het is de bedoeling dat je adhv de paaltjes kijkt of je er langs komt.quote:Op dinsdag 29 september 2009 10:03 schreef Incolumis het volgende:
zo irritant ook die flitsmeldingen waar ze alleen de A1 bijvoorbeeld noemen en hectometerpaaltje 54.3. alsof iemand ook maar weet waar dat is!
Het zegt geen reet: Hilversum Utrecht, 10 minuten file.quote:Op dinsdag 29 september 2009 10:03 schreef LasTeR het volgende:
Ik zou minuten toch een stuk fijner vinden. 538
Het gaat erom als jij op de A1 rijdt je even kijkt op het paaltje. Maar even zeggen waar t in de buurt is is wel fijner ja.quote:Op dinsdag 29 september 2009 10:03 schreef Incolumis het volgende:
zo irritant ook die flitsmeldingen waar ze alleen de A1 bijvoorbeeld noemen en hectometerpaaltje 54.3. alsof iemand ook maar weet waar dat is!
Levensgevaarlijk dus omdat iedereen die naar 538 luisterd spontaan niet meer op het verkeer let maar op die paaltjes.quote:Op dinsdag 29 september 2009 10:05 schreef Stefan het volgende:
[..]
Het gaat erom als jij op de A1 rijdt je even kijkt op het paaltje. Maar even zeggen waar t in de buurt is is wel fijner ja.
HMP opzich is prima, ze moeten alleen de richting er ff bijmelden.quote:Op dinsdag 29 september 2009 10:03 schreef Incolumis het volgende:
10 minuten vertraging, da's heel wat anders. Dat kan betekenen dat je file hebt, of dat er 3 stukken langzaamrijdend zijn, of zelfs dat er een omleidinkje in zit wegens een ongeval.quote:Op dinsdag 29 september 2009 10:04 schreef Stefan het volgende:
[..]
Het zegt geen reet: Hilversum Utrecht, 10 minuten file.
Het zegt juist wel wat. Je staat 10minuten lang in die file. Die kilometers zeggen juist niks. 3Km, ja en dan?quote:Op dinsdag 29 september 2009 10:04 schreef Stefan het volgende:
[..]
Het zegt geen reet: Hilversum Utrecht, 10 minuten file.
Kuch dat is dus of bijvoorbeeld A2 Amsterdam - Utrecht of Utrecht - Amsterdam... Dat is de richting!quote:Op dinsdag 29 september 2009 10:07 schreef Adelante het volgende:
[..]
HMP opzich is prima, ze moeten alleen de richting er ff bijmelden.
Ja, maar dat melden de homo's dus nietquote:Op dinsdag 29 september 2009 10:11 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
Kuch dat is dus of bijvoorbeeld A2 Amsterdam - Utrecht of Utrecht - Amsterdam... Dat is de richting!
Volgens mij wel toch, maar goed anders gewoon ff remmen daar ;-)!quote:Op dinsdag 29 september 2009 10:14 schreef Adelante het volgende:
[..]
Ja, maar dat melden de homo's dus nietFlitser gezien op de A12 bij HMP 54.2. Ja, dan wil ik graag weten of het voor mij van toepassing is
Reuze handig. Sta je in de file naar een uberbelangrijke afspraak om de wereld te redden, en dan rij je in de file. Dus je wilt je afspraak bellen en zeggen dat je later komt. Maar hoeveel later?!?! Hoelang doe je over 4 km file? Je weet het niet, ik weet het niet, je afspraak weet het niet. Maar radio 538 weet het wel! AHHAHAHAHHAHAHANDIG!quote:Op dinsdag 29 september 2009 10:02 schreef Stefan het volgende:
Op 538 vertellen ze het aantal minuten dat je vertraagd wordt. Zo irritant. Want ik wil gewoon weten hoe groot/lang de file is en dan zien we wel hoeveel minuten dat is.
Alsof de verkeersinfo een schatting kan maken. Ze reken het aantal kilometers om. Dus die 10 minuten file kan ook zo 30 worden.quote:Op dinsdag 29 september 2009 10:18 schreef Catch22- het volgende:
je weet geen reet adhv de afstand.
Sta je 2km vast omdat er een ongeluk is, beweeg je geen kloot en sta je er wellicht uren.
Als er 10km staat dat langzaam oplost, ben je in principe snel weer op pad.
Dus eigenlijk is het heel handig.
Het wordt gemeten, niet geschat, gemeten.quote:Op dinsdag 29 september 2009 10:19 schreef Stefan het volgende:
[..]
Alsof de verkeersinfo een schatting kan maken.
ik vraag het me af.quote:Op dinsdag 29 september 2009 10:19 schreef Stefan het volgende:
[..]
Alsof de verkeersinfo een schatting kan maken. Ze reken het aantal kilometers om. Dus die 10 minuten file kan ook zo 30 worden.
"Er is een file op de A1 bij hectometer 16.3."quote:Op dinsdag 29 september 2009 10:09 schreef Incolumis het volgende:
vaak staan ze bij afslagen en viaducten, die worden bij andere zenders wel gemeld. en dat is een stuk makkelijker te zien dan op een bordje kijken met 140kmph
Het komt van TomTom af:quote:Op dinsdag 29 september 2009 10:49 schreef Catch22- het volgende:
[..]
ik vraag het me af.
Ik denk dat zij wel iets anders rekenen dan aantal kms * tijd
quote:Met HD Traffic-informatie op je navigatiesysteem weet je meteen waar de ergste verkeersdrukte is. Bekijk de huidige verkeerssituatie in Nederland.
Techniek achter HD Traffic
TomTom HD Traffic maakt gebruik van een nieuwe, revolutionaire verkeersinformatiebron: de mobiele telefoons die mensen in hun auto bij zich hebben. Op basis van deze anonieme gegevens weet TomTom precies waar, in welke richting en met welke snelheid deze mobiele telefoongebruikers zich over het wegennetwerk begeven.
Deze real-time gegevens worden gecombineerd met andere beschikbare verkeersinformatieservices en leveren op deze manier de meest volledige en betrouwbare verkeersinformatie op.
Inderdaad, of helemaal geen richtingen opnoemen! Doen ze bij de A29 ook altijd, bij hectometer paaltje huppelepup, terwijl als ze flitsen altijd onder een viaduct staan!quote:Op dinsdag 29 september 2009 10:03 schreef Incolumis het volgende:
Een file van 3km kan langer duren dan een file van 6km. Juist die lengte zegt geen reet. En mensen die denken dat het hectometerpaaltje nummer genoemd wordt tbv een file moeten hun oren uit laten spuiten.quote:Op dinsdag 29 september 2009 10:02 schreef Stefan het volgende:
Op 538 vertellen ze het aantal minuten dat je vertraagd wordt. Zo irritant. Want ik wil gewoon weten hoe groot/lang de file is en dan zien we wel hoeveel minuten dat is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |