abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73476731
Afstand nemen lijkt me de enige optie. Geef elkaar wat tijd, dan komt het waarschijnlijk wel weer goed, zolang jullie het allebei nog willen. Ga wel een gesprek met haar aan hierover voordat het te laat is..
pi_73479158
Wij zijn ooit gaan samenwonen toen ik 19 was in een te klein appartement. Resultaat was uiteindelijk dat we drie maanden uit elkaar zijn geweest, want het ging gewoon voor geen meter. Ik vertoonde ook claimerig gedrag, hij werd te snel boos om alles daardoor enz. Ondertussen zijn we alweer een flinke tijd samen, wonen wel in dezelfde flat, maar hebben wel allebei ons eigen stekkie, en dat bleek precies te zijn wat ik nodig had om nog wat meer volwassen te worden en dat claimerige gedrag los te laten.
Achteraf bezien was ik gewoon nog te jong, te onvolwassen en vooral ook te onzelfstandig om al te kunnen samenwonen, ik hing mijn leven veel te veel aan hem op. Als je al een leuk leven hebt zonder je partner, dan is het ineens een stuk minder erg als hij een avondje met vrienden op stap wil namelijk.
Arseen (As), atoomnummer 33
pi_73585275
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 17:06 schreef Wesje112 het volgende:
Hoi!

Ik ben nieuw trouwens hier, eneh, wil gelijk even reageren op dit topic.

@TS: Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt als jij. Mijn ex-vriendin en ik gingen na twee maanden al samenwonen... dit niet zonder reden, we hadden allebei problemen thuis dus waren eigenlijk verplicht het huis uit te gaan.

Enfin, ik was 19 en zij 17 toen we gingen samenwonen... in het begin is het leuk. Je kookt samen, doet samen boodschappen en geniet van elkaar... Totdat je na een aantal weken gaat zien dat jullie toch wel heel erg verschillen, dat er langzaam maar zeker een routine ontstaat, die maar moelijk te doorbreken is.

Er ontstaat een sleur, en je gaat je aan steeds meer dingen ergeren. Tenminste dat was bij ons het geval. Evenals het seks gebeuren, eerste 2 maanden (toen we allbei nog thuiswoonden) deden we het misschien wel drie keer per dag... Daarna, ik wilde wel, maar zij niet, deden we het MAX 1 keer per maand... Er is zelfs een tijd geweest dat ik drie maanden geen seks kreeg.

Zij deed niets in huis, en ze werkte niet, zat de hele dag maar thuis. Ik werkte, en als ik thuis kwam kon ik gaan opruimen, afwassen boodschappen doen, letterlijk alles, omdat zij dat niet deed... zij was echt lui. Maar deels ook mijn schuld, ik bedoel, ik heb haar nooit echt een limiet geven... zij walste letterlijk over me heen.

Het gevaarlijke is, tenminste dat was bij ons zo, we gingen als vrienden leven... We waren niet meer elkaars liefje... En dat wordt een gewoonte, en ik (wij) accepteerde dat, en bleven bij elkaar. Als je een huis hebt samen en huisdieren, dan is het sowieso moeilijker om van elkaar af te gaan, omdat je het idee hebt dat je verplichtingen hebt.

Inmiddels zijn we gelukkig uit elkaar, ik woon alleen in MIJN huisje, heb een nieuwe vriendin en ben gelukkiger dan ooit. TS: Laat het in ieder geval niet zover komen alsdat ik heb gedaan, plaats niet HAAR op de eerste plek maar JEZELF... Zoals ik deed: ZIj kwam eerst, en daarna ik...

Ga praten, zoek een oplossing, en als julli echt teveel verschillen gewoon kappen en doorgaan met je leven. En zoeken naar iemand die WEL bij je past...

Zo, dat is een flinke eerste post....^^

Wesley
Herken mezelf ook wel in dit verhaal, allebei problemen thuis dus gaan samenwonen. We hadden geen ernstige problemen ofzo, het was gewoon echt hoog tijd. Opzich kan ik me vriendin er niet van beschuldigen dat ze niet proactief in huis is, we hebben allebei ons 'takenpakket'. Niet echt duidelijke afspraken over, maar goed dat loopt wel. We leven idd ook als 'vrienden' in het zelfde huis, alleen twee vrienden die radio stilte hebben

We moeten gaan praten denk ik, de balans opmaken zoals al meerdere mensen zeggen. Ben bang dat het een laatste gesprek gaat worden, gezien we het nooit ergens met elkaar eens zijn. Maar hiervoor weg blijven lopen heeft ook geen zin, we worden er beiden met de dag steeds ongelukkiger van.

Saignant detail is wel dat we een koophuis hebben. Onbewust speelt dit ook in mijn gedachten gang mee, het levert een hoop bombarie op als we besluiten uit elkaar te gaan. We hebben dan wel een samenlevingscontract, maar niet dat daar veel in geregeld is..

Misschien is dit laatste al wel erg ver gezocht, maar toch krijgt een koophuis hiermee een extra vervelende nasmaak. Wil hier nog niet te veel over kwijt, het één is het ander niet, maar je tijdig laten informeren met ervaringen kan geen kwijt imho.
My head is in a cloud of rain...
pi_73586255
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 01:18 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

Waar komt dat nukkige en dat claimgedrag nou toch vandaan? Ik zie het bij heel veel vrouwen en voor mij is het een reden om geen relaties meer te hebben. Als ik een weekend weg wil, wil ik daar niet steeds strijd over moeten voeren. Het is toch ongezond om altijd alles samen te moeten doen?!
Ik moet helaas bekennen dat ik daar ook last van heb. Ik vind het ook geen leuk deel van mezelf, maar dat betekent niet dat het er niet is. Iedereen kan er zijn eigen reden voor hebben - in mijn geval is het onzekerheid en een gebrek aan vertrouwen in anderen. Door verschillende problemen (iets te complex om hier even snel uit te leggen) had ik moeite te geloven dat hij mij leuk vond en iedere keer als hij ervoor koos om iets met z'n vrienden te doen zag ik dat heel zwart-wit: hij vond z'n vrienden leuker dan mij, anders zou hij wel naar mij toe komen.

Na drie maanden zijn we samen gaan wonen op zijn kamer. Het raam ging niet goed dicht en er zat een plat dak onder, ook niet in de allerbeste buurt, dus hij liet me daar nooit 's nachts alleen omdat ik dat niet fijn vond. Maar op een gegeven moment kocht ik een huis, hij kwam bij mij wonen en toen wilde hij af en toe later thuis komen, een nachtje weg, bij vrienden blijven, etc. en ik had daar heel veel moeite mee en vatte het op als dat hij mij minder leuk vond dan eerst - want toen ging hij namelijk nooit weg en was ie altijd bij mij.

Ik kan slecht tegen verandering, dat weet ik van mezelf en daar hebben we het over gehad. Ik heb gezegd dat ik echt wel wilde proberen om eraan te werken en minder hysterisch te reageren, dat ik ook heus wel wist dat het nergens op sloeg maar dat het gewoon een reactie was op het moment dat ik opeens te horen kreeg dat hij later thuis kwam. Dus in het begin deden we het zo dat hij eerst een week van tevoren zei 'misschien ga ik volgende week even weg met vrienden, vind je dat goed?'. En in het begin vond ik zelfs dat moeilijk, maar dan zei ik ok en dan had ik een week om aan het idee te wennen. En zo hebben we langzaam opgebouwd. Soms belde ie dat ie een uurtje later thuis kwam uit z'n werk of stage dan ie had gezegd, soms zei hij een paar dagen van tevoren dat hij weg zou gaan. Op een gegeven moment belde hij weleens dat hij die nacht niet thuis kwam en hoewel ik dat nog steeds niet leuk vind (want onverwacht), kan ik er wel tegen en weet ik dat het niets persoonlijks is. In het begin durfde ik het ook niet te zeggen als ik echt niet wilde dat hij wegging, omdat ik bang was dat ie me een zeur zou vinden en me niet meer leuk zou vinden. Op een gegeven moment durfde ik dat wel. Als ie belde dat ie die avond weg wilde met vrienden en ik had echt een kutdag op m'n werk gehad of ik keek er echt naar uit dat hij thuis kwam omdat ik gewoon zin had in een leuke avond, speciaal eten in huis had gehaald, leuke film had opgedoken, etc. dan durfde ik dat later wel te zeggen en hij respecteerde dat ook.

Dus het was bij ons gewoon een kwestie van begrip voor elkaar, veel praten en 'onderhandelen' eigenlijk. Natuurlijk was het soms niet leuk, maar als je van elkaar houdt probeer je toch rekening met elkaar te houden. Als ik per se wil dat hij niet weggaat dan zal hij dat respecteren, maar als hij per se wel weg wil voor iets wat hij belangrijk vindt, dan zal ik het hem niet verbieden.

Soms geven mensen te snel op. Ik begrijp wel dat het vervelend is als je iemand ontmoet en hij/zij vertoont meteen probleemgedrag, dat je dan besluit er niet mee verder te gaan kan ik me voorstellen. Maar als je al een tijd samen bent en weet dat je ook hele leuke tijden hebt meegemaakt en nog van elkaar houdt, moet je 't ook niet meteen opgeven. Dat iemand vervelend gedrag vertoont, betekent niet dat dat altijd zo zal zijn.
Sanity is (not) statistical
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')