Dat kan ik je niet beloven, in die zin, ik weet niet welke voorwaarden jij hebt. Maar de schade claimen bij je polis is stap 1. Verhalen doen verzekeraars niet vaak met dit soort dingen omdat de "eigen polis gaat voor" een onderlinge afspraak is van verzekeraars.quote:Op woensdag 30 september 2009 08:27 schreef RealMadMan het volgende:
Oke dus als ik het goed begrijp dan ga ik de volgende stappen nemen.
Ik neem contact op met mijn opstal / inboedel verzekering dat er een lekkage geweest is.
Vervolgens zullen zij mij schadeloos stellen en de kosten gaan verhalen op de verkoper ?
Oke is het dan wel verstandig om te vertellen dat er al eerder een lekkage is geweest en gerepareerd is door de verkoper.quote:Op woensdag 30 september 2009 08:36 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Dat kan ik je niet beloven, in die zin, ik weet niet welke voorwaarden jij hebt. Maar de schade claimen bij je polis is stap 1. Verhalen doen verzekeraars niet vaak met dit soort dingen omdat de "eigen polis gaat voor" een onderlinge afspraak is van verzekeraars.
Dat is inderdaad zo maar het is schijnbaar erg lastig om je gelijk te krijgen zonder een advocaat er bij te halen.quote:Op woensdag 30 september 2009 08:45 schreef keko het volgende:
Binnen drie maanden zijn verborgen gebreken toch nog voor de oude eigenaar?
Dat zou er los van moeten staan. Bovendien, als er naar gevraagd wordt en jij verzwijgt dat, dan kunnen daar veel grotere problemen mee ontstaan. Nee, ik zou het gewoon indienen zoals het is. Stel dat het wordt afgewezen omdat het buiten de dekking valt (maar dat denk ik eigenlijk niet, maarja, ik kan het niet beloven hequote:Op woensdag 30 september 2009 08:47 schreef RealMadMan het volgende:
[..]
Oke is het dan wel verstandig om te vertellen dat er al eerder een lekkage is geweest en gerepareerd is door de verkoper.
Waar ik namelijk bang voor ben is dat ze dit niet aannemen om die rede en me terug verwijzen naar de verkoper.
Overigens is de verkoper op het punt aan beland dat ze helemaal niets meer wil betalen en in afwachting is op een bericht van mijn advocaat.
[..]
Dat is inderdaad zo maar het is schijnbaar erg lastig om je gelijk te krijgen zonder een advocaat er bij te halen.
Is het overigens zo dat de verkopende makelaar zich hier nog steeds mee dient te bemoeien of heeft deze hier niets meer mee te maken.
Ik heb inderdaad een Rechtsbijstand verzekering echter zit deze met een wachttijd van 3 maanden.quote:Op woensdag 30 september 2009 09:29 schreef Katinkat het volgende:
Ik zou je rechtsbijstandverzekering erbij halen, als je die hebt natuurlijk.
Geloof me dat je eerst zult moeten beginnen met je eigen polissen aan te spreken. Je rechtsbijstand kun je er altijd nog bij betrekken wanneer deze schade niet gedekt wordt.quote:Op woensdag 30 september 2009 10:07 schreef RealMadMan het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad een Rechtsbijstand verzekering echter zit deze met een wachttijd van 3 maanden.
Nou is het wel mogelijk dat ze mij helpen echter moet ik dan aantonen dat dit voorval onvoorzien was.
Nou zojuist heb ik contact gehad met mijn verzekering en hier kan ik alle schade indienen zij zullen deze ook vergoeden werdt mij gemeld.quote:Op woensdag 30 september 2009 10:08 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Geloof me dat je eerst zult moeten beginnen met je eigen polissen aan te spreken. Je rechtsbijstand kun je er altijd nog bij betrekken wanneer deze schade niet gedekt wordt.
We gaan eerst alle kosten van het dak opgeven aan onze verzekering hier uit zullen we een reactie krijgen wat er wel en wat er niet vergoed wordt de kosten die overblijven gaan we dan weer verhalen op de verkoper.quote:Op woensdag 30 september 2009 10:37 schreef HarryP het volgende:
De inboedelverzekering dekt de schade in het huis gewoon dus daar zou ik in ieder geval wel even naar informeren. Als die niet moeilijk doen zou ik dat deel gewoon laten zitten. En het dak netjes alten repareren en de kosten verhalen op de verkoper.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |