abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73275696
Mijn vriend en ik willen graag een paar dagen weg. We twijfelen tussen Keulen en Düsseldorf.

Beiden zullen tof zijn, genoeg winkels, café'tjes,... Maar welke van de twee is nu het leukst om in rond te lopen, en dan heb ik het vooral over de cultuur. Ik weet dat er in Keulen een chocolademuseum is en de Dom, maar voor de rest? In Düsseldorf ken ik enkel het vliegveld. :p

Het is de bedoeling om 2 of 3 nachten te boeken, of is dat te veel? Ik kan echt niet inschatten hoeveel tijd we nodig hebt om de voornaamste dingen gezien te hebben.

We zouden in november gaan, maar ik vermoed dat als het slecht weer is, er in beide steden nog genoeg te doen zal zijn?

Alle tips zijn welkom!! (of andere steden die de moeite zijn en in de buurt liggen)
pi_73275835
Ik ben zelf in Keulen geweest een paar jaar geleden, ook in november. Keulen is een erg mooie oude stad om doorheen te lopen en ze hebben verschillende musea. De Dom is echt super mooi! En rond deze tijd zijn er kerstmarkten die dan erg gezellig zijn.
Voor zover ik weet is Düsseldorf meer een industriestad. Maar omdat ik daar nooi geweest ben kan ik daar moeilijk iets over zeggen...
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_73275854
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 15:08 schreef Emoticons het volgende:
Mijn vriend en ik willen graag een paar dagen weg. We twijfelen tussen Keulen en Düsseldorf.

Beiden zullen tof zijn, genoeg winkels, café'tjes,... Maar welke van de twee is nu het leukst om in rond te lopen, en dan heb ik het vooral over de cultuur. Ik weet dat er in Keulen een chocolademuseum is en de Dom, maar voor de rest? In Düsseldorf ken ik enkel het vliegveld. :p

Het is de bedoeling om 2 of 3 nachten te boeken, of is dat te veel? Ik kan echt niet inschatten hoeveel tijd we nodig hebt om de voornaamste dingen gezien te hebben.

We zouden in november gaan, maar ik vermoed dat als het slecht weer is, er in beide steden nog genoeg te doen zal zijn?

Alle tips zijn welkom!! (of andere steden die de moeite zijn en in de buurt liggen)
Ik heb echte koffie nodig, ik las namelijk neuken in Düsseldorf
OT: Beide steden kunnen best leuk zijn, maar ik zou toch eerder naar Berlijn gaan als ik jou was.
"All proofs inevitably lead to propositions which have no proof. All things are known because we want to believe in them." -- Bene Gesserit precept
pi_73275935
Ik zou naar Düsseldorf gaan, maar dat is omdat ik al vaker in Keulen geweest ben Keulen is in ieder geval een mooie stad, en volgens mij is (afhankelijk van wanneer in November) de kerstmarkt er dan.
pi_73276000
Van Düsseldorf is mijn eerste indruk ook dat het een industriestad is, dus weet niet of er veel te doen is.

Berlijn kunnen we jammer genoeg niet doen, want het is te ver.
We zouden met auto of trein gaan.

Denken jullie dat 3 volle dagen te veel is? Ik heb schrik dat we het na 2 dagen wel gezien hebben.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 18:16:10 #6
238709 Elkafila
I spy with my little eye..
pi_73281164
Ik ben onlangs ook met mijn wederhelft in Keulen geweest. Was erg leuk. Keulen is een interessante stad met veel musea, restaurantjes en dingen om te bekijken (oa dierentuin).

Wij waren er 4 dagen en ons geen moment verveeld. Je kan er ook goed uitgaan trouwens.
pi_73281791
Beiden vergeleken is Keulen toch een tikkie groter?
pi_73281876
Ik zou denk ik ook voor Keulen gaan. Denk dat je je daar langer kan vermaken dan in Dusseldorf, hoewel de Altstad best leuke straatjes en barretjes heeft.

Maar Keulen heeft dan weer het chocolademuseum, de Dom, Ludwig museum, dierentuin, enz
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  donderdag 1 oktober 2009 @ 18:49:05 #9
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_73282047
Allebei leuke steden, moeilijke keuze.
pi_73284234
Of bezoek ze allebei.

Düsseldorf ligt op een half uurtje treinen van Keulen.
Old enough to know better. Too young to care.
pi_73286306
Keulen is echt veel groter dan Düsseldorf (2x). Keulen is echt een miljoenenstad.
Wil je ook wat cultuur doen ofzo, dan koos ik voor Köln. Voor Köln moet je trouwens wel een Umwelt Vignet hebben als je met de auto gaat, voor Düsseldorf weet ik dat niet uit m'n hoofd.
Düsseldorf is trouwens niet echt een industriestad vind ik, het is van vroeger uit echt een mondaine plaats. Denk bijvoorbeeld aan de Königsallee. Flaneren en winkelen, dan moet je in Düsseldorf zijn

Kerstmarkten zijn er overal in Duitsland, maar die van Köln is natuurlijk wel heel bekend.
pi_73289132
Düsseldorf heeft qua cultuur zeker een hoop te bieden, maar alles bij elkaar heeft Keulen nog nét ietsje meer. Het blijft echter een lastige keus.
pi_73294174
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 21:59 schreef k_man het volgende:
Düsseldorf heeft qua cultuur zeker een hoop te bieden, maar alles bij elkaar heeft Keulen nog nét ietsje meer. Het blijft echter een lastige keus.
Dit dus.

Als je een sauna-liefhebber bent kun je in Keulen ook nog naar de Claudius Thermen, die eigenlijk best wel leuk is.

Voor Dusseldorf geldt toch ook een vignettenplicht? Of vergis ik me nu?
Zu hause ist alles besser
pi_73295751
Dusseldorf industriestad? Stelletje gekken

ik zou absoluut voor Dusseldorf gaan. Is imho diverser en leuker. De altstad met een enorme hoeveelheid leuke cafe's en bars. De Japanse wijk bij het station (grootste populatie Japanners van Europa heb ik ooit eens gelezen). De Koningsalle die zich kan meten met de luxe winkelstraten in London en Parijs. De Medienhafen voor de moderne architectuur. En natuurlijk de rijnoever

Keulen vind ik wat generieker. Is zeker een leuke stad, maar mijn voorkeur gaat uit naar Dusseldorf. Ik kan er niet echt de vinger op leggen waarom het zo is, maar je moet het er maar mee doen
pi_73295780
Als je van ook van musea houdt zou ik zeer zeker naar Keulen gaan. Sowieso is er meer te zien in Keulen en zijn er leuke clubs waar ze voornamelijk techno draaien.

Als je als een stel oude wijven wil gaan shoppen, dan zou Dusseldorf misschien een optie zijn.
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
pi_73309899
Dankjewel allemaal voor de tips!

Ondertussen hebben we al besloten dat het Keulen wordt. Met de trein er naartoe, en 2 overnachtingen. Eind november zodat we de kerstmarkten kunne meepikken.

Nu nog een hotelletje zoeken en het is in orde!! (ook daarvoor zijn tips nog welkom )
pi_73309956
quote:
Ik heb echte koffie nodig, ik las namelijk neuken in Düsseldorf
Dat zal het jammer genoeg niet worden. Maak er maar Keulen van, dan is het juist.
pi_73310037
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 16:32 schreef Emoticons het volgende:
Dankjewel allemaal voor de tips!

Ondertussen hebben we al besloten dat het Keulen wordt. Met de trein er naartoe, en 2 overnachtingen. Eind november zodat we de kerstmarkten kunne meepikken.

Nu nog een hotelletje zoeken en het is in orde!! (ook daarvoor zijn tips nog welkom )
Hotelletje mag geen probleem vormen.. Als ik je 1 tip mag geven voor een restaurant dan zou ik hier eens kijken:

http://www.el-gaucho.de/index_it.html
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
pi_73313039
Hotel Hopper.
pi_73317521
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 18:14 schreef k_man het volgende:
Hotel Hopper.
Zeer mooi hotel, als ik naar de site kijk. Maar jammer genoeg een beetje (veel) te duur voor ons.
  dinsdag 24 november 2009 @ 00:03:30 #21
104871 remlof
Europees federalist
pi_74955809
Net een hotel geboekt voor 2 nachten in Keulen tussen kerst en nieuwjaar. Ben er al eens een avondje geweest en leek me erg leuk, wil nu eens iets meer zien
  dinsdag 24 november 2009 @ 07:51:10 #22
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_74957744
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 00:03 schreef remlof het volgende:
Net een hotel geboekt voor 2 nachten in Keulen tussen kerst en nieuwjaar. Ben er al eens een avondje geweest en leek me erg leuk, wil nu eens iets meer zien
Veel plezier! Het is echt een mooie stad, veel te zien en te doen
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_75028323
Have fun daar
Ik ga er morgen weer naar toe, dagje kerstmarkten en shoppen haha
En natuurlijk naar verschillende Brauhausen toe
Only the dead have seen the end of the war - Plato
pi_75031649
Lekker Kölsch drinken...Alhoewel ik meer fan ben van Alt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')