Rubber_Johnny | donderdag 1 oktober 2009 @ 12:26 |
Je zit in de trein die over enkel spoor gaat. Om de trein die andere kant op gaat te laten passeren, moet je dus even stil staan bij het station waar 2 sporen zijn. En dan is de andere trein vertraagd.. Je trein staat stil bij het station. 5.. minuten... 6 minuten, 7.. je dreigt je aansluiting te missen. Maar frontaal op een andere trein rijden is ook niet cool. Dus je hebt begrip voor de situatie. ...Echter wat doet die machinist, als na 8 minuten de andere trein eindelijk stilstaat op het andere perron? Meteen wegrijden? Zodat de vertraging minimaal blijft?? En de Hardwerkende Nederlanders in de trein misschien alsnog hun aansluiting kunnen halen? ![]() Neeeeee, was het maar zo makkelijk, lieve Fok!ertjes. ![]() ![]() ![]() ![]() En dit doen ze dus iedere f*cking keer! ![]() Samenvatting klacht: duidelijk vermijdbare vertragingen waardoor je voor niks je aansluiting mist. | |
jslavenburg | donderdag 1 oktober 2009 @ 12:27 |
Kap met janken en stuur klacht naar de NS | |
tralalala | donderdag 1 oktober 2009 @ 12:28 |
Misschien stond de wissel verkeerd? ![]() | |
Stuurloos | donderdag 1 oktober 2009 @ 12:28 |
Pak een trein eerder ofzo | |
Bosbeetle | donderdag 1 oktober 2009 @ 12:28 |
Ga ergens wonen waar een dubbel spoor is ![]() | |
BorusBulldog | donderdag 1 oktober 2009 @ 12:29 |
Hoe vervelend het soms ook is, dit is allemaal volgens de procedures. Zouden ze zich er niet aan houden en het gaat een keer mis dan zijn ze het zakkie. | |
admiraal_anaal | donderdag 1 oktober 2009 @ 12:29 |
Kneus ![]() Dat is de spoorbeveiliging die dan pas het blok (rijweg) vrijgeeft voor de machinist aangezien de spoorbeveiliging alle assen van de trein volledig voorbij moet laten gaan voor de andere trein mag rijden | |
Rubber_Johnny | donderdag 1 oktober 2009 @ 12:31 |
quote:Ach procedures, waarom vermoedde ik dat al? ![]() Er moet al heel wat mis gaan als je tegen de trein op wil rijden die op het perron naast je staat. | |
Jeroen_L | donderdag 1 oktober 2009 @ 12:32 |
Ja want de machinist cq. NS bepaald ook zelf wanneer het sein op groen springt en de rijweg veilig is. ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 1 oktober 2009 @ 12:32 |
quote:Naah, dan zou het sein meteen op groen kunnen als die andere trein langs het perron staat. Mijn gok is dat er bij het betreffende station een overweg is, die tussen het passeren van de twee treinen open en weer dicht moet. | |
admiraal_anaal | donderdag 1 oktober 2009 @ 12:34 |
quote: ![]() ![]() Die wissel waar de trein van het ene spoor naar het andere spoor overloopt wordt pas vrijgegeven als de trein volledig uit het blok is om evt aanrijding (denk als trein evt stuk achteruit moet rijden of nog niet volledig het wissel gepasseerd is) te voorkomen | |
Rubber_Johnny | donderdag 1 oktober 2009 @ 12:37 |
quote:Nee die gaat dicht, weer open en dan wacht hij soms wel 3 minuten met weer dicht gaan totdat de trein waarin ik zit een sein tot vertrekken geeft. | |
banaantjeEE | donderdag 1 oktober 2009 @ 12:37 |
Rijd dan zelf met de trein ![]() Ongegronde klacht. | |
Jeroen_L | donderdag 1 oktober 2009 @ 12:38 |
Sowieso, de NS rijdt nog maar op 1 lijn waar enkelspoor ligt. De rest in Nederland waar enkelspoor ligt rijden andere vervoersbedrijven. | |
#ANONIEM | donderdag 1 oktober 2009 @ 12:39 |
quote:Wie heeft er nou geen verstand van? Een trein mag nooit zomaar achteruit rijden, juist omdat wissels over het algemeen wél meteen worden vrijgegeven als de trein erover heen is gereden. Voorbeeldje: <komt zo> [ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2009 12:51:55 ] | |
Rubber_Johnny | donderdag 1 oktober 2009 @ 12:39 |
quote:Waar is dat? | |
Hpzone | donderdag 1 oktober 2009 @ 12:42 |
Of de overstap naar Alkmaar vanaf Purmerend dan. ![]() ![]() | |
Jeroen_L | donderdag 1 oktober 2009 @ 12:44 |
quote:NS Regio, lijn Zutphen - Apeldoorn. | |
Rubber_Johnny | donderdag 1 oktober 2009 @ 12:46 |
quote:Ol Waar ik ben is dan gedeeltelijk enkel spoor. Wacht ff je hebt ook Emmen -Zwolle, geheel NS, geheel enkel spoor. | |
admiraal_anaal | donderdag 1 oktober 2009 @ 12:46 |
quote:Ik heb het ook niet over "zomaar" achteruit rijden ![]() Ik zal je straks wat laten zien uit het DRVR ![]() | |
tralalala | donderdag 1 oktober 2009 @ 12:49 |
Tussen Rhenen en Veenendaal ook enkel spoor en NS. ![]() | |
Jeroen_L | donderdag 1 oktober 2009 @ 12:50 |
quote:Was dat niet Connexion tegenwoordig? ![]() | |
Cassius | donderdag 1 oktober 2009 @ 12:51 |
Zwolle - Wierden? | |
#ANONIEM | donderdag 1 oktober 2009 @ 12:53 |
quote:Mijn beloofde voorbeeldje: ![]() Trein 8405 staat nog niet helemaal op spoor 2. Daarom kan de trein op spoor 1 nog niet vertrekken. Maar een trein van spoor 3 zou wel kunnen vertrekken (groene lijn) omdat dat stukje van de wisselstraat al wel vrij is. Trein 8405 mag in deze situatie natuurlijk absoluut niet besluiten om achteruit te gaan rijden! | |
tralalala | donderdag 1 oktober 2009 @ 12:53 |
quote:Nee, alleen Ede-Wageningen==>Amersfoort is Connexxion in deze buurt volgens mij. | |
-0- | donderdag 1 oktober 2009 @ 12:55 |
Deventer -- Zwolle is ook enkelspoor deels volgens mij. En tussen Nijmegen en Den Bosch is de maasbrug enkelspoor. ![]() | |
admiraal_anaal | donderdag 1 oktober 2009 @ 12:55 |
quote:Daarbij is het ook van belang waar de seinen staan en dus hoe groot de beveiligde blokken zijn. | |
#ANONIEM | donderdag 1 oktober 2009 @ 13:00 |
quote:In het geval van mijn plaatje zit er geen sein tussen trein 8405 en de (groen gekleurde) ingestelde rijweg voor spoor 3: ![]() De spoorwegbeveiliging houdt simpelweg geen rekening met treinen die van richting veranderen halverwege een wisselstraat. | |
pisvlekverwijderaar | donderdag 1 oktober 2009 @ 14:10 |
quote:Wel meer dan 1 hoor: Zwolle-Emmen (deels) Zwolle-Kampen Zwolle-Wierden Hoorn-Enkhuizen Hoorn-Heerhugowaard Heerhugowaard-Den Helder Alphen aan de Rijn-Gouda Leiden-Utrecht (deels) En nog wel meer :-P | |
#ANONIEM | donderdag 1 oktober 2009 @ 14:19 |
http://www.ns.nl/cs/Satel(...)terug-bij-vertraging ![]() | |
Apebeer | donderdag 1 oktober 2009 @ 16:39 |
quote:Nop. Vanaf Utrecht centraal tot Veenendaal centrum liggen er 2 sporen en daar gaat er 1 spoor verder naar Rhenen, wat tevens de eindbestemming is ![]() |