Nee. Rome brandde gewoon af door een ongeluk, niet op zijn verzoek (hoewel hij achteraf er niet rouwig om zal zijn geweest).quote:Op woensdag 30 september 2009 20:36 schreef katerwater het volgende:
Was dat niet het paleis dat hij liet bouwen op de ruïnes van het (op zijn verzoek) platgebrande rome?
Weer een mythe de wereld uit geholpen.quote:Op woensdag 30 september 2009 20:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee. Rome brandde gewoon af door een ongeluk, niet op zijn verzoek (hoewel hij achteraf er niet rouwig om zal zijn geweest).
Nero was ook lang zo'n slechte keizer niet als dat de overlevering wilquote:Op woensdag 30 september 2009 21:11 schreef katerwater het volgende:
[..]
Weer een mythe de wereld uit geholpen.
quote:Op woensdag 30 september 2009 21:28 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Heel erg stoer. Echt zo'n verlangen in mijn hart zegt van man man ik zou dat wel willen vinden.
Waarom dat keizer zo klein?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 17:25 schreef IHVK het volgende:
Nero, dat was toch die dichter/zanger/actuer/keizer
Nou, dat was hij sowieso wel geworden en daar had hij Agrippina niet voor nodig, áls ze al Claudius heeft vermoord.quote:Nero zelf is ook heel interessant. Hoe zijn moeder bijvoorbeeld door moord ervoor zorgde dat hij keizer werd.
Yup, Claudius had hem al geadopteerd en hij stond al op de nominatie. En aan de schuld van Agrippina twijfelen weinig mensen, hoor. Ook Suetonius in zijn Twaalf Keizers wijst zonder aarzelen in haar richting. Vermoedelijk omdat Nero nog in een plooibare leeftijd was, maar zich wel al begon los te maken. Ze was als de dood dat ze haar invloed kwijt zou raken als ze langer zou wachten en Claudius gaf geen enkel teken van plan te zijn snel dood te gaan.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 18:16 schreef Dagonet het volgende:
Nou, dat was hij sowieso wel geworden en daar had hij Agrippina niet voor nodig, áls ze al Claudius heeft vermoord.
Die andere kanten leken mij interessanter. Ik vraag me af hoe goed hij kon zingen bijvoorbeeld.quote:
quote:Op donderdag 1 oktober 2009 17:25 schreef IHVK het volgende:
Nero, dat was toch die dichter/zanger/actuer/keizer megalomane dictator?
Misschien als ze echt lelijk is. Voor de rest, kleuterleidstersquote:Op donderdag 1 oktober 2009 20:40 schreef Dagonet het volgende:
Salvad0r, jij vindt een kleuterleidster al een megalomane dicator.
Jawel, self-grandeur. Maar een echte megalomaan had gezorgd dat Rome afbrandde om dat standbeeld neer te kunnen zetten. Zoals Ceaucescu deed met Boekarest...quote:Op donderdag 1 oktober 2009 23:02 schreef Iblardi het volgende:
Nou ja, dat hij de brand van Rome benutte om een 30-meter hoog standbeeld van zichzelf op te richten op de vrijgekomen vlakte heeft wel iets megalomaans.
Dat heet gewoon urban planning. Met Ground Zero zie je nu weer exact hetzelfde gebeuren.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 23:02 schreef Iblardi het volgende:
Nou ja, dat hij de brand van Rome benutte om een 30-meter hoog standbeeld van zichzelf op te richten op de vrijgekomen vlakte heeft wel iets megalomaans.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |