abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 17:45:42 #251
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_73338210
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:40 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Dat artikel schept een volkomen verkeerd beeld van de werkelijkheid.
Maar een prachtig beeld van de denkwereld van de gemiddelde onderbuikgevoelens-stemmer.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_73338247
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:30 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Nee, het is onzin. Een getrouwd stel dat besluit om kinderen te krijgen, gaat er op dat moment niet vanuit dat ze over enkele jaren zullen gaan scheiden of dat de partner zal komen te overlijden.

Alleenstaande moeders zijn doorgaans geen alleenstaande moeders omdat ze daar bewust voor hebben gekozen.
Toch mogen sommige mensen wel beter gaan nadenken. Als je ziet met wat voor mannen sommige vrouwen trouwen (en andersom natuurlijk ook) dan denk ik: denk toch eens een keer beter na over je toekomst.

Als jij met een man wilt trouwen die niet trouw is, slecht opgeleid is of een drankprobleem heeft, dan moet je niet gek opkijken als je na verloop van tijd van die man wil scheiden. Heb je zelf geen goede opleiding/studie gehad, dan kan je dus in de bijstand belanden dan. Gevalletje grotendeels eigen schuld dus.
pi_73338249
quote:
Dan klopt het toch, deze bedragen worden ook in het artikel genoemd, ik zeg al ,...je hebt het artikel zelf niet gelezen, dat blijkt nu wel. Dus niet zo blaffen tegen anderen als je het zelf niet hebt gelezen.
pi_73338262
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik bejubel jouw juiste inzicht, dat is heel normaal op Fok!

pi_73338275
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:44 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Nee, niet in deze sfeer. Ik vind jou niet zo'n prettige gesprekspartner in deze discussie.

Je verkondigd iets, maar wilt geen reactie geven op iets wat je niet aanstaat,
Wat doe je dan op een discussieforum?
Ga dan lekker naar libelle.nl of een ander forum waar alleen gelijkgestemden zijn .
pi_73338303
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Maar een prachtig beeld van de denkwereld van de gemiddelde onderbuikgevoelens-stemmer.
Ik had van jou niks anders verwacht...
pi_73338322
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:46 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Dan klopt het toch, deze bedragen worden ook in het artikel genoemd, ik zeg al ,...je hebt het artikel zelf niet gelezen, dat blijkt nu wel. Dus niet zo blaffen tegen anderen als je het zelf niet hebt gelezen.
Er wordt net gedaan of het om een besteedbaar bedrag van 1700 euro per maand gaat, en tevens alsof het een feestje is om in de bijstand te zitten. Dat is echt geen realistische kijk op de werkelijkheid.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 17:49:34 #258
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_73338325
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

De volkskrant liegt?
Kom eens met argumenten Lord Vetinari, niet met ad homoniemmetjes
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_73338335
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:47 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]
Meer kan je niet als verweer brengen dan een quote van iemand die loopt te trollen?
pi_73338336
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:44 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Want?
Omdat dingen waar iedereen met kinderen recht op heeft opgeteld worden bij het netto 'maand' salaris om het, verhoudingsgewijs met de werkende, meer te laten lijken dan het is .. het gaat geen moment uit van wat je werkelijk maandelijks op je rekening gestort krijgt .. Jan Modaal met een dubbel zo hoog inkomen krijgt bij drie kinderen maar ¤ 5 minder per maand aan kinderbijslag/kindgebonden budget bvb
pleased to meet you
pi_73338349
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:47 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Je verkondigd iets, maar wilt geen reactie geven op iets wat je niet aanstaat,
Wat doe je dan op een discussieforum?
Ga dan lekker naar libelle.nl of een ander forum waar alleen gelijkgestemden zijn .
Ga jij even lekker ergens anders trollen?
pi_73338358
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De volkskrant liegt?
Kom eens met argumenten Lord Vetinari, niet met ad homoniemmetjes
Nog iemand die L_V leert te kennen
pi_73338363
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:49 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Er wordt net gedaan of het om een besteedbaar bedrag van 1700 euro per maand gaat, en tevens alsof het een feestje is om in de bijstand te zitten. Dat is echt geen realistische kijk op de werkelijkheid.
Er wordt duidelijk melding gemaakt van inkomen. Dat het besteedbaar is of niet is derhalve niet relevant. Als je er namelijk op bespaart kun je het aan andere zaken uitgeven.
Maar waarom wou je eerst aantonen dat het niet klopte, toon ik aan dat het wel klopt en dan zeg je ineens dat men het 'verkeerd leest'. Kortom, je geeft mij wel gelijk?
pi_73338390
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:49 schreef moussie het volgende:

[..]

Omdat dingen waar iedereen met kinderen recht op heeft opgeteld worden bij het netto 'maand' salaris om het, verhoudingsgewijs met de werkende, meer te laten lijken dan het is .. het gaat geen moment uit van wat je werkelijk maandelijks op je rekening gestort krijgt .. Jan Modaal met een dubbel zo hoog inkomen krijgt bij drie kinderen maar ¤ 5 minder per maand aan kinderbijslag/kindgebonden budget bvb
Daar weet jij als uitkeringstrekker alles van he?
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 17:51:56 #265
45206 Pietverdriet
pi_73338402
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:50 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Nog iemand die L_V leert te kennen
Ken hem al veel langer, en niets leuker dan hem wijzen op zijn eigen redeneerfouten en rethorische truuks
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 17:52:19 #266
270332 Sjaakmat
Stukje lopen?
pi_73338414
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:51 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Dat is toch nergens voor nodig mattie. Zo'n opmerking?
Gewoon me glas vullen, en niet te veel lullen...
pi_73338421
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:50 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Er wordt duidelijk melding gemaakt van inkomen. Dat het besteedbaar is of niet is derhalve niet relevant. Als je er namelijk op bespaart kun je het aan andere zaken uitgeven.
Maar waarom wou je eerst aantonen dat het niet klopte, toon ik aan dat het wel klopt en dan zeg je ineens dat men het 'verkeerd leest'. Kortom, je geeft mij wel gelijk?
Je stelt nu wel erg moeillijke vragen, dus kijk niet ervan op als je geen antwoord krijgt.
pi_73338430
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Gebrek aan argumenten jochie?
Jij poste dat als ging werken je wellicht op achteruit ging als bijstandstrekker, mijn antwoord is dat IK er op achteruit ga als je niet gaat werken.
Dan kom je met dit antwoord, blijkbaar komt die solidariteit maar uit 1 richting...

Die verzorgingstaat wordt afgebroken door misbruik.
Ik reageer er niet normaal op omdat ik jouw reactie raar vind. Alsof iedere moeder die thuis een kind verzorgt een fraudeur is die expres iedere vier jaar een kind krijgt. Daar ben ik ook geen voorstander van en ik denk niemand, maar het is moeilijk aan te pakken omdat je mensen niet kan verbieden kinderen te krijgen.

Moeders (of vaders) die thuisblijven en voor hun kind zorgen doen dat volledig binnen de wet. Dan kun je daar wel boos over worden, maar dat jij een andere mening hebt dan wat we voor de algemeen geldende houden, betekent niet dat zo'n vrouw automatisch een uitvreter is.

En ja, dat jij erop achteruit gaat als een ander niet werkt is inherent aan het Nederlandse stelsel. Zo werkt het nu eenmaal. Dat heeft voor- en nadelen. Maar als je het er niet mee eens bent, is mijn vorige opmerking dus het enige wat je kan doen.
Sanity is (not) statistical
pi_73338440
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:52 schreef Sjaakmat het volgende:

[..]

Dat is toch nergens voor nodig mattie. Zo'n opmerking?
Ik zoek mijn eigen matties wel uit loser.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 17:53:36 #270
45206 Pietverdriet
pi_73338450
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:49 schreef moussie het volgende:

[..]

Als jij kinderen wilt is dat best, maar waarom moet ik daarvoor betalen, of je nu werkt of niet.
Blijft zo dat deze dames er nu niet bepaald sober van leven.
pi_73338463
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:51 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Genoeg om te weten dat die bedragen nergens op slaan en erbovenop op een vertekenende manier gepresenteerd worden
pleased to meet you
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 17:54:53 #272
270332 Sjaakmat
Stukje lopen?
pi_73338487
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:53 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

loser.
Net als dit. Nergens voor nodig toch? Waar ben je nou mee bezig joh?
Gewoon me glas vullen, en niet te veel lullen...
pi_73338495
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:54 schreef moussie het volgende:

[..]

Genoeg om te weten dat die bedragen nergens op slaan en erbovenop op een vertekenende manier gepresenteerd worden
Waarom kloppen die bedragen niet? Toon eens aan.
pi_73338540
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:54 schreef moussie het volgende:

[..]

En niet meer dan terecht.
Werken kan iedereen.
Bedragen moeten ver onder het minimum loon liggen.
Nodigt uit tot werken.
En voor die niet willen/kunnen, moeten dankbaar zijn met wat ze krijgen.
Niet mee eens? Ga naar een ander land waar dat wel mogelijk is.
En dat zeg iemand die wel werkt.
pi_73338551
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:50 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Het geeft een vertekend beeld. De dingen die worden opgeteld bij het netto inkomen, moet je ook bij je eigen werkinkomen optellen om tot een juiste vergelijking te komen. Wat nu gebeurd, is dat iedereen 1700 euro leest, vervolgens kijkt naar het eigen maandelijkse salaris en denkt: jeeeeeee dat wil ik ook wel! Maar ook daar zou je dan alle subsidies, kinderbijslagen etc bij op moeten tellen.

Waar het mij om gaat, is wat er werkelijk op je rekening wordt gestort per maand. Want dat is het geld waar je van rond moet zien te komen. Een bijstandsuitkering is beslist geen vetpot, en zeker geen feestje. Je wordt daar niet blij van, zoals de kop van dit artikel iedereen wil doen laten geloven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')