abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73323258
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:38 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Volgens mij zijn de kippen niet kaal op dit moment.. Er is een hoop gebrul, maar ik ken weinig mensen met een daadwerkelijke koopsompolis bij de DSB die kaal zijn nu.. Hooguit vreten ze wat minder luxe
zo werkt Nederland niet, en ik vermoed dat je dat ook wel weet

Laten we het erop houden dat de porfolio van DSB (if so) met een behoorlijke discount zal worden verkocht
pi_73323286
Maar even ter verduidelijking, het kan mij persoonlijk niet veel schelen wat er met DSB gebeurd. Ik twijfel er niet aan of er zaken zijn gedaan op en her en der over het randje.

Maar ik betwijfel wel of het de volledige schuld van de DSB is. De eigen verantwoordelijkheid wordt wel heel erg makkelijk afgeserveerd. Er wordt overal paniek en haat gezaaid, en dat is niet goed. En daar reageer ik op.

En of DSB volgend jaar nog bestaat, tjah..lk ben natuurlijk wel een Utreg supporter en AZ is een directe concurrent
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 23:40:49 #53
271819 haatbaard
El Capitano!
pi_73323290
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:35 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Als jij ophoudt met je insinuerende, nergens feitelijk op gebaseerde, opmerkingen. Het enige wat je probeert is je nick eer aan doen, en haat en onzekerheid zaaien.

En ja, deze mensen waren dom. Die hebben niet gelezen, en alleen maar de mooie spulletjes en het geweldige grote huis gezien waar ze moesten wonen om broer/zus/oom/tante/etc. de ogen uit te steken.
Kan wezen, maar dan is 95% van de Nederlanders "dom". En dat dat zo is, dat wisten we natuurlijk al langer. Ja, de gewone burger is nu eenmaal niet zo slim. Die heeft een IQ van 100, werkt hard, probeert z'n kinderen een goede opvoeding mee te geven en kijkt aan het eind van elke maand of er nog wat op de bank staat om iets leuks van te kopen.

Des te meer een reden om goed toezicht te houden en mensen die zich schuldig maken aan oplichterij een halt toe te roepen. Maar dan wel vóór de schade uit de hand loopt, zoals nu inmiddels is gebeurd.
pi_73323327
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Laten we het erop houden dat de porfolio van DSB (if so) met een behoorlijke discount zal worden verkocht
Maar dan komt het er toch op neer dat de bijna kale kippen, nog steeds verder geplukt worden? Of het nu naar DSB vloeit of naar de Rabobank. Dat maakt voor die kale kippen toch weinig uit?

Ik zie dan ook geen enkel voordeel in het paniek en haat zaaien jegens DSB. Ik kan me alleen maar indenken dat dat mensen zijn die er zelf ingetrapt zijn en proberen hun eigen verantwoordelijkheid te ontlopen.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 23:42:13 #55
271819 haatbaard
El Capitano!
pi_73323340
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:15 schreef Five_Horizons het volgende:
Gezellig topic
Dat zijn mijn topics altijd.
pi_73323345
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:40 schreef Tha_Duck het volgende:
Maar ik betwijfel wel of het de volledige schuld van de DSB is. De eigen verantwoordelijkheid wordt wel heel erg makkelijk afgeserveerd. Er wordt overal paniek en haat gezaaid, en dat is niet goed. En daar reageer ik op.
ben ik met je eens, ter verduidelijking
pi_73323372
Die Scheringa is zo sluw als een vos, allerlei politici voor z'n karretje spannen en ondertussen klanten, die al in een moeilijke positie zitten en daarom bij DSB aankloppen, compleet uitzuigen. Brrr..... erger dan Madoff naar mijn mening!
pi_73323381
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:40 schreef haatbaard het volgende:

[..]

Kan wezen, maar dan is 95% van de Nederlanders "dom". En dat dat zo is, dat wisten we natuurlijk al langer. Ja, de gewone burger is nu eenmaal niet zo slim. Die heeft een IQ van 100, werkt hard, probeert z'n kinderen een goede opvoeding mee te geven en kijkt aan het eind van elke maand of er nog wat op de bank staat om iets leuks van te kopen.
Je constateert nu dat 95% dom is. Ok. Maar we hebben al eerder in het topic geconstateerd dat DSB van weinig betekenis is en niet een speler is als Fortis of ABN. Dat strookt niet met elkaar?
pi_73323397
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:43 schreef Dave7 het volgende:
Die Scheringa is zo sluw als een vos, allerlei politici voor z'n karretje spannen en ondertussen klanten, die al in een moeilijke positie zitten en daarom bij DSB aankloppen, compleet uitzuigen. Brrr..... erger dan Madoff naar mijn mening!
Ja, en waarom kloppen die mensen precies aan bij de DSB?
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 23:44:17 #60
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_73323401
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:15 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

In de allereerste plaats is dat eigen verantwoordelijkheid. Natuurlijk heeft de bank een zorgplicht, en ik ga ervanuit dat er bij de DSB ruim mee omgesprongen is. Maar echt mensen bewust naar de klote helpen, dat geloof ik niet. Dat kan nooit goed zijn voor je bank, want je krijgt je geld niet terug bij een schuldsanering. Het zal ongetwijfeld allemaal randje zijn overigens wat de DSB deed.

Maar volgens mij doet elke geldverstrekker dat. Iemand bekend met het koop nu, betaal later van de Mediamarkt? Dat schijnt ook behoorlijk vel over de oren te zijn hoor.
Een woord: securitiseren.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 23:44:39 #61
14513 SilverMane
It`s all about the Mammon
pi_73323411
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:35 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]
En ja, deze mensen waren dom. Die hebben niet gelezen, en alleen maar de mooie spulletjes en het geweldige grote huis gezien waar ze moesten wonen om broer/zus/oom/tante/etc. de ogen uit te steken.
Bron graag? Jij bent op deze manier net zo makkelijk met het strooien van allerlei insinuaties.
Je bent geen dwaas als je opgeeft wat je niet kunt vasthouden om te krijgen wat je nooit meer afgenomen kan worden.
pi_73323472
Mijn hoofdbron: de diverse saneringspakketten die ik dagelijk zie.

En als 2e bron: de reclames van dat soort bedrijven, die al oproepen om te lenen om iets te kopen

En als 3e bron: enkele live gevallen in de omgeving. Dure auto's, dure TV's en nu dure schuld.
pi_73323475
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:44 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ja, en waarom kloppen die mensen precies aan bij de DSB?
Omdat ze ergens anders geen lening kunnen krijgen, maar bij DSB wel. DSB is te vergelijken met een roofdier op zoek naar de zwakste prooi. En die prooi vervolgens compleet uitzuigt! Nee, dat is lekker zaken doen!
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 23:47:16 #64
271819 haatbaard
El Capitano!
pi_73323483
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:41 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Maar dan komt het er toch op neer dat de bijna kale kippen, nog steeds verder geplukt worden? Of het nu naar DSB vloeit of naar de Rabobank. Dat maakt voor die kale kippen toch weinig uit?

Ik zie dan ook geen enkel voordeel in het paniek en haat zaaien jegens DSB. Ik kan me alleen maar indenken dat dat mensen zijn die er zelf ingetrapt zijn en proberen hun eigen verantwoordelijkheid te ontlopen.
De verantwoordelijkheid voor oplichting ligt bij de oplichter, niet bij de opgelichte. Natuurlijk kan iemand die opgelicht is zich daarna wel voor z'n kop slaan dat hij erin is getrapt. Maar dat doet niet terzake. Als eenmaal vast is komen te staan dat er van oplichting sprake is, ligt de schuld volledig bij de oplichter.

Waarom denk je dat Madoff een straf van 150 jaar heeft gekregen en hij helemaal is kaalgeplukt? Juist ja: omdat hij domme mensen en bedrijven heeft opgelicht!
pi_73323497
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:15 schreef Five_Horizons het volgende:
Gezellig topic
Fok style
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_73323503
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:46 schreef Dave7 het volgende:

[..]

Omdat ze ergens anders geen lening kunnen krijgen, maar bij DSB wel. DSB is te vergelijken met een roofdier op zoek naar de zwakste prooi.
okay, maar wie dwingt je te laten opeten?
pi_73323517
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:46 schreef Dave7 het volgende:

[..]

Omdat ze ergens anders geen lening kunnen krijgen, maar bij DSB wel. DSB is te vergelijken met een roofdier op zoek naar de zwakste prooi.
Humm. En DSB staat ergens op een markt om jouw als niets vermoedende voorbijganger binnen 5 minuten een koopsom te verkopen? Of heb je toch een langer traject van het zoeken, bezichtigen, inlichtingen inwinnen, offertes opvragen, koopcontract tekenen, etc.?

En als ik bij 10 banken geen lening krijg, en bij DSB wel.. Dan hoef ik daar zelf niet echt over na te denken? Dan zal het wel goed zitten??
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 23:48:56 #68
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_73323519
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:37 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Zoals ik ook al aangehaald heb: ook het grote huis valt daaronder. Gewoon het materialistisch wat er op dit moment heerst. Dat heeft niet met DSB of banken te maken, maar met de mentaliteit die er tegenwoordig heerst. Het groot, groter grootst wat mensen graag hebben. We zijn niet meer tevreden met een rijtjeswoning, Opel Corsa en een bank van de Leen Bakker. Nee het moet vrijstaand, grote auto en dure design bank zijn van Jan.
Als jij een huis van 2 ton koopt wat prima in je budget past, en ome Dirk smeert je er een partij koopsompolissen bij aan van 50 k, waar je niks aan hebt, en waardoor je in de problemen komt (al was het alleen al omdat DSB na de fijne aanlooprente opeens 7% gaat rekenen, en de concurrent je hypotheek niet meer tegen een gunstiger tarief wil overnemen)? Wat dan?
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 23:49:27 #69
271819 haatbaard
El Capitano!
pi_73323532
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:43 schreef Dave7 het volgende:
Precies. Gewoon een smerige rat. Waar Madoff nog voornamelijk van de allerrijksten stal, heeft Scheringa zijn vizier gericht op mensen die het toch al niet al te breed hadden. Walgelijke praktijken en nog walgelijker dat dit nog steeds wordt goedgepraat.
pi_73323535
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:48 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Als jij een huis van 2 ton koopt wat prima in je budget past, en ome Dirk smeert je er een partij koopsompolissen bij aan van 50 k, waar je niks aan hebt, en waardoor je in de problemen komt (al was het alleen al omdat DSB na de fijne aanlooprente opeens 7% gaat rekenen, en de concurrent je hypotheek niet meer tegen een gunstiger tarief wil overnemen)? Wat dan?
dan ben je behoorlijk dom en naief geweest? en moet je op de blaren zitten? Gokje?
pi_73323582
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:48 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
okay, maar wie dwingt je te laten opeten?
Als men zo zou redeneren, dan had Madoff ook niet de bak in gehoeven. Maar die zit daar wel, en voor de rest van z'n leven! Dat is precies waar Scheringa ook hoort!
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 23:51:37 #72
271819 haatbaard
El Capitano!
pi_73323596
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:49 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

dan ben je behoorlijk dom en naief geweest? en moet je op de blaren zitten? Gokje?
Niet zolang er bij oplichter Scheringa nog wat te halen valt. Dan ga je gewoon je geld terughalen, zoals Lakeman nu doet.
pi_73323653
Er zijn heel veel, hele domme mensen! Echter, dat betekent niet dat je die dan maar ongestraft kan gaan oplichten!!
pi_73323654
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:48 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Dan had je niet van te voren moeten nadenken en lezen? Want er heeft ongetwijfeld gestaan dat de rente voor slechts een beperkte tijd weinig was. En die koopsompolissen, waar staat er precies dat die verplicht zijn? Of kan je daarover je niet laten informeren bij een adviseur?

Als je niet weet dat een rentevast periode een afspraak is en dat het daarna kan fluctueren dan ben je gewoon een beetje dom. Dan moet je niet miepen, maar slikken.

Dat is overigens ook de reden dat ik mijn rente voor 20 jaar vast heb staan. Dan kan dat niet voorkomen. Ook ik kon 'goedkoop' bij de DSB (en anderen!!) terecht. Had me nu 100 tot 300 euro per maand minder gekost. Maar hoe kan het toch dat ik daar niet ingetrapt ben? Niet omdat ik zo slim ben, oh nee. Ik ben een kluns wat dat betreft zelfs. Nee, de reden is eenvoudig: ik heb me laten voorlichten door diverse adviseurs. En vervolgens samen met iemand anders (geen adviseur) de papieren doorgelezen en opgeschreven met een paar zinnen hoe dat zat.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 23:54:12 #75
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_73323666
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:49 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ach, de slachtoffers zijn allemaal normale Nederlanders. De echte Tokkies kregen ook bij Dirk geen hypotheek. En de bank heeft een zorgplicht: het aansmeren van stervensdure en volkomen onnodige koopsompolissen, waarmee je de hypotheekschuld volkomen opblaast (zodat deze schuld ook niet meer in verhouding staat tot het onderpand...) lijkt daar toch wel mee in strijd te zijn, denk je ook niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')