Maar een prachtig beeld van de denkwereld van de gemiddelde onderbuikgevoelens-stemmer.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:40 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dat artikel schept een volkomen verkeerd beeld van de werkelijkheid.
Toch mogen sommige mensen wel beter gaan nadenken. Als je ziet met wat voor mannen sommige vrouwen trouwen (en andersom natuurlijk ook)quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:30 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Nee, het is onzin. Een getrouwd stel dat besluit om kinderen te krijgen, gaat er op dat moment niet vanuit dat ze over enkele jaren zullen gaan scheiden of dat de partner zal komen te overlijden.
Alleenstaande moeders zijn doorgaans geen alleenstaande moeders omdat ze daar bewust voor hebben gekozen.
Dan klopt het toch, deze bedragen worden ook in het artikel genoemd, ik zeg al ,...je hebt het artikel zelf niet gelezen, dat blijkt nu wel. Dus niet zo blaffen tegen anderen als je het zelf niet hebt gelezen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:45 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
http://www.fiscanet.nl/tarieven.nsf/wg?openform&pc=tarieven&jaar=2009&sm=Uitkeringen&ssm=%20Bijstandsuitkeringen
quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik bejubel jouw juiste inzicht, dat is heel normaal op Fok!
quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:44 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Nee, niet in deze sfeer. Ik vind jou niet zo'n prettige gesprekspartner in deze discussie.
Ik had van jou niks anders verwacht...quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Maar een prachtig beeld van de denkwereld van de gemiddelde onderbuikgevoelens-stemmer.
Er wordt net gedaan of het om een besteedbaar bedrag van 1700 euro per maand gaat, en tevens alsof het een feestje is om in de bijstand te zitten. Dat is echt geen realistische kijk op de werkelijkheid.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:46 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Dan klopt het toch, deze bedragen worden ook in het artikel genoemd, ik zeg al ,...je hebt het artikel zelf niet gelezen, dat blijkt nu wel. Dus niet zo blaffen tegen anderen als je het zelf niet hebt gelezen.
De volkskrant liegt?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Maar een prachtig beeld van de denkwereld van de gemiddelde onderbuikgevoelens-stemmer.
Omdat dingen waar iedereen met kinderen recht op heeft opgeteld worden bij het netto 'maand' salaris om het, verhoudingsgewijs met de werkende, meer te laten lijken dan het is .. het gaat geen moment uit van wat je werkelijk maandelijks op je rekening gestort krijgt .. Jan Modaal met een dubbel zo hoog inkomen krijgt bij drie kinderen maar ¤ 5 minder per maand aan kinderbijslag/kindgebonden budget bvbquote:
Ga jij even lekker ergens anders trollen?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:47 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
![]()
Je verkondigd iets, maar wilt geen reactie geven op iets wat je niet aanstaat,
Wat doe je dan op een discussieforum?
Ga dan lekker naar libelle.nl of een ander forum waar alleen gelijkgestemden zijn .
Nog iemand die L_V leert te kennenquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De volkskrant liegt?
Kom eens met argumenten Lord Vetinari, niet met ad homoniemmetjes
Er wordt duidelijk melding gemaakt van inkomen. Dat het besteedbaar is of niet is derhalve niet relevant. Als je er namelijk op bespaart kun je het aan andere zaken uitgeven.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:49 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Er wordt net gedaan of het om een besteedbaar bedrag van 1700 euro per maand gaat, en tevens alsof het een feestje is om in de bijstand te zitten. Dat is echt geen realistische kijk op de werkelijkheid.
Daar weet jij als uitkeringstrekker alles van he?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:49 schreef moussie het volgende:
[..]
Omdat dingen waar iedereen met kinderen recht op heeft opgeteld worden bij het netto 'maand' salaris om het, verhoudingsgewijs met de werkende, meer te laten lijken dan het is .. het gaat geen moment uit van wat je werkelijk maandelijks op je rekening gestort krijgt .. Jan Modaal met een dubbel zo hoog inkomen krijgt bij drie kinderen maar ¤ 5 minder per maand aan kinderbijslag/kindgebonden budget bvb
Ken hem al veel langer, en niets leuker dan hem wijzen op zijn eigen redeneerfouten en rethorische truuksquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:50 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Nog iemand die L_V leert te kennen
Dat is toch nergens voor nodig mattie. Zo'n opmerking?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:51 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Daar weet jij als uitkeringstrekker alles van he?
Je stelt nu wel erg moeillijke vragen, dus kijk niet ervan op als je geen antwoord krijgt.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:50 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Er wordt duidelijk melding gemaakt van inkomen. Dat het besteedbaar is of niet is derhalve niet relevant. Als je er namelijk op bespaart kun je het aan andere zaken uitgeven.
Maar waarom wou je eerst aantonen dat het niet klopte, toon ik aan dat het wel klopt en dan zeg je ineens dat men het 'verkeerd leest'. Kortom, je geeft mij wel gelijk?
Ik reageer er niet normaal op omdat ik jouw reactie raar vind. Alsof iedere moeder die thuis een kind verzorgt een fraudeur is die expres iedere vier jaar een kind krijgt. Daar ben ik ook geen voorstander van en ik denk niemand, maar het is moeilijk aan te pakken omdat je mensen niet kan verbieden kinderen te krijgen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gebrek aan argumenten jochie?
Jij poste dat als ging werken je wellicht op achteruit ging als bijstandstrekker, mijn antwoord is dat IK er op achteruit ga als je niet gaat werken.
Dan kom je met dit antwoord, blijkbaar komt die solidariteit maar uit 1 richting...
Die verzorgingstaat wordt afgebroken door misbruik.
Ik zoek mijn eigen matties wel uit loser.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:52 schreef Sjaakmat het volgende:
[..]
Dat is toch nergens voor nodig mattie. Zo'n opmerking?
Als jij kinderen wilt is dat best, maar waarom moet ik daarvoor betalen, of je nu werkt of niet.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:49 schreef moussie het volgende:
[..]
Omdat dingen waar iedereen met kinderen recht op heeft opgeteld worden bij het netto 'maand' salaris om het, verhoudingsgewijs met de werkende, meer te laten lijken dan het is .. het gaat geen moment uit van wat je werkelijk maandelijks op je rekening gestort krijgt .. Jan Modaal met een dubbel zo hoog inkomen krijgt bij drie kinderen maar ¤ 5 minder per maand aan kinderbijslag/kindgebonden budget bvb
Genoeg om te weten dat die bedragen nergens op slaan en erbovenop op een vertekenende manier gepresenteerd wordenquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:51 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Daar weet jij als uitkeringstrekker alles van he?
Net als dit. Nergens voor nodig toch? Waar ben je nou mee bezig joh?quote:
Waarom kloppen die bedragen niet? Toon eens aan.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:54 schreef moussie het volgende:
[..]
Genoeg om te weten dat die bedragen nergens op slaan en erbovenop op een vertekenende manier gepresenteerd worden
En niet meer dan terecht.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:54 schreef moussie het volgende:
[..]
Genoeg om te weten dat die bedragen nergens op slaan en erbovenop op een vertekenende manier gepresenteerd worden
Het geeft een vertekend beeld. De dingen die worden opgeteld bij het netto inkomen, moet je ook bij je eigen werkinkomen optellen om tot een juiste vergelijking te komen. Wat nu gebeurd, is dat iedereen 1700 euro leest, vervolgens kijkt naar het eigen maandelijkse salaris en denkt: jeeeeeee dat wil ik ook wel! Maar ook daar zou je dan alle subsidies, kinderbijslagen etc bij op moeten tellen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:50 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Er wordt duidelijk melding gemaakt van inkomen. Dat het besteedbaar is of niet is derhalve niet relevant. Als je er namelijk op bespaart kun je het aan andere zaken uitgeven.
Maar waarom wou je eerst aantonen dat het niet klopte, toon ik aan dat het wel klopt en dan zeg je ineens dat men het 'verkeerd leest'. Kortom, je geeft mij wel gelijk?
270 euro per maand aan eten, 50 euro voor kleding .. voor 4 personen, dat noem jij niet sober ? Een keertje merk cola kunnen kopen ipv van het huismerk als luxe zien .. vast ook niet sober? De kinderen moeten maar niet naar de sportclub, dan is het pas echt sober?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als jij kinderen wilt is dat best, maar waarom moet ik daarvoor betalen, of je nu werkt of niet.
Blijft zo dat deze dames er nu niet bepaald sober van leven.
Nee, jouw argument was, dat je er op achteruit gaat als je gaat werken. En mijn antwoord daarop is dat IK er op achteruit ga als je NIET gaat werken. Je wrijft me vervolgens aan dat ik de verzogingsstaat wil afbouwen, en jij hecht toch erg aan het solidairteitsbeginsel. Echter, dat Solidariteitsbeginsel werkt bij jou maar 1 kant op.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:52 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Ik reageer er niet normaal op omdat ik jouw reactie raar vind. Alsof iedere moeder die thuis een kind verzorgt een fraudeur is die expres iedere vier jaar een kind krijgt. Daar ben ik ook geen voorstander van en ik denk niemand, maar het is moeilijk aan te pakken omdat je mensen niet kan verbieden kinderen te krijgen.
Moeders (of vaders) die thuisblijven en voor hun kind zorgen doen dat volledig binnen de wet. Dan kun je daar wel boos over worden, maar dat jij een andere mening hebt dan wat we voor de algemeen geldende houden, betekent niet dat zo'n vrouw automatisch een uitvreter is.
En ja, dat jij erop achteruit gaat als een ander niet werkt is inherent aan het Nederlandse stelsel. Zo werkt het nu eenmaal. Dat heeft voor- en nadelen. Maar als je het er niet mee eens bent, is mijn vorige opmerking dus het enige wat je kan doen.
Je hokt illegaal met die nepmuis?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:54 schreef Sjaakmat het volgende:
[..]
Net als dit. Nergens voor nodig toch? Waar ben je nou mee bezig joh?
Waarom moet ik dan overal voor betalen?quote:Gerber gaat met haar kinderen gratis naar musea, theatervoorstellingen, de stadsspeeltuin, de bioscoop en het zwembad. Ze krijgt per maand een bijdrage van 30 euro voor sportcontributie. ‘Ik vind het fijn dat mijn kinderen een leven kunnen leiden als ieder ander. Ze hebben weinig te klagen.’
toen ik geboren werd, werd er alleen gestookt in de woonkamer, en alleen in de winter. We hadden geen TV, vakantie was op de fiets camperen en we dronken nooit cola maar thee. Er was niet iedere dag vlees.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:57 schreef moussie het volgende:
[..]
270 euro per maand aan eten, 50 euro voor kleding .. voor 4 personen, dat noem jij niet sober ? Een keertje merk cola kunnen kopen ipv van het huismerk als luxe zien .. vast ook niet sober? De kinderen moeten maar niet naar de sportclub, dan is het pas echt sober?
Pssh. Ik zorg wel voor mijn eigen uitkering hoor.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:58 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Je hokt illegaal met die nepmuis?
Bang voor je eigen situatie?
No offense, maar ik denk dat er vele mensen zijn die net op het randje zitten van het krijgen van wel/geen subsidies en daardoor compleet buiten de boot vallen. Dat deze bij het zien van ¤ 1700 euro hun wenkbrauwen optillen, kan ik eigenlijk goed begrijpen. Voor de mensen die wel gewoon hard werken voor hun geld is het vrolijke wat van het artikel afspat natuurlijk bijzonder zuur..quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:57 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Het geeft een vertekend beeld. De dingen die worden opgeteld bij het netto inkomen, moet je ook bij je eigen werkinkomen optellen om tot een juiste vergelijking te komen. Wat nu gebeurd, is dat iedereen 1700 euro leest, vervolgens kijkt naar het eigen maandelijkse salaris en denkt: jeeeeeee dat wil ik ook wel! Maar ook daar zou je dan alle subsidies, kinderbijslagen etc bij op moeten tellen.
Grote meid.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:00 schreef Sjaakmat het volgende:
[..]
Pssh. Ik zorg wel voor mijn eigen uitkering hoor.
Ah, een uitlokkertjequote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:00 schreef Sjaakmat het volgende:
[..]
Pssh. Ik zorg wel voor mijn eigen uitkering hoor.
Nou ok daar gaan we: Ik krijg: GEEN kinderbijslag, GEEN zorgtoeslag, GEEN vrijstelling gemeentelijke belastingen, GEEN tegemoedkoming voor kinderen. Sterker nog, ...ik betaal WEL gemeentelijke belastingen. Ik krijg GEEN tegemoetkoming voor sport en/of ontspanning maar moet daar weer WEL voor betalen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:57 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Het geeft een vertekend beeld. De dingen die worden opgeteld bij het netto inkomen, moet je ook bij je eigen werkinkomen optellen om tot een juiste vergelijking te komen. Wat nu gebeurd, is dat iedereen 1700 euro leest, vervolgens kijkt naar het eigen maandelijkse salaris en denkt: jeeeeeee dat wil ik ook wel! Maar ook daar zou je dan alle subsidies, kinderbijslagen etc bij op moeten tellen.
Waar het mij om gaat, is wat er werkelijk op je rekening wordt gestort per maand. Want dat is het geld waar je van rond moet zien te komen. Een bijstandsuitkering is beslist geen vetpot, en zeker geen feestje. Je wordt daar niet blij van, zoals de kop van dit artikel iedereen wil doen laten geloven.
Ik krijg geen zorgtoeslag. Ik betaal gewoon de volle mep, terwijl ik de laatste 5 jaar nooit gebruik gemaakt heb van zorg, behalve de tandarts, maar daar heb ii dan ook een aparte verzekering voorquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:22 schreef moussie het volgende:
[..]
In de berekeningen van de Volkskrant is dat anders bijgeteld bij het netto maandinkomen, daar ging het om, en dat terwijl je het dus niet maandelijks ontvangt, evenmin als de kinderbijslag.
Voor de rest neem ik aan dat jij net als ieder ander zorgtoeslag ontvangt, en geen kinderbijslag/kindgebonden budget omdat je geen kinderen hebt? En dat je genoeg verdiend om niet in aanmerking te komen voor vrijstellingen of huurtoeslag omdat jij wel genoeg verdient is toch alleen maar leuk? Jij wil liever nog meer verdienen en deze moeders met kinderen mogen op straat verrekken? Zodat jij met HRA een huisje kan kopen?
Niet.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:02 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Nou ok daar gaan we: Ik krijg: GEEN kinderbijslag, GEEN zorgtoeslag, GEEN vrijstelling gemeentelijke belastingen, GEEN tegemoedkoming voor kinderen. Sterker nog, ...ik betaal WEL gemeentelijke belastingen. Ik krijg GEEN tegemoetkoming voor sport en/of ontspanning maar moet daar weer WEL voor betalen.
Waar haal ik dus ook dat voordeel ??
En dat zeg je tegen iemand die liever zijn hand ophoud dan werkt?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:03 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik krijg geen zorgtoeslag. Ik betaal gewoon de volle mep, terwijl ik de laatste 5 jaar nooit gebruik gemaakt heb van zorg, behalve de tandarts, maar daar heb ii dan ook een aparte verzekering voor
En de HRA schaffen ze liever vandaag af als morgen, geef maar gewoon een fikse belastingverlaging.
En ik zeg niet dat iemand op straat moet verrekken . iedereen heeft recht op een huis, warmte en eten. Maar 1700 (al is het met toeslagen) is een riant inkomen. Dan zou ik ook geen zin meer hebben om te gaan werken.
Omdat je die bedragen niet op je rekening krijgt per maand .. en die indruk wordt dus wel gewekt ..quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:55 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Waarom kloppen die bedragen niet? Toon eens aan.
kinderbijslag en kindgebonden budget, wat is het verschil tussen de twee?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:54 schreef moussie het volgende:
[..]
pff, jij loopt hier al langer rond dus dat weet je, en als je een beetje hebt opgelet weet je zelfs waarom .. dus welke 'onfeilbare' mensenkennis heb je het over?
Opvallend in deze is dat het in dit artikel alleen moeders zijn met 3 kinderen, want idd, dan kom je door die dik
¤ 200 kinderbijslag per maand idd uit 'boven' een bepaalde grens ..
wat bij deze berekeningen vergeten wordt is dat Jan Modaal datzelfde bedrag aan kinderbijslag ook ontvangt, boven op zijn maandsalaris, plus ¤ 77 aan kindgebonden budget, en dat is maar ¤ 5 minder dan een bijstandsmoeder ..
Iedereen krijgt vakantiegeld en iedereen krijgt kinderbijslag.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:02 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
No offense, maar ik denk dat er vele mensen zijn die net op het randje zitten van het krijgen van wel/geen subsidies en daardoor compleet buiten de boot vallen. Dat deze bij het zien van ¤ 1700 euro hun wenkbrauwen optillen, kan ik eigenlijk goed begrijpen. Voor de mensen die wel gewoon hard werken voor hun geld is het vrolijke wat van het artikel afspat natuurlijk bijzonder zuur..
Nope, alleen als je kinderen hebt krijg je de fokpremie.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:11 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
iedereen krijgt kinderbijslag.
ja want 1700¤ was in de gulden tijd bijna 4000 gulden dan zat je toch echt wel in de middenmoot hoor ..quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:03 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Maar 1700 (al is het met toeslagen) is een riant inkomen. Dan zou ik ook geen zin meer hebben om te gaan werken.
Dus als ik geen huur hoef te betalen en daarmee 500 euro bespaar mag ik dat niet als inkomen rekenen?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:09 schreef moussie het volgende:
[..]
Omdat je die bedragen niet op je rekening krijgt per maand .. en die indruk wordt dus wel gewekt
Zeur je dan alleen omdat het te laag is?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:11 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Iedereen krijgt vakantiegeld en iedereen krijgt kinderbijslag.
Dus de bedragen kloppenquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:09 schreef moussie het volgende:
[..]
Omdat je die bedragen niet op je rekening krijgt per maand .. en die indruk wordt dus wel gewekt ..
langdurigheidstoeslag en sport- en cultuurbijdrage bvb, die ontvang je maar eens in het jaar, en de rest zijn toch echt allemaal bedragen waar iedereen met een (minimum)inkomen of kinderen recht op heeft, huurtoeslag, kinderbijslag, zorgtoeslag, kindgebonden budget, vakantiegeld en vrijstelling van (sommige) gemeentelijke belastingen
Maar dingen die je niet hoeft te betalen zijn dan toch een aanvulling op je inkomen, of ben ik nou gek? Gemeentelijke belasting bijvoorbeeld, laten we het houden op 86 euro p.mnd, als je dat kwijtgescholden wordt moet je dat er bij optellen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:09 schreef moussie het volgende:
[..]
Omdat je die bedragen niet op je rekening krijgt per maand .. en die indruk wordt dus wel gewekt ..
langdurigheidstoeslag en sport- en cultuurbijdrage bvb, die ontvang je maar eens in het jaar, en de rest zijn toch echt allemaal bedragen waar iedereen met een (minimum)inkomen of kinderen recht op heeft, huurtoeslag, kinderbijslag, zorgtoeslag, kindgebonden budget, vakantiegeld en vrijstelling van (sommige) gemeentelijke belastingen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |