http://nl.wikipedia.org/wiki/Orthoptistquote:Op donderdag 1 oktober 2009 15:21 schreef CasB het volgende:
Nu nog orthoptist leren schrijven en dan kom je er wel.
Misschien kun je er iets over vinden op google als je de h en de t even verwisseltquote:Op donderdag 1 oktober 2009 15:22 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Ik had er ook nog nooit van gehoord. Ik dacht dat het iets met voeten was
dat heb ik ookquote:Op donderdag 1 oktober 2009 15:17 schreef Lente_ninja het volgende:en de halos? (lichtkringen rond autolampen, lantaarns ect)
Het is vooral vervelend als ik teletekst wil lezen, of de ondertiteling bij een film. Met name tegen een donkere achtergrondquote:Op donderdag 1 oktober 2009 15:25 schreef twiFight het volgende:
[..]
dat heb ik ookmoet daar wat aan gebeuren dan? ik vind het gewoon lastig als ik in het donker een auto tegenkom, maar red me er wel mee.
De tweede klacht en dan vooral het deel tussen de komma's klopt aardig ja.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 15:22 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Ik had er ook nog nooit van gehoord. Ik dacht dat het iets met voeten was
Niet zo lullig, de folie zat in de weg.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 15:21 schreef CasB het volgende:
Nu nog orthoptist leren schrijven en dan kom je er wel.
Ik heb morgen nog een afspraak met de oogarts, zal het daar wel even aangeven.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 15:36 schreef leetzors het volgende:
[..]
Niet zo lullig, de folie zat in de weg.
OT: Waarom geef jij je gewonnen? Door blijven zeiken en je krijgt je zin.
Linker hand, rechter, of die in het midden?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 15:38 schreef MrX1982 het volgende:
Hoeveel vingers steek ik op.
[ afbeelding ]
Hoe kun je nu met 1 oog dubbel zien? Dan moeten of je oog of je hersenen er 2 beelden van maken, lijkt me niet gezond.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 15:17 schreef Lente_ninja het volgende:
Ik zie al een tijdje dubbel, zelfs als ik één oog bedek. Ik was dat intussen wel zat, dus ik via een omweg (huisarts > oogarts > geschift wijf dat voor receptioniste moest doorgaan en moeilijk doet met afspraken plannen) naar de orhtoptist. Afijn, daar zat ik dan:
O: *na een hoop geklooi met wat nepglazen* ah, ik zie het al. Je hebt neiging tot loenzen.![]()
L: Uh... ja, dat wist ik al. Daarom heb ik ook prismaglazen, jeweetz![]()
O: *met een stemmetje alsof ik zojuist de loterij gewonnen heb* ja, maar je loenst nu nog méér![]()
Hierop grijpt de orhtopist mijn bril en plakt op één van de glazen een afzichtelijk stuk folie vol met ribbels en luchtbellen, waardoor ik dus geen reet zie.Ik meld dit en vraag waarom ze niet gewoon een recept voor me maakt. Tenslotte weten we al dat ik niet zeeziek wordt van prismaglazen, dus hoef ik ook niet eerst te kijken of ik het wel kan hebben.
![]()
O: ja, maar ik wil het toch even proberen voor we het in het glas laten slijpen.
L: ja, maar ik niet. De vorige keer dat ik een andere prismasterkte kreeg viel ik niet spontaan dood neer, dus dat zal nu ook wel loslopen.
O: Mja... nou ja, probeer het een maand, oke? Als het bevalt geef ik je een recept en laten we een nieuw glas slijpen.
L: nou ja, een maand is wel te doen.Maarre... ik heb dit geval al anderhalf jaar, kunnen we dan niet meteen voor de 10.000 kilometer beurt gaan?
O: Nee, want we willen niet overcorrigeren.
L: Maar ik wil niet ondercorrigeren. Ik heb geen geldboompje op m'n rug en ik wil niet twee weken later wéér nieuwe glazen, omdat opeens de sterkte en/of cilinder ook aangepast moet worden.
![]()
O: Mja, nou, uhm... dat zien we tegen die tijd wel. Probeer eerst even deze folie.![]()
L: *geeft zich gewonnen*. Okay dan, tot zover het dubbelzien met twee ogen. Hoe zit het nou met waar ik voor kwam? het dubbelzien met een enkel oog en de halos? (lichtkringen rond autolampen, lantaarns ect)
O: Uhm... ja, dat kan ik nog niet zeggen.![]()
L: Maar ik heb geen enge oogaandoening?
O: Nee hoor, volgens dit rapport van de oogarts zijn je ogen zijn helemaal gezond![]()
L: Maar u zei net dat u niet wist waarom ik...![]()
O: Volgende patient graag!![]()
Samenvatting: TS moet nu maand rondlopen met el cheapo folie op haar bril en ziet nog steeds dubbel
Bonusklacht: folie is slecht te reinigen en TS heeft, als de faalhaas die ze is, al haar eerste vingerafdruk erop gemaakt.
Het kan als er met de breking van het licht iets verkeerd gaat, dan heb je in je oog als het ware twee brandpunten in plaats van één. Als ik erg moe ben zie ik zelfs driedubbelquote:Op donderdag 1 oktober 2009 15:42 schreef El_Psycho het volgende:
[..]
Hoe kun je nu met 1 oog dubbel zien? Dan moeten of je oog of je hersenen er 2 beelden van maken, lijkt me niet gezond.
Zo scheel als een dakduif.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 15:39 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Linker hand, rechter, of die in het midden?
We hebben in de tuin twee dakduiven die in het vogelhuisje proberen te vliegen en constant met hun kop ergens tegenaan knallen. Zou het dan toch...quote:Op donderdag 1 oktober 2009 15:47 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Zo scheel als een dakduif.
Internetconsult for teh win.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |