73338939
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 18:02 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

No offense, maar ik denk dat er vele mensen zijn die net op het randje zitten van het krijgen van wel/geen subsidies en daardoor compleet buiten de boot vallen. Dat deze bij het zien van ¤ 1700 euro hun wenkbrauwen optillen, kan ik eigenlijk goed begrijpen. Voor de mensen die wel gewoon hard werken voor hun geld is het vrolijke wat van het artikel afspat natuurlijk bijzonder zuur..
Iedereen krijgt vakantiegeld en iedereen krijgt kinderbijslag.
pi_73338979
Zeg moussie, waarom kan jij niet werken?
Of is dat iets wat we hier niet mogen weten?
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 18:12:37 #295
45206 Pietverdriet
pi_73338988
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 18:11 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

iedereen krijgt kinderbijslag.
Nope, alleen als je kinderen hebt krijg je de fokpremie.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 18:12:55 #296
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_73338999
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 18:03 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]
Maar 1700 (al is het met toeslagen) is een riant inkomen. Dan zou ik ook geen zin meer hebben om te gaan werken.
ja want 1700¤ was in de gulden tijd bijna 4000 gulden dan zat je toch echt wel in de middenmoot hoor ..
daar konden veel gewone arbeiders alleen nog maar van dromen..
Nu is het voor een dame die 4 keer plezier wil hebben en daar dan ook nog eens wat voor terug krijgt gewoon een gratis inkomen .. terwijl ze daar niets voor hoeft te doen .. ja .. een avondje plezier hebben en dan de mannen de schuld geven dat hun relatie naar de klote is gegaan .. pfffff
Sorry maar een relatie bestaat uit twee mensen en als het niet goed gaat dan zijn ook beide fout ..
Al is het al alleen om de verkeerde partner keuze ..

Ja hij heeft zo'n leuk gezicht ... om daar nu alleen voor een relatie mee op te bouwen en dan nog zo naïef als wat denken dat het HUN man is ..en het nooit fout kan gaan.

nee pak gewoon voor de 100% de verantwoording en ga daar aan werken maar leg het niet bij de staat neer of bij je ex partner.
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_73339013
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 18:09 schreef moussie het volgende:

[..]

Omdat je die bedragen niet op je rekening krijgt per maand .. en die indruk wordt dus wel gewekt
Dus als ik geen huur hoef te betalen en daarmee 500 euro bespaar mag ik dat niet als inkomen rekenen?

De familie Pfaff heeft thans een miljoenenclaim aan hun broek vanwege goederen die zij hebben gekregen zonder ervoor te hoeven betalen. De sponsordeals. Krijgen ze geen contant geld mee maar wordt WEL als inkomen gezien, is dit nu echt zo moeilijk om te begrijpen voor jou?
pi_73339015
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 18:11 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Iedereen krijgt vakantiegeld en iedereen krijgt kinderbijslag.
Zeur je dan alleen omdat het te laag is?
Je moet blij zijn met wat je krijgt.
Antwoorden geven ligt niet in je straat je,
Negeren des te meer.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 18:14:17 #299
45206 Pietverdriet
pi_73339038
quote:

[..]

Omdat je die bedragen niet op je rekening krijgt per maand .. en die indruk wordt dus wel gewekt ..
langdurigheidstoeslag en sport- en cultuurbijdrage bvb, die ontvang je maar eens in het jaar, en de rest zijn toch echt allemaal bedragen waar iedereen met een (minimum)inkomen of kinderen recht op heeft, huurtoeslag, kinderbijslag, zorgtoeslag, kindgebonden budget, vakantiegeld en vrijstelling van (sommige) gemeentelijke belastingen
Dus de bedragen kloppen
  Moderator zaterdag 3 oktober 2009 @ 18:16:07 #300
249559 crew  Lavenderr
pi_73339100
quote:

[..]

Maar dingen die je niet hoeft te betalen zijn dan toch een aanvulling op je inkomen, of ben ik nou gek? Gemeentelijke belasting bijvoorbeeld, laten we het houden op 86 euro p.mnd, als je dat kwijtgescholden wordt moet je dat er bij optellen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')