En natuurlijk de Amber serie van Roger Zelazny (vooral de eerste 5) zijn van hoge klasse.
En ook Julian May - Saga of the pliocene exile (serie van vier boeken) is heel goed, maar dat zit ook redelijk wat SF in.
EDIT:
quote:Dat vond ik eigenlijk een erg slechte Tolkien rip-off (
Als je Tolkien te pruimen vindt, probeer eens Terry Brooks.
De Shannara reeks leest lekker weg.
Hoewel hij wel een humoristische reeks geschreven heeft over een klein koninkrijkje die ik wel erg origineel en leuk vond.
quote:Hoe heet deze??, hou wel van humor dus..
Hoewel hij wel een humoristische reeks geschreven heeft over een klein koninkrijkje die ik wel erg origineel en leuk vond.
Maar ik zie nu net dat hij een boek heeft geschreven over The Fanthom Menace... beetje jammer
Ik ben trouwens de meest geweldige set boeken ooit vergeten, hoewel het niet echt fantasy is: Hitch Hiker's Guide to the Galaxy
Weis & Hickman - Poort des Doods serie (geen idee hoe deze in het Engels heet) Het zijn 7 boeken en het is echt een intrigerend verhaal. Moet je echt lezen `
quote:In het Engels is dat de Death Gate serie en die moet je inderdaad echt lezen. Gelukkig voor je zijn ze alle 7 direct te koop, ik moest steeds een half jaar op het volgende deel wachten
Op dinsdag 23 april 2002 18:57 schreef Divide.NL het volgende:
Weis & Hickman - Poort des Doods serie (geen idee hoe deze in het Engels heet) Het zijn 7 boeken en het is echt een intrigerend verhaal. Moet je echt lezen`
Maar wat ik echt kan aanraden:
De Darktower serie van Stephen King, erg goed, alleen de serie is nog niet af..
Terry Goodkind is ook erg goed, probeer 'Wizards' First rule' eens.
Ik ben nu trouwens in het bezit van 2 gesigneerde discworld novels, Terry Pratchett was namelijk op de Elf Fantasy Fair in Kasteel de haar
Zijn boeken zijn geweldig!!
Verder Feist, maar daar heb ik nog niet zoveel van gelezen! Ga ik wel doen binnenkort!
(zie ook de WOT topics op dit forum)
Errug goeie fantasy tussen twee scherp contrasterende volkeren... het derde boek is net uit in nl. Het eerste het de Kinderen van Amarid
[Dit bericht is gewijzigd door deGVR op 25-04-2002 09:32]
quote:mooie serie inderdaad! hoop dat 'ie nog een keer komt met het volgende boek
Op woensdag 24 april 2002 14:50 schreef aa-o het volgende:Maar wat ik echt kan aanraden:
De Darktower serie van Stephen King, erg goed, alleen de serie is nog niet af..
quote:Excuses, ik had nog niet gezien dat De Donkere Toren al getipt was!
Op woensdag 24 april 2002 14:50 schreef aa-o het volgende:
Ik ben nu bezig in 'The Avatar Trilogy' van Richard Awlinson. Ook erg spannend.Maar wat ik echt kan aanraden:
De Darktower serie van Stephen King, erg goed, alleen de serie is nog niet af..Terry Goodkind is ook erg goed, probeer 'Wizards' First rule' eens.
Maar ja bedankt voor alle tips....
Van Terry Goodkind:
-Wizards First Rule (De Eerste Wet van de Magie) en de boeken die daarop volgen natuurlijk weer... *Gaat strax aan de derde beginnen*
Van Robert Jordan:
Wheel of Time (rad des tijds). *Is bij 6 gestopt*
Vooral de boeken van Terry Goodkind en Feist <b>MOET</b> je gelezen hebben, die zijn echt goed!! Ik weet natuurlijk niet of de boeken van Goodkind langdradig worden... maar de eerste 2 zijn iig goed. Robert Jordan, in het begin was ik er gek op... maar het begon me steeds meer tegen te staan.. te veel details... en Rhand word een eikel
Mind-candy hoorde ik van Gurgeh
Psies, dat is het, Goodkind leest makkelijk weg, maar Jordan is net een klasse beter!!
Zowel de Assasin series als de Life ship series. Dit zijn twee trilogies op dezelfde wereld in een ander koninkrijk. Ook is Robin Hobb nu aan een nieuwe serie bezig waarvan de eerste serie de Fools errand weer uit is. Eigenlijk heet Robin Hobb me weer helemaal terug in de fantasy wereld gezogen.
En ja verder vind ik Weis & Hickman, de death gate en de doodszwaard ? (ik weet de naam niet meer zeker)series ook wel goed. Maar ook de boeken van weis en hickman in de dragonlance series zijn wel goed. En verder lees ik met veel plezier Goodkind tegenwoordig en heb ik ook Feist vrijwel in een ruk uitgelezen.
quote:Niet dus, ik heb deel 7 (A Crown of Swords) en deel 8 (The Path of Daggers) ook nog.
Op zaterdag 27 april 2002 13:59 schreef BloodRaven het volgende:
[..]
Van Robert Jordan:
Wheel of Time (rad des tijds). *Is bij 6 gestopt*
[..]
quote:Ik ben bij 6 gestopt met lezen. Dat bedoelde ik dus...
Op zaterdag 27 april 2002 14:59 schreef BlackJack het volgende:[..]
Niet dus, ik heb deel 7 (A Crown of Swords) en deel 8 (The Path of Daggers) ook nog.
Ik weet dat Goodkind doorgaat tot iig deel 10.
En voor de rest sluit ik me aan bij mijn voorgangers.
Goodkind is aardig, maar toch een klasse lager dan Jordan.
Robin Hobb's Farseeer trilogy kicked echt royal ass. Vooral omdat dit niet de hoofdpersoon geen standaard fantasy hero is maar een schlemiel.
Alleen boek 3 was wat te veel gerekt op 't eind
R.A. Salvatore is ook een schitterende schrijver als je een beetje thuis bent in AD&D, zou niet weten of een non-AD&D'er de boeken ook weet te waarderen. Mocht je geinteresseerd zijn dan zou ik "The Dark Elf Trilogy" eens lezen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |