Verzekeringsvoorwaarden zal ik vast ergens vandaan moeten kunnen halen. Op het moment niet bij de hand. De reden van afgaan was echt stof... :S Mijn vader was eerder ter plaatste dan ik dus tegen hebben ze hun verhaal opgehangen en kreeg te horen dat al we vragen hadden, we bij de politie moesten zijn (tijdens kantoor uren dus). Hier wil ik morgen achterheen gaan...quote:Op dinsdag 29 september 2009 17:48 schreef error_404 het volgende:
Brandweer iig niet en producent ook niet.
De verzekering stelt dat je die melders moet hebben (waarschijnlijk; ff voorwaarden doorlezen). Zonder melder kan het dus zijn dat je niet eens verzekerd bent. Zou dus raar zijn dat schade door de verplichte melder niet gedekt wordt.
Verder; wat was de reden van het afgaan? (anders dan het stofje van de brandweer, wat natuurlijk een technisch kul-verhaal is)
En schiet me nog iets te binnen; ik heb van mijn brandverzekering (gratis) rookmelders gekregen. Mochten de melders dus door de verzekeraar verstrekt worden, is hij aansprakelijk lijkt. me.
Verder een tvp, benieuwd wat anderen vinden.....
quote:Op dinsdag 29 september 2009 17:50 schreef Wupppie het volgende:
Je moet de gemeente aansprakelijk stellen, daar valt de brandweer onder.
De gemeente is verzekerd voor deze dingen.
Waarom zou je bij de politie moeten zijn als de brandweer je deur geforceerd heeftquote:Op dinsdag 29 september 2009 17:56 schreef FCDB het volgende:
[..]
Verzekeringsvoorwaarden zal ik vast ergens vandaan moeten kunnen halen. Op het moment niet bij de hand. De reden van afgaan was echt stof... :S Mijn vader was eerder ter plaatste dan ik dus tegen hebben ze hun verhaal opgehangen en kreeg te horen dat al we vragen hadden, we bij de politie moesten zijn (tijdens kantoor uren dus). Hier wil ik morgen achterheen gaan...
De melder lag trouwens onderste boven (niet dat dat uitmaakt volgens mij) op een kast. Ik woon hier net 2 maanden en hier ist totaal niet stoffig!! Heb de melder zelf aangeschaft.
Precies. Ze hadden ook eerst jouw voicemail ff kunnen insprekenquote:Op dinsdag 29 september 2009 18:10 schreef IBAZ het volgende:
De buren, die hebben gebeld zonder dat jij hun een opdracht hebt gegeven.
quote:Op dinsdag 29 september 2009 18:10 schreef IBAZ het volgende:
Ik heb dat ding amper 2 maanden in gebruik!quote:Op dinsdag 29 september 2009 18:04 schreef mcintosh het volgende:
//edit, ik zie dat stof de vermoedelijke 'dader' was, dan kun je de fabrikant van de melder ook wel vergeten, die gaat zeggen dat je die melder stofvrij moet houden
Kan me niet voorstellen dat dat de oorzaak zou zijn...... Buren hebben dat ding al 10 jaar op dezelfde plek liggen als ik... Nooit problemen gehad op die manier..quote:Op dinsdag 29 september 2009 18:10 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Ondersteboven op een kast... Kan me voorstellen dat het niet de manier is waarop brandmelders geinstalleerd dienen te worden.
Of het ook echt van invloed is....? Zou zomaar kunnen.
Ja, maar als je buurman altijd door rood rijdt en daarvoor geen bekeuring krijgt, wil dat niet zeggen dat jij nooit een bekeuring voor door rood licht rijden zal krijgen.quote:Op dinsdag 29 september 2009 18:13 schreef FCDB het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat dat de oorzaak zou zijn...... Buren hebben dat ding al 10 jaar op dezelfde plek liggen als ik... Nooit problemen gehad op die manier..
Ik heb hier de gebruiksaanwijzing van de melder... Hierin staat NIETS vermeld over het niet mogen neerleggen van de melder. Bovendien staat er bij dat de melder onderhoudsvrij is. ALLEEN in erg stoffige ruimtes dient de melder regelmatig schoon worden gemaakt met een stofzuiger...quote:Op dinsdag 29 september 2009 18:15 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Ja, maar als je buurman altijd door rood rijdt en daarvoor geen bekeuring krijgt, wil dat niet zeggen dat jij nooit een bekeuring voor door rood licht rijden zal krijgen.
Je hebt dat ding niet volgens de voorschriften geinstalleerd, dus enige minimale hoop/kans die je gehad zou kunnen hebben is, volgens mij, nu echt vervlogen.
Net zoiets als je hond in de magnetron stoppen en dan een schadevergoeding eisen nadat je hond overleden is omdat er niet in de handleiding van de magnetron vermeld stond dat je er geen (huis)dieren in moet stoppen.quote:Op dinsdag 29 september 2009 18:21 schreef FCDB het volgende:
[..]
Ik heb hier de gebruiksaanwijzing van de melder... Hierin staat NIETS vermeld over het niet mogen neerleggen van de melder..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Huilen dan.
Zeker staat er op de verpakking of in de handleiding hoe je het ding moet ophangen; zoveel cm van de muur af en zoveel ruimte rondom vrij houden, anders is de hele functie van de brandmelder zinloos en had je hem net zo goed in een la kunnen leggen. Onderste boven op de kast is in ieder geval niet de goede plek; sowieso omdat er op dit soort plekken stof ophoopt.quote:Op dinsdag 29 september 2009 18:21 schreef FCDB het volgende:
[..]
Ik heb hier de gebruiksaanwijzing van de melder... Hierin staat NIETS vermeld over het niet mogen neerleggen van de melder. Bovendien staat er bij dat de melder onderhoudsvrij is. ALLEEN in erg stoffige ruimtes dient de melder regelmatig schoon worden gemaakt met een stofzuiger...
Mijn logica: De brandweer/gemeente niet: Zij hebben een functie en gelukkig hebben ze je deur geforceerd, stel dat je daar zou liggen..quote:Op dinsdag 29 september 2009 19:01 schreef FCDB het volgende:
Ok ok... Los van het feit dat de melder niet goed geplaatst is.... (Dat weten jullie, maar de verzekeringsmaatschappij niet)
De vraag staat nog steedsWie moet er betalen?
Ook niet in het Hongaars?quote:Op dinsdag 29 september 2009 18:21 schreef FCDB het volgende:
[..]
Ik heb hier de gebruiksaanwijzing van de melder... Hierin staat NIETS vermeld over het niet mogen neerleggen van de melder.
En bovenop de kast van jouw woning is zeker weten geen erg stoffige ruimte?quote:Bovendien staat er bij dat de melder onderhoudsvrij is. ALLEEN in erg stoffige ruimtes dient de melder regelmatig schoon worden gemaakt met een stofzuiger...
Idd. Dat.quote:Op dinsdag 29 september 2009 19:15 schreef eleusis het volgende:
NIEMAND GAAT BETALEN
jij Nederlander!
Tering, wat een ogen hebben die rednecks!quote:Op dinsdag 29 september 2009 20:27 schreef Swetsenegger het volgende:
Die krengen gaan vaker af dan de .22 van een trigger happy redneck die een eenzame neger in een donker Alabaams bos tegen komt.
Bouwbesluit.quote:Op dinsdag 29 september 2009 17:48 schreef error_404 het volgende:
Brandweer iig niet en producent ook niet.
De verzekering stelt dat je die melders moet hebben (waarschijnlijk; ff voorwaarden doorlezen).
ze hebben ook niet onrechtmatig gehandeld (brandweer wet) alleen zijn zij wel aansprakelijk voor de schade.quote:Op dinsdag 29 september 2009 18:04 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Weet je dat zeker? Kan me niet voorstellen dat de brandweer aansprakelijk is. Die zijn gewoon verplicht te handelen.
Schade is in eerste instantie altijd voor eigen rekening (wettelijk) tenzij iemand anders aansprakelijk is.
Brandweer doet gewoon zijn (wettelijke) plicht, die kan niet aansprakelijk zijn en dus de gemeente ook niet.
Dan blijven er weinig partijen over dan jezelf.
In het beste geval is de fabrikant van de rookmelder aansprakelijk, maar dat zal lastig te bewijzen zijn (welke stof reageerde de melder op?). Feit blijft dat de rookmelder afging zonder dat er brand of rook in de woning was. Je zou eens moeten kijken wat er in de gebruiksaanwijzing van deze melder staat over nodeloze meldingen.
//edit, ik zie dat stof de vermoedelijke 'dader' was, dan kun je de fabrikant van de melder ook wel vergeten, die gaat zeggen dat je die melder stofvrij moet houden
De schade is sowieso voor de VVE, of die dit bij de brandweer of bij de verzekering kunnen verhalen, doet er voor jou niet toe.quote:Op dinsdag 29 september 2009 17:43 schreef FCDB het volgende:
Hoi hoi,
Zondagavond toen ik niet aanwezig was in mijn appartement is mijn rookmelder afgegaan. Mijn buren hebben dit gehoord en hebben de brandweer gebeld. Die waren snel ter plaatse en hebben de deur geforceerd om binnen te komen. Gelukkig loos alarm (brandweer denkt, afgegaan door een stofje)! Alleen zit ik nu met een ontzet kozijn! Er zit een scheur in en het slot is omgebogen. Deur sluit gelukkig nog wel.
Maandag heb ik gebeld naar mijn verzekering alleen blijkt de opstal verzekering bij de vereniging van eigenaren te zitten. Goed, ik vanochtend gebeld naar hun.. Ze moesten het een en ander uitzoeken.. Nu blijkt dus dat deze verzekering dit niet dekt! Wat ik erg vreemd vind.
Waar kan ik deze kosten nu op verhalen? Ik kan er toch niks aan doen dat dat ding af gaat door een stofje? De tip van de verzekeraar die mij afgewimpeld heeft was om het te proberen bij de brandweer of de producent van de rookmelders...
What to do???
Ik neem aan dat TS zijn VVE verantwoordelijk is hiervoor. Toen iemand probeerde mijn woning in te komen is er een ruit gesneuveld, op een dermate manier dat bij het zetten van een nieuwe ruit de gehele deur beschadigd is. De man van de technische commissie is langs geweest, en heeft aangegeven dat de VVE voor reparatie van de deur gaat zorgen.quote:Op dinsdag 29 september 2009 19:15 schreef eleusis het volgende:
NIEMAND GAAT BETALEN
jij Nederlander!
Zeker ja, ik bedoelde meer verzekeringstechnisch dan (voorwaarden enzo)quote:
Serieus, in de handleiding van mijn combi-oven staat echt dat hij niet geschikt is om huisdieren te drogenquote:Op dinsdag 29 september 2009 18:32 schreef Isdatzo het volgende:
Net zoiets als je hond in de magnetron stoppen en dan een schadevergoeding eisen nadat je hond overleden is omdat er niet in de handleiding van de magnetron vermeld stond dat je er geen (huis)dieren in moet stoppen.
quote:Op dinsdag 29 september 2009 18:10 schreef IBAZ het volgende:
Afzuigkap aan zetten wellicht? Die van mij gingg laatst ook af doordat mijn vrouw vergeten was de afzuiging aan te zetten...na herhaaldelijk op het knopje te hebben gedrukt (wat geen effect had) heb ik de melder van het plafond geslagen. Woningbouw kwam de volgende dag nieuwe melder installeren. Gratuit!quote:Op donderdag 1 oktober 2009 14:48 schreef Salatrel het volgende:
mijn rookmelder gaat zelfs af als ik vlees sta te bradenze hangen er dan ook voor jan lul zonder batterij erin
Tokkiequote:Op donderdag 1 oktober 2009 15:31 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Afzuigkap aan zetten wellicht? Die van mij gingg laatst ook af doordat mijn vrouw vergeten was de afzuiging aan te zetten...na herhaaldelijk op het knopje te hebben gedrukt (wat geen effect had) heb ik de melder van het plafond geslagen. Woningbouw kwam de volgende dag nieuwe melder installeren. Gratuit!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |