is wel een leuker excuus dan het oudbakken 'ik ben dyslectisch'....quote:de griekse taal verandert!
Er werden 3 letters wegevaagd van het Alfabet het nieuwe griekse
taal werd geintroduseert als opvolger van oud grieks waar eigenlijk
veel woorden hun oorspronkelijke betekenis verlooren!
Van wat ik begrijp over jou is dat je alleen maar een mening hebt over alles zonder eens te nadenken !quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:48 schreef Dagonet het volgende:
Oh noes! Alexander was een alien!
Hoeveel pillen heb je de afgelopen tijd niet geslikt?
Ik schrijf oud-Grieks, maar ik stel toch mijn vraagtekens bij zijn theorie. Ik heb het, tegen beter weten in, helemaal doorgelezen. En dan moet je maar eens naar het stukje gaan over die cijfertjes, Dan zul je zien dat dat best aardig klopt. Totdat je je realiseert dat hij voor de 'k'-klank 2 verschillende letters/cijfers gebruikt, waar het Grieks er maar één kent. Plus dat sommige woorden wel erg vrij geschreven zijn. (waar is de -s achter gnosis en apeiros in je berekening? en de -k- in geometrika?)quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:59 schreef RM-rf het volgende:
... leuke een nieuwe alu-theemuts
[..]
is wel een leuker excuus dan het oudbakken 'ik ben dyslectisch'....
gewoon zeggen dat je eigenlijk oud-grieks schrijft
Van wat ik van jou begrijp (en dat is niet veel, zo verwarrend als je schrijft) waren er 50.000 jaar geleden wezens op deze planeet die van de aarde werden verbannen.quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:17 schreef Foibos1 het volgende:
Van wat ik begrijp over jou is dat je alleen maar een mening hebt over alles zonder eens te nadenken !
Proficiat!
Ik hoop dat je begrijpt dat dit allemaal theorien zijn van geleerden die boeken hebben geschreven over deze kwesties en dan heb ik het niet allen over grieken!quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:22 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik schrijf oud-Grieks, maar ik stel toch mijn vraagtekens bij zijn theorie. Ik heb het, tegen beter weten in, helemaal doorgelezen. En dan moet je maar eens naar het stukje gaan over die cijfertjes, Dan zul je zien dat dat best aardig klopt. Totdat je je realiseert dat hij voor de 'k'-klank 2 verschillende letters/cijfers gebruikt, waar het Grieks er maar één kent. Plus dat sommige woorden wel erg vrij geschreven zijn. (waar is de -s achter gnosis en apeiros in je berekening? en de -k- in geometrika?)
En gegoochel met cijfers is helemaal makkelijk. Door het willekeurig bijeen gooien van cijfers creëer je inderdaad mooie toevallen, maar dat is geen bewijs.
Maar goed, ik hoop dat er hier een mod is om dit naar TRU te verplaatsen, want daar hoort het meer thuis dan hier.
Gezien het feit dat ik kennelijk meer kennis heb over het oude Griekenland en het oud-Grieks dan jij, zou ik als ik jou was niet beginnen over het projecteren van onwetendheid.quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:44 schreef Foibos1 het volgende:
[..]
Ik hoop dat je begrijpt dat dit allemaal theorien zijn van geleerden die boeken hebben geschreven over deze kwesties en dan heb ik het niet allen over grieken!
De Q was een van de letters als je die bedoelt!
Morgen zal ik proberen verwijzingen naar boeken te plaatsen die je een indruk zullen geven en als je grieks kan lezen kan ik wel een paar uploaden om ze te lezen!
En voor degenen die gewoon aan het uitlachen zijn zal ik dit vertellen in verband met mijn post over Samothraki!
Een paar jaren geleden was ik op die eiland en daar ontmoete ik een jonge (38) professor van een Nederlandse universiteit die daar onderzoek deed!
Onder een koffie heeft hij me zoveel verteld over dingen en gebeurtenissen die hij had meegemaakt op die eiland die je nooit openbaar durft te vertellen!
Maar voor sommigen is het makkelijk alles gewoon te becritiseren vanuit hun luie stoel zonder ooit eens een monument te hebben bezocht om gewoon hun onwetendheid te projecteren in de vorm van stomme opmerkingen..en dat noch in een forum die over cultuur gaat en waar je tenminste respect zou tonen over de meningen van andere ook al ben je er niet mee eens!
Ten minste een beetje respect voor de moeite om dat alles op te schrijven ..ov denk je dat ik echt de herkenning nodig heb van andere om met mijn mening eens te zijn??
Als ik dat wou dan ging ik wel in forums schrijven met gelijkwaardige opvattingen!
''ik zal maar niet zeggen wat dik is in en waar je die moet zetten!quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:19 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Gezien het feit dat ik kennelijk meer kennis heb over het oude Griekenland en het oud-Grieks dan jij, zou ik als ik jou was niet beginnen over het projecteren van onwetendheid.
Ik heb gerust respect voor opvattingen. Zolang die niet gebaseerd zijn op een site uit 1998 die onderhouden wordt door een dikke veertiger in de kelder van zijn moeder's huis.
En ik zeg je vast: als ik geen verdere informatie over de boeken die je gaat aandragen kan vinden op wetenschappelijke sites, beschouw ik ze als onbetrouwbaar. Want dan kan het net zo goed het Griekse equivalent van 'The Da Vinci code' zijn.
Daarnaast wil ik de naam van die prof wel eens weten.
Of eigenlijk. Laat ook maar. Ik heb al teveel tijd gestoken in het onderzoeken en ontkrachten van je wilde uitroepen. Ik heb wel betere dingen te doen.
Ik weet niet wie het gezegd heeft, maar het is hier wel van toepassing:
"Never argue with an idiot. They drag you down to their level and beat you with experience."
Oke, ik hap wel:quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:44 schreef Foibos1 het volgende:
[..]
Een paar jaren geleden was ik op die eiland en daar ontmoete ik een jonge (38) professor van een Nederlandse universiteit die daar onderzoek deed!
Onder een koffie heeft hij me zoveel verteld over dingen en gebeurtenissen die hij had meegemaakt op die eiland die je nooit openbaar durft te vertellen!
Inderdaad een goede vraagquote:Op woensdag 12 januari 2011 22:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Oke, ik hap wel:
- Naam?
- Vakgebied?
- Universiteit?
Bij ons (in Vlaanderen) is dat eigenlijk geen beschermde titel of zo, op officiële documenten zal je niet "professor" maar "zelfstandig academisch personeelslid" zien. Ik ken mensen die zo jong als 27 waren als ze professor werden (wat betekende dat ze permanent benoemd waren en gemachtigd om alleen een doctoraatsstudent/promovendus te begeleiden). Maar binnen dat informele statuut heb je bij ons ook dat onderscheid tussen docent/hoofddocent/hoogleraar/gewoon hoogleraar...quote:En 38 en Professor? Je weet hopelijk dat Professor een eretitel, een aanspreektitel is, gereserveerd voor hoogleraren? En zoveel hoogleraren van 38 zijn er echt niet. Universitair (hoofd)docent, ja. Hoogleraar, zeer onwaarschijnlijk. Daar moet je iets meer voor gedaan hebben dan je op je 38e voor elkaar kunt hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |