abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73334858
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:40 schreef OldJeller het volgende:

samenzweringsdenken (wat geen woord is).
Wat geen woord is?
pi_73334872
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:42 schreef Monidique het volgende:

[..]

Wat geen woord is?
Kan je niet lezen?
Wellicht wordt het door deze en gene gebruikt in een tijd waar samenzweringstheorieën hot topic zijn en een stel sufkutten voor eigen gemak een woord verzinnen.
pi_73334900
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:43 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Kan je niet lezen?
Ik kan zeer goed lezen, ik begrijp alleen niet wat je bedoelt.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 15:45:04 #104
231865 Gabbylicious
Fuck my nickname
pi_73334920
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:44 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik kan zeer goed lezen, ik begrijp alleen niet wat je bedoelt.
Hij bedoelt dat samenzweringsdenken geen woord is.
WOS'ser for life.
pi_73334988
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:45 schreef Gabbylicious het volgende:

[..]

Hij bedoelt dat samenzweringsdenken geen woord is.
Ik zie een verzameling letters staan, ik kan het lezen en het staat voor een concept dat, volgens mij, algemeen begrepen wordt. Ik denk dat we hier gewoon te maken hebben met een doodnormaal woord.

Daarom begrijp ik dus niet helemaal wat hij, ten eerste, bedoelt, en ten tweede, waarom dat dan zomaar in het bericht tevoorschijn getoverd wordt.
pi_73335123
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:47 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik zie een verzameling letters staan, ik kan het lezen en het staat voor een concept dat, volgens mij, algemeen begrepen wordt. Ik denk dat we hier gewoon te maken hebben met een doodnormaal woord.

Daarom begrijp ik dus niet helemaal wat hij, ten eerste, bedoelt, en ten tweede, waarom dat dan zomaar in het bericht tevoorschijn getoverd wordt.
Ik kan het bovenstaande ook begrijpen als je het allemaal aaneengesloten had getypt, kan je een concept noemen, maar je kan het niet correct noemen.
Enfin, we dwalen af. Het is goed zo.
pi_73335186
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:51 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Ik kan het bovenstaande ook begrijpen als je het allemaal aaneengesloten had getypt, kan je een concept noemen, maar je kan het niet correct noemen.
Nogmaals, wat bedoel? Wat is niet "correct" aan 'samenzweringsdenken'?
pi_73335286
quote:
•Het Handvest van de Grondrechten is uit de tekst gehaald. Maar er is wel een verwijzingsregeling opgenomen naar het handvest, waardoor het juridisch bindend blijft (al kunnen landen ervoor kiezen niet mee te doen: de 'opt-out' - het Verenigd Koninkrijk en Polen willen dat)
Geweldig. Gewoon de tekst ergens anders neerzetten, maar wel verwijzen naar die tekst en daarmee mensen tevreden stellen.

Ik vind het overigens wel positief dat grondrechten nogmaals verankerd zijn en daarmee benadrukt worden.
quote:
•De bepaling uit de Europese Grondwet dat Europese regelgeving voorgaat boven nationale wetgeving, is vervallen. De jurisprudentie van het Europese Hof van Justitie i dat Europees recht voorrang heeft boven nationaal recht blijft onaangetast.
Ook zo'n mooie. Europees recht blijft voorrang hebben boven nationaal recht, maar dat het zo is mag niet in het verdrag staan.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 15:59:32 #109
271762 Bestolene
tax is theft
pi_73335333
De Ruyter, van Speyk, Jan van Amstel, Opa Coen, van Oranje, Graaf Holland en van Oldenbarnevelt.. bedankt jongens, maar het is allemaal voor niets geweest. Uw droom is binnenkort aan diggelen, het heeft niet zo mogen zijn.

Bedankt Indië-bataljons, bedankt Ondergrondse, bedankt Hollanders en Friezen voor de Vijfde Kruistocht, bedankt West Indische Compagnie, bedankt Stadhouders en mariniers, bedankt iedereen die ooit de Nederlandse belangen heeft verdedigd of behartigd. Men heeft ervoor gekozen om geen voorbeeld aan u te nemen. Zeg maar vaarwel tegen het soevereine Koninkrijk der Nederlanden, je ne maintiendrai rien

Ik kan wel janken
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:01:55 #110
231865 Gabbylicious
Fuck my nickname
pi_73335391
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:53 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nogmaals, wat bedoel? Wat is niet "correct" aan 'samenzweringsdenken'?
Het is geen woord.
WOS'ser for life.
pi_73335427
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 16:01 schreef Gabbylicious het volgende:

[..]

Het is geen woord.
Is het geen correcte samenstelling?
pi_73335443
Democratie was een leuk concept, maar na 100 jaar is het bezweken onder de politici, de druk van het grote geld, en gemakzuchtige domheid van mensen wanneer het allemaal nog goed gaat.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:04:23 #113
231865 Gabbylicious
Fuck my nickname
pi_73335447
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 16:03 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Is het geen correcte samenstelling?
Nee. Een spatie zou de zaken veranderen.
WOS'ser for life.
pi_73335556
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 16:01 schreef Gabbylicious het volgende:

[..]

Het is geen woord.
Ik kan het blijven herhalen: wat bedoel je? Het is samengesteld uit letters, je kan het lezen en het heeft een betekenis, waarom is het geen woord? Wat houdt dat in, 'het is geen woord'?
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:10:18 #115
231865 Gabbylicious
Fuck my nickname
pi_73335590
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 16:08 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik kan het blijven herhalen: wat bedoel je? Het is samengesteld uit letters, je kan het lezen en het heeft een betekenis, waarom is het geen woord? Wat houdt dat in, 'het is geen woord'?
Ik kan ook wel zeggen dat de EU een bijelkaargeraaptzooitje is, maar van die samenstelling word natuurlijk ook niemand blij.
WOS'ser for life.
pi_73335608
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 16:10 schreef Gabbylicious het volgende:

[..]

Ik kan ook wel zeggen dat de EU een bijelkaargeraaptzooitje is, maar van die samenstelling word natuurlijk ook niemand blij.
Dat kan, maar nu weet ik nog steeds niet waarom 'samenzweringsdenken' geen woord is. Waarom is het geen woord?
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:12:16 #117
270332 Sjaakmat
Stukje lopen?
pi_73335631
Wat nou mattie... Nederlands is een vrije taal toch. Je kan gewoon woorden aan elkaar plakken en dan krijg je samengestelde woorden. Zo van 1 + 1 is meer dan de som van die 2. Dat is toch juist mooi!

Ik vind samenzweringsdenken gewoon kunnen hoor.
Gewoon me glas vullen, en niet te veel lullen...
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:12:17 #118
231865 Gabbylicious
Fuck my nickname
pi_73335632
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 16:10 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat kan, maar nu weet ik nog steeds niet waarom 'samenzweringsdenken' geen woord is. Waarom is het geen woord?
Geen eens een definitie + synoniem.
WOS'ser for life.
pi_73335689
Na OldJellers zijdelingse opmerking dat 'samenzweringsdenken' geen woord is, is er maar één simpele vraag: waarom is 'samenzweringsdenken' geen woord? Als niet uitgelegd kan worden waarom het geen woord is, dan moet ik concluderen dat de stelling dat 'samenzweringsdenken' geen woord is, niet klopt en waarschijnlijk per ongeluk zonder voldoende nadenken is opgeschreven.
pi_73335911
Het is ook een prima woord, taalkundig gezien. Voor de rest is het een beetje een onzinnig woord. Het is een stempeltje om iets af te kunnen serveren. Kennelijk zijn er ook mensen die samenzweringen uitsluiten, wat nogal dom is, aangezien de geschiedenis van samenzweringen aan mekaar hangt. In hun eentje bereiken mensen nou eenmaal niet zoveel.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:28:31 #121
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_73336030
Maar het 'Nee'-kamp heeft toch ook hun porties leugens en angst verspreid? Dus waren de leugens van het 'Ja'-kamp slechts beter, of was die positie daadwerkelijk aantrekkelijker voor de Ieren?
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:29:48 #122
270332 Sjaakmat
Stukje lopen?
pi_73336068
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 16:28 schreef Wheelgunner het volgende:
Maar het 'Nee'-kamp heeft toch ook hun porties leugens en angst verspreid? Dus waren de leugens van het 'Ja'-kamp slechts beter, of was die positie daadwerkelijk aantrekkelijker voor de Ieren?
Of ze hebben gewoon dik gefraudeerd zoals in Afghanistan
Gewoon me glas vullen, en niet te veel lullen...
pi_73336126
quote:
Dat is het makke aan referenda: ze zijn onduidelijk over de mening over een bepaald standpunt. Is men het volledig oneens ermee of gaat het niet ver genoeg? In beide gevallen is men tegen. Hoe dan ook, ik ben wel een voorstander van volksraadplegingen, maar het is zaak om een voorstel zo duidelijk mogelijk en het liefst zo beperkt mogelijk te houden.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:32:20 #124
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_73336129
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 16:29 schreef Sjaakmat het volgende:

[..]

Of ze hebben gewoon dik gefraudeerd zoals in Afghanistan
Daar zijn nog geen berichten over, daarbij werd deze uitslag van te voren voorspeld aan de hand van peilingen.
pi_73336143
quote:
Maar het 'Nee'-kamp heeft toch ook hun porties leugens en angst verspreid?
Zoals?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')