quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 18:34 schreef Oproerkraaier het volgende:Jij mag helemaal geen zorg verzekering hebben. Door mensen zoals jij gaat voor ons de premie omhoog.
Je hebt al dan niet bewust fraude gepleegd door je in te schrijven in een adres in Nederland terwijl je daar helemaal niet woont.
Er is nog zoiets als een briefadres waarmee je wel degelijk in Nederland staat geregistreerd, ook om pensioenrechten etc. veilig te stellen, je bankzaken te kunnen blijven regelen etc. Ik ontvang belastingpapieren etc. Een deel van de medewerkers van OHRA beweert dat je met een dergelijk briefadres wel degelijk recht hebt op een basis verzekering, reisverzekering etc. Om misverstanden te voorkomen ben ik altijd duidelijk en open naar ze geweest, in mijn eigen voordeel nietwaar. Fraude daar schiet je meestal niks mee op en geen enkele behoefte aan.
Toen ik vóór deze verzekerde periode onverwacht een operatie moest ondergaan (ik was net voor een vakantie in NL maar die ging mooi de soep in) hebben maatschappelijk werkers van het AMC - niet het eerste het beste ziekenhuis, uit alle macht geprobeerd om een briefadres voor mij te regelen, zodat ik direct verzekerd kon zijn, ook toen verbleef ik al jaren buiten Nederland. Ook voor dak- en thuislozen en allerlij andere vage gevallen zijn er wel degelijk verschillende vormen van registratie mogelijk anders dan het huisje boompje beestje, om maar verzekerd te kunnen zijn, of recht te hebben op een uitkering enz. Ik heb zelf geen uitkering, wel altijd keurig de premies betaald.
Maar het lijkt er eerder op dat er verschillende regels worden toegepast, zowel door gemeenten bij het accepteren van een briefadres als bij verzekerings maatschappijen, en daar ben ik nu mooi klaar mee. Twee weken geleden hoorde ik nog van een OHRA medewerker dat ik alvast op het nieuwe adres ben overgezet voor zolang de briefadres registratie nog niet rond is, daar gaat sinsdien ook de post al heen.
Een medewerker van de 'nieuwe gemeente' wist mij te vertellen dat er weliswaar beperking zijn aan de acceptatie en duur van een briefadres (8 maanden, ook niet eerder gehoord) maar dat er ook wel uitzonderings regels worden toegepast, haar collega ontkende dat weer.
Als een bevoegd medewerker van een instantie mij informatie verschaft dan mag ik er toch zeker van uitgaan dat die informatie correct is, en daar later (na 4 jaar) niet simpelweg op teruggekomen wordt omdat iemand van een andere afdeling toevallig nog een pak met andere regeltjes weet op te noemen. Straks krijg ik zeker nog een rekening met terugwerkende kracht omdat ik 4 jaar onterecht verzekerd was...
Een hoop lui met beslissings bevoegdheid op allerlei kantoren doet gewoon maar wat volgens eigen goeddunken (volgens mij soms ook uit medemenselijkheid) en daar ben ik nu zeker lekker klaar mee !
[ Bericht 5% gewijzigd door ACAB2010 op 02-10-2009 19:52:58 ]