Ik, een jongen van 22 jaar oud, werk al zo'n vier tot vijf jaar bij hetzelfde bedrijf en heb een paar maanden geleden om loonsverhoging gevraagd bij mijn werkgever. Hij stemde hier eerst mee in (mondelinge overeenkomst), maar van de week kwam hij toch nog terug op zijn beslissing.
Een korte geschiedenis:
Vanaf ongeveer 2004 ben ik werkzaam bij het bedrijf waar ik nu werk. In al die jaren heb ik nooit om loonsverhoging gevraagd gezien het vrij hoog was (7 euro/uur) voor mijn leeftijd toen ik begon. In die jaren heb ik veel geleerd over mijn werkzaamheden, ben ik sinds een jaar bij hem op het kantoor aan het werk (voorheen was het thuiswerken) en heb ik me altijd netjes aan de regels gehouden.
Na vier jaar zoveel maanden (dit jaar juni of juli) ben ik naar mijn werkgever toegestapt met de vraag of ik loonsverhoging kon krijgen (vanaf september 1 euro extra en wanneer ik 23 word nog 1 euro extra er bovenop). Aanvankelijk stemde hij hiermee in, maar is dus deze week daarop teruggekomen. De reden die hij hiervoor gaf is dat 'hij weinig financieel resultaat' zag van mijn werk, terwijl dat mijn verantwoordelijkheid in feite niet is. Ik doe gewoon telkens de klusjes die hij me opgeeft.
De vraag is: wat nu? Moet ik hem proberen te houden aan zijn woord? Het simpelweg maar slikken onder het mom van 'er is een crisis'? Of Is het nu het beste om te zoeken naar een andere baan? Persoonlijk vind ik dit namelijk nogal een laffe actie.
Bedankt alvast voor de reacties!
What does a squirrel do in the summer? It buries nuts. Why? Cos then in winter time he's got something to eat and he won't die. So, collecting nuts in the summer is worthwhile work. Every task you do at work think, would a squirrel do that?