abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 september 2009 @ 12:21:28 #1
8372 Bastard
Persona non grata
pi_73206833
Peeps, even een vraagje, misschien hebben andere huisdierenliefhebbers soort gelijk iets meegemaakt.

Geval is, een van de overburen is nogal een aparte man die overtuigd is van het feit dat hij privileges geniet omdat hij al 40 jaar in de straat woont.
Dat uit zich bijvoorbeeld door vaak 2 parkeerplekken te gebruiken voor 1 auto in de toch al krappe straat.. als je daar wat van zegt heb je A) geen opvoeding genoten B) Geen respect voor oudere (zie A) en C) Ben je onbeschofte vlerk.. hij mag dat, doet dat ook en jij moet maar je auto 2 straten verderop kwijt.
Zet je de auto voor zijn deur neer omdat er nergens anders plek is, dan kun je er donder opzeggen dat ineens je spiegels dichtgeklapt zijn.. om wat voor vreemde reden dan ook. Blijf met je tengels van mijn auto denk ik dan.
Dus dat geeft soms wel eens wat strubbelingen met mij.. maar enfin, tot zover een klein beeld van die ouwe seniel.
Nu spreek ik net mijn vrouw over de telefoon die mij doodleuk mede deelt dat onze kat door hem van zijn auto afgeslagen is... ik zeg: geduwd misschien? Neen, geslagen.
Mijn eerste reactie zal ik even voor mij houden, laten we het er op houden dat hij mag blij zijn dat ik het niet gezien heb, dan had hij pas rede tot hartkwalen gehad.
Maar goed.. mijn vraag is eigenlijk.. mag dat zomaar? Mag je zomaar aan andermans huisdieren komen? Verjagen kan ik mijn indenken.. maar slaan telt dat ook?
Heeft iemand een soortgelijk vraagstuk wel eens gehad, wat was de uitkomst?
Misschien niet helemaal het juiste forum er voor, misschien meer rechtenkwestie maar aangezien hier de meeste huisdierbezitters komen is de kans groter dat mijn vraag hier beantwoord kan worden, anders natuurlijk een schopje richting WGR.
The truth was in here.
pi_73206888
Bel gewoon elke keer als hij of jouw auto aanraakt, of je kat, je vrouw of wat dan ook, de politie!
Op een begeven moment worden ze daar zo moe van, dat ze eens een kijkje gaan nemen, en als hij daar geen opdonder van krijgt, gewoon terug terroriseren.

Heeft je vrouw op dat moment ook wel ingegrepen?
pi_73206916
Mag jouw kat wel aan op zijn auto zitten?
Ja, die met de ballen in de bek.
  Forum Admin dinsdag 29 september 2009 @ 12:25:52 #4
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_73206938
Tja. Jouw kat hoort ook niet op zijn auto te zitten natuurlijk. Moeilijk dit.
  dinsdag 29 september 2009 @ 12:26:07 #5
8372 Bastard
Persona non grata
pi_73206944
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 12:23 schreef Xs2Shanna het volgende:
Heeft je vrouw op dat moment ook wel ingegrepen?
Zij was even perplex, liet net de kinderen in huis.. toen ze dacht.. dit klopt toch niet, reed de buurman net van huis weg.
Nou is zij ook niet de persoon die daar wat zou gaan zeggen geloof ik.
The truth was in here.
pi_73206953
Als een kat op mijn auto liep, had ik hem er ook afgeslagen... Hou dat beest in je eigen tuin/huis!

voor de rest is je buurman natuurlijk wel een zeikerd.

[ Bericht 44% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2009 12:26:47 ]
pi_73206962
Terecht.
  dinsdag 29 september 2009 @ 12:28:46 #8
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_73207005
Kat hoort niet op een auto en krast de hele lak eraf.

Waarom klap je niet je eigen spiegels zelf in?

Wat je bij hem kunt doen is, wanneer het regent even de ruitenwisserbladen eraf halen, wanneer ie ze dan aanzet ziet ie nog minder
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
pi_73207012
Ook wel mooi dat je eerst begint met een heel verhaal over wat die buurman allemaal fout doet.
En dan terloops meldt dat jouw kat op zijn auto zit.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_73207061
Ja dat zal natuurlijk wel zo zijn (onze katten komen nooit buiten ) maar dan hoeft zo'n man die kat niet te slaan. Duwen/wegjagen prima, maar slaan?
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_73207072
succes Gijs
"You know why they call it the American dream? Because you'd have to be fucking asleep to believe it!"
  dinsdag 29 september 2009 @ 12:31:45 #12
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_73207090
Voor wat betreft je parkeerplaatsen: Foto maken van de situatie, aangeven bij de wijkagent. Die kan er dan een bon op duwen voor dubbel parkeren. (vaak wel na eerst een gesprek aan te zijn gegaan + een waarschuwing)

Ik kan me voorstellen dat mensen het niet zo prettig vinden dat je kat op hun auto zit. Maar om ze er dan af te slaan
Ik zou het gewoon in de gaten houden, als je het ziet aanspreken en anders ook maar aangifte doen indien dit mogelijk is. (al denk ik dat die kans klein is)
From feudal serf to spender.
pi_73207092
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 12:30 schreef Dragorius het volgende:
Ja dat zal natuurlijk wel zo zijn (onze katten komen nooit buiten ) maar dan hoeft zo'n man die kat niet te slaan. Duwen/wegjagen prima, maar slaan?
Mja, de meeste katten laten zich echt niet slaan, dat TS nou zo'n Rode Homo-kater heeft die zich zomaar laat meppen...
FOK! verstandig, lees een P.I.
  dinsdag 29 september 2009 @ 12:32:05 #14
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_73207097
Tja, als er een kat op mijn auto zit dan verjaag ik hem even door met mijn handen te wapperen en kssst te roepen slaan gaat ook wel weer een beetje ver, tenzij dat beest echt de complete lak naar de tering heeft geholpen, dan zou ik ook wel boos worden...
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_73207190
Val andere mensen niet lastig met jouw huisdieren.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 september 2009 @ 12:35:56 #16
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_73207198
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 12:32 schreef PierreTT het volgende:
Tja, als er een kat op mijn auto zit dan verjaag ik hem even door met mijn handen te wapperen en kssst te roepen slaan gaat ook wel weer een beetje ver, tenzij dat beest echt de complete lak naar de tering heeft geholpen, dan zou ik ook wel boos worden...
Door zo ADHD te doen schrikt het beest en zet z'n nagels in je lak.
Als je gewoon "hee poessie" doet en hem even achter z'n oren krabbelt en 'm met zachte dwang van die auto duwt staan er hooguit vieze pootjes op je lak.
  Forum Admin dinsdag 29 september 2009 @ 12:36:11 #17
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_73207205
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 12:31 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Mja, de meeste katten laten zich echt niet slaan, dat TS nou zo'n Rode Homo-kater heeft die zich zomaar laat meppen...
pi_73207221
Wordt weer een topic vol kattenhaters

Kzou een melding doen bij de dierenbescherming en proberen of je online aangifte kan doen oid, als je kat dan op een dag spons te eten heeft gekregen of ergens opgehangen wordt door je buurman heb je iig iets waar je wat mee kan.

Dat ie je kat eraf jaagt is terecht maar eraf meppen is gewoon dierenmishandeling
  dinsdag 29 september 2009 @ 12:37:09 #19
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_73207226
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 12:35 schreef Tja..1986 het volgende:
Val andere mensen niet lastig met jouw huisdieren.
Jij bent er ook zo een die vindt dat vogels in bomen hun bek moeten houden omdat jij anders je boekje niet kunt lezen?

Dat is nu eenmaal het wonen in een wijk, daar wonen mensen met verschillende interesses. En om een kat nu altijd binnen te houden lijkt me ook zo wat.
From feudal serf to spender.
  dinsdag 29 september 2009 @ 12:38:23 #20
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_73207260
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 12:35 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Als je gewoon "hee poessie" doet en hem even achter z'n oren krabbelt en 'm met zachte dwang van die auto duwt staan er hooguit vieze pootjes op je lak.
Het is ook niet echt ADHD met je handen wapperen en ksst roepen Gewoon rustig aan beetje eraf duwen inderdaad Over het algemeen zit hier om de paar dagen wel een kat op de auto, maar eigenlijk nog nooit iets ergs gehad gelukkig
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_73207265
Ik zou een plantenspuit pakken denk. Slaan gaat wel beetje ver.
  dinsdag 29 september 2009 @ 12:39:16 #22
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_73207278
quote:

[..]

OT: die kat moet je gewoon bij je houden.

[ Bericht 5% gewijzigd door ElisaB op 29-09-2009 12:55:54 ]
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
pi_73207328
Laat gewoon je kutkat binnen.
  dinsdag 29 september 2009 @ 12:42:51 #24
8372 Bastard
Persona non grata
pi_73207371
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 12:37 schreef Ra-z het volgende:
Wordt weer een topic vol kattenhaters

Kzou een melding doen bij de dierenbescherming en proberen of je online aangifte kan doen oid, als je kat dan op een dag spons te eten heeft gekregen of ergens opgehangen wordt door je buurman heb je iig iets waar je wat mee kan.

Dat ie je kat eraf jaagt is terecht maar eraf meppen is gewoon dierenmishandeling
Nou daar moet ik inderdaad niet aan denken, maar hij zou wel de eerste zijn die er dan van verdenk. En je hebt gelijk dan heb ik het maast vast een keer gemeld!
The truth was in here.
pi_73207384
quote:

[..]

ik stap altijd gewoon in, start de auto en rijd weg, als ie er nog op zit gaat ie gezellig mee
(meestal zijn ze vertrokken zodra ik instap/de auto start)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')