quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 00:12 schreef WebbySP het volgende:Er is toen ook gewoon doorgeteld. Daarom snap ik het ook niet en buiten dat ..... ik wíl het ook gewoon niet. Ik ga niet elke keer naar haar pijpen dansen en alles weer omgooien.
Dan begint het meer een R&P topic te worden

Op zich vind ik de vraag om het handiger te regelen, met ingang van het nieuwe jaar (je hebt dus nog 3 maanden om te overleggen) niet onredelijk. Ik kan me voorstellen dat je door het naar even/oneven te gooien, gelijk duidelijkheid hebt over wanneer je de kids hebt. Makkelijk als iemand je iets vraagt, oh, welke week is het, nee, dan kan het niet. Anders moet je altijd je agenda meenemen en dingen aangekruisd hebben of na rekenen of je inderdaad over 6 weken wel of niet de kids hebt.
Behalve de omschakeling waarom het eenmalig voorkomt dat je misschien je kids 2 weekenden niet hebt, (ligt er ook maar een beetje aan, als jij oneven pakt, of even, kan het ook zijn dat je de kids 2 weken achterelkaar hebt) is er dan toch geen probleem?
De nieuwe regeling voldoet aan het een weekend per 14 dagen systeem, dus dat is ook geen probleem. De kids zien je om het weekend, zoals ze gewend zijn. Om niet om te schakelen met als enige reden: "Ik wil niet naar haar pijpen dansen" vind ik wel erg onsportief. Ik weet natuurlijk niet wat er allemaal aan vooraf gegaan is, maar als nog, een beetje vergevingsgezindheid en bereidheid tot meedenken mag toch wel als je samen kinderen hebt gekregen?