Leg jij 't ff in 't Nederlans uit dan. Ik vind 't ook maar een wazig stukje.quote:
Graag.quote:
Ligt het aan mij, of komt deze conclusie volkomen uit de lucht vallen?quote:In time, the lawyers will start passing lots of laws that individually make sense while collectively strangling the business sector in red tape. The economists will all disagree with each other, and the historians will be planning for the past. So China is pretty much doomed. But they had a good run.
Nou, volgens de schrijver komt dat omdat dus de aankomende leiders allemaal 'alfa' achtergrond hebben, en de huidige leiders allemaal betas zijn.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 16:58 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ligt het aan mij, of komt deze conclusie volkomen uit de lucht vallen?
In de loop van de afgelopen 20 jaar of zo, zijn de meesten van de leiders van China ingenieurs geweest. Ik ben pijnlijk om te zeggen dat ik niet me bewust tot onlangs van dit was. Plotseling, houdt alles steek.quote:
Iedereen weet toch dat ingenieurs verstandige dingen doen en alfa's eh... niet.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 16:58 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Nouja de landen die al voorzien zijn van overwegend alfa leiders hebben het de laatste 10 jaar tov china niet zo goed gedaanquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 17:04 schreef Poekieman het volgende:
[..]
Iedereen weet toch dat ingenieurs verstandige dingen doen en alfa's eh... niet.
Aah ok, dus ingenieurs maken eensgezind en efficiënt beleid, terwijl economen automatisch met elkaar gaan kibbelen? Nooit geweten.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 17:00 schreef erikkll het volgende:
[..]
Nou, volgens de schrijver komt dat omdat dus de aankomende leiders allemaal 'alfa' achtergrond hebben, en de huidige leiders allemaal betas zijn.
Nee, hij beschrijft wat er hier in het Westen gebeurd is, en wat toch wel als algemeen bekend mag worden verondersteld. Wij worden geregeerd en bestuurd door juristen, economen, sociologen, historici en andere idealistische types uit de alfa-hoek, die een regelbrij hebben gecreëerd waarbinnen een normaal mens of bedrijf nauwelijks nog aan zijn normale productieve activiteiten toekomt. Daar hadden de Chinezen geen last van omdat ze door pragmatische techneuten uit de beta-hoek bestuurd werden. Nu gaan ze dezelfde kant op als wij.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 16:58 schreef Hephaistos. het volgende:
quote:
In time, the lawyers will start passing lots of laws that individually make sense while collectively strangling the business sector in red tape. The economists will all disagree with each other, and the historians will be planning for the past. So China is pretty much doomed. But they had a good run.
Thanks voor je vertaling, leest stuk sneller wegquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 18:08 schreef erikkll het volgende:
[..]
Ik had de boel verdorie al prima vertaald
Amenquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 16:51 schreef Bushmaster het volgende:
Kill the lawyers, hail to the engineers!
Klinkt wel plausibel... Van dit verschijnsel hebben we bij Rijkswaterstaat ook wel "last" (daar hang ik het voorbeeld dan maar aan op). We nemen als voorbeeld de verbreding van een stuk snelweg.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 16:47 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Leg jij 't ff in 't Nederlans uit dan. Ik vind 't ook maar een wazig stukje.
Ze gaan wetten maken die uiteindelijk tegen zich gaan keren, terwijl diezelfde wetten individueel prima zijn? En dat alles omdat de komende regelgevers geen engineers zijn.
http://en.wikipedia.org/wiki/Four_Cardinal_Principlesquote:Op maandag 5 oktober 2009 12:56 schreef dvr het volgende:
Interessant Rbhp - wat zijn die vier principes?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |