dat lijkt mij dus ook, maarja aangezien ik forensisch onderzoek studeer en geen verzekeringenrecht, ben ik er niet echt in thuis. en om er nu een advocaat op te zetten heb ik ook eigenlijk weinig zin in..quote:Op woensdag 30 september 2009 09:32 schreef spijkerbroek het volgende:
De overeenkomst zoals jullie die hadden, ben je nagekomen.
Dat zij daarna nog weer schade heeft, is niet jouw probleem.
[ Bericht 114% gewijzigd door Sjeen op 30-09-2009 09:29 ]
ik heb het via haar verzekering afgekocht. zij had een nota ontvangen voor mij omdat zij voor mij het afkoopgedeelte had gevraagd. dit bedrag heb ik dus naar haar overgemaakt. hier is bewijs van (i-netbankieren). dit is dan toch zo afgesloten? dat zij nieuwe schade veroorzaakt, sta ik toch buiten? toch?quote:Op woensdag 30 september 2009 09:36 schreef Marijkezwolle het volgende:
Ik vraag het me dus af. Want in principe had dit via je eigen WA polis moeten lopen en dan had je daar de schade kunnen "afkopen". Ik zou haar wel benadrukken dat jullie een afspraak hadden, maar of deze ook stand houdt wanneer zij alsnog naar haar verzekeraar gaat om het te laten verhalen op jouw polis dat durf ik niet te zeggen. En daarmee doel ik wel op het bedrag wat je evt. te weinig zou hebben betaald oid. Twee keer een schade betaald krijgen kan niet, als ze schadeloos gesteld is is daar de kous mee af en dat kun je haar ook zeggen.
Maar dan weet haar verzekering dat toch? Dan kan ze echt niet nog een keer aankomen bij hen met een verhaal over dezelfde schade.quote:Op woensdag 30 september 2009 09:39 schreef moonwalker1 het volgende:
[..]
ik heb het via haar verzekering afgekocht. zij had een nota ontvangen voor mij omdat zij voor mij het afkoopgedeelte had gevraagd. dit bedrag heb ik dus naar haar overgemaakt. hier is bewijs van (i-netbankieren). dit is dan toch zo afgesloten? dat zij nieuwe schade veroorzaakt, sta ik toch buiten? toch?
Dat dus!quote:Op woensdag 30 september 2009 09:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Maar dan weet haar verzekering dat toch? Dan kan ze echt niet nog een keer aankomen bij hen met een verhaal over dezelfde schade.
Ghehehe, das een mooi ideequote:Op woensdag 30 september 2009 09:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Sterker nog: Ik zou zelf contact opnemen met haar verzekeraar en alvast melden dat deze mevrouw verzekeringsfraude wil plegen en jou daarbij wil betrekken. Vraag eerst die mevrouw even om op papier te zetten welke schade ze beweert te hebben en stuur dat mee
misschien een domme vraag, maar wat is in dit geval dan de fraude? zij wilt aangeven mij alsnog aansprakelijk te stellen voor het hele bedrag. dit kan ze toch gewoon vragen ook al zal de verz er dan zeer weinig mee doen?quote:Op woensdag 30 september 2009 09:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Sterker nog: Ik zou zelf contact opnemen met haar verzekeraar en alvast melden dat deze mevrouw verzekeringsfraude wil plegen en jou daarbij wil betrekken. Vraag eerst die mevrouw even om op papier te zetten welke schade ze beweert te hebben en stuur dat mee
Heeft zij nu nieuwe schade die niet door jou veroorzaakt is of heeft zij schade die voortkomt uit de eerder door jou aangerichte schade maar nog niet ontdekt was?quote:Op woensdag 30 september 2009 09:27 schreef moonwalker1 het volgende:
beste allemaal,
onlangs heb ik hier een berichtje gepost over een probleem met schade aan een auto. naar veel heen en weer gedoe, heb ik netjes mijn deel betaald (haar no claim en premie) alsZijnde de verzekering afgekocht. zo waren mevrouw en ik het overeengekomen. nu heeft mevrouw (eigenaar van die auto) nieuwe schade. en nu komt ze naar mij, ja had ik maar het hele bedrag op je verhaald want nu gaat het mij een hoop kosten. dus ik zeg helaas, we zijn het zo overeengekomen en ik sta buiten je nieuwe schade. nu is het toch zeker niet zo dat ze alsnog het volledige bedrag op mij kan verhalen? graag hulp. bvd.
Groetjes,
charlotte
Het was domheid van haar om in eerste instantie de vorige schade door haar verzekering te laten betalen. Het is mogelijk om binnen bepaalde termijn een uitgekeerde schade toch zelf te betalen, waardoor je no claim niet aangetast wordt. Voor haar zal dit aantrekkelijker zijn dan het betalen van een hogere premie.quote:Op woensdag 30 september 2009 10:11 schreef moonwalker1 het volgende:
[..]
misschien een domme vraag, maar wat is in dit geval dan de fraude? zij wilt aangeven mij alsnog aansprakelijk te stellen voor het hele bedrag. dit kan ze toch gewoon vragen ook al zal de verz er dan zeer weinig mee doen?
zij heeft nu nieuwe schade die Niet door mij is aangericht. Ze heeft zelf een aanrijding gehad.quote:Op woensdag 30 september 2009 10:11 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Heeft zij nu nieuwe schade die niet door jou veroorzaakt is of heeft zij schade die voortkomt uit de eerder door jou aangerichte schade maar nog niet ontdekt was?
de schade die ik had veroorzaakt hebben we uiteraard wel gemeld bij haar en mijn verzekering. ik moest betalen, zo simpel was dat. ik heb dit dus gedaan, de verzekering afgekocht, ervan uitgaande dat het dan opgelost was. nu heeft zij dan nieuwe schade die ze zelf niet wilt betalen en zegt ze dat de door mij aangerichte schade haar op hoge kosten heeft gejaagd. dit is toch niet zo aangezien ik gewoon heb betaald? er stond notabene in de brief dat als ik het bedrag had overgeschreven, zij volledig schadeloos werd gesteld. beetje raar toch?haar verhaalquote:Op woensdag 30 september 2009 10:16 schreef HarryP het volgende:
Jullie hebben de schade gewoon zelf opgelost zonder tussenkomst van de verzekering voor de oude schade. Jij bent niet verantwoordelijk voor de nieuwe schade.
Gelukkig hebben bijna alle verzekeringsmaatschappijen een voorwaarde dat je binnen 24 of 48 uur de schade moet melden. De oude schade is niet binnen die termijn gemeld dus die mevrouw kan hoog en laag springen maar de verzekeringsmaatschappij zal weinig voor haar willen doen.
De nieuwe schade daar heb je helemaal niks mee te maken. Immers als ze de schade had laten herstellen dan zat er nu weer een nieuwe deuk in haar nieuwe motorkap.
Als je de complete schade betaald hebt, jaag je haar niet op kosten. Heeft zij het door haar eigen verzekering laten betalen, dan kost het haar no-claim en moet ze nu (veel) meer premie betalen. Dus ja, de door jou aangerichte schade kan haar op kosten jagen.quote:Op woensdag 30 september 2009 10:47 schreef moonwalker1 het volgende:
nu heeft zij dan nieuwe schade die ze zelf niet wilt betalen en zegt ze dat de door mij aangerichte schade haar op hoge kosten heeft gejaagd. dit is toch niet zo aangezien ik gewoon heb betaald?
Zou ze de schade hebben laten betalen door haar verzekering en het bedrag dat jij gestort hebt in eigen zak gestopt hebben ofzo?quote:Op woensdag 30 september 2009 10:47 schreef moonwalker1 het volgende:
[..]
de schade die ik had veroorzaakt hebben we uiteraard wel gemeld bij haar en mijn verzekering. ik moest betalen, zo simpel was dat. ik heb dit dus gedaan, de verzekering afgekocht, ervan uitgaande dat het dan opgelost was. nu heeft zij dan nieuwe schade die ze zelf niet wilt betalen en zegt ze dat de door mij aangerichte schade haar op hoge kosten heeft gejaagd. dit is toch niet zo aangezien ik gewoon heb betaald? er stond notabene in de brief dat als ik het bedrag had overgeschreven, zij volledig schadeloos werd gesteld. beetje raar toch?haar verhaal
dat vraag ik me dus ook af..en wat ze ermee doet moet ze zelf weten, ik heb toch aan mijn verplichting voldaan door haar verz. af te kopen en haar daarmee dus volledig schadeloos gesteld.quote:Op woensdag 30 september 2009 11:05 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Zou ze de schade hebben laten betalen door haar verzekering en het bedrag dat jij gestort hebt in eigen zak gestopt hebben ofzo?
Anders zie ik niet waarom jij op kosten gejaagd zou worden...
Als ik het goed begrijp heeft de eigenares haar all-risk de schade laten betalen en TS heeft het verschil in premie betaald. Nu er weer een schade is, snapt de eigenares van de auto pas hoe het bonus-malus systeem werkt en dat het stom was om die eerste schade niet gewoon door TS te laten betalen, zoals ze meteen al had moeten doen.quote:Op woensdag 30 september 2009 11:05 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Zou ze de schade hebben laten betalen door haar verzekering en het bedrag dat jij gestort hebt in eigen zak gestopt hebben ofzo?
Anders zie ik niet waarom jij op kosten gejaagd zou worden...
Als je de afspraak op papier hebt staan, dan heb je in combinatie met de overboeking bewijs genoeg volgens mij.quote:Op woensdag 30 september 2009 11:08 schreef moonwalker1 het volgende:
[..]
dat vraag ik me dus ook af..en wat ze ermee doet moet ze zelf weten, ik heb toch aan mijn verplichting voldaan door haar verz. af te kopen en haar daarmee dus volledig schadeloos gesteld.
Maar ze wil nu de volledige schade gaan claimen. Je kunt de schade van het ongeluk toch niet twee keer claimen?quote:Op woensdag 30 september 2009 11:09 schreef loveli het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp heeft de eigenares haar all-risk de schade laten betalen en TS heeft het verschil in premie betaald. Nu er weer een schade is, snapt de eigenares van de auto pas hoe het bonus-malus systeem werkt en dat het stom was om die eerste schade niet gewoon door TS te laten betalen, zoals ze meteen al had moeten doen.
Dus uit vriendelijkheid naar TS heeft de eigenares een stomme fout gemaakt. Mijn idee: laat de verzekering het uitzoeken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |