bronquote:NEW YORK - "Moslims moeten een gevoel voor humor ontwikkelen. Ook moeten ze satire kunnen waarderen." Dat zegt de Deense cartoonist Kurt Westergaard, die de omstreden cartoon maakte van de islamitische profeet Mohammed.
"Ze moeten weten dat ze niet vrij zijn van spot", zegt de Deen. De Mohammed-cartoon, vier jaar geleden gepubliceerd in de Jyllands-Posten, zorgde destijds voor enorme rellen. Duizenden moslims gingen over de hele wereld de straat op uit protest tegen de spotprent.
Westergaard hield afgelopen woensdag een toespraak in New York. "In Denemarken en veel andere landen staat de vrijheid van het woord hoog in het vaandel. Ook Denen moeten tegen spot kunnen. Niet een volk hoort vrij te zijn van satire."
Dat is precies datgene wat in je quote staat, dude.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 16:46 schreef Mylene het volgende:
[..]
bron
Mee eens, hoewel het niet alleen op gaat voor moslims.
quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 16:50 schreef Vampier het volgende:
Ze hebben gewoon een collectieve intolerantie tegen alles wat westersniet islamitisch is (aldus de media)
Zolang je het maar niet te direct op deze manier zegt, dan is alles in orde, anders is het natuurlijk kritiek leveren op de Islam, en dan tolereren ze jou ook niet meer.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 16:50 schreef Vampier het volgende:
Ze hebben gewoon een collectieve intolerantie tegen alles wat westers is (aldus de media)
Ja maar als ze ambassades gaan bestormen is negeren een beetje lastigquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 16:58 schreef Crutch het volgende:
Omdat zij er een probleem van maken hoeven wij dat toch niet te doen? Laat ze maar lekker moeilijk doen en geen aandacht aan schenken.
Ja, uhm. Da's een goeiequote:Op vrijdag 2 oktober 2009 16:59 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Ja maar als ze ambassades gaan bestormen is negeren een beetje lastig
Omdat ik dat niet kijk natuurlijkquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 17:02 schreef Crutch het volgende:
[..]
Ja, uhm. Da's een goeie![]()
PS. Waarom staat Fringe niet in je signature?
Ik zou denk ik ook maar niet tegen bepaalde mensen gaan staan schelden, of grappen maken over Ajax in Amsterdam met een Feyenoord shirt aan anders, dat is ook vragen om problemen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 17:03 schreef wijsneus het volgende:
Eensch. Niemand is vrij van spot. Het is bizar dat je iemand voor zijn politieke overtuiging, of het aanhangen van een bepaalde sportclub compleet kunt afbranden zonder hem daar persoonlijk mee te beledigen maar zodra je over zijn geloof begint je plotseling heel voorzichtig moet zijn...
Misschien is het nog een taboe en moeten ze er nog aan wennen. Net als homosexualiteit en emancipatie.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 17:03 schreef wijsneus het volgende:
Eensch. Niemand is vrij van spot. Het is bizar dat je iemand voor zijn politieke overtuiging, of het aanhangen van een bepaalde sportclub compleet kunt afbranden zonder hem daar persoonlijk mee te beledigen maar zodra je over zijn geloof begint je plotseling heel voorzichtig moet zijn...
Ik ben er nog nooit tegenaan gelopen om het zo maar te zeggenquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 17:09 schreef Crutch het volgende:
@Etcetera: wrom nie? Is anders haske spannund....
Zo'n 400/500 jaar geleden mocht in ons kikkerlandje God toch ook niet worden afgebeeld? Nu zal ik niet willen beweren dat de Islam dus achterligt, maar ik denk dat dat op dit punt wel het geval isquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 17:09 schreef MrX1982 het volgende:
Het zou een open deur uitspraak moeten zijn helaas is de waarheid anders. God, Allah en al die andere religieuze figuren zijn zo oppermachtig dat ze door middel van aardse wetten en verboden moeten worden beschermd.
quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 17:10 schreef Pietverdriet het volgende:
"Why are pakistanis no good at football? If they get a corner they open up a shop" binnen de korste tijd was er een enorme rel aan de gang.
Viel me op dat op de canarische eilanden alle winkels met electronica, camera´s en verrekijkers en zo allemaal bedreven werden door Pakistani. In het hotel waar we zaten werkte er ook eentje, dat was vast het zwarte schaap van de gemeenschap omdat ie geen winkel bedreef.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 17:14 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
![]()
![]()
Grappen over vooroordelen zijn altijd nog het grappigste, lang leve Britse humor.
Tis wel stuitend opvallend dat de agressieve reacties zo goed als altijd uit de moslimlanden komen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 17:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Hele volken hebben gewoon geen gevoel voor humor. Ik kan me een BBC docu herinneren over humor in andere landen. In Pakistan vertelden ze de mop "Why are pakistanis no good at football? If they get a corner they open up a shop" binnen de korste tijd was er een enorme rel aan de gang.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |