Bij een schrikkeljaar.....niet elk jaar heeft 52 weken....nouja, you do the mathquote:Op woensdag 30 september 2009 23:44 schreef kahlie het volgende:
1 weekend in de 14 dagen lijkt mij 1 weekend in de 14 dagen. Ik snap alleen niet hoe je iemand 2 weken niet kan zien als je even/oneven zou tellen? Weeknummers tellen gewoon door: wk 1, wk 2, wk3, wk4 etc. Dus dan zou je bij oneven/even ook gewoon uitkomen op 1 weekend in de 14 dagen?
In de afgelopen 6 jaar is er toch nog een jaar geweest met 53 weken? Hoe hebben jullie het in dat jaar aangepakt?quote:Op woensdag 30 september 2009 23:38 schreef WebbySP het volgende:
Even voor de goede orde...ik ben de "hij"....en de bewijzen zijn : de omgangsregeling zoals die is bekrachtigd door de reachtbank. Daarin staat dus 1 weekend in de 14 dagen en NIETS over "even" of "oneven" weken.
6 jaar lang is dat goed gegaan, en nu ineens wil de vrouw dit gaan omgooien......
Dan begint het meer een R&P topic te wordenquote:Op donderdag 1 oktober 2009 00:12 schreef WebbySP het volgende:
Er is toen ook gewoon doorgeteld. Daarom snap ik het ook niet en buiten dat ..... ik wíl het ook gewoon niet. Ik ga niet elke keer naar haar pijpen dansen en alles weer omgooien.
Het gebeurd dus eens in de 6 jaar. En dit jaar, 2009, wil ze het nog niet in laten gaan, dus dan zou 2015 de eerste keer zijn dat het 'mis' zou kunnen lopen. Ik weet niet hoe oud de kinderen zijn op dat moment en of je dan al normaal met elkaar door 1 deur kan. Bovendien, als hij de oneven weken neemt, en zij de even, dan heeft hij ze een keer extra. Dan valt het wel binnen de regeling, aangezien ik aanneem dat hij ze 'minimaal' eens in de 14 dagen wil zien.quote:Ieder jaar heeft 52 "hele" weken plus één of (in een schrikkeljaar) twee "extra dagen". Die extra dagen resulteren in 53 genummerde weken in sommige jaren. Het kalenderjaar 2009 is zo'n jaar. Het eerstvolgende jaar met 53 genummerde weken is 2015.
Quote van de Universiteit van Twente
Is dat niet de achterliggende gedachte? Gevalletje pesten.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 08:53 schreef WRH het volgende:
kun je er achter komen waarom ex dit wil? het zou zonde zijn als er een ruzie ontstaat op grond van zoiets sufs.
Tja, dan kan een lange vakantie niet de reden zijn, inderdaad. Ze moeten direct na oud & nieuw weer naar school.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 11:38 schreef loveli het volgende:
Kerst bij vader (52), oud en nieuw (53) en de week erna (1) bij moeder.
Als het inderdaad te maken heeft met afspraken die zij op de even weken heeft, zou je haar wellicht om compensatie kunnen vragen. Voor jouw zijn die even weken niet heilig. Het maakt voor jouw niet uit of je ze op even of oneven weken hebt. Jij wilt gewoon geen weekend inleveren.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 14:01 schreef WebbySP het volgende:
Ik snap je wel, en ik snap ook dat je zegt dat er altijd 2 kanten aan dit soort verhalen zitten, maar.....neem maar van mij aan dat ik het niet anders voorspiegel dan dat het is.
De kids zijn 13 en 8. Beiden absoluut schatjes en gek op hun vader. Dat is eigenlijk altijd al zo geweest. Vooral de oudste en ik zijn 2 handen op 1 buik. Waarbij ik de jongste niet wil wegcijferen, alleen gaat die gewoon meer haar eigen gangetje enzo.
Ik ga ook wel dit weekend eens vragen aan ze hoe zij er tegenover staan. Niet om ze ertussen te zetten, maar gewoon om eens te peilen hoe zij erover denken.
Misschien is het handiger om naar de kids te kijken ipv naar haarquote:Op donderdag 1 oktober 2009 00:12 schreef WebbySP het volgende:
Er is toen ook gewoon doorgeteld. Daarom snap ik het ook niet en buiten dat ..... ik wíl het ook gewoon niet. Ik ga niet elke keer naar haar pijpen dansen en alles weer omgooien.
En dan? Ga je heel 2010 en verder dwars liggen door je jongste dan maar niet op te halen en de oudste op die oneven weken?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 20:22 schreef WebbySP het volgende:
M'n oudste houdt zich in ieder geval even van de domme en als het ter sprake komt daar, dan zal ze haar mening geven en ook aangeven dat ze gewoon met mij mee zal gaan als ik haar op kom halen. Heb haar niet opgestookt, maar dit is haar mening en zij vindt dat ook het eerlijkst.
Uiteraard, maar in bovenstaand geval heeft de moeder een vriend die ook kinderen heeft. En ik kan me zo voorstellen dat ze hier rekening mee houden met de weekenden plannen. Misschien willen ze wel juist alle kinderen in hun weekend, of misschien wel juist het ene weekend haar kinderen en het andere weekend zijn kinderen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 15:06 schreef vamperotica het volgende:
Maar hoe staan de kids er zelf tegenover?
Is het niet zo dat ze vanaf 12 jaar "mee mogen beslissen" ???
Ik ben helemaal voor inspraak van de kids, maar niet in een samengestelde situatie hoor...! waar eindigt dit? Als dochterlief nu best wil ruilen, maar niet samen met de stiefbroers/zussen het weekend wil doorbrengen? Moet de nieuwe partner dan zijn ex maar bellen om te wisselen?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Uiteraard, maar in bovenstaand geval heeft de moeder een vriend die ook kinderen heeft. En ik kan me zo voorstellen dat ze hier rekening mee houden met de weekenden plannen. Misschien willen ze wel juist alle kinderen in hun weekend, of misschien wel juist het ene weekend haar kinderen en het andere weekend zijn kinderen.
En dan kan dochterlief wel zeggen dat ze wil vasthouden aan om en om, zonder wisseling van weekenden, maar als dit moeder niet uitkomt, vanwege de andere kinderen of misschien wel vanwege werk, dan is het jammer maar helaas.
Vind het een beetje kinderachtig van TS om hierin dwars te liggen. Dat hij geen weekend wil inleveren, kan ik me in vinden, maar ruil dan!! Zij blij, jij blij, kids blij.
Ik weet nog steeds niet wat er dan op tegen is om dit verloren weekend gecompenseerd te krijgen met een ander weekend? Waarom valt daar niet over te praten?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 12:12 schreef WRH het volgende:
denk ook dat je heel duidelijk kunt aangeven dat bij wisselen jij er (waarschijnlijk) 1 weekend bij in schiet qua zien van je kinderen, dat lijkt mij een goede reden om het niet te willen.
Schrijf een nette mail.quote:Op woensdag 30 september 2009 23:38 schreef WebbySP het volgende:
Even voor de goede orde...ik ben de "hij"....en de bewijzen zijn : de omgangsregeling zoals die is bekrachtigd door de reachtbank. Daarin staat dus 1 weekend in de 14 dagen en NIETS over "even" of "oneven" weken.
6 jaar lang is dat goed gegaan, en nu ineens wil de vrouw dit gaan omgooien......
Schijnbaar heeft hij dan het gevoel naar haar pijpen te dansen en dat wil hij niet. Ik vind dat onzin, want als hij eist dat hij dat weekend gecompenseerd krijgt, moet zij naar zijn pijpen dansen door dat in te willigen. Dus als het daar om gaat, is het oog om oog, feitelijk.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 14:24 schreef ViviRAWRS het volgende:
Waarom reageert TS niet op de suggestie om het "verloren weekend" een keer te compenseren? Dan heb jij de kids een keer 3 weekenden achter elkaar, en heeft je ex voortaan het even-oneven systeem wat haar blijkbaar beter uitkomt.
quote:Op donderdag 1 oktober 2009 20:22 schreef WebbySP het volgende:
Ik heb net op MSN m'n oudste even gesproken en haar gevraagd naar haar mening. Eigenlijk heel simpel : zij vindt dat ze óók recht heeft op minstens om de week haar vader te zien. Dus gewoon doortellen. Ze snapt ook niet waarom dat ineens moet veranderen.
...
M'n oudste houdt zich in ieder geval even van de domme en als het ter sprake komt daar, dan zal ze haar mening geven en ook aangeven dat ze gewoon met mij mee zal gaan als ik haar op kom halen.
...
Omdat dan ineens alle weekenden voor TS een week verschuiven? Dan kun je al je afspraken voor het komende jaar weer opnieuw bekijken omdat je ex zonodig de regeling wil veranderen.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 14:24 schreef ViviRAWRS het volgende:
Waarom reageert TS niet op de suggestie om het "verloren weekend" een keer te compenseren? Dan heb jij de kids een keer 3 weekenden achter elkaar, en heeft je ex voortaan het even-oneven systeem wat haar blijkbaar beter uitkomt.
Hoe kom jij erbij dat TS allerlei afspraken heeft staan? Dit heeft hij tot nu toe nog niet als argument gebruikt, dus ik heb niet de indruk dat dat een issue is. "hij wil het gewoon niet, punt."quote:Op donderdag 8 oktober 2009 16:45 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Omdat dan ineens alle weekenden voor TS een week verschuiven? Dan kun je al je afspraken voor het komende jaar weer opnieuw bekijken omdat je ex zonodig de regeling wil veranderen.
quote:Op woensdag 30 september 2009 23:54 schreef WebbySP het volgende:
Adfundum, dit gaat niet over de feestdagen, maar over de weekenden in het komende jaar. Het is in de praktijk nu eenmaal zo dat je vooruit plant. En omdat we altijd hebben doorgeteld (dus niet zo van week 1,3,5,7, enz maar meer zo van : wel, niet, wel, niet, wel, enz...) valt het koud op m'n dak dat het nu ineens "wel, niet, niet, wel, niet, wel, niet....zou moeten worden. Kan ik voor het komende jaar ineens weer alles gaan omgooien omdat zij de kolder in d'r kop heeft.
Omgangsregelingquote:Op donderdag 8 oktober 2009 23:24 schreef WebbySP het volgende:
Oh, en Gia : goed lezen, dat voorkomt stigmatiserend opmerkingen zoals jij doet in je laatste reactie, laatste zin.
.
Wat valt hier verkeerd te lezen dan? Je zegt het letterlijk zelf!! Je wilt het niet.quote:Er is toen ook gewoon doorgeteld. Daarom snap ik het ook niet en buiten dat ..... ik wíl het ook gewoon niet. Ik ga niet elke keer naar haar pijpen dansen en alles weer omgooien.
Ik denk dat ze dat prima snapt, maar misschien met haar nieuwe vriend hier afspraken over heeft gemaakt, waardoor voor haar die oneven weken belangrijk zijn.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 10:21 schreef _Flash_ het volgende:
Ik denk dat zij niet snapt dat een jaar niet altijd 52 weken heeft.
Vind je het gek? Waarom zou Webby instemmen met een verandering van de regeling als dat voor hem niet goed uitkomt. Dan kan ze met haar nieuwe vriend wel 100 afspraken hebben gemaakt, de regeling is nu zoals die is, Webby heeft daarop gepland en zijn ex verwacht dat hij maar even alles omgooit omdat het háár dan beter uitkomt.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 10:00 schreef Gia het volgende:
Wat valt hier verkeerd te lezen dan? Je zegt het letterlijk zelf!! Je wilt het niet.
Regelingen worden gemaakt, maar je kunt niet in de toekomst kijken...quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 14:33 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Vind je het gek? Waarom zou Webby instemmen met een verandering van de regeling als dat voor hem niet goed uitkomt. Dan kan ze met haar nieuwe vriend wel 100 afspraken hebben gemaakt, de regeling is nu zoals die is, Webby heeft daarop gepland en zijn ex verwacht dat hij maar even alles omgooit omdat het háár dan beter uitkomt.
![]()
Oh en ze had het dan op zijn minst op een normale manier kunnen overleggen, in plaats van zeggen dat het zo zal gebeuren. Dan zou ik ook mijn poot stijf houden. Succes ermee Webby.
quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:00 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Regelingen worden in goed overleg met elkaar gemaakt, maar je kunt niet in de toekomst kijken...
In goed overleg is er meestal wel tot een oplossing te komen inderdaadquote:In het begin werd daar moeilijk over gedaan totdat we beide uitspraken waarom juist dit en dat belangrijk was en bleek dat het mij om de doordeweekse dagen ging en bij hem juist de weekeinden nu is alles naar ieders tevredenheid opgelost.
En dat is dus ook wat ik bedoel, niets meer en niets minder.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:11 schreef Cerbie het volgende:
[..]
[..]
In goed overleg is er meestal wel tot een oplossing te komen inderdaad![]()
Context.....quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 10:00 schreef Gia het volgende:
Wat valt hier verkeerd te lezen dan? Je zegt het letterlijk zelf!! Je wilt het niet.
Ja, ik denk dat je daar een punt hebt. Er is letterlijk vastgelegd dat 1 weekend in de 14 dagen de kinderen bij de man verblijven.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 19:12 schreef Suzanne84 het volgende:
Is juridisch niet vastgelegd dus kan zij de regels niet veranderen. Punt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |