abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73203616
Gaat de AOW leeftijd dan gewoon weer naar 65?

Als ik kijk bij het CBS, dan hebben we over zo'n 40 jaar een ouderentekort. (Zie http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)xtra/piramide-fx.htm )

Als ik zo nadenk zou het zelfs verstandig zijn om tegen die tijd de AOW leeftijd gewoon terug te brengen naar 63, de beroepsbevolking is maar groot zat (Tenzij wilders geen schoon schip gemaakt heeft, maar dat is een ander topic )
pi_73203804
Ik ben voor!
  dinsdag 29 september 2009 @ 10:19:54 #3
176873 marcel-o
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_73203816
Ouderentekort
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
  dinsdag 29 september 2009 @ 10:21:01 #4
3185 Adelante
To let it go now
pi_73203848
Over 40 jaar ben ik oud
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_73203866
Damn, ouderentekort...
Hoe kan een bejaardentekort nou slecht zijn voor de maatschappij?
pi_73204099
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 10:21 schreef miaeak het volgende:
Damn, ouderentekort...
Je ziet meestal dat als een land naar verhouding teveel mannen tussen de 20 en de 30 heeft er oorlog gaat komen.
Bejaarden en vrouwen sussen de boel wat
pi_73204251
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 10:32 schreef Soohr het volgende:

[..]

Je ziet meestal dat als een land naar verhouding teveel mannen tussen de 20 en de 30 heeft er oorlog gaat komen.
Bejaarden en vrouwen sussen de boel wat
En wiegen de boel in slaap.
pi_73204317
Sure, en tegen die tijd krijgen we het kwartje van Kok ook terug, eerlijk waar
pi_73204693
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 10:21 schreef miaeak het volgende:
Damn, ouderentekort...
Ik denk dat het hier meer gaat om de grote hoeveelheid werkenden. Dus een overschot aan arbeiders op de arbeidsmarkt. Een paar ouderen/bejaarden meer die zorg nodig hebben, zullen dus meer werk opleveren.

Dus dubbel goed voor de werkgelegenheid:
-En minder mogelijke werknemers
-En meer werk

"All proofs inevitably lead to propositions which have no proof. All things are known because we want to believe in them." -- Bene Gesserit precept
pi_73204706
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 10:44 schreef LaTiNo het volgende:
Sure, en tegen die tijd krijgen we het kwartje van Kok ook terug, eerlijk waar
Echt waar? Je liegt toch niet hé?
"All proofs inevitably lead to propositions which have no proof. All things are known because we want to believe in them." -- Bene Gesserit precept
pi_73204708
Welke AOW?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_73206217
Ik zal dus net aan de grijze golf overleven, maar ik ben bang dat we een verplicht spuitje krijgen bij 57 jaar, wegens niet meer economisch aantrekkelijk zijn.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_73206449
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 11:56 schreef longinus het volgende:
Ik zal dus net aan de grijze golf overleven, maar ik ben bang dat we een verplicht spuitje krijgen bij 57 jaar, wegens niet meer economisch aantrekkelijk zijn.
Geldt ook lang niet voor iedereen.
Er zijn zat mensen die doorwerken zelfs tot na hun 65e.

Op de middelbare school hadden wij een wiskundeleraar die allang met pensioen was. Alleen verveelde hij zich, dus ging hij maar weer les geven (die gast was tevens miljoenair, wat weer heel lekker is voor de economie).
Zoiezo fijner om een leraar te hebben die zin heeft om alles 10 keer uit te leggen, want door hem snapte ik het eindelijk
pi_73208046
Dream on teruggeven is veel te moeilijk. Begin vast maar met sparen als je 65 een mooie leeftijd vindt.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_73208088
Tegen die tijd is het sociale stelsel helemaal afgeschaft. En betalen we er ook niet meer voor.
pi_73219748
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 13:13 schreef HarryP het volgende:
Tegen die tijd is het sociale stelsel helemaal afgeschaft. En betalen we er ook niet meer voor.
Binnen 40 jaar?
pi_73239485
Interessante link.
Want als je hoort hoeveel kinderen er zo om je heen geboren worden vroeg ik me al af of we echt zo'n probleem gaan hebben.
De bevolkinspyramide herstelt zich dus vrij aardig.

Het is een periode dat er veel ouderen zijn en te weinig werkenden.

Ook opvallend is te zien dat vrouwen langer leven dan mannen en dat daardoor een vrouwen overschot ontstaat dat je eerst ziet oplopen tot zo;n 18000 verschil en dan weer terug ziet vallen. Het is weer gelijk zo rond de 75 jaar (zo rond de gemiddelde levensverwachting).
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
pi_73242781
Is het al zover?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')