abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73225800
Ik heb een relatie met een man die mogelijk borderliner heeft. Bijna een half jaar is het één groot feest geweest. Trouwen, kindje krijgen, hondje erbij, mijn huis samen kopen is wat hij al snel voorstelde.
Ben nog nooit zo als een prinses behandeld. Werd letterlijk iedere dag in de watten gelegd. Na enkele weken zijn we gaan samenwonen. Dit ging goed tot dat ik hem vroeg een dagje naar zijn eigen appartement te gaan omdat ik een avond met mijn dochter (10 j) alleen wilde zijn en ook af en toe wat ruimte nodig had voor mijzelf. Die avond is hij met tegenzin en een hoop poeha gegaan en de volgende dag was één groot drama. Hij kon niet zonder mij, tranen met tuiten, wilde nooit meer terug naar zijn eigen huis. Ik overrompeld gezegd, is goed kom maar bij me wonen en gooi de sleutel van je huis maar weg, zoveel hield ik van hem.
Ik voelde het wel enigszins als beklemmend maar hield van hem en hij was de ware waar ik het wel voor over had. Afgelopen vrijdag is hij ineens compleet over zijn toeren geraakt over iets op zijn werk. Hij ging te keer als een bezetene, niet te stoppen, schelden, schreeuwen. Normaal reageerde ik kalmerend, maar omdat ik bezoek had vroeg ik hem te stoppen en dat hij maar een eindje moest gaan rijden en dat ik dit niet kon accepteren in mijn huis. Hij is toen weggescheurd met de auto. Het weekend is grote onduidelijkheid. Hij de stad in, drinken, dronken om half zes s'morgens thuis komen, vreemde berichten dat hij in de stad zich had misdragen, vreemgaan?, terwijl ik in spanning zat af te wachten of er geen bui achteraan zou komen waar mijn dochter bij was. Heb mijn zorg hierover uitgesproken en gezegd dat ik hem niet vertrouwde wat die zaterdagnacht betreft. Dit trok hij niet, terwijl hij zelf de meest jaloerse man is die ik ooit heb gekent. Op maandag wilde hij in alle stilte zijn spullen pakken. Hij kon mij niet meer zien. Omdat hij erg baldadig overkwam, heb ik zijn spullen netjes ingepakt terwijl hij bij een vriend bleef slapen en beneden neergezet bij de deur . Maandag ochtend tussen 8 en 9, als dochter naar school zou zijn gebracht, zou hij de spullen halen. Ik afgewacht al rondjes rijdend, krijg een sms dat hij dit niet zo wil en dat ik naar huis moet komen. Heb ik gedaan en wat vervolgens gebeurde is voor mij onvoorstelbaar. Ik werk aan huis en in mijn studio slaat hij alles kort en klein op straat schreeuwde hij dat ik de grootste hoer was allertijden, afgedankt was en iedereen me mocht neuken, mijn exen zouden worden afgemaakt, hij s'avonds de stad in zou gaan om alle vrouwen te naaien, de rest van mijn leven zou ik getuigen zijn dat hij alle vrouwen zou pakken, ik nooit me deur uit zou kunnen gaan, een kind had dat niet van mijn hield etc etc. Afin op straat veel bekijks rondvliegende spullen en ik compleet in shock, nog nooit zo'n monster gezien. sleutel gaf hij niet terug en mij telefoon stak hij in de zak en na hysterisch aandringen van mij dat hij de telefoon terug moest geven vloog ,mijn net een week oude iphone, door de studio.

Nu een dag later is de rust weder gekeerd. gesprek met hem gehad, hij heeft grote spijt en ik sta nu te kijken. Voel me leeg, belazerd. Volgende week zijn we een half jaar samen en alles in één uur weggeveegd. Er is niks meer over. Ja spijtbetuigingen en terwijl ik dit alleen zit te schrijven ontvang ik sms-jes Ik hou van X Ik wil je niet kwijt, Jij bent me alles, mijn vrouw, mijn leven.

Ik heb gezegd dat ik deze week wil nadenken over wat er is gebeurd, maar voel ook dat hij voelt dat ik hem niet meer kan vertrouwen. Een vriendin van mij zei dat dit gedrag op borderline leek en ja, vanavond online wat onderwerpen gelezen en ik geloof dat hij er zeker aan voldoet.
Alles wat met afstand te maken heeft, ruimte voor mezelf of tijd voor mijn dochter ziet hij als aanval.

Mijn vraag?
Zijn er relaties die stand houden of moet ik echt beslissen hem met rust te laten. Heb een lieve dochter waar ik veel van hou en wil niet dat zijn gedrag ons leven verknalt. Ik hoor zoveel harde reacties.
Slot veranderen, wegwezen, kort en duidelijk, meteen kappen.
Vindt het heel moeilijk want ik hou van hem.

p.s. moet ik hem vertrouwen of kunnen borderliners echt zo goed liegen? Heb maandag na deze escalatie ook voor het eerst een bericht gehad dat hij mij belazerd en voor de gek houdt en dat ik de enigste ben die het niet ziet.
Is het echt zo erg met bordeliners????? Kan één ruzie ( donderdag) ervoor zorgen dat hij meteen tijdens een avondje stappen het bed in duikt met een ander. Kan wel janken en ben bang voor het antwoord.

Is er iemand die me een eerlijk antwoord kan geven??
pi_73226089
En dat je het überhaupt nog wil proberen. Ik vind het dan oprecht jammer voor je dochter.
Horikita Maki, O+.
  dinsdag 29 september 2009 @ 22:36:37 #3
267856 TGVkopper
HOU ME TEGEN JONGUH!!!
pi_73226267
Rennen
It all makes sense after the 'shrooms and the purple haze.
pi_73226303
Kan. Of het leuk is is iets anders.
pi_73226327
ik heb zelf een paar maand gehad met een bordeliner. Uit eigen ervaring kan ik zegen dat dat geen succes was. Die jonge heeft door z'n gedrag mij geestelijk zo gesloopt aantal jaren terug.
Ik ben van mening dat een relatie met een borderliner niet zal werken. Hoe jammer het ook kan wezen voor jezelf en je dochtertje. Die mensen zijn gewoon onstabiel.
oud & nieuw in de zon vieren :)
kiss from a little thing
  dinsdag 29 september 2009 @ 22:38:47 #6
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_73226377
Laat hem alles vergoeden of klaag hem aan. En denk de volgende keer langer na voordat je een of ander psycho in je leven uitnodigt (niet negatief bedoelt maar zo lijkt het)

Echt een vervelende situatie. Sterkte.
pi_73226667
Bescherm je dochter liever, dat je zo van hem houd doet er niet zoveel toe...
pi_73227039
Jij en je dochter zijn het belangrijkste.
Hoe moeilijk het ook is... als je na een half jaar al zulke problemen hebt, belooft dat niet veel goeds voor de toekomst.
Kies voor jezelf, kies voor je dochter.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_73227101
Als je door wilt met hem, moet je incalculeren dat dit gedrag van tijd tot terugkomt
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_73227261
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 22:33 schreef Maki-maki. het volgende:
En dat je het überhaupt nog wil proberen. Ik vind het dan oprecht jammer voor je dochter.
  dinsdag 29 september 2009 @ 23:29:02 #11
230418 waterkip
Klaar?Ik niet!
pi_73228657
Als borderliner kan ik zeggen doe het niet ,
niet borderliners denken anders .
Proberen te begrijpen is dus onmogelijk
er is ook geen genezing mogelijk
Ten Yellow Pointy Kities
Eleven Blue Egyptians
If it wern't so purdy I'd call it skin flute
  dinsdag 29 september 2009 @ 23:37:20 #12
262 Re
Kiss & Swallow
pi_73228929
heftig, weet niet echt wat te zeggen maar aangezien hij al een volwassen vent is lijkt me dit in de toekomst niet te gaan veranderen. Hij zal het nooit meer accepteren dat je iets doet wat hij niet leuk vindt, zal weer ontploffen op het moment dat het weer een tijdje goed gaat en je de teugels wat laat vieren.

Ben benieuwd of een van je buren dit heeft gemeld bij een of andere instantie, dit bijvoorbeeld omdat je dochter in een explosieve omgeving woont...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 29 september 2009 @ 23:41:38 #13
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_73229069
Maarre zo te lezen heb je hem die sticker zelf opgeplakt?
Iemand kan ook wel eens overspannen zijn of je hebt een trauma uit zijn verleden geraakt ofzo.

Maar zelfs mensen die 100% geestelijk gezond zijn gaan (per ongeluk) vreemd. dus waarom een borderliner niet?

Ik vind wel dat je ondanks alles veel met jezelf en met je dochtertje bezig bent. Jullie gezinnetje is het als het goed is waard om voor te vechten. Overigens zou ik het ook niet leuk vinden als ik weggestuurd wordt naar zijn eigen appartementje. En zie er nou eerst maar eens achter te komen wat er echt gebeurd is die nacht en of dat uberhaupt wel uitmaakt.
pi_73229178
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 @ 22:36 schreef TGVkopper het volgende:
Rennen
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_73229995
Ik heb een borderliner gekend.

Makkelijk in bed te krijgen
Maar je word knettergek van zo'n meisje. Wat een jaloezie, wat een overloos gezeik.

Never again
pi_73230022
Borderliners kunnen idd erg goed liegen.
pi_73230186
quote:
Heb maandag na deze escalatie ook voor het eerst een bericht gehad dat hij mij belazerd en voor de gek houdt en dat ik de enigste ben die het niet ziet.
He ik sta onder je raam, voor de laaste keer het is de ENIGE
pi_73231463
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 23:29 schreef waterkip het volgende:
Als borderliner kan ik zeggen doe het niet ,
niet borderliners denken anders .
Proberen te begrijpen is dus onmogelijk
er is ook geen genezing mogelijk
Onzin!

Je zou kunnen zeggen dat je niet van borderline kan genezen. Het zit nou eenmaal in je persoonlijkheid, maar daar staan ook nog een heleboel goeie karaktereigenschappen tegenover. Iedereen kan leren anders met situaties om te gaan, dus ook iemand met borderline. Voor sommigen is dat inderdaad niet weggelegd; degenen die geen moeite doen naar zichzelf te kijken en geen moeite doen om ook maar te proberen dingen anders aan te pakken. Maar er zijn ook borderliners die wel erkennen dat ze problemen hebben en wel bereid zijn te leren anders met situaties om te gaan. Verandering gaat moeilijk, langzaam en met veel tegenslagen, maar het kan wel.

Borderliners denken vooral zwartwit. Iets is goed of iets is slecht. En ze reageren extreem omdat hun emoties heftiger zijn. Maar de gevoelens an sich zijn hetzelfde als bij ieder ander mens. Alleen kunnen mensen zonder psychische problemen het beter relativeren en hebben ze beter overzicht op de consequenties van hun gedrag.

Terug ontopic. Omgaan met iemand met borderline gaat niet zonder problemen. Het is aan jou of je dat ervoor overhebt en er moeite in wilt steken. Als je merkt dat die moeite beloond wordt, valt het te proberen. Maar als je merkt dat jij alleen degene bent die er energie in steekt en de borderliner maakt er alleen maar misbruik van, zou ik voor jezelf kiezen. Borderline of niet, hij moet wel respect voor je hebben.
  woensdag 30 september 2009 @ 01:58:56 #19
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_73231542
Wie zegt dat die vent borderline heeft? Het kan net zo goed een onvolwassen egoistische klootzak zijn met issues. Die zijn er ook.

Wat ie ook heeft, hij spoort niet. Iemand die zo´n uitbarsting heeft, je spullen vernielt, je op straat voor hoer uitscheld en nu als een debiel weer het andere uiterste uit zwaait.

En als jij er ook maar een seconde over nadenkt hem terug te nemen dan heb je een ernstig gebrek aan zelfrespect en realiteitszin. Om nog maar te zwijgen van het gebrek aan verantwoordelijkheid voor je dochter.

En nee, je kan hem niet veranderen.

Wat is dat toch met die vrouwen vandaag op Fok? Willen hun hele leven en zelfrespect uit het raam smijten voor een instabiele looser die ze net een paar maanden kennen.
pi_73231620
Laatste opmerking in dit rijtje reacties, vat ik niet. Sta onder je raam?

Heb nu uitgevogeld hoe het zit met sms'je. Dit blijkt een treiteractie van zijn ex te zijn.
Toch maar zijn beste vriend gebeld of hij mij een verklaring kon geven en wist wat er aan de hand was.
Hij durft zijn handen in het vuur te steken. Mijn vriend ging niet vreemd en zou dit ook nooit doen.
X liet in het uitgaansleven aan iedereen horen en merken dat hij gelukkig was met mij en zijn vriend zegt hem nog nooit zo happy te hebben gezien als het laatste half jaar samen met mij. Hij was een stuk rustiger geworden vertelde ook dat ik de ware was voor X was en dat hij dit nooit meer kwijt wilde.

Dit is dus opgelost,ik geloof zijn vriend echt. Hij kent hem al jaren en heeft veel met hem meegemaakt.
Dus nee hij ging niet vreemd en heeft niet gelogen. De meeste mensen die X goed kennen, weten en zeggen dat 'X' de liefste en zachtste persoon is die je kunt voorstellen. Zo ken ik hem ook.

Ook heeft zijn vriend mij uitgelegd, dat de koffers beneden te zien staan na een half jaar gelukkig zijn en houden van compleet hartverscheurend was voor 'x' laat maar zeggen en dat dit totaal onverwachts kwam voor X en dat hij daarom zo doordraaide.

Heb mijn 'X' vandaag wederom uitgebreid gesproken. Spijt excuses en ook van mijn kant fouten toe gegeven kom ik tot de conclusie dat de uitbarsting een gevolg is van totaal onverwachts de koffers bij de deur zien staan. Goed praten doe ik het niet en hij ook niet.

Oplossing??
Hij is bereid een tussenstap te maken en mij meer ruimte te geven door af en toe gebruik te maken van zijn appartement. Hier wil ik over na denken. Hij geeft me ook de tijd omdat hij echt niet wil dat het over is en ik eigenlijk ook niet. Ik hou van hem en hij heeft tot nu toe nooit iets gedaan wat mijn leven met mijn dochter ingewikkelder heeft gemaakt. Ik kan hem zelfs nu begrijpen nu dat ik weet dat hij alleen maar vol lof over me praat en me nooit heeft voorgelogen.

Is het zijn temperament misschien? Zijn mannen hysterisch boos als ze de koffers zien staan in het huis waar ze oud willen worden en samen willen leven met hun liefde?

Ik heb pas één mildere reactie gehoord, hoop op meerdere, nu ik steeds meer de neiging krijg 'X' te zien als iemand die zo boos is geworden dat hij zich niet heeft kunnen beheersen.
  woensdag 30 september 2009 @ 02:27:17 #21
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_73231675
Triest dat je je zo makkelijk weer laat omlullen door iemand die je op straat voor hoer uitscheld. En dat je zelfs denkt dat je er schuld aan hebt. Ongelooflijk.

Meid, elk signaal dat deze man niet klopt is met zwaailichten en loeiende sirenes aan je duidelijk gemaakt maar je steekt liever je kop in het zand. Niet gaan janken als hij over een paar jaar jou door de kamer mept in plaats van alleen je iphone. Ik wens je wijsheid en sterkte voor je dochter.
pi_73231981
Moet hier nou weer perse het woordje borderliner bij?
1. Je weet niet eens of hij het heeft
2. Zou je je echt in de keuze van je relatie laten leiden door een stickertje? Je moet je laten leiden door gevoel en daden
en die liegen er in dit geval niet om dus het lijkt me wel duidelijk, vooral ook omdat er een klein meisje in het spel is

succes
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_73232027
Goh, dat is wel heel makkelijk. Omdat zijn koffers bij de deur stonden heeft die het recht om alles te slopen en jou uit te schelden? De volgende keer is het je dochter, en wat dat? Ze had der kamertje niet opgeruimd, dus hij stond in zijn recht? Kom op. Zo makkelijk accepteer je dit toch niet?

Daarbij snap ik niet waarom je hier meteen een borderliner van maakt. Als je al een half jaar ofzo met hem omgaat, had je dat waarschijnlijk wel eerder gemerkt. Niet iedereen die een keer wat extremere emoties heeft is een borderliner. En niet iedere borderliner molt spullen van iemand anders.
pi_73232299
Ik vind dat je grootste en eerste verantwoordelijkheid ligt bij je dochter, kies voor je kind, zij is afhankelijk van jou. En kies daarna ook voor jezelf, laat je niet gek maken door zo'n man en denk er eens heel goed over na of jij, jou en je dochter wil blootstellen aan een toekomst met iemand die zo onvoorspelbaar is.

Maar als je echt zo gek bent op die man en je wil toch met hem doorgaan, dan kun je beter voorlopig maar gaan latten, hij heeft zijn eigen appartement zeg je, dus hij is niet afhankelijk van jou wat betreft woonruimte. Zo kunnen julllie elkaar beter leren kennen en heb je toch je eigen plek om je terug te trekken en af en toe wat afstand te nemen.

Zorg dat je genoeg tijd voor jezelf en je dochter neemt, laat hem op vaste dagen komen en zorg ook dat er vaste dagen zijn waarop jij en je dochter rustig samen kunnen zijn. Regelmaat is best belangrijk voor een kind.
Zeker als ze jou altijd voor zichzelf had en je nu ineens moet delen met iemand die je helemaal in beslag neemt, en als ze ook meekrijgt hoe hij uit zijn dak gaat en jou voor allles wat mooi en lelijk is uitmaakt dan gaat ze straks misschien een vreselijke hekel aan hem krijgen en dan zit jij daar tussen.

En om hem gelijk als borderliner te bestempelen vindt ik ook een beetje vreemd, misschien heeft hij hele andere problemen en zou je moeten proberen om daar eens achter te komen.

Mannen zat op deze aardkloot, maar je hebt maar 1 dochter.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan.
pi_73232415
Ik zou niet kunnen leven met iemand die borderline heeft. Ze zuigen je compleet leeg. Alles draait om hun en ze zullen alles egocentrisch bekijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')