abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73329410
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 11:37 schreef supermarkt het volgende:

[..]

* Men kan kiezen uit 2 opties; Van een hogere functie naar een lagere functie geplaatst worden en salaris inleveren of elke week controle zodat ze diegene uiteindelijk eruit kunnen kicken..
* Overplaatsing naar de meest ongeschikte, verste locatie van woonplaats
* Omkoping zodat diegene het bedrijf verlaat
* Nieuwe zelfbedachte regels mbt. werkuren die niet overeenkomen met CAO maar het personeel wel onder druk houden
En er zit natuurlijk geen andere kant aan het verhaal wanneer men met zulke reprimandes komt..
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 11:42:12 #77
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_73329418
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 11:40 schreef geelkuikentje het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er genoeg andere banen. Anders ga je maar studeren of zo.
iets zegt me dat TS daar nou niet echt heel erg veel aanleg voor heeft
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 11:43:31 #78
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_73329449
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 11:39 schreef supermarkt het volgende:

[..]

Dat is makkelijk praten als je wel inkomen nodig hebt...
net of je alleen bij een supermarkt moet werken voor inkomen.. man ga bij hago werken ofzo
Be happy with the little things in life
pi_73329484
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 11:40 schreef teamlead het volgende:
omdat ik het anders zo zielig vind voor TS
[..]

je bedoelt natuurlijk: je bent een lutser en je doet je werk niet goed en je krijgt een nieuwe kans in een lagere functie of je moet de consequenties van je gepruts accepteren
[..] * Of men is te duur en heeft een contract voor onbepaalde tijd... Hoe kunnen ze die zo snel mogelijk eruit werken??

had je je contract (waar dit ongetwijfeld instaat) niet moeten tekenen
[..] Wellicht valt het onder een bepaalde functie? Hier gaat het om mensen die inzetbaar zijn voor diverse filialen, kan ook nog?

wat is daar mis mee Als mijn werkgever een leuk bod doet, wandel ik ook fluitend naar buiten
[..] Jij laat je mss zo makkelijk omkopen, laten zij maar de ziektewet doorbetalen!

niet accepteren dus
Geen acceptatie betekend werkweigering en gaan ze zoeken naar alle rotte appelen die er maar te vinden zijn
pi_73329512
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 11:04 schreef supermarkt het volgende:
... dit is een serieuze zaak dat nu al speelt elders...
Mooi, blijf daar dan lekker met je bouttopic
pi_73329533
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 11:04 schreef supermarkt het volgende:
ten eerste hoef ik niet perse met hoofdletters te schrijven toch? je bent niet mijn juf dunkt mij??
ten tweede ben ik geen lid van de fnv of wat dan ook, dit is iets on-afhankelijks, voor de (ex)personeel van de supermarktketens.
ten derde; als niemand die tot nu toe iets zinnigs kan toevoegen voor deze topic, hou dan ruimte vrij voor degene die wel wat zinnigs kunnen zeggen... dit is een serieuze zaak dat nu al speelt elders...
Inderdaad ik begrijp ook niet waarom talloze gasten die hier werkelijk niets nuttigs hebben toe te voegen slechts zonodig aandacht moeten vanwege hun mislukte leven en ieder in willekeurig topic onzin gaan zitten posten.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 11:46:43 #82
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_73329537
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 11:44 schreef supermarkt het volgende:

[..]

Geen acceptatie betekend werkweigering en gaan ze zoeken naar alle rotte appelen die er maar te vinden zijn
als men dat uitlegt als werkweigering ben ik erg benieuwd naar wat men je dat wilt laten doen..
maar dan nog: hoeveel supermarkten zijn er in je woonplaats?
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_73329605
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 11:41 schreef Gia het volgende:

[..]

Begint ergens op te lijken.

Wat van bovenstaande is jou overkomen en wat wil je met die lotgenoten daar tegen gaan doen?

