Met wat je beschrijft gaat dat niet vanzelf gebeuren.quote:Op woensdag 30 september 2009 19:59 schreef eyepad het volgende:
Volhouden en hopen dat het gauw weer beter wordt? plz
Het zal niet, terwijl je achterover leunt, ineens beter gaan.quote:Op woensdag 30 september 2009 19:59 schreef eyepad het volgende:
Nou op hoop van zege kunnen jullie me hiermee helpen..
Ben een jongen van 23 jaar en heb een relatie van 2 jaar. En sinds een half jaar woon ik samen met haar. Sinds die tijd zit onze relatie in een diepe put. We praten niet meer met elkaar, op het moment dat we dat doen mond dat uit in een vette ruzie. Uiteindelijk blijkt het dat ze fundamenteel op bepaalde vlakken heel anders in elkaar zit. Dit helpt natuurlijk ook niet mee om met elkaar te blijven praten.. We hebben ook nauwelijks sex meer, er wordt gewoon geen toenadering naar elkaar gezocht op dat vlak. 2x in de maand is veel. Vroeger waren we bijna altijd bij elkaar en hadden we nooit echt problemen. Dit gewoon het complete andere uiterste. Wordt er erg ongelukkig van.
Het gewoon erg slecht de laatste tijd waar ik elke dag mee rond loop. Ik praat er met vrienden wel over en die geven het advies om er mee te stopen. Zelf zou ik dan het gevoel hebben er te weining aan te hebben gedaan.. Anderzins zie ik het eigenlijk ook niet echt goed komen. Bah krijg er ook een naar gevoel van in me buikIemand ervaringen of tips?? Wat te doen? Volhouden en hopen dat het gauw weer beter wordt? plz
Ach, kom toch. Het had net zo goed wel goed uit kunnen pakken, sommige dingen kun je niet weten van de ander voor je samenwoont.quote:Op woensdag 30 september 2009 20:09 schreef Hukkie het volgende:
Misschien was het wel erg rap om na anderhalf jaar al te gaan samenwonen, zeker als je 23 bent.
Verder wat lurf zegt.
Dat klinkt alsof je er al uit bent.quote:Op woensdag 30 september 2009 22:30 schreef eyepad het volgende:
Bedankt voor jullie reacties.
Als we ruzie maken gaat het vaak niet over wisse wasjes; wie doet de afwas of wie gaat er stofzuigen.
Zelf ben ik nogal gehecht aan me sociale kring van vrienden en familie. Ik ga graag buiten de deur vrienden helpen met klussen of gewoon even socializen. Zelf doet ze dat eigenlijk vrij weinig, dus kan ze dat ook maar moeilijk begrijpen. Wat ze doet is me dingen opleggen als; op tijd thuis komen, en precies willen weten waar je bent en met wie. Vroeger gaf ik altijd aan die regeltjes toe, maar uiteindelijk kan ik mezelf toch niet aanpassen is gebleken. Het lijkt mij niet meer dan gezond om zo nu en dan eens naar vrienden te gaan, anders blijf je elkaar op de lip zitten. En daar komen ruzies van, ze is het daar niet mee eens.
Ik vind het lastig uit te leggen om wat voor fundamentele dingen we ruzies maken, maar dit is wel één van de voorbeelden die ik kan geven. Zulke ruzies zijn ook wel uit de hand de gelopen dat ze op de bank gaat slapen. Als we dan zo'n ruzie hebben zwijgen we een dag tegen elkaar, en dan ben ik bijna altijd de gene die weer wat toenadering zoekt, ff bij dr gaan zitten, knuffelen enzo. En dan gaat het weer een paar dagen goed. Echt uitpraten doen we ruzies ook niet echt omdat we volgens mij van elkaar weten dat het geen zin heeft, we komen vrijwel nooit tot een consensus. En zo blijven ruzies die niet uitgepraat zijn terug komen.
Daarom denk ik ook dat elkaar met rust laten en allebei tijdelijk apart wonen ook geen oplossing is, uiteindelijk wordt dit weer een valkuil. Hoop dat dit begrijpbaar was, voor me gevoel typ ik wartaal.
Haar gedrag is niet gezond, wat een gezeur. Laat ze zelf eens een sociaal leven opbouwen in plaats van jou te zieken. Zo te zien probeert ze ook d'r zin door te drijven door de sfeer te kapen, waarop jij weer toenadering moet zoeken. Nogal kinderachtig, en zeker geen basis voor een volwassen relatie. Als ik jou was zou ik d'r de deur uitgooien maar ik heb makkelijk praten als buitenstaander.quote:Op woensdag 30 september 2009 22:30 schreef eyepad het volgende:
Bedankt voor jullie reacties.
Als we ruzie maken gaat het vaak niet over wisse wasjes; wie doet de afwas of wie gaat er stofzuigen.
Zelf ben ik nogal gehecht aan me sociale kring van vrienden en familie. Ik ga graag buiten de deur vrienden helpen met klussen of gewoon even socializen. Zelf doet ze dat eigenlijk vrij weinig, dus kan ze dat ook maar moeilijk begrijpen. Wat ze doet is me dingen opleggen als; op tijd thuis komen, en precies willen weten waar je bent en met wie. Vroeger gaf ik altijd aan die regeltjes toe, maar uiteindelijk kan ik mezelf toch niet aanpassen is gebleken. Het lijkt mij niet meer dan gezond om zo nu en dan eens naar vrienden te gaan, anders blijf je elkaar op de lip zitten. En daar komen ruzies van, ze is het daar niet mee eens.
Daar ligt de fout. "wussy" gedrag.quote:Wat ze doet is me dingen opleggen als; op tijd thuis komen, en precies willen weten waar je bent en met wie. Vroeger gaf ik altijd aan die regeltjes toe.
Weer "wussy" gedrag.quote:Als we dan zo'n ruzie hebben zwijgen we een dag tegen elkaar, en dan ben ik bijna altijd de gene die weer wat toenadering zoekt, ff bij dr gaan zitten, knuffelen enzo.
Waar komt dat nukkige en dat claimgedrag nou toch vandaan? Ik zie het bij heel veel vrouwen en voor mij is het een reden om geen relaties meer te hebben. Als ik een weekend weg wil, wil ik daar niet steeds strijd over moeten voeren. Het is toch ongezond om altijd alles samen te moeten doen?!quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:04 schreef jerseygirl het volgende:
hmm.. ik ben het totaal niet eens met de post dat het veel te vroeg was na 1,5jaar om te gaan samenwonen.
ikzelf woon nu bijna een half jaar samen nadat we een half jaar verkering hadden. en het gaat super! ik ben wel een enorme prater altijd (serieus of gewoon onzin) maar ach.. heb de nodige problemen in mijn rugzakje zitten die mijn vriend allemaal weet. vandaar ook dat het nog steeds zo goed gaat ondanks dat ik dus ook redelijk vaak nukkig ben.
als hij een avond naar vrienden wil, wil ik ook weten hoe laat, wanneer, hoe hij thuiskomt en bij wie hij is geweest. ik vind het vreselijk moeilijk hem dan te laten gaan en dat vind hij ook niet leuk, maar hij weet dat dat met mn verleden te maken heeft dus rekent me dat niet aan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |