abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73356538
Als er in de krant dingen verkeerd staan dan kun je de krant aanschrijven en ze jouw versie van het verhaal geven.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_73361168
Tvp'tje en wel gelukkig dat alles nog goed is met je dochter.. dat lijkt me sowieso het belangrijkste eigenlijk.
pi_73387113
Dochterlief is inmiddels weer naar school, voorzien van een stel krukken en een paracetamol.
Ze had gisteren alweer heel wat praats, dus ze is wel aan schoolgaan toe.
Alles is nog wel wat pijnlijk en haar been is nog flink dik, maar thuiszitten maakt het er ook niet beter op.
Afleiding kan soms een geweldig geneesmiddel zijn.

Inmiddels wederom contact gehad met mijn verzekeringsmaatschappij, voor de verzekering maakt het idd niet uit wie er al dan niet schuld had. Ik krijg gewoon alle schade vergoed, omdat mijn dochter jonger is als 14 en daardoor zwakkere is in het verkeer.

Heb ik overigens wel een beetje een dubbel gevoel over, treft hier in dit geval niemand bewust schuld en toch krijgt de automobilist de rekening gepresenteerd (die ze overigens bij haar verzekering kan claimen, maar toch) .
En als je dan zie wat je allemaal als schade kan opgeven, vind ik het helemaal te gek voor woorden. Maar goed daar ben ik gelukkig zelf bij, wat ik wel invul en wat zeker niet.

@mcintosch, bedankt voor de duidelijke uitleg, was me inmiddels door een agent ook al uitgelegd.
Volgens de agent heeft niemand "bewust" schuld en valt er eigenlijk weinig aan het verhaal in te zien.
Zowel de automoblist als mijn dochter hebben (waarschijnlijk door de drukte) elkaar gewoon over het hoofd gezien, met een botsing als gevolg.
this bitch bites
  maandag 5 oktober 2009 @ 16:59:59 #24
234835 blaatertje
mekkert maar wat
pi_73395780
Je kunt tegen een kosten vergoeding bij http://www.stichtingpv.nl/index.asp zelf het PV opvragen.
De politie geeft je nooit het PV, dat had ik ook bij een zware aanrijding.

Mijn ervaring was erchter dat ze in eerste instantie alleen het ongevalsrapport opstuurden, en pas na een klacht van mij (ik had inmiddels via andere weg het rapport van de TR en getuigenverklaringen) kreeg ik weken later als nog het volledige rapport.

Wat betreft berichtgeving in de media: daar heeft de politie niet mee van doen. Daarbij valt mij op dat bij dergelijke ongevallen die regelmatig niet klopt. Gewoon negeren dus.
  maandag 5 oktober 2009 @ 17:04:01 #25
234835 blaatertje
mekkert maar wat
pi_73395943
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 11:42 schreef yoppybt het volgende:

[..]

Ik vind dit heel vreemd klinken. De verzekeringsmaatschappij (een 'derde') mag alle details opvragen (privacy doet niet ter zake?) en de ouder, als vertegenwoordiger van het kind primair betrokken, mag de details niet weten?
De verzekering is niet zomaar een "derde" jij bent klant bij ze om dit soort zaken voor je op te lossen.

Als je je zo druk maakt om je privacy: Bedenk dat als je betrokken bent bij een ongeval (als dader/slachtoffer/getuige) je met naam en adres in de papieren komt te staan, en dat alle betrokkenen (dader/slachtoffer/verzekeringen betrokken partijen) die informatie plus jouw verklaringen kunnen opvragen en lezen.
Dan zou ik me eerder druk maken om een rankuneuze tegenstander die op bezoek wil komen, dan om een verzekeringsmaatschappij.

EDIT: En als ik hun webformulier zo bekijk, dan zal het me niet verbazen dat elke Jan Doedel een willekeurig PV opvragen als hij er dik 8 Euro voor over heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')