Weet je, als je anders was begonnen, bijvoorbeeld met vertellen wat er gebeurd was en vragen wat je ertegen kunt doen, had je kans gehad nog bijval te krijgen. Nu kun je dat, denk ik, vergeten.
Nee hoor, ik geef het niet op. Als er echt mensen zijn die mijn punten herkennen, en ik weet dat er nog zoveel meer speelt, zullen ze ook uiteindelijk reageren.
pi_73329646
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 11:46 schreef teamlead het volgende:

[..]

als men dat uitlegt als werkweigering ben ik erg benieuwd naar wat men je dat wilt laten doen..
maar dan nog: hoeveel supermarkten zijn er in je woonplaats?
Het gaat niet om de woonplaats maar regio, dus genoeg
pi_73329657
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 11:48 schreef supermarkt het volgende:

[..]

Nee hoor, ik geef het niet op. [..]
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 11:51:42 #86
3542 Gia
User under construction
pi_73329679
quote:

[..]

Als je nou eens ergens [quote] tags enzo plaatst, komt de tekst die je er tussen typt ook nog over.
Dit is zo niet te doen.
pi_73329746
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 11:37 schreef supermarkt het volgende:
* Men kan kiezen uit 2 opties; Van een hogere functie naar een lagere functie geplaatst worden en salaris inleveren of elke week controle zodat ze diegene uiteindelijk eruit kunnen kicken..
* Overplaatsing naar de meest ongeschikte, verste locatie van woonplaats
Ofwel 'wegpromoveren' genoemd; men is de persoon beu maar het kost teveel geld om ze te ontslaan dus creëren we een functie die hij/zij niet gaat trekken en wacht men tot die persoon uit zichzelf vertrekt.
quote:
* Omkoping zodat diegene het bedrijf verlaat
Volgens mij is dit gewoon ontslag en krijg je nog wat maandloon mee als oprotpremie
quote:
* Nieuwe zelfbedachte regels mbt. werkuren die niet overeenkomen met CAO maar het personeel wel onder druk houden
En dus onrechtmatig; niet mee eens? Direct aankaarten bij de baas met meerder collegae, kijken of ie z'n regels aanpast en dan ervan uitgaan dat je geen jaar meer volmaakt qua werk omdat eerdergenoemde paas overgaat op je eerste 3 punten
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 11:58:27 #88
3542 Gia
User under construction
pi_73329821
quote:
Of men is te duur en heeft een contract voor onbepaalde tijd... Hoe kunnen ze die zo snel mogelijk eruit werken??
Is dat het, is dat je overkomen? Ik heb hier weleens over gehoord, maar volgens mij valt dat tegenwoordig erg mee. Ik ken meerdere 50 + die al heel lang bij een supermarkt, c1000 werken.
quote:
Wellicht valt het onder een bepaalde functie? Hier gaat het om mensen die inzetbaar zijn voor diverse filialen, kan ook nog?
Tja, als je ervoor tekent dat je inzetbaar bent voor meerdere filialen, dan kun je overgeplaatst worden.
quote:
Jij laat je mss zo makkelijk omkopen, laten zij maar de ziektewet doorbetalen!
Jij bent de ziektewet ingegaan, vanwege een onheuse behandeling?

Vertel nou eens wat er gebeurd is, daar kunnen we wellicht wat mee.
quote:
Daar heb je dan weer rechtsbijstand voor, of je gaat naar het bureau voor rechtshulp en legt daar je zaak voor.

Of je vertelt ons even wat er aan de hand is.
Zomaar out of the blue bondgenoten zoeken, schiet niet erg op.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 11:59:10 #89
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_73329832
Als dit serieuze problemen zijn, dan zijn er betere wegen die je kunt bewandelen. Klop bijv. eens aan bij de vakbond.
The love you take is equal to the love you make.
pi_73329938
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 11:59 schreef Lienekien het volgende:
Als dit serieuze problemen zijn, dan zijn er betere wegen die je kunt bewandelen. Klop bijv. eens aan bij de vakbond.
Dit is serieus, vakbond is benaderd maar supermarkt weet zich goed in te dekken met eigen advocaat. Ik vraag enkel alleen verzamelingen van ervaringen en wil daarna kijken wat we daarmee kunnen doen. That's all... Als men zich zo snel neerlegt omdat de tegenpartij sterker "lijkt", wat ben je dan als mens waard? Daar pas ik dus voor!
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 12:09:09 #91
3542 Gia
User under construction
pi_73330022
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 12:04 schreef supermarkt het volgende:

[..]

Dit is serieus, vakbond is benaderd maar supermarkt weet zich goed in te dekken met eigen advocaat. Ik vraag enkel alleen verzamelingen van ervaringen en wil daarna kijken wat we daarmee kunnen doen. That's all... Als men zich zo snel neerlegt omdat de tegenpartij sterker "lijkt", wat ben je dan als mens waard? Daar pas ik dus voor!
Maar daar zijn juist de vakbonden voor, voor dat verzamelen. Dat moet je als individu niet doen. Daar ga je aan onderdoor. Ben je ontslagen? Ga verder met je leven. Op wraak zinnen, heeft geen enkele zin.

Zoek anders hulp bij het buro voor rechtshulp. Die zijn er ook voor problemen tussen werkgevers en werknemers. Je kunt tenminste vragen hoe zij erover denken.

Enneh, heb je er ook aan gedacht dat de supermarkt gewoon weleens gelijk kan hebben gehad?
pi_73330031
TS is duidelijk een gefrustreerde vakkenvuller.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 12:10:13 #93
3542 Gia
User under construction
pi_73330042
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 12:09 schreef onearmedman het volgende:
TS is duidelijk een gefrustreerde vakkenvuller.
Een te oude gefrustreerde vakkenvuller.
pi_73330189
TS, je bent een lutser. Je komt met een vage oproep aan mensen om persoonlijke ervaringen te posten zodat jij er 'iets' mee kan doen. Wat dat is, daar blijf je vaag in. Wat je belang daarbij is, daar blijf je vaag in.Om nog maar te zwijgen over de vraag of je ook maar over enige kwalificaties beschikt om dat 'iets' uit te voeren. Ik denk dat je niet eens in staat bent om je eigen belangen te behartigen (en dat blijkt ook wel uit je posts), laat staan anderen in een soort van class action.

Kortom: je bent een droeftoeter. Leuk idee, sympathiek maar geen schijn van kans. En dat weet je zelf ook wel.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 12:22:26 #95
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_73330210
Ik werkte bij een supermarkt. Ik zo met een gozer een bestelbusje gehuurd en toen de bedrijfsleider aan het lunchen was 1 pallet bier overgeladen. Toen viel er zo'n tray. Dus die gozer weg met 100 trays.

Komt die bedrijfsleier terug en ziet hij dat kapotte tray. Moest ik het opruimen.
Ik kwaad natuurlijk want ik was ingeroostert voor de kassa.

Echte klootzakken daar.
  Moderator zaterdag 3 oktober 2009 @ 12:32:25 #96
45833 crew  Fogel
pi_73330405
Ik ben vanochtend in een supermarkt geweest en de winkelwagens die er uitzien als raceauto waren allemaal in gebruik en dus moest mijn zoon een normale kleine kinderwinkelwagen gebruiken, dat is pas onrecht!
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 12:35:38 #97
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_73330451
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 12:22 schreef Buschetta het volgende:
Ik werkte bij een supermarkt. Ik zo met een gozer een bestelbusje gehuurd en toen de bedrijfsleider aan het lunchen was 1 pallet bier overgeladen. Toen viel er zo'n tray. Dus die gozer weg met 100 trays.

Komt die bedrijfsleier terug en ziet hij dat kapotte tray. Moest ik het opruimen.
Ik kwaad natuurlijk want ik was ingeroostert voor de kassa.

Echte klootzakken daar.
Wat een onrecht zeg, ff iets opruimen
Vampire Romance O+
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:20:29 #98
3542 Gia
User under construction
pi_73335828
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 12:32 schreef Fogel het volgende:
Ik ben vanochtend in een supermarkt geweest en de winkelwagens die er uitzien als raceauto waren allemaal in gebruik en dus moest mijn zoon een normale kleine kinderwinkelwagen gebruiken, dat is pas onrecht!
Ik zou ze aanklagen!!
pi_73335864
waar is TS?
Ja doei.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:22:58 #100
3542 Gia
User under construction
pi_73335883
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 16:21 schreef motorbloempje het volgende:
waar is TS?
Even boodschappen doen, of zo.