abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73313790
Ik dacht pas: mijn modem traint in op 1,5 mbit in plaats van de gebruikelijke 4 mbit. (we betalen voor 8, maar we zitten nogal ver van de centrale)
Ik dus bellen naar XS4ALL, want daar zit ik bij. Ik krijg dus een hele deskundige gast aan de lijn die mij verteld dat hij een KPN loser naar de centrale stuurt. Ik kom vandaag thuis, en wtf, 5,5 mbit
Helaas hadden we toen een klapperlijn. Ik weer bellen en weer kreeg ik een deskundige gast aan de telefoon die mij wist te vertellen dat ik te ver van de centrale af zat en mijn internet moest vastgezet worden op 4 mbit, en we dus gelijk 10 euro minder per maand betaalden. Hij zei: dit duurt 20 minuten tot een half uur. Haal daarna 10 seconden de stroom van de modem en dan is het gefixt

Ik heb een fucking uur gewacht en 10x gereset. Er is helemaal geen verbinding meer, wel telefoon
Ik WEER bellen, krijg ik alweer een deskundig iemand aan de lijn(goh, xs4all he )
Hij vertelde mij dat er een fout zat in de DSLAM kaart en dat de DSLAM gecrasht was ofzo na het downgraden. Hij probeerde namelijk de lijn door te meten en kreeg de volgende error: not supported card.
Nu moet er weer een kpn losert naar de centrale om het te maken Nu hebben we het weekend geen internet Is blij met gescheiden ouders en zit dit weekend gelukking bij mijn vader, die wel internet heeft

Voor de mensen die niet weten wat kpn is:
http://www.kpn.nl

Of xs4all:
http://www.xs4all.nl

Of niet eens weten wat een DSLAM kaart is:
http://nl.wikipedia.org/wiki/DSLAM

Klacht:
KPN die hun eigen DSLAM kaart verneukt

Antiklacht(ja ik weet dat die stom zijn):
De helpdesk van XS4ALL
Niet terugplaatsen @admin
pi_73313836
Als je weet dat het stom is waarom doe je het dan?
pi_73313875
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 18:39 schreef Jahr00n het volgende:
Als je weet dat het stom is waarom doe je het dan?
Omdat ik toch even moest vertellen dat xs4all toch wel een hele goede helpdesk heeft.
Niet terugplaatsen @admin
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 18:44:07 #4
138590 Forcefuzz
Hard truth soldier
pi_73313961
Wat is er nou weer mis met kpn? Kunnen zij toch niks aan doen dat die kaart kapot gaat
De enige echte 40.000.000e reply :)
Don't stop te movement!
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 18:44:29 #5
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_73313974
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 18:41 schreef Apebeer het volgende:

[..]

Wanneer ga jij normale reacties plaatsen? Zie de hele tijd kutberichten van jou. Daar hebben we het zelfmoordforum voor: http://www.zelfmoord.nl/forum/
Doodsverwensing~!
pi_73314081
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 18:44 schreef Forcefuzz het volgende:
Wat is er nou weer mis met kpn? Kunnen zij toch niks aan doen dat die kaart kapot gaat
De kaart is niet kapot, de kneus heeft hem verkeerd ingesteld oid
Niet terugplaatsen @admin
pi_73314615
Nice service van XS4all!
En zoals gewoonlijk, KPN opperfalers.
Op zaterdag 22 januari 2011 20:00 schreef 92Merel het volgende:
Het is best vies eigenlijk :@ Maar als je het snel doorslikt heb je er weinig last van :D
pi_73315181
Jammer joh, kruisdraden zitten gewoon op de centrale erin alleen die DSLAM kaart is eruit geklapt na het verlagen van de snelheid.

Dit probleem mag XS4ALL zelf oplossen.

Niet alles wat er op de lijn gebeurd is probleem KPN, het is zelfs zo weten ook niet veel mensen je heb storingsmonteurs van KPN maar die zijn buur van het Infra gebeuren KPN heeft zelf ook een provider kant en daar staan de meeste KPN monteurs los van...
pi_73315232
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 19:26 schreef Crank het volgende:
Jammer joh, kruisdraden zitten gewoon op de centrale erin alleen die DSLAM kaart is eruit geklapt na het verlagen van de snelheid.

Dit probleem mag XS4ALL zelf oplossen.

Niet alles wat er op de lijn gebeurd is probleem KPN, het is zelfs zo weten ook niet veel mensen je heb storingsmonteurs van KPN maar die zijn buur van het Infra gebeuren KPN heeft zelf ook een provider kant en daar staan de meeste KPN monteurs los van...
Waarom moest een KPN monteur de DSLAM kaart dan clearen en moet er nu weer een KPN monteur om de DSLAM te fixen?
Niet terugplaatsen @admin
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 19:31:11 #10
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_73315309
Bagger verwijderd. TS: Je gebruikt de topicreport maar ipv verwijzen naar zelfmoord. Je kan ook gelijk vragen om een slotje, een ban en een schop onder je ballen. Maar ik ben lief, dus we gaan weer verder.

Game on.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_73315355
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 19:28 schreef Apebeer het volgende:

[..]

Waarom moest een KPN monteur de DSLAM kaart dan clearen en moet er nu weer een KPN monteur om de DSLAM te fixen?
Dat zijn de niet doorgaande storingsmonteurs en staan meestal rechtstreeks in dienst met XS4ALL dat die kaart nu fouten geeft kan KPN niks aan doen.
Het is wel altijd makkelijk wijzen zo.

Veel gevallen met ADSL gaat het gewoon fout in de Telco ruimte waar alleen de provider bij kan.
pi_73315436
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 19:32 schreef Crank het volgende:

[..]

Dat zijn de niet doorgaande storingsmonteurs en staan meestal rechtstreeks in dienst met XS4ALL dat die kaart nu fouten geeft kan KPN niks aan doen.
Het is wel altijd makkelijk wijzen zo.

Veel gevallen met ADSL gaat het gewoon fout in de Telco ruimte waar alleen de provider bij kan.
Oke mischien moet ik je gaan geloven
Maar nog steeds, 3 verschillende helpdesk medewerkers hebben mij gezegd dat ze de stroring melden aan KPN en er iemand van KPN heen sturen
Als die monteurs in dienst zouden staan van xs4all waarom zeggen ze dan niet: we sturen er een monteur naartoe?
Niet terugplaatsen @admin
pi_73315453
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 19:31 schreef Biogarde het volgende:
Bagger verwijderd. TS: Je gebruikt de topicreport maar ipv verwijzen naar zelfmoord. Je kan ook gelijk vragen om een slotje, een ban en een schop onder je ballen. Maar ik ben lief, dus we gaan weer verder.

Game on.
Sorry schat
Niet terugplaatsen @admin
pi_73315980
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 19:34 schreef Apebeer het volgende:

[..]

Oke mischien moet ik je gaan geloven
Maar nog steeds, 3 verschillende helpdesk medewerkers hebben mij gezegd dat ze de stroring melden aan KPN en er iemand van KPN heen sturen
Als die monteurs in dienst zouden staan van xs4all waarom zeggen ze dan niet: we sturen er een monteur naartoe?
Dat is helaas een beetje het standaard helpdesk verhaal, en zo gaat het keer op keer mis tussen KPN en de providers, je kan overigens ook weten ook niet veel mensen een verzoek doen voor een DUO onderzoek mocht het probleem lang duren, dan komt er een KPN'er en een monteur van de provider zodoende kunnen ze de telco ruimte en het KPN netwerk helemaal uitzoeken waar het probleem exact zit.

Weet overigens niet wat je afstand tot de centrale is maar 4Mbit is wel erg schraal woon je op een boerderij?
pi_73316039
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 19:53 schreef Crank het volgende:

[..]

Weet overigens niet wat je afstand tot de centrale is maar 4Mbit is wel erg schraal woon je op een boerderij?
Ja Ik kan je zeggen, de afstand is niet normaal. 4 tot 5 kilometer
Niet terugplaatsen @admin
pi_73316192
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 19:55 schreef Apebeer het volgende:

[..]

Ja Ik kan je zeggen, de afstand is niet normaal. 4 tot 5 kilometer
Hmm ja er zijn mensen die beweren dat je nog wel 10Mbit dan moet kunnen halen maar dan moeten ze dus een adsl kaart gebruiken met weinig klanten erop, een juiste hoofdverdeler naar buiten met goede aders, en in de kast kijken welke aders naar je huis het beste zijn.

Dit kunnen ze allemaal meten met een Argus meter volgens mij kan je hier ook een verzoek voor doen.
pi_73316258
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 20:00 schreef Crank het volgende:

[..]

Hmm ja er zijn mensen die beweren dat je nog wel 10Mbit dan moet kunnen halen maar dan moeten ze dus een adsl kaart gebruiken met weinig klanten erop, een juiste hoofdverdeler naar buiten met goede aders, en in de kast kijken welke aders naar je huis het beste zijn.

Dit kunnen ze allemaal meten met een Argus meter volgens mij kan je hier ook een verzoek voor doen.
Maar de lijn in de grond is verrot
Die ligt er echt al meer dan 30 jaar

Owja, en als het onweert valt de verbinding weg
Niet terugplaatsen @admin
pi_73316320
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 20:02 schreef Apebeer het volgende:

[..]

Maar de lijn in de grond is verrot
Die ligt er echt al meer dan 30 jaar
Ja KPN zegt gewoon dat ze 40 jaar meegaan dat is niet helemaal waar maar het kan een wereld van verschil zijn ader 1 of 2, sommige klanten gaan er soms 3MBit op vooruit omdat ader 1 of sluiting maakte of een rare breuk had.

Daarom is dat makkelijk te testen in de Kabelverdeler met een argus meter kijken wat daar je snelheid nog is, en door middel van diverse Hoofdverdelers te proberen op de centrale kan je soms nog aardig wat winst eruit halen.
pi_73316368
En oh ja het verhaal van het is vrijdag 5 uur shit me storing wordt pas volgende week opgelost is ook niet waar.

Storingen worden opgelost tussen ca. 7 uur smorgens tot 10 uur s'avonds van maandag tot zaterdag en volgens mij ook nog de zondag.

Tussen 23:00 en 03:00 worden ook nog updates en andere werkzaamheden verricht op de centrale.
pi_73316410
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 20:04 schreef Crank het volgende:

[..]

Ja KPN zegt gewoon dat ze 40 jaar meegaan dat is niet helemaal waar maar het kan een wereld van verschil zijn ader 1 of 2, sommige klanten gaan er soms 3MBit op vooruit omdat ader 1 of sluiting maakte of een rare breuk had.

Daarom is dat makkelijk te testen in de Kabelverdeler met een argus meter kijken wat daar je snelheid nog is, en door middel van diverse Hoofdverdelers te proberen op de centrale kan je soms nog aardig wat winst eruit halen.
Hmm dus wat moet ik doen? XS4ALL bellen en vragen of ze een Argus meting willen doen op de kabelverdeler? En verschillende hoofdverdelers willen proberen?
Niet terugplaatsen @admin
pi_73316457
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 20:06 schreef Crank het volgende:
En oh ja het verhaal van het is vrijdag 5 uur shit me storing wordt pas volgende week opgelost is ook niet waar.

Storingen worden opgelost tussen ca. 7 uur smorgens tot 10 uur s'avonds van maandag tot zaterdag en volgens mij ook nog de zondag.

Tussen 23:00 en 03:00 worden ook nog updates en andere werkzaamheden verricht op de centrale.
Dat weet ik, vertelde de xs4all medewerker ookal
Maar het duurde eerst ook 2,5 dag voordat er iets aan gedaan werd
Niet terugplaatsen @admin
pi_73316537
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 20:07 schreef Apebeer het volgende:

[..]

Hmm dus wat moet ik doen? XS4ALL bellen en vragen of ze een Argus meting willen doen op de kabelverdeler? En verschillende hoofdverdelers willen proberen?
Helaas kan dat gedeelte alleen KPN maar volgens mij weet XS4ALL ook wel dat er op 4 a 5 km afstand niet zoveel van je snelheid kan wegvallen wij zitten hier ook op redelijke afstand en haalde 12MBit gewoon klagen of desnoods brief sturen met duidelijk meet rapport.

Laatst een storingsbon gezien van XS4ALL 5km afstand berekende snelheid dat de klant moest halen en eerste dagen heeft gehaald 15MBit ADSL2+ zijn de meeste providers nu.

Welke plaats woon je of welk gebied?
pi_73316605
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 20:08 schreef Apebeer het volgende:

[..]

Dat weet ik, vertelde de xs4all medewerker ookal
Maar het duurde eerst ook 2,5 dag voordat er iets aan gedaan werd
Volgens mij ook niet helemaal zo daar is wel een bepaalde lijn in omdat XS4ALL een dochter van KPN is dus meestal volgens mij wel onder de mentaliteit van s'morgens gebeld s'middags opgelost en s'middags gebeld volgende ochtend opgelost.
pi_73316622
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 20:10 schreef Crank het volgende:

[..]

Helaas kan dat gedeelte alleen KPN maar volgens mij weet XS4ALL ook wel dat er op 4 a 5 km afstand niet zoveel van je snelheid kan wegvallen wij zitten hier ook op redelijke afstand en haalde 12MBit gewoon klagen of desnoods brief sturen met duidelijk meet rapport.

Laatst een storingsbon gezien van XS4ALL 5km afstand berekende snelheid dat de klant moest halen en eerste dagen heeft gehaald 15MBit ADSL2+ zijn de meeste providers nu.

Welke plaats woon je of welk gebied?
Ik woon in Renswoude, ben aangesloten in Overberg.
Mijn lijn is volgens mij ADSL2(8 mbit??)

Ik bel ze nog wel even binnenkort, en anders leg ik zelf een glasvezel lijntje naar Veenendaal waar ze nu aan het aanleggen zijn
Niet terugplaatsen @admin
pi_73316646
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 20:12 schreef Crank het volgende:

[..]

Volgens mij ook niet helemaal zo daar is wel een bepaalde lijn in omdat XS4ALL een dochter van KPN is dus meestal volgens mij wel onder de mentaliteit van s'morgens gebeld s'middags opgelost en s'middags gebeld volgende ochtend opgelost.
Bij mij dus niet
Niet terugplaatsen @admin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')