Ach procedures, waarom vermoedde ik dat al?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 12:29 schreef BorusBulldog het volgende:
Hoe vervelend het soms ook is, dit is allemaal volgens de procedures. Zouden ze zich er niet aan houden en het gaat een keer mis dan zijn ze het zakkie.
Naah, dan zou het sein meteen op groen kunnen als die andere trein langs het perron staat.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 12:29 schreef admiraal_anaal het volgende:
Kneus
Dat is de spoorbeveiliging die dan pas het blok (rijweg) vrijgeeft voor de machinist aangezien de spoorbeveiliging alle assen van de trein volledig voorbij moet laten gaan voor de andere trein mag rijden
quote:Op donderdag 1 oktober 2009 12:31 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Ach procedures, waarom vermoedde ik dat al?![]()
Er moet al heel wat mis gaan als je tegen de trein op wil rijden die op het perron naast je staat.
Nee die gaat dicht, weer open en dan wacht hij soms wel 3 minuten met weer dicht gaan totdat de trein waarin ik zit een sein tot vertrekken geeft.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 12:32 schreef Igen het volgende:
[..]
Naah, dan zou het sein meteen op groen kunnen als die andere trein langs het perron staat.
Mijn gok is dat er bij het betreffende station een overweg is, die tussen het passeren van de twee treinen open en weer dicht moet.
Wie heeft er nou geen verstand van?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 12:34 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]je hebt er echt geen kloot verstand van he
Die wissel waar de trein van het ene spoor naar het andere spoor overloopt wordt pas vrijgegeven als de trein volledig uit het blok is om evt aanrijding (denk als trein evt stuk achteruit moet rijden of nog niet volledig het wissel gepasseerd is) te voorkomen
Waar is dat?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 12:38 schreef Jeroen_L het volgende:
Sowieso, de NS rijdt nog maar op 1 lijn waar enkelspoor ligt. De rest in Nederland waar enkelspoor ligt rijden andere vervoersbedrijven.
Ol Waar ik ben is dan gedeeltelijk enkel spoor. Wacht ff je hebt ook Emmen -Zwolle, geheel NS, geheel enkel spoor.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 12:44 schreef Jeroen_L het volgende:
[..]
NS Regio, lijn Zutphen - Apeldoorn.
Ik heb het ook niet over "zomaar" achteruit rijdenquote:Op donderdag 1 oktober 2009 12:39 schreef Igen het volgende:
[..]
Wie heeft er nou geen verstand van?
Een trein mag nooit zomaar achteruit rijden, juist omdat wissels over het algemeen wél meteen worden vrijgegeven als de trein erover heen is gereden.
Voorbeeldje:
<komt zo>
Was dat niet Connexion tegenwoordig?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 12:49 schreef tralalala het volgende:
Tussen Rhenen en Veenendaal ook enkel spoor en NS.
Mijn beloofde voorbeeldje:quote:Op donderdag 1 oktober 2009 12:46 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet over "zomaar" achteruit rijden![]()
Ik zal je straks wat laten zien uit het DRVR
Nee, alleen Ede-Wageningen==>Amersfoort is Connexxion in deze buurt volgens mij.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 12:50 schreef Jeroen_L het volgende:
[..]
Was dat niet Connexion tegenwoordig?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |