Misschien moet Cohen het ook even netjes vragen aan tasjesdieven of verkrachters.quote:Cohen: 'Geachte dealer, wilt u stoppen?'
AMSTERDAM - 'Geachte Amsterdamse drugsdealer, wilt u stoppen met de handel in verdovende middelen? Stopt u niet, dan wordt u een gebiedsverbod van drie of zes maanden opgelegd.'
Zeventig Amsterdamse drugsdealers krijgen een brief met deze strekking van burgemeester Job Cohen thuisbezorgd. 'U en uw collega-dealers zijn verantwoordelijk voor veel overlast, intimidatie en geweld. Het dealen gaat namelijk vaak gepaard met intimidatie en geweld naar voorbijgangers, gebruikers en andere dealers.'
Het gebiedsverbod maakt deel uit van maatregelen die overlast van dealers en wapenbezit, met name in Zuidoost, moeten tegengaan. Dit jaar vielen bij 22 schietpartijen in Zuidoost drie doden. Cohen voerde gisteren overleg met politie, justitie en stadsdeelvoorzitter Elvira Sweet.
Een gebiedsverbod is een bestuurlijke maatregel die wordt opgelegd naast strafrechtelijke vervolging. Vaak komt een dealer in afwachting van zijn berechting op vrije voeten. De gemeente kan nu in vier gebieden een verblijfsverbod van drie maanden opleggen. Gaat een dealer weer in de fout, dan volgt een verbod van zes maanden.
Het verwijderingsbevel geldt behalve voor twee gebieden in Zuidoost (bij Flierbosdreef en Ganzenpoort) ook in het Centrum (Oude Burgwallen en Nieuwmarkt) en Oost (de Transvaalbuurt en de zogeheten Parooldriehoek aan de Wibautstraat). Als overlast zich verplaatst, kan Cohen andere gebieden aanwijzen.
Dealers die in het gebied wonen waarvoor zij een verbod hebben, mogen 'alleen op door de burgemeester vastgestelde tijden' in hun huis zijn, dat zij bereiken via een vastgestelde route. De politie zal hierop toezien.
Het gebiedsverbod is niet de enige maatregel om overlast tegen te gaan. In Zuidoost zal tevens vaker - ook 's nachts - preventief worden gefouilleerd. Buurtveiligheidsteams van agenten en toezichthouders moeten de veiligheid verbeteren.
Verder zal de gemeente strenger controleren op illegale bewoning en komt er een persoonsgerichte aanpak van veroorzakers van overlast. Politie, justitie, Bureau Jeugdzorg en leerplichtambtenaren zullen notoire overlastveroorzakers in de gaten houden. Zodra ze over de schreef gaan, worden ze aangepakt. (HET PAROOL)
Hoezo, gaat hij thee drinken dan?quote:Op dinsdag 29 september 2009 21:56 schreef ExTec het volgende:
Ik las gister ergens ook nog dat Cohen maar niet begreep waarom die zo'n theedrink imago heeft...
Kregen ze daar ook zo een lachwekkende brief?quote:Op dinsdag 29 september 2009 21:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hoezo, gaat hij thee drinken dan?
Dit lijkt een overname van het succesvolle Rotterdamse beleid wat mede geinstigeerd is door de Fortuyn adepten van Leefbaar Rotterdam. Als Cohen het doet staat de huillie brigade weer klaar om 'thee drinken' te roepen.
Daar is niks mis mee.quote:Op dinsdag 29 september 2009 21:59 schreef remlof het volgende:
Wat een stemmingmakerij weer
Die drugsdealers ontvangen gewoon een officiële waarschuwing dat als ze niet stoppen met dealen een gebiedsverbod van drie of zes maanden krijgen, wat is daar mis mee?
Ja, nee, je hebt helemaal gelijk.quote:Op dinsdag 29 september 2009 21:59 schreef remlof het volgende:
Wat een stemmingmakerij weer
... wat is daar mis mee?
Rooibosquote:Op dinsdag 29 september 2009 21:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hoezo, gaat hij thee drinken dan?
Geen idee, wat is er lachwekkend aan eigenlijk? Er staat gewoon "Je gaat weg of wij zorgen ervoor dat je weggaat". Pak ze waar het pijn doet, in de beurs.quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:00 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Kregen ze daar ook zo een lachwekkende brief?
Dat dus.quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:03 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, nee, je hebt helemaal gelijk.
Ik ben ook gewoon een dinosaurus uit days gone by, dat ik eigenlijk vind dat die gasten gewoon vervolgd moeten worden.
Cohen heeft echter nog wat respect voor het ambt van burgemeester dus stuurt hij een brief die betamelijk is, een normale zaak voor de burgemeester van de grootste stad van Nederland, lijkt mij maar men hoort liever gebral tegenwoordig want men denkt dat ferme taal hetzelfde is als actie, nu ja, goed, bij sommige partijen is dat wel zo maar dan voornamelijk tegen hardwerkende Nederlandse barmannen.quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:23 schreef Dagonet het volgende:
"Optyfen, kappen en nokken of we rossen je je straat uit" Een brief van soortgelijke strekking viel bij zeventig drugsdealers op de mat uit naam van Cohen.
Het is maar net hoe je het verwoord.
Dan moet je bewijzen leveren, en dan komt er een OM, een advocaat, een rechter en veel tijd aan te pas. Snap je het nu?quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:25 schreef Dutch_Courage het volgende:
[..]
Dat dus.
Hoezo een waarschuwing? Krijg ik die ook als ik eens te hard rijd?
Hoe maak je hierop uit::quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:25 schreef Dutch_Courage het volgende:
[..]
Dat dus.
Hoezo een waarschuwing? Krijg ik die ook als ik eens te hard rijd?
Dat ze een brief krijgen in plaats van vervolging?quote:Een gebiedsverbod is een bestuurlijke maatregel die wordt opgelegd naast strafrechtelijke vervolging.
Precies, maar het parool vat de strekking samen als een smeekbede om er mee te scoren.quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Cohen heeft echter nog wat respect voor het ambt van burgemeester dus stuurt hij een brief die betamelijk is, een normale zaak voor de burgemeester van de grootste stad van Nederland, lijkt mij maar men hoort liever gebral tegenwoordig want men denkt dat ferme taal hetzelfde is als actie, nu ja, goed, bij sommige partijen is dat wel zo maar dan voornamelijk tegen hardwerkende Nederlandse barmannen.![]()
Niet alleen het Parool, ook het AD doet er vrolijk aan mee. Ach ja, krantenoplages lopen terug, gebral en schoolpleintjes bully gedrag lijken het goed te doen bij de, ahem. Hardwerkende Nederlander, dus gaan de kranten erin mee en zo te zien werkt het bij sommigen aardig.quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:27 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Precies, maar het parool vat de strekking samen als een smeekbede om er mee te scoren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |