Pas op! Lang (doch gepoogd vermakelijk te maken) verhaal

De essentie van de klacht staat in alinea 1, 5 en 6

Onderaan het verhaal staat een korte samenvatting
1. Er was vanavond een concert met een hoofdact en een voorprogramma bestaande uit twee bands. Dit concert vond plaats op vrijdagavond in de O2 Academy in Birmingham.
2. Het nieuwe gebouw van de O2 Academy is niet verkeerd. Ik was vooral onder de indruk van de wc's. Het was gigantisch. Een heleboel pisbakken en daarnaast ook nog een stuk of wat poep-wc's. Aangezien ik er om 18.20 al was, en de eerste band geplanned stond om 19.00, dacht ik het er eens lekker van te nemen. Ik ging even lekker zitten en zette al Sudoku spelend op mijn el cheapo telefoon Clarence Seedorf uit de selectie. Nadat ik in elk hokje, elke rij en in elke kolom de cijfers 1 t/m 9 had ingevuld was het tijd om afscheid te nemen van het porselein.
3. Terug naar het concert. Omdat het nog steeds geen 19.00 uur was, besloot ik de tijd te doden met een pint bier. Na even vluchtig de tappen bekeken te hebben besloot ik om voor een pint Carlsberg te gaan. Ik groette de barvrouw vriendelijk en vertelde haar dat ik graag een pint Carlsberg wilde kopen. Dat vond zij goed en ze tapte voor mij het biertje in een plastic glas. Ik gaf haar de £3,60 en liep enigszins nonchalant met mijn biertje in de hand naar de zijkant van de zaal alwaar ik ging zitten op een krukje.
4. Al drinkend doodde ik de tijd en kijk ik om me heen. Ik vroeg me af wat voor mensen hier vandaag waren. Het werd mij al snel duidelijk dat het er krioelde van schreeuwerige tienermeisjes van een jaar of 13 - 15. Bij elke gil ging bij mij de gedachte door m'n hoofd waarom ik in godsnaam hier was gekomen. Ik had dit kunnen verwachten! Misschien was ik niet dronken genoeg om hier mee om te kunnen gaan. Hierop besloot ik nog een pint Carlsberg te halen.
5. Deze keer liep ik naar een andere bar toe waar een jongeman klaar stond om mijn bestelling op te nemen. Als ik op dit punt had geweten wat er zou gaan gebeuren was ik bij iemand anders gaan bestellen. Wat er gebeurde nadat ik de barman vertelde dat ik graag een pint Carlsberg wilde hebben:
- "Do you have some ID?"
"
sorry?"
- "ID"
"Sorry what?
" (ik verstond 'm gewoon niet

)
- "I need to see some ID"
"Oh yeah sure," zei ik enigszins met tegenzin. Desalniettemin overhandigde ik hem mijn Nederlandse identiteitskaart.
Het duurde even en toen zei hij
- "I can't take this...""

" Verbaasd en met een gezicht van "ik-ga-vanavond-een-topic-over-jou-openen" keek ik hem aan en respondeerde gevat met
"Yeah you can"6. Maar hij was overtuigd dat dit geen ID-kaart was en zelfs nadat ik hem vertelde dat ik uit Nederland kom weigerde hij mij te voorzien van mijn bier. Op zijn verzoek zocht ik naar een andere vorm van identificatie, maar ik had mijn rijbewijs thuis liggen. Ik doorzocht mijn portemonnee naar iets dat enigszins lijkt op een ID-kaart. Iets met een foto en geboortedatum zou fijn zijn. Helaas kon ik dat niet vinden, maar ik had wel m'n zorgpasje bij me waar m'n geboortedatum en naam op staat. Nadat ik hem die pas heb overhandigd had, koos hij maar eieren voor z'n geld en tapte mijn bier.
7. Het vervelende is dat door al die rompslomp ik minder heb kunnen genieten van mijn biertje. Lichtelijk geagiteerd ging ik weer zitten op m'n kruk. Terwijl ik probeerde te genieten van m'n bier kon ik het niet laten af en toe richting de desbetreffende bar en barman te kijken en hem in m'n gedachte uitmaken voor "dickface", gewoon omdat ik dat een leuk woord vind.
8. Na het eerste optreden verliet ik mijn kruk en begaf ik mij naar het midden van de zaal. De volgende band wilde ik graag zien. Daarvoor was ik gekomen. Het was een leuk en verstaanbaar optreden totdat het tegen het eind misging. De zanger was iets te enthousiast aan het springen en viel achterover en kwam niet meer overeind. De overige bandleden stopten met spelen en keken naar de zanger. Het publiek hield de adem even in toen er EHBO-ers op het podium kwamen. Tot groot genoegen van het publiek werd na 2 lange minuten meneer omhoog geholpen om vervolgens de show af te maken rondspringend op 1 been. Respect daarvoor
9. Tijdens de hoofdact - die ik niet echt kende - ergerde ik me kapot aan mensen die te dicht op me staan en zelfs tegen me aan leunen en mij dus beperken in mijn bewegingsruimte. Aangezien ik een kerel ben, geef ik geen centimeter weg aan dit soort opdringerig volk. Dit privé-oorlogje werd uiteindelijk door mij gewonnen, fuck yeah.
Samenvatting- TS gaat naar concert in Birmingham
- TS doet poepje op gaaf toilet
- TS bestelt bier
- TS ergert zich aan 14-jarige meisjes die dom zitten te gillen en besluit meer alcohol naar binnen te werken.
- TS loopt naar een andere bar en vraagt om bier
- TS wordt gevraagd om z'n ID
- TS laat ID zien
- TS' ID wordt geweigerd
- TS geeft zorgpas
- TS' zorgpas (al dan niet icm ID) wordt wél geaccepteerd
- Zanger breekt z'n enkel op het podium en gaat verder met de show
- Mensen leunen en duwen tegen TS aan waar hij niet van gediend is.
I can't come to the phone right now, I'm eating corn chips and masturbating. Please leave a message.