abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73215406

Fiona Pilkington (links) en haar dochter Francecca Hardwick.

Tien jaar lang werden een Britse alleenstaande moeder en haar mentaal gehandicapte dochter gepest en bedreigd door een groep jongeren uit hun straat. Tientallen keren telefoneerde ze naar de politie en ze riep ook de hulp van de sociale autoriteiten in. Zonder gevolg echter. In oktober 2007 was de 38-jarige vrouw de pesterijen beu. Ze stak zichzelf en haar 18-jarige dochter Francecca in een auto in brand.

Autoriteiten mee schuldig
Een jury heeft nu na een gerechtelijk onderzoek geoordeeld dat de politie en andere autoriteiten mee schuld hebben aan de dood van de beide vrouwen. Volgens de jury wisselden de politie en de sociale autoriteiten geen informatie uit en onderschatten ze de situatie. Niemand reageerde gepast op de telefoontjes van de vertwijfelde vrouw, luidt het.

Nachtjapon uittrekken
Jongeren, sommige nauwelijks tien jaar, bekogelden het huis van de alleenstaande moeder met eieren en stenen, een bende van zestien jongeren dwong dochter Francecca om haar nachtjapon uit te trekken. Haar broer werd met een mes bedreigd en met een ijzeren stang bewerkt.

Excuses
De politie van het graafschap Leicestershire heeft zich intussen openlijk verontschuldigd. De onafhankelijke onderzoekscommissie van de politie (IPCC) heeft een onderzoek aangekondigd. De Britse premier Gordon Brown stelt maatregelen tegen asociaal gedrag in het vooruitzicht. (dpa/eb)

Bron

Toch erg dat zelfs de politie niet eens de moeite doet om je te komen helpen.
pi_73215459
kinderen van nog geen 10 jaar?
Die hebben toch ook ouders... ongelofelijk verhaal dit weer.
pi_73215500
Ook in Engeland staan ze liever te flitsen?
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 29 september 2009 @ 17:31:21 #4
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_73215784
Mooi fietsenrekkie heur
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_73215798
  dinsdag 29 september 2009 @ 17:56:56 #6
244764 zoekjewat
wie zoekt zal vinden
pi_73216506
de politie is je beste vriend
Pics van me nichtje: http://tinyurl.com/y8ufsnp
pi_73216534
Ik vind die vrouw ook best wel schuldig.
Gewoon me glas vullen, en niet te veel lullen...
  dinsdag 29 september 2009 @ 17:59:04 #8
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_73216557
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 17:58 schreef Sjaakmat het volgende:
Ik vind die vrouw ook best wel schuldig.

Wou net zeggen.

Als je liever jezelf en je kind doodt dan voor jezelf op te komen dan kan ik er eigenlijk geen traan meer om laten, hoe tragisch ook.
Intelligent, but fucked up.
pi_73216690
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 17:59 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Wou net zeggen.

Als je liever jezelf en je kind doodt dan voor jezelf op te komen dan kan ik er eigenlijk geen traan meer om laten, hoe tragisch ook.
Ze heeft toch heel vaak hulp ingeroepen, maar is nooit geholpen?
Die vrouw moet wanhopig geweest zijn en ten einde raad, anders doe je zoiets niet.
Dat kinderen van 10 jaar in staat zijn tot zulke treiterijen, dat vind ik zorgwekkend. Waar waren hun ouders?
  dinsdag 29 september 2009 @ 18:05:32 #10
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_73216721
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 18:04 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Die vrouw moet wanhopig geweest zijn en ten einde raad, anders doe je zoiets niet.
Dat kinderen van 10 jaar in staat zijn tot zulke treiterijen, dat vind ik zorgwekkend. Waar waren hun ouders?
De politie bellen is iets anders dan voor jezelf opkomen.

Die geven niet thuis. Dan wordt het tijd voor minder conventionele methoden om tenminste de aandacht te krijgen die je verdient.
pi_73216777
Wat erg zeg. Rust zacht. Ik hoop dat ze vrede hebben.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 29 september 2009 @ 18:07:29 #12
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_73216785
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 18:05 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Die geven niet thuis. Dan wordt het tijd voor minder conventionele methoden om tenminste de aandacht te krijgen die je verdient.
Je gebt helemaal gelijk, die vrouw had die kinderen in de fik moeten steken

Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_73216790
quote:
Dat dus, na 10 jaar treiteren en constant aangeven dat je de situatie niet alleen afkunt slaan wel een keer je stoppen door, zeker als je zelf ook weet dat je er werkelijk waar niet uit ziet. Het houdt ergens op.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_73216798
quote:

[..]

Ik probeer deze zin te begrijpen. Door toch te gebruiken zeg je hier dat ze er min of meer alles aan heeft gedaan om het 'netjes' op te lossen, toch? Zo van... ja, ze kon nou eenmaal niet anders.

Ik vind het eerlijk gezegd zorgwekkender wanneer je als volwassen vrouw zo slecht met pesterijen van kleine kinderen om kunt gaan dat je je dochter en jezelf maar afmaakt. Ik bedoel, hele stoute kinderen hoor, maar daarvan gaat mijn ene wenkbrauw net iets meer omhoog staan.
pi_73216809
quote:

[..]

Wel ja, want iedere moeder is natuurlijk ook een Rambo in spe
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_73216810
quote:

[..]

Maar wat dan?
pi_73216820
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 18:07 schreef elcastel het volgende:

[..]

Dat dus, na 10 jaar treiteren
En dat geloof ik dus niet hè. Dat kinderen van 10 al 10 jaar treiteren. Hoe kan dat nou?
pi_73216917
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 18:08 schreef Sjaakmat het volgende:

[..]

En dat geloof ik dus niet hè. Dat kinderen van 10 al 10 jaar treiteren. Hoe kan dat nou?
Ze werd al 10 jaar getreiterd, en was het mikpunt. Zij en haar dochter.
Benieuwd hoelang jij het vol zou houden als je gepest wordt en nergens hulp krijgt.

'Stoute' kinderen? Milde benaming hoor
  dinsdag 29 september 2009 @ 18:13:42 #19
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_73216944
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 18:08 schreef huhggh het volgende:

[..]

Wel ja, want iedere moeder is natuurlijk ook een Rambo in spe
Tsja, blijf jezelf en elkaar vooral hulpeloos vinden.

Weet je zeker dat je het onderspit delft. En jezelf onderwijl nog gevat vinden ook waarschijnlijk

ALLES wat herrie maakt, schopt, schreeuwt en slaat is in eerste instantie voldoende.

Want ehhh... tegen jochies van 12 is geen Rambo nodig. En een boze moeder zou idd heel goed een Rambo in spé kunnen zijn.
pi_73216955
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 18:12 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ze werd al 10 jaar getreiterd, en was het mikpunt. Zij en haar dochter.
Benieuwd hoelang jij het vol zou houden als je gepest wordt en nergens hulp krijgt.

'Stoute' kinderen? Milde benaming hoor
Ja watvoor hulp kan je nou verwachten bij het verjagen van een groep kleine kinderen? Ze had duidelijk hulp nodig ja, maar ik denk niet dat die kinderen haar grootste probleem waren.
  dinsdag 29 september 2009 @ 18:15:25 #21
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_73216995
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 18:07 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Je gebt helemaal gelijk, die vrouw had die kinderen in de fik moeten steken

Ja, want dat zei ik ook he?

Sjezus wat een dom, hulpeloos volk hier. Nogal wiedes dat een geperoxideerde dikke pinda ze moet redden van de bloeddorstige moslimhordes.

Zoek het lekker uit samen
pi_73217031
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 18:14 schreef Sjaakmat het volgende:

[..]

Ja watvoor hulp kan je nou verwachten bij het verjagen van een groep kleine kinderen? Ze had duidelijk hulp nodig ja, maar ik denk niet dat die kinderen haar grootste probleem waren.
Wellicht van de politie? Dat zou je toch kunnen verwachten lijkt mij.
En ja, die pesterijen waren wél haar grootste probleem als je het stuk leest. Dat heeft haar over the edge geduwd.
  dinsdag 29 september 2009 @ 18:16:57 #23
165512 MASD
Music is dead.
pi_73217039
Boh, jezelf in een auto in de fik steken. Maak dan een leiding van de uitlaat door een raampje, minder pijnlijk.
Long live music.
pi_73217061
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 18:15 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Ja, want dat zei ik ook he?

Sjezus wat een dom, hulpeloos volk hier. Nogal wiedes dat een geperoxideerde dikke pinda ze moet redden van de bloeddorstige moslimhordes.

Zoek het lekker uit samen
Huh?
  dinsdag 29 september 2009 @ 18:19:34 #25
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_73217113
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 18:17 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Huh?
Tsja...

Men vindt het doodnormaal dat dat wijf zichzelf en haar kind in de hens steekt, maar ik ben gek omdat ik vind dat ze iets meer had kunnen doen dan vergeefs wachten op de politie.

Dan ben ik er weer ff klaar mee. Mij iets te typisch FOK. Niets persoonlijks verder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')