• Dat dat ding van je slot altijd precies tegen een spaak gaat als je je fiets op slot zet.
• Sta je te koken, blijkt halverwege dat je één ingrediënt (natuurlijk het belangrijkste) niet in huis hebt.
• Lig je net in bad, gaat de telefoon. Denk je nog: ik negeer ‘m, gaat 10 seconden later je mobiel. En vervolgens weer je vaste telefoon. Neem je met bonkend hart op, is het iemand die zich verveelt en jou belt voor een praatje pot.
• Dat je net iets hebt weggegooid dat al jaren lag te verstoffen op zolder, hoor je een week later dat iemand uit je vriendenkring daar al jaren naar op zoek was en er veel geld voor over heeft.
• Dat de kat alleen om half zeven de kolder in z’n kop krijgt als je wilt uitslapen, en nooit doordeweeks als je er toch vroeg uit moet
• Heb je een half jaar geleden iets afgesproken, voel je de avond ervoor dat je ziek gaat worden (dit gebeurt alleen als je de entreebewijzen van te voren besteld hebt)
• Dat je de waterkoker vult maar ‘m vergeet aan te zetten
• Sloof je je in de keuken uit voor je visite, zijn ze ineens allemaal op dieet en hoeven ze niks
• Dat je voor het eerst bij je nieuwe vriend/schoonouders/nieuwe werkgever naar de WC gaat en dat na het doorspoelen het papiertje met de vuile kant naar boven blijft drijven. En dat een tweede of derde keer doorspoelen gewoon NIET helpt
• Kom je eindelijk je idool in het wild tegen, heb je net die ochtend niks aan je uiterlijk gedaan/door de regen gefietst
• Heb je kiespijn, ga je naar de tandarts, is het weg
• Brandt het oranje dashboardlampje van je auto, ga je naar de garage, gaat het uit
• Heb je een film opgenomen, staan de laatste vijf minuten er niet op
• Denk je: als ik tot december zuinigjes leef, kan ik dit jaar op wintersport, gaat je wasmachine stuk
• Sta je de hal te stofzuigen, belt er een Jehova aan (en kun je dus niet meer veinzen dat je niet thuis bent)
• Trouw je speciaal in augustus, regent het de hele dag bakstenen
• Koop je een langverwachte CD/DVD, komt er drie maanden later een speciale versie uit met allerlei kekke extra’s
• Laat je aan iemand een goed nummer horen, gaan ze er doorheen zitten kwekken
• Moet je op je werk nodig naar de WC, word je halverwege de route aangeklampt door een klant
• Denk je om half zes, okee, dat laatste telefoontje neem ik nog op en dan ga ik naar huis, is het een klant met een Levensgrote Klacht Die Niet Tot De Volgende Dag Kan Wachten En NU Ik Herhaal NU Geholpen Wil Worden.
Nog meer?