quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:45 schreef gateway het volgende:heb je automaten of ouderwetse stoppen???
automaat kan kapot zijn, maar lijkt me sterk.....
Als ie kapot is: ja, kan je zelf vervangen door bij de gamma of iets een automaat te kopen, B16 . Maar als je niet handig bent en al bij het vervangen van een plastic kapje de stroom afschakelt, dan zou ik een installateur bellen!
Groepenkast is voorzien van een hoofdschakelaar waardoor ik op een veilige manier de automaat kan vervangen. Het feit dat ik de stroom er afhaalde voor een plastic kapje komt doordat dat kapje half achter een keukenkastje zat en ik door een klein gat in de achterwand van voornoemd kastje moest vissen naar de resten van de kap terwijl het stopcontact open in de muur zat.
Ik heb genoeg aanvaringen gehad met 230 volt om te weten dat dat NIET leuk is. (Meestal redde de ALS me wel, één keer in een oude installatie zonder ALS heb ik nog redelijk vervelende brandwonden opgelopen.
Ben niet bang voor electra, maar wel voorzichtig.
Een
Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.