Ik woon sinds kort in London en je hebt hier een winkel genaamd Argos, waar je zo ongeveer alles kunt kopen wat je maar wenst voor goedkope prijzen. Zo verkopen ze ook fietsen en ze hebben zelfs een racefiets - nieuw uiteraard - voor 200 pond.
Nu heb ik op internet een advertentie gevonden van mensen die zeggen dezelfde fietsen te verkopen - nieuw - maar dan voor 50 pond minder. Dus ik op weg naar dat adres dat erbij stond.
Toen ik daar kwam, leek het wel een garagesale, er stonden oude TVs buiten, tapijten, allerlei oude rotzooi en ook een paar nieuwe mountainbikes.
Binnen zaten 3 Indiers tussen allerlei andere oude rotzooi. Volgens hen waren zij een groothandel en konden zij op die manier dezelfde fietsen stukken goedkoper verkopen.
Na lang zoeken tussen allerlei dozen zat de racefiets die ik wilde er niet tussen. Ze konden 'm wel bestellen en zouden er dan nog wat extra korting bij doen.
Is dit te vertrouwen? Op sommige van de dozen die ik zag stond een sticker B- maar ook B+ stond er op, gaat dat om de conditie van de doos? Krijg ik een goed product of een product met fabrieksfouten? Waarschijnlijk wil ik het wel proberen, een nieuwe racefiets voor 125 pond is niet slecht, maar ik wil natuurlijk niet dat ie midden op straat een keer doormidden breekt.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.