Verhaal van de monteur klopt.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 12:01 schreef Gwywen het volgende:
Klopt het dat de wasmachine stinkt sinds de koolborstels vervangen zijn? Het is zo'n elektrische geur, volgens degene die ze vervangen heeft, vonkt hij omdat de koolborstels nog niet helemaal ingesleten zijn.
Ik vind het een nare geur en vind het eigenlijk een beetje eng om het ding aan te zetten.
Of kan het geen kwaad?
En dat kan nu niet gebeuren bij TS?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 12:19 schreef -chefke- het volgende:
Dat is de geur van ozon.
Dat is van het vonken van de nog niet in gesleten koolborstels, Dit kan geen kwaad.
Dit moet wel over een niet al te lange tijd weg gaan anders kan door het vonken de comutator inbranden.
Ja, zoiets dacht ik al.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:44 schreef Martijn_77 het volgende:
De koolborstels moeten even inlopen dat is normaal
Okee, dat ding heeft hij me laten zien (en uitgelegd hoe het werkt). Nu weet ik wat het is, bedanktquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 16:08 schreef _Jeffrey_ het volgende:
De commutator (vaker collector genoemd) is het gedeelte waar de koolborstels overheen slepen. Het zijn gewoon een stel reepjes koper (lamellen) die iedere keer weer een andere spoel in de rotor (het draaiende gedeelte in de motor) bekrachtigen.
Die commutator kan dus snel inslijten en ruw worden als de koolborstels langdurig flink vonken (als bv. een stukje van de koolborstel afgebroken is), wat weer het gevolg heeft dat de koolborstels snel slijten...
Wat een onzin.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:18 schreef fokkieslim het volgende:
Oude koolbortels en dus ook de nieuwe slijten snel omdat de lagers van de motor versleten zijn,binnen 3 maanden is de boel stuk.
Trommel niet geblokkeerd? Zit de stekker nog aan de motor? Ergens een aansluiting weggefikt?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 22:32 schreef Gwywen het volgende:
Schopje van oud topic.
M'n wasmachine is er weer mee opgehouden. (alles werkt, maar draait niet)
Snaar is nog heel, dus ik vermoed wederom de koolborstels.
Twee vragen:
1. Kunnen die koolborstels nu al weer versleten zijn?
2. Machine is 15 jaar oud, repareren of nieuwe kopen?
Kan, niet waarachijnlijk. Wasmachine al uit elkaar gehaald?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 22:32 schreef Gwywen het volgende:
Schopje van oud topic.
M'n wasmachine is er weer mee opgehouden. (alles werkt, maar draait niet)
Snaar is nog heel, dus ik vermoed wederom de koolborstels.
Twee vragen:
1. Kunnen die koolborstels nu al weer versleten zijn?
Hangt van je budget af, maar als je een honderdje of zes hebt liggen zou ik mooi een nieuwe kopen.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 22:32 schreef Gwywen het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |